Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 november 2010, 10:36   #481
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Van dit voorstel komt trouwens toch niks in huis..

Het zou trouwens niet 'aanpassen aan de multiculsamenleving' mogen heten, het is een pure islamisering, nergens wordt er met één woord gesproken over tegemoetkomingen aan joden,protestanten,boedhisten of grieks-orthodoxen..
Je hebt het rapport duidelijk niet gelezen...
Oud 12 november 2010, 10:42   #482
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Je hebt het rapport duidelijk niet gelezen...
Nee..niet helemaal..maar zeg niet dat het toeval is dat nu pas men een noodzaak ziet in een aanpassing, terwijl er al honderden jaren joden protestanten en atheisten in onze maatschappij zitten..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 10:44   #483
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee..niet helemaal..maar zeg niet dat het toeval is dat nu pas men een noodzaak ziet in een aanpassing, terwijl er al honderden jaren joden protestanten en atheisten in onze maatschappij zitten..
In een minuscuul percentage. Je kunt moeilijk ontkennen dat de samenleving de voorbije 50 jaar zeer veranderd is.

Hoe dan ook sprak het rapport wel degelijk ook over andere religies.
Oud 12 november 2010, 11:03   #484
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
In een minuscuul percentage. Je kunt moeilijk ontkennen dat de samenleving de voorbije 50 jaar zeer veranderd is.

Hoe dan ook sprak het rapport wel degelijk ook over andere religies.
Wie was /is vragende partij ?..dan weet je genoeg..

Die vermelding van 'andere religies' was gewoon noodzakelijk om de term multicul te kunnen hanteren..politieke correctheid..

Trouwens een feestdag voor de 'vrouw' daar ben ik ook radicaal tegen..geen gezeik van zelfverklaarde onderdrukten..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 12 november 2010 om 11:04.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 11:31   #485
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Uw wens! wat met mevrouw en kroost?.

Dus, koort voor zeven en, willen jullie daarna nog eens verdronken worden ook?
Ik ben van gedacht veranderd, bruggeman.

Ik wil zo lang mogelijk leven om u op de zenuwen te kunnen werken

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 11:33   #486
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...geen gezeik van zelfverklaarde onderdrukten...
Ja, de Vlamingen zouden beter geen enkele kans om te zwijgen aan zich laten voorbijgaan.

"Geen woorden, maar daden"?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 12:22   #487
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Die vermelding van 'andere religies' was gewoon noodzakelijk om de term multicul te kunnen hanteren..politieke correctheid..

Trouwens een feestdag voor de 'vrouw' daar ben ik ook radicaal tegen..geen gezeik van zelfverklaarde onderdrukten..
Ik vind dat ook onzin, voor ons vrouwen is het immers alle dagen feest!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 12:23   #488
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Ga jij die dagen naar de mis Alice ??
Wat is de relevantie van je vraag?
Oud 12 november 2010, 12:25   #489
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat is de relevantie van je vraag?
Zijn vraag is even relevant dan de uwe. Zelfs relevanter.
Oud 12 november 2010, 12:29   #490
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik ben tegen de drie voorgestelde nieuwe "feestdagen" hoor.

En wie de vragende partij is? De regering, en Milquet was belast met het oprichten van de commissie.
Oud 12 november 2010, 12:32   #491
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Zijn vraag is even relevant dan de uwe. Zelfs relevanter.
Kom je even toelichten waarom jij de voorstellen van die interculturele dialoog zo geweldig vindt en geen vorm van islamisering?
Dat is namelijk het onderwerp, niet wie er wanneer naar de kerk gaat, wijsneusje..
Kom, leg eens uit, wat is er volgens jou zo geweldig aan die voorstellen?
Oud 12 november 2010, 12:36   #492
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Kom je even toelichten waarom jij de voorstellen van die interculturele dialoog zo geweldig vindt en geen vorm van islamisering?
Dat is namelijk het onderwerp, niet wie er wanneer naar de kerk gaat, wijsneusje..
Kom, leg eens uit, wat is er volgens jou zo geweldig aan die voorstellen?
Ik ben voorstander, punt. Waarom, hoe, wat, waar gaat u niks aan. Probeer misschien in het vervolg op een deftige manier uw vraag te stellen. Ik ben namelijk uw forumaap niet die ge kunt commanderen wanneer gij maar wilt. Zoekt u een ander slachtoffer, meiske.
Oud 12 november 2010, 12:46   #493
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben voorstander, punt. Waarom, hoe, wat, waar gaat u niks aan. Probeer misschien in het vervolg op een deftige manier uw vraag te stellen. Ik ben namelijk uw forumaap niet die ge kunt commanderen wanneer gij maar wilt. Zoekt u een ander slachtoffer, meiske.
Wanneer je niet wilt toelichten waarom je voorstander bent, wat doe je dan binnen deze discussie?
En kun je wat minder agressief zijn in je toon?
Dat werkt namelijk provocerend, mijn vraag werd u beleefd gesteld, niet geleerd daar even beleefd antwoord op te geven of moet je houding " mondigheid" voorstellen?
Jammer dat je niet kunt zeggen waarom je zo pro bent!
Oud 12 november 2010, 12:48   #494
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Wanneer je niet wilt toelichten waarom je voorstander bent, wat doe je dan binnen deze discussie?
En kun je wat minder agressief zijn in je toon?
Dat werkt namelijk provocerend, mijn vraag werd u beleefd gesteld, niet geleerd daar even beleefd antwoord op te geven of moet je houding " mondigheid" voorstellen?
Jammer dat je niet kunt zeggen waarom je zo pro bent!
Agressieve toon? Ja, mevrouw ik zal het nooit meer doen. En ik zal ten allen tijde naar u luisteren en nooit tegenspreken.

Rot toch op man. Mensen als u verdienen mijn kostbare tijd niet

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 12 november 2010 om 12:53.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 13:41   #495
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Agressieve toon? Ja, mevrouw ik zal het nooit meer doen. En ik zal ten allen tijde naar u luisteren en nooit tegenspreken.

Rot toch op man. Mensen als u verdienen mijn kostbare tijd niet
http://www.eenvandaag.nl/swf/player....843&external=0
De koran is één en al agressiviteit. Er is geen enkele reden om de multikulturele maatschappij aan te passen op leest van jouw haatreligie.

Laatst gewijzigd door Ninelle : 12 november 2010 om 13:44.
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 14:01   #496
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ninelle Bekijk bericht
De koran is één en al agressiviteit. Er is geen enkele reden om de multikulturele maatschappij aan te passen op leest van jouw haatreligie.
2

Wat men in de plaats van deze onzinnige maatregelen dient te nemen is de nare waarheid over iSSlam aan zowel niet-moslims als moslims op radio en tv vertellen, iets wat men nu niet doet, integendeel, men blijft de sprookjes en leugens herhalen om iSSlam maar goed te praten en om voet aan de grond te krijgen in nog door de iSSlam te veroveren gebied, leugens omdat die helemaal niet stroken met de iSSlamitische bronteksten. Men moet debatten organizeren op radio en tv waarop moslims in naam geconfronteerd worden met de teksten uit hun eigenste boekskes zodat ze met beide voeten op de grond terecht komen en zij vol afschuw die gevaarlijke verwerpelijke ideologie verlaten die crimineel 'mohammed' in de 7de eeuw op de wereld heeft gezet.

http://www.exmoslim.org/

Laatst gewijzigd door smiley : 12 november 2010 om 14:03.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 14:37   #497
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
2

Wat men in de plaats van deze onzinnige maatregelen dient te nemen is de nare waarheid over iSSlam aan zowel niet-moslims als moslims op radio en tv vertellen, iets wat men nu niet doet, integendeel, men blijft de sprookjes en leugens herhalen om iSSlam maar goed te praten en om voet aan de grond te krijgen in nog door de iSSlam te veroveren gebied, leugens omdat die helemaal niet stroken met de iSSlamitische bronteksten. Men moet debatten organizeren op radio en tv waarop moslims in naam geconfronteerd worden met de teksten uit hun eigenste boekskes zodat ze met beide voeten op de grond terecht komen en zij vol afschuw die gevaarlijke verwerpelijke ideologie verlaten die crimineel 'mohammed' in de 7de eeuw op de wereld heeft gezet.

Ik zou voor die debatten niet te veel op samenwerking rekenen van de linkse kerk. Die schuim komt hen automatisch op de lippen bij elke kritische noot op de islam. Hun vingertjes gaan spontaan jeuken om toch maar op het censuurknopje te drukken. Al wat niet strookt met hun 'de wereld, één gezellig geitenwollensokkendorp' mag sowieso rekenen op hun furie.
Oud 12 november 2010, 14:37   #498
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
2

Ik zou voor die debatten niet te veel op samenwerking rekenen van de linkse kerk. Die schuim komt hen automatisch op de lippen bij elke kritische noot op de islam. Hun vingertjes gaan spontaan jeuken om toch maar op het censuurknopje te drukken. Al wat niet strookt met hun 'de wereld, één gezellig geitenwollensokkendorp' mag sowieso rekenen op hun furie.

Stuk uit speech nav presentatie van het noek "De islam, kritische essays over een politieke religie"

Citaat:
Maar ik ga ermee ophouden hier het boek al te vertellen, het bedraagt in totaal 784 pagina's, kost 30 euro en wordt uitgegeven door Academic & Scientific Publishers. Overigens was alléén al het vinden van een uitgeverij een ware heksentoer, en dit niet eens wegens schrik voor terroristische aanslagen, maar omwille van de druk van 'inheemse' intellectuelen die dreigden voortaan niet meer te publiceren bij de uitgeverij die dit boek op de markt zou brengen. Een houding die overigens zeer conform is met de aanpak die gehuldigd werd door de vorige voorzitter van Boek.be, Jos Geysels, die de Vereniging ter Bevordering van het Vlaamse Boekwezen had weten te oriënteren in een richting die doet denken aan gebeurtenissen zo’n 75 jaar geleden. Met dit verschil dat onder zijn impuls boeken niet meer dienden verbrand te worden, vermits ze gewoonweg niet meer in de boekhandel konden verschijnen. Interessant in dit verband is dit artikel.

Sam en Wim Van Rooy - overigens personen met een vlekkeloze linkse pedigree - wisten voorlopig dit cordon sanitaire te vermijden, maar het valt niet uit te sluiten dat de distributie van dit boek ernstig zal gehinderd worden door de sluipende censuur die in ons boekwezen gecultiveerd wordt, zowel waar het om recensies in de pers gaat als voor het etaleren van controversieel materiaal. U zou mij daarom een groot plezier doen als u dit bericht zou doorsturen naar vrienden of kennissen waarvan u vermoedt dat zij hierin geïnteresseerd kunnen zijn. Het zou ook interessant zijn mocht u het signaleren indien u eventueel zelf op een barrière zou botsen in een poging om dit boek aan te schaffen in de boekhandel.

Laatst gewijzigd door Ninelle : 12 november 2010 om 14:45.
Oud 12 november 2010, 14:40   #499
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

..geen gezeik van zelfverklaarde onderdrukten..
Die zelfverklaarde onderdrukten weten zich wel te organiseren. En regeringen heeft de neiging om de hardste schreeuwers eerst te serveren. Zie dit rapport als een proefballonnetje voor een eventueel toekomstig regeringsbeleid. Zover ik weet wordt dit rapport door een zeer brede basis verworpen. Als een regering zo'n signalen zou negeren en een breed front zet zich in beweging gaat ze dingen meemaken die ze nog nooit hebben meegemaakt.
Oud 12 november 2010, 15:35   #500
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ninelle Bekijk bericht
German author on Islam in Germany
Dit lijkt mij een correct evaluatie van de situatie waar we ons in bevinden.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be