Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 november 2010, 17:31   #161
fabianen
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Omdat hij dat psychiatrisch geval achter slot en grendel heeft gekregen? Een medaille is eerder op z'n plaats.
Mee eensssssss

Laatst gewijzigd door fabianen : 10 november 2010 om 17:32.
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 19:42   #162
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Jijzelf bent vanzelfsprekend een ingewijde in deze rechtszaak ? Een jurylid ? Eén der flikken die Clottemans inrekende ? Wie weet ben jijzelf Vermassen ?!!! Haha, ontmaskerd !
Neen.

Maar in tegenstelling tot jou heb ik al eindeloze keren herhaald dat het onverstandig is om vanuit de zijlijn de beslissing van de jury te bekritiseren, terwijl al je kennis van de krant komt.

Omdat de juryleden de zaak veel beter kennen dan wij, geef ik hen het voordeel van de twijfel, iets wat jij niet doet. Jij gaat er sowieso van uit dat het een bende gehersenspoelde, ruggegraatloze gapers zijn, gehypnotiseerd door Vermassen en gehersenspoeld door de openbare aanklager.

Ik niet. Ik gun de jury het voordeel van de twijfel, omdat zij de kenners zijn van deze zaak, niet wij.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 20:06   #163
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Neen.

Maar in tegenstelling tot jou heb ik al eindeloze keren herhaald dat het onverstandig is om vanuit de zijlijn de beslissing van de jury te bekritiseren, terwijl al je kennis van de krant komt.

Omdat de juryleden de zaak veel beter kennen dan wij, geef ik hen het voordeel van de twijfel, iets wat jij niet doet. Jij gaat er sowieso van uit dat het een bende gehersenspoelde, ruggegraatloze gapers zijn, gehypnotiseerd door Vermassen en gehersenspoeld door de openbare aanklager.

Ik niet. Ik gun de jury het voordeel van de twijfel, omdat zij de kenners zijn van deze zaak, niet wij.
Indien cassatie de uitspraak vernietigt en er komt een nieuw proces, komt deze stelling als een boemerang naar je toe.

Want moest er dan een andere uitspraak volgen ga ik met belangstelling naar je "analyse" kijken.

Op naar de vrijspraak Els,

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 20:10   #164
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noorman Bekijk bericht
Indien cassatie de uitspraak vernietigt en er komt een nieuw proces, komt deze stelling als een boemerang naar je toe.

Want moest er dan een andere uitspraak volgen ga ik met belangstelling naar je "analyse" kijken.
Ik zie met de beste reden niet in waarom. Als Clottemans gelijk krijgt in Cassatie, en als ze later tijdens een nieuw proces vrijgesproken wordt, zal ik zeggen: "A propos, heb je het gehoord, Clottemans is vrijgesproken he."

Meer niet. Ik heb met die hele zaak namelijk niets te maken, ik zeg gewoon mijn visie op dit proces en op deze jury.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 21:10   #165
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Bedankt voor de outing van discusz, van mij mag het, maar heb je het ook aan hem gevraagd?
Huh? Waar slaat dit op?
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 21:16   #166
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Omdat hij dat psychiatrisch geval achter slot en grendel heeft gekregen? Een medaille is eerder op z'n plaats.
En moest hij de advocaat van Els Clottemans geweest zijn en haar zelf met bewijzen had vrijgekregen op basis van "onweerstaanbare drang" dan had ie ook een medaille verdiend zeker.

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 21:24   #167
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie met de beste reden niet in waarom. Als Clottemans gelijk krijgt in Cassatie, en als ze later tijdens een nieuw proces vrijgesproken wordt, zal ik zeggen: "A propos, heb je het gehoord, Clottemans is vrijgesproken he."

Meer niet. Ik heb met die hele zaak namelijk niets te maken, ik zeg gewoon mijn visie op dit proces en op deze jury.
Kortom ... Het zal dan (ook) niet in je hoofd opkomen om de beslissing van de jury vanaf de zijlijn te bekritiseren ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 23:34   #168
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie met de beste reden niet in waarom. Als Clottemans gelijk krijgt in Cassatie, en als ze later tijdens een nieuw proces vrijgesproken wordt, zal ik zeggen: "A propos, heb je het gehoord, Clottemans is vrijgesproken he."Meer niet. Ik heb met die hele zaak namelijk niets te maken, ik zeg gewoon mijn visie op dit proces en op deze jury.
Jij huilt in feite gewoon mee met de wolven in het bos...Het gerecht heeft gelijk, basta.
Wel, ik vind dat er het één en ander fout is met de rechtspraak in België. Mag dat even ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 23:40   #169
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ten eerste speelde Vermassen niet de rol van openbare aanklager, en ten tweede probeerde hij niet zomaar "iemand" voor 30 jaar in de gevangenis te draaien, maar wel de moordenares.

Toch wel een serieus verschil me dunkt.
Waarop de openbare aanklager op een gegeven moment zich toch liet ontvallen dat Vermassen "zijn pleidooi" toch al had gegeven en daar maar weinig kon aan toevoegen.
Zeker weten dat hij de rol van openbare aanklager op zich had genomen.

Er zijn duidelijk nieuwe regels nodig op de rechtbank...iedereen lult maar zijn goesting tegenwoordig.
Oud 10 november 2010, 23:42   #170
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ach man, moest diene Vermassen de advokaat van Clottemans geweest zijn , dan was die vrij vandaag, en had hij iemand anders in haar plaats laten opsluiten, haar man of de parapoepper bvb. Dan had jij nu van iemand anders gezegd dat hij/zij zot was...Dat is toch allemaal theater, Vermassen is een stand-up comedian, met een diploma van de faculteit Rechten, meer niet, en ons gerecht een belachelijke poppenkast. Over de jury wil ik mij al helemaal niet uitlaten, die mensen zijn daar niet op hun gemak, het is hun terrein niet, en zij zijn de speelbal van de magistraten en de media.
Oud 10 november 2010, 23:57   #171
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach man, moest diene Vermassen de advokaat van Clottemans geweest zijn , dan was die vrij vandaag.
Weet jij dan zelfs niet dat Vermassen Clottemans nooit had verdedigd omdat hij niet kon geloven in haar onschuld.

Dat heeft hij letterlijk gezegd in Pauw en Wittman.

Denk je trouwens dat Vermassen bvb. ook Ronald Janssen of Kim De Gelder zou vrijkrijgen op hun proces? Echt?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 00:00   #172
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Weet jij dan zelfs niet dat Vermassen Clottemans nooit had verdedigd omdat hij niet kon geloven in haar onschuld.

Denk je trouwens dat Vermassen bvb. ook Ronald Janssen of Kim De Gelder zou vrijkrijgen op hun proces? Echt?
Achteraf is dat natuurlijk makkelijk gezegd... dat moet ge ook in rekening brengen.
En die twee anderen zijn nu meteen vergelijkbare cases
Oud 11 november 2010, 00:06   #173
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Na het proces natuurlijk. Wat een toeval, zeg.

Citaat:
Relevantie met de zaak Clottemens ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 00:09   #174
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

ja, hij zegt dat...NA de rechtszaak.
R. Janssen en De Gelder vrijkrijgen ? Dat weet ik nu zo niet, het is ook niet Superman, die Vermassen, hé...
Een antipatieke dikke koe als Clottemans doen veroordelen, dat is veel makkellijker, zélfs zonder sluitend bewijs. Het goed kunnen uitleggen tegen niet al te snuggere mensen volstaat.
Oud 11 november 2010, 00:13   #175
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja, hij zegt dat...NA de rechtszaak.
idd...
allez komaan, welke advocaat ( hoeft zelfs niet eens ) gaat nu zeggen dat hij misschien wel in haar onschuld gelooft nadat hij haar schuldig genoeg achtte om achter slot en grendel te zetten voor 30 jaar.

Laatst gewijzigd door praha : 11 november 2010 om 00:13.
Oud 11 november 2010, 00:16   #176
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja? Dat lijkt me wel een heel merkwaardige reactie. Als jury A iemand schuldig verklaart en jury B diezelfde persoon voor dezelfde feiten vrijspreekt, stelt u zich dan geen vragen? Het is dan zoals onderwijzer A een opstel van een leerling nul op tien geef, terwijl zijn collega hetzelfde werkje met een 9 bekroont.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 00:18   #177
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja? Dat lijkt me wel een heel merkwaardige reactie. Als jury A iemand schuldig verklaart en jury B diezelfde persoon voor dezelfde feiten vrijspreekt, stelt u zich dan geen vragen? Het is dan zoals onderwijzer A een opstel van een leerling nul op tien geef, terwijl zijn collega hetzelfde werkje met een 9 bekroont.
Ik verwees daar in mijn post #167 ook al ergens naar ... maar blijkbaar viel zijn eurootje niet
Oud 11 november 2010, 00:36   #178
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Ik verwees daar in mijn post #167 ook al ergens naar ... maar blijkbaar viel zijn eurootje niet
En of het ooit zal vallen......

Op naar de vrijspraak Els,

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 00:53   #179
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Kortom ... Het zal dan (ook) niet in je hoofd opkomen om de beslissing van de jury vanaf de zijlijn te bekritiseren ?
Neen, want de jury weet veel, maar dan ook veel meer dan jij over deze zaak. Waar haal jij de pretentie te beweren méér te weten dan de juryleden? Zij hebben vier weken alle informatie over zich gekregen die er maar was, terwijl jij het enkel de verslagen van de pers kon/moest doen.
Oud 11 november 2010, 00:55   #180
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Een dom opstel waar 10 minuutjes aan gewerkt wordt vergelijken met een zwaar proces waar 4 weken over gedaan werd. Jawadde.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be