Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2010, 13:11   #381
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Als er een tijdelijke - pakweg 3 tot 5 generaties lang - totale immigratiestop zou komen,
De theoretische immigratiestop is er, in de praktijk is de totale stop niet verwezenlijkbaar en dus energieverspilling.
Citaat:
alsmede een verbod op import-bruiden, wellicht wel.
Praktisch onrealizeerbaar: "import" als deze

of deze
Citaat:
of deze http://www.afrointroductions.com/?ov...FdX-2AodulSWHA

zou je misschien kunnen stoppen, omdat er organisaties geld aan verdienen en je hun structuur zou kunnen aanpakken maar een hier geboren Belg kan je niet beletten, individuëel in 't buitenland te trouwen en zijn echtgenote mee te brengen naar huis. Het alternatief zou levenslange verbanning betekenen voor wie in 't buitenland een relatie aangaat. Of die Belg nu een belgische achterovergrootvader heeft of niet maakt dus géén verschil: UVRM, weet je wel.
Citaat:

Met 'tijd en geduld' alléén zullen we er niet komen, filosoof, echt niet.
Normaal ben jij een geduldig mens, hier en nu even niet. Alle assimilaties in de geschiedenis kwamen er dankzij tijd en geduld.

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 november 2010 om 13:26.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 13:16   #382
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Assimilatie is een natuurlijk proces en de vrucht van een geslaagde integratie van de eerste generatie. Voor een nieuwkomer is het onmogelijk om te assimileren hij kan wel initiatieven nemen om te integreren in zijn nieuwe woonomgeving. Als die integratie gelukt is zal de volgende generatie die hier opgegroeid is en onderwijs gevolgd heeft veel kans maken om geassimileerd te zijn. Assimilatie is het natuurlijk product van de wens tot integratie van die nieuwkomer.
Op die manier had ik het eigenlijk ook begrepen, maar ik had het wellicht niet zo goed kunnen uitleggen.

Bedankt, koppijn.

Nu, een nieuwkomer die géén initiatieven neemt om te integreren kan ik missen als kiespijn.

Ik krijg er heel af en toe zo ene in de klas, en daar valt echt niks mee aan te vangen.

Erger nog: die saboteert gewoon de integratie van de rest, en daar kan ik helemáál niet mee lachen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 13:23   #383
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Assimilatie is een natuurlijk proces en de vrucht van een geslaagde integratie van de eerste generatie. Voor een nieuwkomer is het onmogelijk om te assimileren hij kan wel initiatieven nemen om te integreren in zijn nieuwe woonomgeving. Als die integratie gelukt is zal de volgende generatie die hier opgegroeid is en onderwijs gevolgd heeft veel kans maken om geassimileerd te zijn. Assimilatie is het natuurlijk product van de wens tot integratie van die nieuwkomer.
Inderdaad.
Oud 11 november 2010, 13:28   #384
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
De theoretische immigratiestop is er, in de praktijk is de totale stop niet verwezenlijkbaar en dus energieverspilling. Praktisch onrealizeerbaar: "import" als deze

of deze http://www.afrointroductions.com/?ov...FdX-2AodulSWHA

zou je misschien kunnen stoppen,

1. een hier geboren Belg kan je niet beletten, in 't buitenland te trouwen en zijn echtgenote mee te bregen.

2. Normaal ben jij een geduldig mens, hier en nu even niet. Alle assimilaties in de geschiedenis kwamen er dankzij tijd en geduld.

1. Ik zou er de voorkeur aan geven dat een Belg zijn echtgenote in háár geboorteland gaat vervoegen, tenzij ze ginder geen (nabije) familie (meer) heeft.

2. Ik heb ondertussen aan den lijve ondervonden dat te véél geduld eigenlijk niet zo verstandig is, omdat dat wel eens verkeerd wordt geïnterpreteerd, en tot een nodeloze escalatie van een probleem leidt.

In onze fragmentarische, hyper-individualistische, en erg 'liberale' samenleving zal 'tijd en geduld' absoluut niet volstaan om tot 'integratie' te komen.

Ik geef er alleszins de voorkeur aan nieuwkomers te 'begeleiden', op te leiden, en er ook eisen aan te stellen.

En met 'nieuwkomers' bedoel ik dus ook diegenen die hier geboren worden, hé, allemaal, ja, zelfs mijn eigen kinderen.

Of zijn die soms géén 'nieuwkomers'?

Laatst gewijzigd door djimi : 11 november 2010 om 13:29.
Oud 11 november 2010, 13:31   #385
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Pasen, Hemelvaartsdag en Allerheiligen verdwijnen als wettelijk betaalde feestdag. In de plaats komen andere dagen die aangepast zijn aan de multiculturele samenleving. Dat staat in de aanbevelingen van het pas gepubliceerde eindrapport van de Interculturele Dialoog.

Om na te gaan hoe de verschillende culturen in onze samenleving kunnen worden geïntegreerd, startte de regering in 2008 een "interculturele dialoog" op. Die leidde tot een rapport met een reeks aanbevelingen. Uitgangspunt is dat discriminatie absoluut verboden moet zijn en dat de meerderheid in de samenleving zich binnen redelijke grenzen moet aanpassen aan de verzuchtingen van minderheden om hun integratie te bevorderen. Wat stelt het rapport voor?

Lees zelf maar verder

Mooi zo!
Oud 11 november 2010, 13:32   #386
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je spreekt over assimilatie: dan moet jij ook 4/4 halen.
Ik haal 4 op 4
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 13:35   #387
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
1. Ik zou er de voorkeur aangeven dat een Belg zijn echtgenote in háár geboorteland gaat vervoegen, tenzij ginder geen (nabije) familie (meer) heeft.
Feitelijke verbanning dus. Ondoenbaar.
Citaat:
2. Ik heb ondertussen aan den lijve ondervonden dat te véél geduld eigenlijk niet zo verstandig is, omdat dat wel eens verkeerd wordt geïnterpreteerd, en tot een nodeloze escalatie van een probleem leidt.

In onze fragmentarische, hyper-individualistische, en erg liberale' samenleving zal 'tijd en geduld' absoluut niet volstaan om tot 'assimilatie' te komen.

Ik geef er alleszins de voorkeur aan nieuwkomers te 'begeleiden', op te leiden, en er ook eisen aan te stellen.

En met 'nieuwkomers' bedoel ik dus ook diegenen die hier geboren worden, hé, allemaal, ja, zelfs mijn eigen kinderen.

Of zijn die soms géén 'nieuwkomers'?
De vraag is niet of wij geduld wensen te hebben, de vraag is of 't anders kan. Neen dus. Met je eigen kinderen (ik weet niet of je er al hebt) moet je ook geduld hebben.

Stel ik ergens dat begeleiding onwenselijk is? Er is van in 't begin te weinig en verkeerde begeleiding geweest. Te veel paternalisme en ook te veel je m'en foutisme.

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 november 2010 om 13:38.
Oud 11 november 2010, 13:38   #388
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik haal 4 op 4
Indien jij de normen bepaalt, uiteraard.
Oud 11 november 2010, 13:40   #389
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Dus als ik het goed begrijp. Moeten wij verlofdagen die aan geloof gekoppeld zijn laten zodat een ander zijn godsdienstvrijheid kan blijven genieten?
Wereld op zijn kop?
Oud 11 november 2010, 13:52   #390
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Indien jij de normen bepaalt, uiteraard.
2 op 4 is genoeg.
Oud 11 november 2010, 14:06   #391
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Wat heeft dat met "dialoog" te maken? Noem het eerder "Interculturele Dictatuur".
Het hele gebeuren zou amusant zijn mocht het niet zo zijn dat politici hier in alle ernst in meegaan.
Want blijkbaar betekent een multiculturele samenleving iedereen behalve autochtone Belgen en holebi's.
Zij waren niet vertegenwoordigd binnen deze "dialoog";

De multuculturele dialoog waar dit clubje voor stond erkent dus eigenlijk de werkelijke diversiteit niet en sluit al op voorhand uit, er waren geen vertegenwoordigers van holebi organisaties, geen enkele feministe of tegenstander van de multiculturele samenleving zoals ze nu georganiseerd wordt.

Daardoor viel er dan ook niets te lezen over de nadelen die de multiculturele samenleving ook meebrengt, niets over de hoge schooluitval, oververtegenwoordiging in criminaliteit, oververtegenwoordiging van "allochtone vrouwen" in vluchthuizen, niets over het geweld tegen homo's en agressie tegenover vrouwen in het algemeen vanuit de "allochtone minderheden" blijkbaar bestaan deze vormen van discriminatie niet en hoeft niemand die groepen te vertegenwoordigen als onderdeel van de multiculturele samenleving.

Wanneer je al op voorhand iedere "oppositie "uitsluit van een dialoog krijg je dus een weergave van een toekomst die eigenlijk weinig anders is dan een samenleving die zichzelf volledig heeft aangepast aan een islamitische samenleving.

De scheiding kerk en staat wordt in vraag gesteld, de vrijheid van mening aan banden gelegd, positieve discriminatie in het voordeel van "allochtonen" een recht, discriminatie mag wanneer anderen het slachtoffer zijn.

De visie op vrouwen wordt bijgesteld,wanneer zij de leeftijd bereiken waarop zij aantrekkelijk worden voor mannen moet de hoofddoek op kunnen, op scholen en binnen overheidsdiensten , met enkele uitzonderingen, ziekenhuizen moeten zich aanpassen aan een middeleeuws gedachtengoed wat gelijke rechten voor mannen en vrouwen op de helling zet.

En in die samenleving met rechten voor " de minderheden" moet de meerderheid zich laten discrimineren,zichzelf verontschuldigen, storende straat namen verwijderen en de totale afbraak van hun cultureel erfgoed ( scheiding kerk en staat, gelijkheid man en vrouw, geen discriminatie maar gelijkwaardigheid, vrijheid van mening, rechten voor wie holebi is, enz) door de strot laten rammen omdat iedere vorm van kritiek strafbaar is.

Dat is gelijk aan de installatie van een samenleving aangepast aan islam, zonder " dialoog" dit opleggen is een regelrechte dictatuur waar iedere weldenkend mens onmogelijk mee akkoord kan gaan. Het is te hopen dat er nog politici zijn die zichzelf dat realiseren.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 14:11   #392
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Iemand die zo'n voorstellen maakt is tegen zijn eigen cultuur, tegen zijn eigen geschiedenis en traditie, gewoonweg tegen de volksgeest en zoekt daarmee geen toenadering tussen de twee groepen, maar duwt de groep verder uit elkaar.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 14:13   #393
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Iemand die zo'n voorstellen maakt is tegen zijn eigen cultuur, tegen zijn eigen geschiedenis en traditie, gewoonweg tegen de volksgeest en zoekt daarmee geen toenadering tussen de twee groepen, maar duwt de groep verder uit elkaar.
Voor die partijen dreigt de kiesdrempel. Laat ze maar doen. Meer van dat.

Laatst gewijzigd door Pericles : 11 november 2010 om 14:14.
Oud 11 november 2010, 14:16   #394
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor die partijen dreigt de kiesdrempel. Laat ze maar doen. Meer van dat.
De kiesdrempel? Voor die partijen dreigt een executie, dat zou het moeten zijn. Als die zotte rondetafelpipo's die regels willen, dat ze zelf verhuizen naar een islamitisch land. Ze zijn er blijkbaar zot van.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 14:18   #395
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1. Feitelijke verbanning dus. Ondoenbaar.

2. De vraag is niet of wij geduld wensen te hebben, de vraag is of 't anders kan. Neen dus. Met je eigen kinderen (ik weet niet of je er al hebt) moet je ook geduld hebben.

3. Stel ik ergens dat begeleiding onwenselijk is? Er is van in 't begin te weinig en verkeerde begeleiding geweest. Te veel paternalisme en ook te veel je m'en foutisme.
1. Je kan het omgekeerde - de echtgenote naar hier halen - ook 'ontworteling' noemen.

Ik zou niet over 'verbanning' spreken, omdat ik het niet zou willen verplichten. Maar ik geef er wel de voorkeur aan. De kinderen kunnen hun échte moedertaal leren, en opgroeien in een omgeving waar ze daar ook iets aan hebben. En waarom zou de 'heer der schepping' zich niet - voor de verandering - de moeite getroosten zich aan z'n eega en haar geboorteland aan te passen, i.p.v. omgekeerd?

2. Uiteraard 'moeten' wij ook 'geduld' kunnen opbrengen, maar met 'tijd en geduld' alléén komen 'we' er niet, filosoof. Dat is wat ik wilde benadrukken.

3. Het klopt dat je nergens hebt gesteld dat begeleiding onwenselijk is, maar je had het - tot nu toe - ook niet vermeld.

Ik ben het voor het overige wel met je eens: van in het begin is de 'integratie' van de allochtone nieuwkomers niet goed aangepakt geweest, en over de 'integratie' van autochtone nieuwkomers kan ook nog wel een flinke boom worden opgezet, me dunkt.

Inderdaad te véél paternalisme, en tegelijkertijd te véél je m'en foutisme. Voeg aan die cocktail nog een fikse dosis amateurisme toe, en het plaatje is al wat completer.

Oud 11 november 2010, 14:27   #396
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Het hele gebeuren zou amusant zijn mocht het niet zo zijn dat politici hier in alle ernst in meegaan.
Want blijkbaar betekent een multiculturele samenleving iedereen behalve autochtone Belgen en holebi's.
Zij waren niet vertegenwoordigd binnen deze "dialoog";

De multuculturele dialoog waar dit clubje voor stond erkent dus eigenlijk de werkelijke diversiteit niet en sluit al op voorhand uit, er waren geen vertegenwoordigers van holebi organisaties, geen enkele feministe of tegenstander van de multiculturele samenleving zoals ze nu georganiseerd wordt.

Daardoor viel er dan ook niets te lezen over de nadelen die de multiculturele samenleving ook meebrengt, niets over de hoge schooluitval, oververtegenwoordiging in criminaliteit, oververtegenwoordiging van "allochtone vrouwen" in vluchthuizen, niets over het geweld tegen homo's en agressie tegenover vrouwen in het algemeen vanuit de "allochtone minderheden" blijkbaar bestaan deze vormen van discriminatie niet en hoeft niemand die groepen te vertegenwoordigen als onderdeel van de multiculturele samenleving.

Wanneer je al op voorhand iedere "oppositie "uitsluit van een dialoog krijg je dus een weergave van een toekomst die eigenlijk weinig anders is dan een samenleving die zichzelf volledig heeft aangepast aan een islamitische samenleving.

De scheiding kerk en staat wordt in vraag gesteld, de vrijheid van mening aan banden gelegd, positieve discriminatie in het voordeel van "allochtonen" een recht, discriminatie mag wanneer anderen het slachtoffer zijn.

De visie op vrouwen wordt bijgesteld,wanneer zij de leeftijd bereiken waarop zij aantrekkelijk worden voor mannen moet de hoofddoek op kunnen, op scholen en binnen overheidsdiensten , met enkele uitzonderingen, ziekenhuizen moeten zich aanpassen aan een middeleeuws gedachtengoed wat gelijke rechten voor mannen en vrouwen op de helling zet.

En in die samenleving met rechten voor " de minderheden" moet de meerderheid zich laten discrimineren,zichzelf verontschuldigen, storende straat namen verwijderen en de totale afbraak van hun cultureel erfgoed ( scheiding kerk en staat, gelijkheid man en vrouw, geen discriminatie maar gelijkwaardigheid, vrijheid van mening, rechten voor wie holebi is, enz) door de strot laten rammen omdat iedere vorm van kritiek strafbaar is.

Dat is gelijk aan de installatie van een samenleving aangepast aan islam, zonder " dialoog" dit opleggen is een regelrechte dictatuur waar iedere weldenkend mens onmogelijk mee akkoord kan gaan. Het is te hopen dat er nog politici zijn die zichzelf dat realiseren.

Dat het een verkapte poging is om te islamiseren, is duidelijk.
Toch ben ik er gerust in : politici die het wagen daarvan iets door te drukken, plegen electorale zelfmoord. Dat weten ze zelf wel.
Dat rapport vliegt de schuif in tot de volgende lulronde.
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 14:28   #397
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2 op 4 is genoeg.
Euh, Pericles, betekent dat dan dat ik mijn vrouw een blauw oog mag slaan als ik ladderzat de saus die bij het varkensgebraad hoorde van m'n lippen veeg en ondertussen luidkeels de draak steek met diegene die sommigen "De Profeet" noemen, en anderen liever met andere namen bedenken?

Nee toch, mag ik hopen?

Oud 11 november 2010, 14:35   #398
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
De kiesdrempel? Voor die partijen dreigt een executie, dat zou het moeten zijn. Als die zotte rondetafelpipo's die regels willen, dat ze zelf verhuizen naar een islamitisch land. Ze zijn er blijkbaar zot van.
En of !
Mevrouw Véronique Lefrancq, vertegenwoordigster van de Cercle européen de la communauté marocaine et des amis du Maroc.

Dan weet je genoeg hé.
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 14:39   #399
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euh, Pericles, betekent dat dan dat ik mijn vrouw een blauw oog mag slaan als ik ladderzat de saus die bij het varkensgebraad hoorde van m'n lippen veeg en ondertussen luidkeels de draak steek met diegene die sommigen "De Profeet" noemen, en anderen liever met andere namen bedenken?

Nee toch, mag ik hopen?

Dat is 4/5, oftewel geslaagd met grote onderscheiding. Wilt u nu een Belgische, een Vlaamse of gewoon een knalroze nationaliteit?

Laatst gewijzigd door Andy : 11 november 2010 om 14:39.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 14:39   #400
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nee toch, mag ik hopen?

Dat punt van niet op uw vrouw te slaan is niet delibereerbaar.
Dat was ik vergeten te zeggen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be