Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2010, 12:26   #1741
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Hier Eriksson voor het graf van Verschaeve - wiens lijk hij ontvoerd en wederbegraven heeft - en tijdens een toespraak voor Blood and Honour. Dit zijn dus jouw vriendjes. Feestelijk bedankt voor zo'n vriendenkring!

En nog iets om even bij stil te staan. Toen Eriksson in de gevangenis zat omwille van zijn veroordeling in het VMO-proces, moest hij noodgedwongen verstek geven voor de jaarlijkse herdenking van de nazi-collaborateur Cyriel Verschaeve. Er werd gezocht naar een spreker die hem kon vervangen en die werd gevonden in de figuur van een jongere uit Brugge: Filip Dewinter. Toenmalig VB-voorzitter Karel Dillen noemde Eriksson “een grote Vlaamse leider”.
Wat ik niet goed snap, is het volgende:

nog niet zo héél lang geleden was u een vrij enthousiast supporter van diezelfde - ondertussen al wat ouder en dikker geworden - 'jongere uit Brugge'. Ondertussen was die hele Eriksson-historie al 'oude koek'.

Was u destijds niet op de hoogte van wat Meneer Dillen over Eriksson wist te vertellen, of van wat die Meneer Eriksson had uitgespookt met het lijk van de nazi-collaborateur,

of kon dat alles u gewoon niet schelen, omdat 'de vijand van uw vijand uw vriend' was?

Dank bij voorbaat voor de verheldering die u mij desgewenst zult verschaffen,

djimi
-> "Fight The Power!" (Public Enemy)
-> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro)
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 12:36   #1742
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

ja, dat is waar, nog niet zo lang geleden was HM een VB-aanhangster
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 12:43   #1743
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
ja, dat is waar, nog niet zo lang geleden was HM een VB-aanhangster
Voordat de VB een partij werd die kinderverkrachters wiilde goedpraten en vergoeilijken? Die katholieke extremisten (sommigen zeggen godsdienstwaanzinnigen) de agenda laat bepalen?

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 11 november 2010 om 12:54.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 12:52   #1744
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Voordat de VB een partij werd die kinderverkrachters wiilde goedpraten enn vergoeilijken? Die katholieke extremisten (sommigen zeggen godsdienstwaanzinnigen) de agenda laat bepalen?
Ja, maar toen zaten die apologeten van de nazi-collaborateur Verschaeve wél al een hele tijd bij het VB.

Meer zelfs, het VB werd door zo'n apologeet van de nazi-collaborateur Verschaeve opgericht.

Ik snap niet goed waarom dat onlangs nog voor Mevrouw Hot Marijke blijkbaar géén probleem was.
Oud 11 november 2010, 13:00   #1745
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Wat ik niet goed snap, is het volgende:

nog niet zo héél lang geleden was u een vrij enthousiast supporter van diezelfde - ondertussen al wat ouder en dikker geworden - 'jongere uit Brugge'. Ondertussen was die hele Eriksson-historie al 'oude koek'.

Was u destijds niet op de hoogte van wat Meneer Dillen over Eriksson wist te vertellen, of van wat die Meneer Eriksson had uitgespookt met het lijk van de nazi-collaborateur,

of kon dat alles u gewoon niet schelen, omdat 'de vijand van uw vijand uw vriend' was?

Dank bij voorbaat voor de verheldering die u mij desgewenst zult verschaffen,

djimi
Uiteraard ken ik de geschiedenis van het VB al lang. Ik ben altijd ook duidelijk geweest voor wat betreft de neo-nazi's in het VB, dat is en blijft voor mij not done, oude koek of niet. In dat verband was ik ook enige tijd geleden razend op (alweer) diezelfde Alexandra Colen met haar plan om kranten te verbranden. Dat laat téveel denken aan de boekenverbrandingen van de naz'is. Uiteindelijk deed ze een krantenverscheuring, dat verandert echter niks aan de zaak: het is een fout signaal. Ik ben niet rancuneus, de nazifans zijn gelukkig een uitstervend ras, en er zijn inderdaad nog altijd standpunten van het VB waar ik achtersta. Maar er zijn grenzen.

Die limit is nu bereikt: door de steun aan Léonard heeft Alexandra en het VB het totaal verkorven voor mij. Daardoor komen alle andere ergernissen over die oerconservatieven weer naar boven, niet moeilijk, dat soort mag NAMENS de partij spreken. Zoiets opzij schuiven als "een persoonlijke mening" is té gemakkelijk. Dergelijke rotte appels horen niet thuis in het VB, trouwens in geen enkele partij. En wees gerust, ik ben zeker niet de enige die daar zo over denkt.

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine

Laatst gewijzigd door Hot Marijke : 11 november 2010 om 13:02.
Hot Marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 13:03   #1746
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, maar toen zaten die apologeten van de nazi-collaborateur Verschaeve wél al een hele tijd bij het VB.

Meer zelfs, het VB werd door zo'n apologeet van de nazi-collaborateur Verschaeve opgericht.

Ik snap niet goed waarom dat onlangs nog voor Mevrouw Hot Marijke blijkbaar géén probleem was.
Ik snap dat wel.

Veel vroegere Vlaams nationalisten hebben vuile handen gemaakt. Ik vind dat niet te rechtvaardigen maar wél te begrijpen.

Buiten dat zijn er meer verschillen. In de kwestie pedofilie en het VB , benadrukt/stemt in/versterkt een belangrijk lid van het VB het abjecte pedofilie standpunt van de opperclerus. Specifiek dus het pedo standpunt (en hiv etc)
In het geval Verschaeve wordt de persoon in zijn algemeenheid vereerd. De nadruk ligt daarbij niet op het collaboratieve facet van Verschaeve maar op zijn verdiensten voor de Nederlandstalige ontvoogding in een Franstalig Belgie.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 11 november 2010 om 13:04.
Oud 11 november 2010, 13:24   #1747
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[/b]
Heel goeie vraag want dat wordt hun eigen ondergang. Misschien denken/hopen ze een deel ontgoochelde CD&V-ers in hun extreme stal te lokken?
Volgens mij redeneren ze dat de meeste gematigden naar N-VA zijn overgelopen, en de rest dat bij de volgende verkiezingen zal doen.
Dus proberen ze het van alle radicalen te doen die ze in het verleden ook aangesproken hebben, maar vermits ze zich daar nu op concentreren valt dat veel meer op.
Het wordt een samenraapsel van allerlei kleine visvijvertjes waar ze nog in vissen :

* radicale joden
* anti-islam
* oerconservatieve katholieken
* neo-nazi's
* radicaal Vlaams-Nationalisten (nu splitsen)

probleem is dat die laatste categorie etisch zeer heterogeen is.
Uiteindelijk lijkt mij een partij die zo'n divers publiek wil plezieren weinig bestaansrecht te hebben.
Het is gewoon een zootje om dat allemaal te verenigen en daar nog een coherente boodschap op te plakken.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 13:26   #1748
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Een beeld dat door de regimemedia ter kwader trouw is opgehangen en die manifest onjuist is. Waar heeft Leonard letterlijk gezegd dat pedofielen voor het gerecht beschermd moeten worden ? Waar ?
Hij heeft wel degelijk gezegd dat het straffen van priesters die bejaard waren een vorm van wraakneming zou zijn.
Dat kun je interpreteren als "binnen de kerk", maar het doet er niet toe.
Als jij zo'n 'echte' katholiek bent moet jij toch ook een kerkelijke straf heel gepast vinden voor pedofielen ?
Oud 11 november 2010, 13:28   #1749
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Zeker zullen de media en establishment politici hun best doen om het beeld van het VB negatief te benadrukken. Dat is politiek.
Ik heb in "de 7e Dag" nochtans klaar en duidelijk de kerk zien verdedigen, als enige partij.
Dat is dus niet de media die die indruk geven.
Oud 11 november 2010, 13:30   #1750
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Uiteraard Cyriel Verschaeve is mijn politieke en ideologisch voorbeeld. Een man die staat voor radicaal nationalisme gecombineerd met katholicisme.

Er is wel nog een verschil dat ikzelf wel conservatiever ben dat Verschaeve. Qua conservatisme ben ik voorstander van de lijn die de Iraanse president volgt.
En wanneer denkt ge nog eens een oproep te doen naar de nva, om samen te werken ??
Goed zot ja.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 13:31   #1751
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Volgens mij redeneren ze dat de meeste gematigden naar N-VA zijn overgelopen, en de rest dat bij de volgende verkiezingen zal doen.
Dus proberen ze het van alle radicalen te doen die ze in het verleden ook aangesproken hebben, maar vermits ze zich daar nu op concentreren valt dat veel meer op.
Het wordt een samenraapsel van allerlei kleine visvijvertjes waar ze nog in vissen :

* radicale joden
* anti-islam
* neo-nazi's

probleem is dat die laatste categorie etisch zeer heterogeen is.
Uiteindelijk lijkt mij een partij die zo'n divers publiek wil plezieren weinig bestaansrecht te hebben.
Het is gewoon een zootje om dat allemaal te verenigen en daar nog een coherente boodschap op te plakken.
Je vergeet de domme masochistische VB-homo's! En inderdaad, een zij-aan-zij-kameraden kan gewoon niet, met deze bonte bende is het een wanhopig gespartel om boven de kiesdrempel te blijven. Tenzij er een serieuze koersverandering komt, maar dat zie ik nog niet zo gauw gebeuren.

Hot Marijke

Oud 11 november 2010, 13:31   #1752
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gruwelijk dat er nog mensen zoals jij bestaan.
Je hebt gelijk;
maar ook psychiatrische patiënten in gesloten inrichtingen hebben rechten ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 13:34   #1753
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je hebt gelijk;
maar ook psychiatrische patiënten in gesloten inrichtingen hebben rechten ...
Je zegt er zoiets! Hebben die ook een pc en een internetaansluiting zodat ze op dit forum hun nazi-shit kunnen komen verkondigen? D�*t zou veel verklaren!

Hot Marijke

Oud 11 november 2010, 13:58   #1754
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard ken ik de geschiedenis van het VB al lang. Ik ben altijd ook duidelijk geweest voor wat betreft de neo-nazi's in het VB, dat is en blijft voor mij not done, oude koek of niet. In dat verband was ik ook enige tijd geleden razend op (alweer) diezelfde Alexandra Colen met haar plan om kranten te verbranden. Dat laat téveel denken aan de boekenverbrandingen van de naz'is. Uiteindelijk deed ze een krantenverscheuring, dat verandert echter niks aan de zaak: het is een fout signaal. Ik ben niet rancuneus, de nazifans zijn gelukkig een uitstervend ras, en er zijn inderdaad nog altijd standpunten van het VB waar ik achtersta. Maar er zijn grenzen.

Die limit is nu bereikt: door de steun aan Léonard heeft Alexandra en het VB het totaal verkorven voor mij. Daardoor komen alle andere ergernissen over die oerconservatieven weer naar boven, niet moeilijk, dat soort mag NAMENS de partij spreken. Zoiets opzij schuiven als "een persoonlijke mening" is té gemakkelijk. Dergelijke rotte appels horen niet thuis in het VB, trouwens in geen enkele partij. En wees gerust, ik ben zeker niet de enige die daar zo over denkt.
OK, daarmee heeft u al een deel van het 'mysterie' opgehelderd.

Maar die 'jongere uit Brugge' heeft er toch nooit een probleem mee gehad de - uw woorden - nazi-collaborateur Verschaeve te herdenken?

Waarom stoort het herdenken van die nazi-collaborateur u nu wél, en destijds niet?

Dat is eigenlijk wat ik niet goed begrijp.

Om u gerust te stellen: er zijn ook enkele standpunten van het VB die ik kan onderschrijven. Ik ben ook republikeins gezind, en voorstander van de invoering van het BROV.

En België is wat mij betreft al een hele tijd geleden gebarsten, maar de brokstukken moeten nog vallen. Erg lang zullen we daar hoe dan ook niet meer op moeten wachten.

Op een wrange manier is het VB trouwens een ingrediënt van de al bij al toch wel taaie lijm die de brokstukken aan elkaar wist te houden.

Laatst gewijzigd door djimi : 11 november 2010 om 14:02.
Oud 11 november 2010, 14:04   #1755
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht

* radicale joden
* anti-islam
* neo-nazi's
Een van de redenen die ik vermoed is dat het VB zich aan het realiseren is dat de witte onderklasse op de lange termijn gaat blijven weglopen.

Dit is namelijk niet alleen de groep die, door de fysieke nabijheid van de lage-opleiding-migratie, de negatieve 'zegeningen' van de multi-culturele heilstaat als eerste mocht opvangen, maar ook steeds meer verwant raakte met de groepen die het in de VB propaganda moesten ontgelden. Er ontstonden relaties, er werd samen gesport, muziek gemaakt, naar school gegaan en soms gefeest.
Waren vroeger de vreemdelingen, vreemdelingen, nu heeft menig VBstemmer uit de volkswijk een 'vreemdeling' in zijn eigen familie. De vreemdeling werd minder vreeemd, en het klassieke VB discours plakt gewoonweg minder bij hun traditionele achterban.

Het VB heeft vers electoraat nodig.
Je kunt je natuurlijk afvragen hoe vers een compleet verouderde kerk met dito archaische denkbeelden is.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 11 november 2010 om 14:05.
Oud 11 november 2010, 14:06   #1756
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voordat de VB een partij werd die kinderverkrachters wiilde goedpraten en vergoeilijken? Die katholieke extremisten (sommigen zeggen godsdienstwaanzinnigen) de agenda laat bepalen?
Ze hebben geen kinderverkrachters goed gepraat, niemand doet dat met uitzondering van een bepaald forumlid die momenteel niet online is
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 14:20   #1757
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
OK, daarmee heeft u al een deel van het 'mysterie' opgehelderd.

Maar die 'jongere uit Brugge' heeft er toch nooit een probleem mee gehad de - uw woorden - nazi-collaborateur Verschaeve te herdenken?

Waarom stoort het herdenken van die nazi-collaborateur u nu wél, en destijds niet?
Het herdenken van en sympathiseren met (neo)nazi's heeft mij altijd gestoord. Ik kan nog begrijpen dat vele mensen zich destijds vergallopeerd hebben en hoopten door te collaboreren een onafhankelijk Vlaanderen te bewerkstelligen. Hetgeen onzin is, in het beste geval had het een Gau geworden van Gross-Deutschland. Dat ze echter blijven volharden en niet tot het inzicht (willen) komen dat het nazisme een gruwelijke moordmachine was, d�*t vind ik onvoorstelbaar. Personen die nu nog het nazisme verheerlijken en infeite vinden dat Hitler maar één fout beging, nl de oorlog verliezen, kunnen op geen enkele manier op mijn begrip rekenen, om het zeer zacht uit te drukken. Al hebben ze een torenhoog IQ, in mijn ogen is het crapuul.

Hot Marijke

Oud 11 november 2010, 14:38   #1758
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het herdenken van en sympathiseren met (neo)nazi's heeft mij altijd gestoord. Ik kan nog begrijpen dat vele mensen zich destijds vergallopeerd hebben en hoopten door te collaboreren een onafhankelijk Vlaanderen te bewerkstelligen. Hetgeen onzin is, in het beste geval had het een Gau geworden van Gross-Deutschland. Dat ze echter blijven volharden en niet tot het inzicht (willen) komen dat het nazisme een gruwelijke moordmachine was, d�*t vind ik onvoorstelbaar. Personen die nu nog het nazisme verheerlijken en infeite vinden dat Hitler maar één fout beging, nl de oorlog verliezen, kunnen op geen enkele manier op mijn begrip rekenen, om het zeer zacht uit te drukken. Al hebben ze een torenhoog IQ, in mijn ogen is het crapuul.
OK, ik heb het ook niet zo begrepen op mensen die het nazisme verheerlijken, hoor. Dat heb ik NOOIT kunnen begrijpen, en ik heb me dan ook altijd tegen het Vlaams Blok en het Vlaams Belang afgezet, al geef ik toe dat ik uitzondering maak(te) voor sommige individuen die van dichtbij of van iets verder met die partijen te maken hadden/hebben.

Ik ben ook maar een mens, hé.

Als ik u goed begrijp, is de steun aan Léonard dus de druppel die de emmer deed overlopen, of zie ik het nog steeds verkeerd?
Oud 11 november 2010, 15:06   #1759
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Was u niet degene die toen ik aangaf dat de rechtse oppositie in NL de populairste partij was bij homo's

http://www.telegraaf.nl/binnenland/8...__.html?p=25,1

Met de mond vol tanden stond?
Ik zie niet in wat de relevantie daarvan is? Is het een primair doel van een rechtse oppositiepartij om de populairste te zijn bij de homo's?

Wat ik heb aangetoond, is dat het VB al vanaf het begin ethisch-conservatieve standpunten huldigt, en dat haar electoraat daar geen problemen mee heeft (wel integendeel).

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 11 november 2010 om 15:07.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 16:27   #1760
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
OK, ik heb het ook niet zo begrepen op mensen die het nazisme verheerlijken, hoor. Dat heb ik NOOIT kunnen begrijpen, en ik heb me dan ook altijd tegen het Vlaams Blok en het Vlaams Belang afgezet, al geef ik toe dat ik uitzondering maak(te) voor sommige individuen die van dichtbij of van iets verder met die partijen te maken hadden/hebben.

Ik ben ook maar een mens, hé.

Als ik u goed begrijp, is de steun aan Léonard dus de druppel die de emmer deed overlopen, of zie ik het nog steeds verkeerd?
Ik ben nooit 100 % voor het VB geweest, juist vanwege die (neo)nazi-verheerlijking waar ze maar geen afstand van nemen. Toch zijn er nog steeds standpunten waar ik achtersta. Maar als oerconservatieven zoals Alexandra & co de wereldvreemde seniel Léonard steunen in naam van de partij, dan is het voor mij helemaal over. Noem het gerust die klassieke druppel teveel en met mij vele anderen. Ik denk dat het VB dat schromelijk onderschat: hun volgelingen slinken zienderogen en met de overschot aan kleine minderheden extremisten - van allerlei pluimage - halen ze het niet meer. Over and out.

Hot Marijke

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be