![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij sleurt het erbij naar willekeur dat het niet schoon meer is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |||||||
Parlementslid
|
![]() Ok ik herhaal want je lijdt duidelijk aan selectief geheugenverlies.
We hadden het over het feit dat remmen ook een versnelling is in de natuurkunde wat jij niet leek te snappen dus hebben we geprobeerd dit met wat illustraties uit te leggen: Op zeze post van parcifal: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nog een voorbeeld waar je jezelf helemaal belachelijk hebt gemaakt en probeert de dingen nog recht te trekken door rond de pot te draaien en de aandacht te verleggen. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik denk dat er pas een unificatie van de mensheid kan komen als we God loslaten.
In mekaar vinden we God niet, dus dan hoort dat maar zo te zijn. We horen apart te zijn, kunnen we dat niet praktisiseren? Een maatschappij los van God of levensovertuigingen die privé horen te zijn? Ik ben zéér gelovig, toch denk ik dat het beter is God los te laten. De miserie kan pas stoppen als we geloofsbelevenis (in elk aspect) privatiseren.
![]() |
#244 |
Banneling
|
![]() Ik moet zeggen dat ik Harrie's volhardendheid wel lovenswaardig vind, helaas gebruikt hij die voor een negatief en hopeloos project.
Je moet maar eens denken wat hij daarmee zou kunnen doen moest hij zich voor een bereikbaar en realisitsch doel inzetten, al was het maar het afvalvrij houden van de pechstroken langs de autosnelweg. Harrie, plus est en vous! |
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
2 "deze versnelling richting het middelpunt van de aarde kan evenzeer als een remmen beschouwd worden", maar welke van de twee is het? Volgens jou was er een heel duidelijk verschil tussen die twee, waren het twee geheel verschillende verschijnselen. Ik denk dat je zelf ook heel goed aan geeft wat er fout is met jouw denkwijze hier. Het kan als remmen beschouwd worden als je de juiste kant op kijkt, de vector die de snelheid van de aarde beschrijft blijft even lang maar veranderd van richting, als je deze gaat ontbinden in een vector in de oude richting van de aarde en een loodrecht daarop dan is de vector in de oude richting korter dan hij eerst was. Maar je kan het ook andersom bekijken, als je de oude snelheid ontbind in een vector die in de nieuwe richting wijst en een loodrecht daarop dan kan je juist stellen dat de aarde versneld is.
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In het geval van snelheid zou je een punt hebben in een Newtoniaans universum, waarin je je referentiekader echt geheel vrij kan kiezen, er bestaat in zo'n universum dan ook geen absolute lichtsnelheid, je kan zo hard gaan als je maar wil. Dat kan bij Einstein niet. Vanuit een snelle saletiet gezien zal de aarde dan ook langzamer om haar heen draaien dan vanaf de aarde gezien de sateliet draait. Het is alleen niet zo dat je simpelweg aan de hand van een enkel referentiekader de absolute snelheden van alles kan bepalen, was het maar zo simpel.
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oftewel: de wereld is gespleten. Ja: Einstein had zich toch wat beter op zijn eigen theorie moeten bezinnen. Gelukkig maar dat harriechristus er nog is om er verder over na te denken. Laatst gewijzigd door harriechristus : 11 november 2010 om 17:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De meting steunt de theorie. Vervelend voor jou, nietwaar? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Jij kan dan vast wel even vertellen hoe je dan al die genoemde verschijnselen van die satelliet kan verklaren. Ik ben namelijk lang niet zo knap als jij. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tuurlijk wel: die is er altijd.
Even nadenken. Overigens heb ik het nog helemaal niet over gravitatie gehad, maar over het heelal dat om de aarde draait volgens Einstein. Laatst gewijzigd door harriechristus : 11 november 2010 om 17:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb uitgelegd dat versnellen gelijk is aan remmen met een voorbeeld van een auto op de weg. Zoek desbetreffende post dus even op en ga die dan ijverig bestuderen voor ik alles weer eindeloos moet gaan herhalen. Laatst gewijzigd door harriechristus : 11 november 2010 om 17:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zou hij namelijk weten dat het heelal niet werkelijk om de aarde draait. Of hij zou de conclusie moeten trekken dat er oneindig veel heelallen bestaan, net zoveel als er waarnemers zijn. Wat hem in de buurt brengt is de idee der parallelle werelden. Laatst gewijzigd door harriechristus : 11 november 2010 om 17:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je wilde dat even proefondervindelijk bewijzen en helaas: toen ging het faliekant mis. Volgende keer de posten van harriechristus wat beter lezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Feit is dat je nu zelf eenzijdig bent en alleen een middelpunt zoekende kracht wil erkennen ( omdat de wetenschap dat ook doet ) en geen middelpunt vliedende kracht ( wat ze vroeger wel deed ). Maar volgens Einstein ( ik moet het nog even nalezen ) kan de aarde ook als stilstaand beschouwd worden met een draaiende heelal erom heen, dat de aarde naar buiten trekt. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door harriechristus : 11 november 2010 om 18:23. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als je van het dak afspringt dan blijkt de zwaartekracht helemaal niet zo zwak te zijn. Laatst gewijzigd door harriechristus : 11 november 2010 om 18:26. |
|
![]() |
![]() |