![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
of deze Citaat:
zou je misschien kunnen stoppen, omdat er organisaties geld aan verdienen en je hun structuur zou kunnen aanpakken maar een hier geboren Belg kan je niet beletten, individuëel in 't buitenland te trouwen en zijn echtgenote mee te brengen naar huis. Het alternatief zou levenslange verbanning betekenen voor wie in 't buitenland een relatie aangaat. Of die Belg nu een belgische achterovergrootvader heeft of niet maakt dus géén verschil: UVRM, weet je wel. Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 11 november 2010 om 13:26. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#382 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bedankt, koppijn. Nu, een nieuwkomer die géén initiatieven neemt om te integreren kan ik missen als kiespijn. Ik krijg er heel af en toe zo ene in de klas, en daar valt echt niks mee aan te vangen. Erger nog: die saboteert gewoon de integratie van de rest, en daar kan ik helemáál niet mee lachen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#383 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#384 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. Ik zou er de voorkeur aan geven dat een Belg zijn echtgenote in háár geboorteland gaat vervoegen, tenzij ze ginder geen (nabije) familie (meer) heeft. 2. Ik heb ondertussen aan den lijve ondervonden dat te véél geduld eigenlijk niet zo verstandig is, omdat dat wel eens verkeerd wordt geïnterpreteerd, en tot een nodeloze escalatie van een probleem leidt. In onze fragmentarische, hyper-individualistische, en erg 'liberale' samenleving zal 'tijd en geduld' absoluut niet volstaan om tot 'integratie' te komen. Ik geef er alleszins de voorkeur aan nieuwkomers te 'begeleiden', op te leiden, en er ook eisen aan te stellen. En met 'nieuwkomers' bedoel ik dus ook diegenen die hier geboren worden, hé, allemaal, ja, zelfs mijn eigen kinderen. Of zijn die soms géén 'nieuwkomers'?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 11 november 2010 om 13:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#385 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#386 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#387 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Stel ik ergens dat begeleiding onwenselijk is? Er is van in 't begin te weinig en verkeerde begeleiding geweest. Te veel paternalisme en ook te veel je m'en foutisme. Laatst gewijzigd door filosoof : 11 november 2010 om 13:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#388 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#389 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dus als ik het goed begrijp. Moeten wij verlofdagen die aan geloof gekoppeld zijn laten zodat een ander zijn godsdienstvrijheid kan blijven genieten?
Wereld op zijn kop?
![]() |
#390 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#391 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want blijkbaar betekent een multiculturele samenleving iedereen behalve autochtone Belgen en holebi's. Zij waren niet vertegenwoordigd binnen deze "dialoog"; De multuculturele dialoog waar dit clubje voor stond erkent dus eigenlijk de werkelijke diversiteit niet en sluit al op voorhand uit, er waren geen vertegenwoordigers van holebi organisaties, geen enkele feministe of tegenstander van de multiculturele samenleving zoals ze nu georganiseerd wordt. Daardoor viel er dan ook niets te lezen over de nadelen die de multiculturele samenleving ook meebrengt, niets over de hoge schooluitval, oververtegenwoordiging in criminaliteit, oververtegenwoordiging van "allochtone vrouwen" in vluchthuizen, niets over het geweld tegen homo's en agressie tegenover vrouwen in het algemeen vanuit de "allochtone minderheden" blijkbaar bestaan deze vormen van discriminatie niet en hoeft niemand die groepen te vertegenwoordigen als onderdeel van de multiculturele samenleving. Wanneer je al op voorhand iedere "oppositie "uitsluit van een dialoog krijg je dus een weergave van een toekomst die eigenlijk weinig anders is dan een samenleving die zichzelf volledig heeft aangepast aan een islamitische samenleving. De scheiding kerk en staat wordt in vraag gesteld, de vrijheid van mening aan banden gelegd, positieve discriminatie in het voordeel van "allochtonen" een recht, discriminatie mag wanneer anderen het slachtoffer zijn. De visie op vrouwen wordt bijgesteld,wanneer zij de leeftijd bereiken waarop zij aantrekkelijk worden voor mannen moet de hoofddoek op kunnen, op scholen en binnen overheidsdiensten , met enkele uitzonderingen, ziekenhuizen moeten zich aanpassen aan een middeleeuws gedachtengoed wat gelijke rechten voor mannen en vrouwen op de helling zet. En in die samenleving met rechten voor " de minderheden" moet de meerderheid zich laten discrimineren,zichzelf verontschuldigen, storende straat namen verwijderen en de totale afbraak van hun cultureel erfgoed ( scheiding kerk en staat, gelijkheid man en vrouw, geen discriminatie maar gelijkwaardigheid, vrijheid van mening, rechten voor wie holebi is, enz) door de strot laten rammen omdat iedere vorm van kritiek strafbaar is. Dat is gelijk aan de installatie van een samenleving aangepast aan islam, zonder " dialoog" dit opleggen is een regelrechte dictatuur waar iedere weldenkend mens onmogelijk mee akkoord kan gaan. Het is te hopen dat er nog politici zijn die zichzelf dat realiseren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 |
Minister-President
|
![]() Iemand die zo'n voorstellen maakt is tegen zijn eigen cultuur, tegen zijn eigen geschiedenis en traditie, gewoonweg tegen de volksgeest en zoekt daarmee geen toenadering tussen de twee groepen, maar duwt de groep verder uit elkaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#393 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Pericles : 11 november 2010 om 14:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#394 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#395 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou niet over 'verbanning' spreken, omdat ik het niet zou willen verplichten. Maar ik geef er wel de voorkeur aan. De kinderen kunnen hun échte moedertaal leren, en opgroeien in een omgeving waar ze daar ook iets aan hebben. En waarom zou de 'heer der schepping' zich niet - voor de verandering - de moeite getroosten zich aan z'n eega en haar geboorteland aan te passen, i.p.v. omgekeerd? 2. Uiteraard 'moeten' wij ook 'geduld' kunnen opbrengen, maar met 'tijd en geduld' alléén komen 'we' er niet, filosoof. Dat is wat ik wilde benadrukken. 3. Het klopt dat je nergens hebt gesteld dat begeleiding onwenselijk is, maar je had het - tot nu toe - ook niet vermeld. Ik ben het voor het overige wel met je eens: van in het begin is de 'integratie' van de allochtone nieuwkomers niet goed aangepakt geweest, en over de 'integratie' van autochtone nieuwkomers kan ook nog wel een flinke boom worden opgezet, me dunkt. Inderdaad te véél paternalisme, en tegelijkertijd te véél je m'en foutisme. Voeg aan die cocktail nog een fikse dosis amateurisme toe, en het plaatje is al wat completer.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#396 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Dat het een verkapte poging is om te islamiseren, is duidelijk. Toch ben ik er gerust in : politici die het wagen daarvan iets door te drukken, plegen electorale zelfmoord. Dat weten ze zelf wel. Dat rapport vliegt de schuif in tot de volgende lulronde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#397 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euh, Pericles, betekent dat dan dat ik mijn vrouw een blauw oog mag slaan als ik ladderzat de saus die bij het varkensgebraad hoorde van m'n lippen veeg en ondertussen luidkeels de draak steek met diegene die sommigen "De Profeet" noemen, en anderen liever met andere namen bedenken?
Nee toch, mag ik hopen? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#398 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mevrouw Véronique Lefrancq, vertegenwoordigster van de Cercle européen de la communauté marocaine et des amis du Maroc. Dan weet je genoeg hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#399 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 11 november 2010 om 14:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#400 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat was ik vergeten te zeggen. ![]() |
|
![]() |
![]() |