![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | |
Banneling
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#422 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
|
![]() Citaat:
Ze maken de arbeid hier kapot door de hoge lasten en dan creeeren ze werk aan nutteloze prestigeprojecten.
__________________
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | |
Banneling
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
|
![]() Citaat:
Die lasten zijn hier al decennia zo hoog. Het is niet dat, dat 'de arbeid' kapot maakt. En die prestige projecten zijn niet nutteloos. Het aantal treinreizigers is de laatste jaren serieus gestegen. Die prestigeprojecten hadden misschien wel wat minder gekund, daar kan ik nog inkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#424 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
|
![]() Citaat:
iets te simpel é; decennialang wordt arbeid hier overdreven belast en daar gaan ze nu mee afkomen? Neen, de incompetentie van de politieke vriendjes die gedropt zijn in al die beheers en/of bestuursraden die nu het openbaar vervoer uitmaken zijn de hoofdverantwoordelijken.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#425 |
Minister-President
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
|
![]() Voila. Het een hoeft het ander niet uit te sluiten, hé. Het is niet omdat er plots geen geld meer zou gaan naar de renovatie en bouw van grote stations, dat plots opeens alle treinen op tijd zouden rijden. Daarvoor moet er echt veel meer veranderen dan dat. Of nee, daarvoor moeten andere dingen veranderen dan dat.
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#426 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.593
|
![]() Citaat:
Bij Brinks staken ze voor mijn part heel de boel kapot. Tot de Amerikanen heb beu zijn en het boeltje opdoeken hier in Belgie.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#427 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
|
![]() Citaat:
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 10 november 2010 om 10:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#428 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#429 |
Minister-President
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
|
![]() We zijn behoorlijk ver aan het afdwalen, maar goed. Net door een gebrek aan zin voor esthetiek zijn er de voorbije decennia monstruositeiten neergezet als kantoorgebouwen voor Financiën en andere ministeries, scholen, loodsen voor fabrieken, etc. Gelukkig lijkt dat langzamerhand te kenteren, en wordt architectuur weer meer dan zomaar het tekenen van blokkendozen, ook voor overheidsdiensten en -bedrijven. Wat mij betreft maakt dit ook volledig deel uit van de maatschappelijke taak die deze hebben, en waar een (beperkt) deel van hun budget naartoe mag gaan. Al hoeft schoonheid niet noodzakelijk veel geld te kosten, een paar bloembakken kunnen bijvoorbeeld ook al de boel letterlijk opfleuren.
Wil je de zware problemen met het treinverkeer oplossen, dan zal je andere maatregelen moeten treffen dan het budget voor stationsgebouwen knippen.
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#430 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#431 |
Minister-President
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
|
![]() Tja, in Luik hebben ze zich inderdaad een beetje vergaloppeerd, al blijf ik het een mooi gebouw vinden en een meerwaarde voor die stad. Het aantal reizigers is trouwens ook daar flink in opmars, mede door de betere toegankelijkheid. Ik vind het station van Luik echter wel terechter dan dat van Bergen, waar ze het huidige station ook willen platgooien, maar waar het huidige gebouw wel zijn charmes heeft (en een unieke muurschildering).
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
|
![]() Citaat:
Nu DB ook naar Engeland zal stomen, zal het station waarschijnlijk een goede doorstroming krijgen. Antwerpen zit daarentegen genekt tegen Nederland. Weinig potentieel daar, buiten een express Parijs-Kopenhagen... ![]()
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#433 |
Minister-President
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
|
![]() En dan nog alleen maar als die zuiderzeelijn ooit eens afgeraakt, en de doorsteek naar Bremen wordt gemaakt. De nachttreinen uit Amsterdam rijden trouwens via Keulen, ook naar Kopenhagen...
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#434 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
|
![]() Citaat:
ik wil nachttreinen terug en die overdreven dure sneltreinen (die doorgaans met nog meer vertraging dan de gemiddelde trein sporen) mogen terug verdwijnen. Het is echte afbraakpolitiek dat daarmee gevoerd geweest is, kwestie van de reizigers te verplichten in de wagen te stappen.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#435 |
Minister-President
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
|
![]() Met de HST heeft men op het marktsegment van de middellange afstand reizigers gewonnen op het luchtverkeer, maar persoonlijk mis ik ook de nachttreinen. Geef mij ook maar een trein waarmee ik de avond voordien kan vertrekken, en waarmee ik de dag erop 's ochtends uitgeslapen op mijn bestemming aankom, liever dan een HST waarvoor ik ofwel hondsvroeg moet opstaan, ofwel waarmee ik toch nog te laat aankom.
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#436 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
|
![]() Citaat:
ik mis ze vooral voor het binnenlands verkeer. Die treinen waren altijd ietsje betrouwbaarder dan de rest. Nu is alles rest.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#437 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
|
![]() Citaat:
__________________
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#438 |
Minister-President
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
|
![]() Ah, je bedoelt de vroege P-treinen, zoals vroeger naar de mijnen? Want België heeft bij mijn weten nooit een echt nachtnet gekend. Hoewel een echt nachtnet voor mij geen prioriteit zijn, hoop ik ook wel dat de amplitude van de dienst verbreedt, meer vroege en late treinen. Zodra je in ploegen staat, of ergens naar een film of een concert wil gaan zien, ben je verplicht om met de wagen te gaan. En dat is niet correct.
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#439 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
|
![]() Citaat:
Wat de nachtdienst betreft: er is eens sprake geweest om per uur nacht (4x dus) een trein te laten rijden van Charleroi naar Antwerpen (één van de meest drukke trajecten). De kostprijs ervan was ontzaglijk. Het precieze cijfer weet ik niet meer, maar het vergde 200-300 betalende reizigers per trein. Onhaalbaar. Eigenlijk zijn vele "avondtreinen" nu al quasi gratuit.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
Laatst gewijzigd door lombas : 16 november 2010 om 22:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#440 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
|
![]() Citaat:
__________________
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. |
|
![]() |
![]() |