![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1741 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
nog niet zo héél lang geleden was u een vrij enthousiast supporter van diezelfde - ondertussen al wat ouder en dikker geworden - 'jongere uit Brugge'. Ondertussen was die hele Eriksson-historie al 'oude koek'. Was u destijds niet op de hoogte van wat Meneer Dillen over Eriksson wist te vertellen, of van wat die Meneer Eriksson had uitgespookt met het lijk van de nazi-collaborateur, of kon dat alles u gewoon niet schelen, omdat 'de vijand van uw vijand uw vriend' was? Dank bij voorbaat voor de verheldering die u mij desgewenst zult verschaffen, djimi
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) |
|
|
|
|
|
|
#1742 |
|
Minister
|
ja, dat is waar, nog niet zo lang geleden was HM een VB-aanhangster
|
|
|
|
|
|
#1743 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Voordat de VB een partij werd die kinderverkrachters wiilde goedpraten en vergoeilijken? Die katholieke extremisten (sommigen zeggen godsdienstwaanzinnigen) de agenda laat bepalen?
Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 11 november 2010 om 12:54. |
|
|
|
|
|
#1744 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Meer zelfs, het VB werd door zo'n apologeet van de nazi-collaborateur Verschaeve opgericht. Ik snap niet goed waarom dat onlangs nog voor Mevrouw Hot Marijke blijkbaar géén probleem was.
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) |
|
|
|
|
|
|
#1745 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Die limit is nu bereikt: door de steun aan Léonard heeft Alexandra en het VB het totaal verkorven voor mij. Daardoor komen alle andere ergernissen over die oerconservatieven weer naar boven, niet moeilijk, dat soort mag NAMENS de partij spreken. Zoiets opzij schuiven als "een persoonlijke mening" is té gemakkelijk. Dergelijke rotte appels horen niet thuis in het VB, trouwens in geen enkele partij. En wees gerust, ik ben zeker niet de enige die daar zo over denkt.
Lieve groetjes, Hot Marijke A Day without Sex is a Day without Sunshine Laatst gewijzigd door Hot Marijke : 11 november 2010 om 13:02. |
|
|
|
|
|
|
#1746 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Veel vroegere Vlaams nationalisten hebben vuile handen gemaakt. Ik vind dat niet te rechtvaardigen maar wél te begrijpen. Buiten dat zijn er meer verschillen. In de kwestie pedofilie en het VB , benadrukt/stemt in/versterkt een belangrijk lid van het VB het abjecte pedofilie standpunt van de opperclerus. Specifiek dus het pedo standpunt (en hiv etc) In het geval Verschaeve wordt de persoon in zijn algemeenheid vereerd. De nadruk ligt daarbij niet op het collaboratieve facet van Verschaeve maar op zijn verdiensten voor de Nederlandstalige ontvoogding in een Franstalig Belgie. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 11 november 2010 om 13:04. |
|
|
|
|
|
|
#1747 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Dus proberen ze het van alle radicalen te doen die ze in het verleden ook aangesproken hebben, maar vermits ze zich daar nu op concentreren valt dat veel meer op. Het wordt een samenraapsel van allerlei kleine visvijvertjes waar ze nog in vissen : * radicale joden * anti-islam * oerconservatieve katholieken * neo-nazi's * radicaal Vlaams-Nationalisten (nu splitsen) probleem is dat die laatste categorie etisch zeer heterogeen is. Uiteindelijk lijkt mij een partij die zo'n divers publiek wil plezieren weinig bestaansrecht te hebben. Het is gewoon een zootje om dat allemaal te verenigen en daar nog een coherente boodschap op te plakken. |
|
|
|
|
|
|
#1748 | |
|
|
Citaat:
Dat kun je interpreteren als "binnen de kerk", maar het doet er niet toe. Als jij zo'n 'echte' katholiek bent moet jij toch ook een kerkelijke straf heel gepast vinden voor pedofielen ? |
|
|
|
|
|
|
#1749 | |
|
|
Citaat:
Dat is dus niet de media die die indruk geven. |
|
|
|
|
|
|
#1750 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Goed zot ja.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#1751 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#1752 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je hebt gelijk;
maar ook psychiatrische patiënten in gesloten inrichtingen hebben rechten ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#1753 |
|
Staatssecretaris
|
Je zegt er zoiets! Hebben die ook een pc en een internetaansluiting zodat ze op dit forum hun nazi-shit kunnen komen verkondigen? D�*t zou veel verklaren!
|
|
|
#1754 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar die 'jongere uit Brugge' heeft er toch nooit een probleem mee gehad de - uw woorden - nazi-collaborateur Verschaeve te herdenken? Waarom stoort het herdenken van die nazi-collaborateur u nu wél, en destijds niet? Dat is eigenlijk wat ik niet goed begrijp. Om u gerust te stellen: er zijn ook enkele standpunten van het VB die ik kan onderschrijven. Ik ben ook republikeins gezind, en voorstander van de invoering van het BROV. En België is wat mij betreft al een hele tijd geleden gebarsten, maar de brokstukken moeten nog vallen. Erg lang zullen we daar hoe dan ook niet meer op moeten wachten. Op een wrange manier is het VB trouwens een ingrediënt van de al bij al toch wel taaie lijm die de brokstukken aan elkaar wist te houden.
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) Laatst gewijzigd door djimi : 11 november 2010 om 14:02. |
|
|
|
|
|
|
#1755 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dit is namelijk niet alleen de groep die, door de fysieke nabijheid van de lage-opleiding-migratie, de negatieve 'zegeningen' van de multi-culturele heilstaat als eerste mocht opvangen, maar ook steeds meer verwant raakte met de groepen die het in de VB propaganda moesten ontgelden. Er ontstonden relaties, er werd samen gesport, muziek gemaakt, naar school gegaan en soms gefeest. Waren vroeger de vreemdelingen, vreemdelingen, nu heeft menig VBstemmer uit de volkswijk een 'vreemdeling' in zijn eigen familie. De vreemdeling werd minder vreeemd, en het klassieke VB discours plakt gewoonweg minder bij hun traditionele achterban. Het VB heeft vers electoraat nodig. Je kunt je natuurlijk afvragen hoe vers een compleet verouderde kerk met dito archaische denkbeelden is. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 11 november 2010 om 14:05. |
|
|
|
|
|
|
#1756 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1757 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#1758 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ben ook maar een mens, hé. Als ik u goed begrijp, is de steun aan Léonard dus de druppel die de emmer deed overlopen, of zie ik het nog steeds verkeerd?
|
|
|
|
|
|
#1759 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Wat ik heb aangetoond, is dat het VB al vanaf het begin ethisch-conservatieve standpunten huldigt, en dat haar electoraat daar geen problemen mee heeft (wel integendeel). Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 11 november 2010 om 15:07. |
|
|
|
|
|
|
#1760 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|