Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2010, 00:04   #241
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Hij snapt de gewone tijdsdilatatie nog niet en gij begint al met de gravitatietijdsdilatatie?

Die vind ik zelfs moeilijk.
tjah wat moet ik anders ... ik moet het kind toch bij zijn naam noemen ?
Hij sleurt het erbij naar willekeur dat het niet schoon meer is.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 04:33   #242
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Ok ik herhaal want je lijdt duidelijk aan selectief geheugenverlies.

We hadden het over het feit dat remmen ook een versnelling is in de natuurkunde wat jij niet leek te snappen dus hebben we geprobeerd dit met wat illustraties uit te leggen:

Op zeze post van parcifal:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Zucht, idioot.

Wiskunde voor 13-jarigen.
2 vectoren met dezelfde grootte en richting en tegengestelde zin.

Blijkbaar ken je niet eens de benaming van fundamentele concepten zoals richting en zin van een vector, die uiteraard niet overeenkomen met wat je uit je grove taalkundige benadering kent. Je valt alweer zwaar door de mand, Bokito.
Wat moeten we verder nog uitleggen, de tafel van 3?
Antwoordde je:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus
inderdaad, zoals ik al zei: in tegengestelde richting. Overigens heeft dit niks met remmen en versnellen te maken. Ik zie geen auto of een raket of wat dan ook. Ook geen enkele uitleg of verklaring. Erg dom dus.
Waarop ik antwoordde:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz
Pffft zeg harrie, met elke post van je vraag ik (en waarschijnlijk trouwens iedereen die je posts leest) me af, "nu kan het toch niet erger", maar telkens weer bewijs je van wel.

Ok uitleg:

- vector 1 de bewegingsvector van de auto voor.
- vector 2 is de kracht-vector van de remmen

de som beide vectoren zal in een versnellingsvector resulteren.

Zie hier de uitleg (ik vond geen nederlandse bron dus als je het engels niet begrijpt, kijk dan gewoon naar de tekeningetjes):
http://www.lightandmatter.com/html_b...ch08/ch08.html
waarop jij dan weer anwtoordde:
Citaat:
en wat heeft dit dan allemaal met Einstein te maken?
waarop ik anwtoordde:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz
Het was een antwoord hierop:

Citaat:
inderdaad, zoals ik al zei: in tegengestelde richting. Overigens heeft dit niks met remmen en versnellen te maken. Ik zie geen auto of een raket of wat dan ook. Ook geen enkele uitleg of verklaring. Erg dom dus.
Als je het verband niet snapt tussen krachten, beweging, versnelling en vectoren, hoe hoop je dan ooit Einstein te begrijpen.
En nu antwoord je:
Citaat:
Ik heb het allemaal uitgelegd en ik ga dat niet herhalen.
Je begrijpt er zelf niks van en weet daarom ook niks zinnigs te zeggen.
En dat je ook nog eens de domme reactie van Parcifal serieus neemt zegt mij genoeg.
Wat heb je al uitgelegd en wat ga je niet meer herhalen en wat is het dat ik niet begrijp in deze discutie?

Nog een voorbeeld waar je jezelf helemaal belachelijk hebt gemaakt en probeert de dingen nog recht te trekken door rond de pot te draaien en de aandacht te verleggen.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 04:43   #243
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat er pas een unificatie van de mensheid kan komen als we God loslaten.
In mekaar vinden we God niet, dus dan hoort dat maar zo te zijn.

We horen apart te zijn, kunnen we dat niet praktisiseren?
Een maatschappij los van God of levensovertuigingen die privé horen te zijn?

Ik ben zéér gelovig, toch denk ik dat het beter is God los te laten.
De miserie kan pas stoppen als we geloofsbelevenis (in elk aspect) privatiseren.
Oud 11 november 2010, 10:29   #244
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Ik moet zeggen dat ik Harrie's volhardendheid wel lovenswaardig vind, helaas gebruikt hij die voor een negatief en hopeloos project.

Je moet maar eens denken wat hij daarmee zou kunnen doen moest hij zich voor een bereikbaar en realisitsch doel inzetten, al was het maar het afvalvrij houden van de pechstroken langs de autosnelweg.

Harrie, plus est en vous!
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 13:13   #245
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
niet in mijn wereld, maar in die van Einstein, die immers alles als relatief beschouwt.

En voor wie versnellen en remmen identiek zijn.

Dus deze versnelling richting het middelpunt van de aarde kan evenzeer als een remmen beschouwd worden tegen de middelpuntvliedende kracht in, die immers normaal recht door naar buiten wil vliegen en voor zichzelf stil staat.
1 Middelpuntvliedende kracht bestaat niet. Niet als natuurkundige kracht in ieder geval. Wat je voelt is namelijk geen kracht die jou naar buiten drukt, maar een kracht die jou naar binnen trekt. Als je bijvoorbeeld op een zweefmolen zit word die kracht via het stoeltje op jou uitgeoefend en lijkt het alsof je naar buiten getrokken word, maar zou je er af springen dan zal blijken dat je een doodnormale snelheid in een richting hebt en niet in een bochtje naar buiten toe vliegt. De sensatie dat je naar buiten gedrukt word treed in het geval van de aarde ook niet op, de versnelling die de aarde in zijn baan houd komt namelijk voort uit de zwaartekracht, en die werkt op de gehele aarde en alles wat er op staat en massa heeft, elk molecuul van jouw lichaam word de bocht om getrokken.

2 "deze versnelling richting het middelpunt van de aarde kan evenzeer als een remmen beschouwd worden", maar welke van de twee is het? Volgens jou was er een heel duidelijk verschil tussen die twee, waren het twee geheel verschillende verschijnselen.

Ik denk dat je zelf ook heel goed aan geeft wat er fout is met jouw denkwijze hier. Het kan als remmen beschouwd worden als je de juiste kant op kijkt, de vector die de snelheid van de aarde beschrijft blijft even lang maar veranderd van richting, als je deze gaat ontbinden in een vector in de oude richting van de aarde en een loodrecht daarop dan is de vector in de oude richting korter dan hij eerst was. Maar je kan het ook andersom bekijken, als je de oude snelheid ontbind in een vector die in de nieuwe richting wijst en een loodrecht daarop dan kan je juist stellen dat de aarde versneld is.
Oud 11 november 2010, 13:19   #246
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar altijd wordt het slechts van één kant bewezen, terwijl de theorie voor beide kanten geldt, die gelijkwaardig moeten zijn.
In het geval van hoogte zeker niet. Minder gravitatiekracht is minder gravitatiekracht.

In het geval van snelheid zou je een punt hebben in een Newtoniaans universum, waarin je je referentiekader echt geheel vrij kan kiezen, er bestaat in zo'n universum dan ook geen absolute lichtsnelheid, je kan zo hard gaan als je maar wil. Dat kan bij Einstein niet. Vanuit een snelle saletiet gezien zal de aarde dan ook langzamer om haar heen draaien dan vanaf de aarde gezien de sateliet draait. Het is alleen niet zo dat je simpelweg aan de hand van een enkel referentiekader de absolute snelheden van alles kan bepalen, was het maar zo simpel.
Oud 11 november 2010, 17:11   #247
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Nogal een serieuze echte soort van schijn, harriechristus
Als je het resultaat van die trager lopende klok ook nadien op die echte aarde ook echt kan vaststellen.
Volgens de theorie van Einstein moet het een schijnklok wezen en moet de echte klok voor ons onvindbaar zijn verdwenen.

Oftewel: de wereld is gespleten.

Ja: Einstein had zich toch wat beter op zijn eigen theorie moeten bezinnen.
Gelukkig maar dat harriechristus er nog is om er verder over na te denken.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 11 november 2010 om 17:11.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 17:21   #248
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens de theorie van Einstein moet het een schijnklok wezen en moet de echte klok voor ons onvindbaar zijn verdwenen.
Neenee, volgens Einstein was het een echte klok en bij een echte klok blijkt het idd zo te werken.
De meting steunt de theorie. Vervelend voor jou, nietwaar?
Oud 11 november 2010, 17:24   #249
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wanneer ga je nu eindelijk eens realiseren dat in het geval van sateliet-aarde er geen sprake is van symmetrie zoals dat in de SR ( de trein dus ) wel het geval is.
tuurlijk wel
Citaat:
Bij een sateliet heb je zelfs twee effecten.
je hebt de gravitatie-tijdsdilatatie waaroor klokken langzamer lopen waargenomen vanuit een ander punt waar de het veld minder sterk is.
En je hebt een dilatatie tgv de omloopsnelheid.
mooi......maar wist je ook dat volgens Einstein de aarde stilstaat en het hele heelal om de aarde draait.

Jij kan dan vast wel even vertellen hoe je dan al die genoemde verschijnselen van die satelliet kan verklaren.

Ik ben namelijk lang niet zo knap als jij.
Oud 11 november 2010, 17:26   #250
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben namelijk lang niet zo knap als jij.
Hey, ik heb zelfs planten tegen mijn achtergevel groeien die knapper zijn dan jij.
Oud 11 november 2010, 17:26   #251
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ER IS GEEN SYMMETRIE BIJ GRAVITATIE-TIJDSDILATATIE !!!
tuurlijk wel: die is er altijd.

Even nadenken.

Overigens heb ik het nog helemaal niet over gravitatie gehad, maar over het heelal dat om de aarde draait volgens Einstein.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 11 november 2010 om 17:45.
Oud 11 november 2010, 17:27   #252
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wederom zet je dik in de verf dat je er niks van begrepen hebt.
Als die reiziger terugkeert is er een verbroken symmetrie.
fout dus...
Oud 11 november 2010, 17:32   #253
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Ok ik herhaal want je lijdt duidelijk aan selectief geheugenverlies.

We hadden het over het feit dat remmen ook een versnelling is in de natuurkunde wat jij niet leek te snappen dus hebben we geprobeerd dit met wat illustraties uit te leggen:

Op zeze post van parcifal:

Antwoordde je:

Waarop ik antwoordde:

waarop jij dan weer anwtoordde:

waarop ik anwtoordde:

En nu antwoord je:

Wat heb je al uitgelegd en wat ga je niet meer herhalen en wat is het dat ik niet begrijp in deze discutie?
Dus je weet niet eens wat ik uitgelegd heb.
Ik heb uitgelegd dat versnellen gelijk is aan remmen met een voorbeeld van een auto op de weg.
Zoek desbetreffende post dus even op en ga die dan ijverig bestuderen voor ik alles weer eindeloos moet gaan herhalen.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 11 november 2010 om 17:46.
Oud 11 november 2010, 17:37   #254
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Ik denk dat er pas een unificatie van de mensheid kan komen als we God loslaten.
In mekaar vinden we God niet, dus dan hoort dat maar zo te zijn.

We horen apart te zijn, kunnen we dat niet praktisiseren?
Een maatschappij los van God of levensovertuigingen die privé horen te zijn?

Ik ben zéér gelovig, toch denk ik dat het beter is God los te laten.
De miserie kan pas stoppen als we geloofsbelevenis (in elk aspect) privatiseren.
Dat is nu juist de kwaal van deze wereld: de privatisering, wat ook tot uiting komt in de theorie van Einstein, alsof elke waarnemer gelijk berechtigd zou zijn, in plaats van de eenheid van het totale systeem als grondslag te nemen.

Dat zou hij namelijk weten dat het heelal niet werkelijk om de aarde draait.
Of hij zou de conclusie moeten trekken dat er oneindig veel heelallen bestaan, net zoveel als er waarnemers zijn.
Wat hem in de buurt brengt is de idee der parallelle werelden.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 11 november 2010 om 17:38.
Oud 11 november 2010, 17:39   #255
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akbar Bekijk bericht
ELKE meting steunt de theorie...

Wanneer gaat Harrie eens een experiment formuleren?
Harrie ? We wachten op je BEWIJS dus geen blablabla
je moet eerst lezen waar het over gaat voor je je mond open doet.
Oud 11 november 2010, 17:40   #256
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"even nadenken ..."
Maw : ik weet niet wat ik zeg dus laat de rest het maar bedenken
inderdaad weet je niet wat je zegt.......maar je kan het ook even aan Allah vragen.
Oud 11 november 2010, 17:43   #257
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik moet zeggen dat ik Harrie's volhardendheid wel lovenswaardig vind, helaas gebruikt hij die voor een negatief en hopeloos project.

Je moet maar eens denken wat hij daarmee zou kunnen doen moest hij zich voor een bereikbaar en realisitsch doel inzetten, al was het maar het afvalvrij houden van de pechstroken langs de autosnelweg.
blijkbaar ben je zelf als afval langs de weg komen te liggen omdat je de tegenstrijdigheid van versnellen en remmen van Einstein niet helemaal door had.

Je wilde dat even proefondervindelijk bewijzen en helaas: toen ging het faliekant mis.

Volgende keer de posten van harriechristus wat beter lezen.
Oud 11 november 2010, 17:49   #258
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hey, ik heb zelfs planten tegen mijn achtergevel groeien die knapper zijn dan jij.
Nou, dan moet jij het dan maar even aan die planten vragen hoe het allemaal zit.

Hoe ze volgens de theorie van Einstein tegen de zwaartekracht in omhoog kunnen klimmen.
Oud 11 november 2010, 18:21   #259
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
1 Middelpuntvliedende kracht bestaat niet. Niet als natuurkundige kracht in ieder geval. Wat je voelt is namelijk geen kracht die jou naar buiten drukt, maar een kracht die jou naar binnen trekt.
met een tegenovergestelde kracht, die dat tegen houdt.
Citaat:
Als je bijvoorbeeld op een zweefmolen zit word die kracht via het stoeltje op jou uitgeoefend en lijkt het alsof je naar buiten getrokken word,
wat ook zo is, want je lichaam wil rechtdoor en het stoeltje draait rond.
Citaat:
maar zou je er af springen dan zal blijken dat je een doodnormale snelheid in een richting hebt en niet in een bochtje naar buiten toe vliegt.
spring je er af, dan vlieg je inderdaad naar buiten en wel rechtdoor, dus in een raaklijn op de cirkel die de molen beschrijft.
Citaat:
De sensatie dat je naar buiten gedrukt word treed in het geval van de aarde ook niet op, de versnelling die de aarde in zijn baan
je bedoelt hier om de zon of de draaiing om eigen as.
Citaat:
houd komt namelijk voort uit de zwaartekracht, en die werkt op de gehele aarde en alles wat er op staat en massa heeft, elk molecuul van jouw lichaam word de bocht om getrokken.
waar je ook niks van merkt.
Citaat:
2 "deze versnelling richting het middelpunt van de aarde kan evenzeer als een remmen beschouwd worden", maar welke van de twee is het? Volgens jou was er een heel duidelijk verschil tussen die twee, waren het twee geheel verschillende verschijnselen.
Dit met die aarde is een moeilijk geval, waarin ik mijn oordeel even wil opschorten.
Feit is dat je nu zelf eenzijdig bent en alleen een middelpunt zoekende kracht wil erkennen ( omdat de wetenschap dat ook doet ) en geen middelpunt vliedende kracht ( wat ze vroeger wel deed ).
Maar volgens Einstein ( ik moet het nog even nalezen ) kan de aarde ook als stilstaand beschouwd worden met een draaiende heelal erom heen, dat de aarde naar buiten trekt.
Citaat:
Ik denk dat je zelf ook heel goed aan geeft wat er fout is met jouw denkwijze hier. Het kan als remmen beschouwd worden als je de juiste kant op kijkt, de vector die de snelheid van de aarde beschrijft blijft even lang maar veranderd van richting, als je deze gaat ontbinden in een vector in de oude richting van de aarde en een loodrecht daarop dan is de vector in de oude richting korter dan hij eerst was.
zo is het: het gaat tegen de normaal doorgaande richting in, namelijk de raaklijn aan de aarde. En daar tegen in is de aantrekkingskracht van de aarde een remmen. Want aan de ene kant gaat naar het middelpunt toe = versnellen en aan de andere kant gaat het van de wegschietende raaklijn weg = remmen.
Citaat:
Maar je kan het ook andersom bekijken, als je de oude snelheid ontbind in een vector die in de nieuwe richting wijst en een loodrecht daarop dan kan je juist stellen dat de aarde versneld is.
dit ontgaat me even.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 11 november 2010 om 18:23.
Oud 11 november 2010, 18:25   #260
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar heb je Einstein niet voor nodig.
Elk kind weet dat de ZK een (zéér) zwakke kracht is, hoe kan je anders springen?
maar planten kunnen helemaal niet springen.

En als je van het dak afspringt dan blijkt de zwaartekracht helemaal niet zo zwak te zijn.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 11 november 2010 om 18:26.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be