Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 november 2010, 17:16   #1821
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Jij bent oer-extreem-rechts, dat is nog een trapje lager. Het enige waar jij misschien links in bent, is dat je links draagt
Nee, je krijgt gewoon een vertekend, eenzijdig beeld van mij. Net zoals de anderen een vertekend eenzijdig beeld van jou krijgen.

Ik ben een grote voorstander van sociale zekerheid, ben wantrouwig tegen het kapitalisme, ik ben erg tegen racisme, ik hecht veel belang aan het milieu, ik ben tegen de doodstraf, ...

Links en rechts, conservatief en progressief. Het zijn eigenlijk redelijk vage termen.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 17:20   #1822
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Maar laten we nog even stilstaan bij die quote van seniele Léo.
"Aids is dus een vorm van immanente gerechtigheid", of anders gezegd "boontje komt om zijn loontje".
Als hij daarop kritiek krijgt vergelijkt hij met het geweld aandoen van de natuur, milieuvervuiling bijv., die dan "wraak neemt" en voor ziekten zorgt.

Nu, als je die redenering eens goed onder de loep neemt, dan kun je het dus ook andersom bekijken.
Stel : je kind heeft astma, dokters onderzoeken het, en blijkt dat dit gevolg is van een massa fijn stof, wat uiteindelijk door algemene milieuverontreiniging veroorzaakt is.
Wat is dan de bemoedigende boodschap van Léonard connard ?
"Tja, die astma is een vorm van immanente gerechtigheid"...

Mocht jij een kind hebben die daar last van heeft, en die pipo staat voor u, dan zou hij wel wat anders toegeslingerd krijgen dan een roomtaart...
Multiple choise-kwisje!

Welke is de enige echte immanente rechtvaardigheid?

1 - Mijnwerkers die een stoflong krijgen en sterven

2 - Mensen die op vervuilde grond leven en dodelijk besmet worden

3 - Ratzinger, Van Gheluwe en Léonard die gelijktijdig door een Goddelijke Bliksem dodelijk getroffen worden

De winnaar van deze kwis wordt de nieuwe paus!

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 17:22   #1823
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Mislukt!
Ik zie inderdaad dat je geen enkel tegenargument kunt inbrengen.
Zwaar mislukt dus.
De gemuilkorfde is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 17:23   #1824
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie inderdaad dat je geen enkel tegenargument kunt inbrengen.
Zwaar mislukt dus.
Er zijn al 100den tegenargumenten gebruikt maar je leest er over of je wil het niet lezen.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 17:25   #1825
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Nee, je krijgt gewoon een vertekend, eenzijdig beeld van mij. Net zoals de anderen een vertekend eenzijdig beeld van jou krijgen.

Ik ben een grote voorstander van sociale zekerheid, ben wantrouwig tegen het kapitalisme, ik ben erg tegen racisme, ik hecht veel belang aan het milieu, ik ben tegen de doodstraf, ...

Links en rechts, conservatief en progressief. Het zijn eigenlijk redelijk vage termen.
De termen links en recht vervagen omdat onze wereld hoe langer hoe complexer wordt. Maar de standpunten die jij hier doorgaans verdedigt kunnen wel degelijk oerconservatief en extreem-rechts genoemd worden. Je bent verstard in je behoudsgezindheid en staat niet open voor andere en/of nieuwe inzichten, daar komt het op neer.

Hot Marijke

Oud 12 november 2010, 17:28   #1826
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
De termen links en recht vervagen omdat onze wereld hoe langer hoe complexer wordt. Maar de standpunten die jij hier doorgaans verdedigt kunnen wel degelijk oerconservatief en extreem-rechts genoemd worden. Je bent verstard in je behoudsgezindheid en staat niet open voor andere en/of nieuwe inzichten, daar komt het op neer.
Het grote probleem is dat woordje "behoudsgezindheid, net als "conservatief"". Ik wil helemaal niet de huidige situatie behouden. Ik wil verandering.
Oud 12 november 2010, 17:35   #1827
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Er zijn al 100den tegenargumenten gebruikt maar je leest er over of je wil het niet lezen.
In een discussiethread van 92 pagina's denk je nu toch niet dat ik heel de boel eens ga herlezen om net dat ene argumentje te vinden dat daarop antwoordt ?
Het zou mij ook verwonderen dat daar werkelijk een tegenargument voor is.
Oud 12 november 2010, 17:39   #1828
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Het grote probleem is dat woordje "behoudsgezindheid, net als "conservatief"". Ik wil helemaal niet de huidige situatie behouden. Ik wil verandering.
De juiste term is retro-conservatief: het behouden van waarden die allang verdwenen zijn en een nostaligische verheerlijking van het verleden met totaal irrealistische redeneringen zoals het afgezaagde "vroeger was het beter".

Deze retro-conservatieve stellingname is nonsens en zeer contra-productief: het verstart de geesten en elke vooruitgang wordt geblokkeerd. De politiek van het VB is daar een mooi voorbeeld van.

Hot Marijke

Laatst gewijzigd door Hot Marijke : 12 november 2010 om 17:43.
Oud 12 november 2010, 17:41   #1829
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
De juiste term is retro-conservatief: het behouden van waarden die allang verdwenen zijn en een nostaligische verheerlijking van het verleden met totaal irrealistische redeneringen zoals het afgezaagde "vroeger was het beter".

Deze retro-conservatieve stelligname is nonsens en zeer contra-productief: het verstart de geesten en elke vooruitgang wordt geblokkeerd. De politiek van het VB is daar een mooi voorbeeld van.
Op sommige vlakken was het vroeger beter, op anderen niet. Ik associeer mij ook niet met het VB.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 12 november 2010 om 17:46.
Oud 12 november 2010, 17:42   #1830
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Deze retro-conservatieve stelligname is nonsens en zeer contra-productief: het verstart de geesten en elke vooruitgang wordt geblokkeerd. De politiek van het VB is daar een mooi voorbeeld van.
Van verstard geproken.
Heb je ondertussen al enig extremisitisch standpunt van mijnentwege gevonden?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 17:51   #1831
De gemuilkorfde

Standaard

Eigenlijk is het eenvoudig :

we hebben nu een maatschappij waarin er respect is voor homo's, gescheidenen, gelijkheid tussen man en vrouw, enz.
Als het aan de neo-conservatieven ligt gaan we terug naar een maatschappij waarin :

* getrouwden niet mogen scheiden (heilig sacrament)
* vrouwen terug aan de haard moeten
* homo's hun geaardheid moeten verstoppen, en moeten te horen krijgen dat ze minderwaardig zijn qua seksualiteit
* vrouwen terug afhangen van onbetrouwbare, natuurlijke voorbehoedsmiddelen (coïtus interruptus, eisprong berekening)
* abortus weer verboden is (behalve voor verkrachte nonnen, natuurlijk...)
* euthanasie enkel nog stiekem gebeurt, boven het hoofd van de stervende heen dan nog...

en nog wel 1000 andere regeltjes die de samenleving honderden jaren terug in de tijd werpen.
Terug naar de gezinnen van 13 kinderen, met de vrouwen als slavinnen.
Oud 12 november 2010, 17:52   #1832
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Van verstard geproken.
Heb je ondertussen al enig extremisitisch standpunt van mijnentwege gevonden?
Dit is één van jouw uitlatingen tegenover mij alhoewel ik heel beleefd had geantwoord op een vraag van jou:

Uw 2 eerste zinnen hier zijn al een reden om uw boek niet te lezen.
Het is zo waanzinnig dom en arrogant...
Wanneer ik zulke onzin wil horen kijk ik wel naar het zesde zintuig, dat is tenminste nog komisch.

Mensen zoals jij die persoonlijk worden en zonder enige reden iemand uitschelden, laten zichzelf niet enkel kennen op een primaire en vulgaire manier, het is ook een vorm van extremisme. Als je het niet kan halen met argumentatie, begin dan te schelden, als het dan nog niet lukt, klop erop.

Typisch de eigenschappen van extremistische personen. Your style, not mine.

Hot Marijke

Oud 12 november 2010, 17:56   #1833
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

we hebben nu een maatschappij waarin er respect is voor homo's, gescheidenen, gelijkheid tussen man en vrouw, enz.
Als het aan de neo-conservatieven ligt gaan we terug naar een maatschappij waarin :

* getrouwden niet mogen scheiden (heilig sacrament)
* vrouwen terug aan de haard moeten
* homo's hun geaardheid moeten verstoppen, en moeten te horen krijgen dat ze minderwaardig zijn qua seksualiteit
* vrouwen terug afhangen van onbetrouwbare, natuurlijke voorbehoedsmiddelen (coïtus interruptus, eisprong berekening)
* abortus weer verboden is (behalve voor verkrachte nonnen, natuurlijk...)
* euthanasie enkel nog stiekem gebeurt, boven het hoofd van de stervende heen dan nog...

en nog wel 1000 andere regeltjes die de samenleving honderden jaren terug in de tijd werpen.

Terug naar de gezinnen van 13 kinderen, met de vrouwen als slavinnen.
De nagel op de kop. Infeite wil de oerconservatieve kerk terug naar de middeleeuwen en daarmee worden ze precies hetzelfde als de islam! Les extrèmes se touchent, infeite zijn het de beste maatjes!

Hot Marijke

Laatst gewijzigd door Hot Marijke : 12 november 2010 om 17:58.
Oud 12 november 2010, 17:58   #1834
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit is één van jouw uitlatingen tegenover mij alhoewel ik heel beleefd had geantwoord op een vraag van jou:

Uw 2 eerste zinnen hier zijn al een reden om uw boek niet te lezen.
Het is zo waanzinnig dom en arrogant...
Wanneer ik zulke onzin wil horen kijk ik wel naar het zesde zintuig, dat is tenminste nog komisch.

Mensen zoals jij die persoonlijk worden en zonder enige reden iemand uitschelden, laten zichzelf niet enkel kennen op een primaire en vulgaire manier, het is ook een vorm van extremisme. Als je het niet kan halen met argumentatie, begin dan te schelden, als het dan nog niet lukt, klop erop.

Typisch de eigenschappen van extremistische personen. Your style, not mine.
Weer een zeer "objectief oordeel".
Zo lang je de paradox van deze 2 woorden niet begrijpt, moet jij je ver uit de buurt van ethiek houden.
Oud 12 november 2010, 18:00   #1835
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Weer een zeer "objectief oordeel".
Zo lang je de paradox van deze 2 woorden niet begrijpt, moet jij je ver uit de buurt van ethiek houden.
Ik kots van jouw ethiek. Gesprek gesloten, genoeg tijd verspild aan jou.

Hot Marijke

Laatst gewijzigd door Hot Marijke : 12 november 2010 om 18:00.
Oud 12 november 2010, 18:03   #1836
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kots van jouw ethiek. Gesprek gesloten, genoeg tijd verspild aan jou.
Het spijt me dat je parket verknoeid is door mijn fout.
Hopelijk zal het indringend zaadgeurtje geen klanten wegjagen.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 12 november 2010 om 18:03.
Oud 12 november 2010, 18:04   #1837
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De nagel op de kop. Infeite wil de oerconservatieve kerk terug naar de middeleeuwen en daarmee worden ze precies hetzelfde als de islam! Les extrèmes se touchent, infeite zijn het de beste maatjes!
de aktualiteit geeft je alleszins gelijk :

http://www.hln.be/hln/nl/921/Kanaal-...adinejad.dhtml

Citaat:
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 12 november 2010 om 18:05.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 18:05   #1838
Albrecht
Banneling

Standaard

Ik ben natuurlijk geen "neo-conservatief", maar ik neem aan dat dit gewoon op Katholieken duidt, als ik de standpunten lees. Bedenkingen in rood.
Citaat:

* getrouwden niet mogen scheiden (heilig sacrament) Niet als je enkel burgerlijk "huwt"
* vrouwen terug aan de haard moeten Lijkt me beter, maar mocht ik de macht hebben zou ik het houden bij het aanmoedigen ervan
* homo's hun geaardheid moeten verstoppen, en moeten te horen krijgen dat ze minderwaardig zijn qua seksualiteit Nee, maar die gay pride parades moeten stoppen
* vrouwen terug afhangen van onbetrouwbare, natuurlijke voorbehoedsmiddelen (coïtus interruptus, eisprong berekening) helemaal geen voorbehoedsmiddelen, hoewel dat enkel voor de Katholieken geldt
* abortus weer verboden is (behalve voor verkrachte nonnen, natuurlijk...) Abortus is verboden, in alle gevallen. Dit is het enige Katholieke standpunt dat zou "opgedrongen" worden.
* euthanasie enkel nog stiekem gebeurt, boven het hoofd van de stervende heen dan nog...Ik zou gewoon meer investeren in palliatieve zorgen

Terug naar de gezinnen van 13 kinderen, met de vrouwen als slavinnen. Vrouwen als slavinnen?
Oud 12 november 2010, 18:06   #1839
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn standpunten waarin we overeen komen, er zijn standpunten waarin we verschillen.
Oud 12 november 2010, 18:11   #1840
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Als ik Albrecht's bedenkingen : http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1838 , zo eens overloop, moet ik besluiten dat mijn grootmoeder meer open-minded is dan hij.

Citaat:
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be