Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Yves Leterme (CD&V) - 7 tot 13 juni
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Yves Leterme (CD&V) - 7 tot 13 juni "Huidig voorzitter van de partij en Volksvertegenwoordiger in het federale parlement. Deze man wordt, gezien de jongste peilingen, getipt als volgende minister-president van Vlaanderen. Hoe ziet hij het regeringswerk van een vernieuwde christen-democ

Discussietools
Oud 8 juni 2004, 06:18   #1
Leo
Gouverneur

Standaard

Yves,

Lees mijn bijdrage in de debatclub op deze webstek: http://forum.politics.be/viewtopic.php?p=473499

Daar ben ik mee bezig en daar wil ik naartoe. En jij?
Leo is offline  
Oud 8 juni 2004, 09:33   #2
SB1234
Schepen

Standaard

Om wat werk te besparen, hier heeft Leo het over:

Het deed me terugdenken aan wat René van Sloten vertelde in het artikel "Zonder Vlaanderen stelt Nederland niets voor" (Het Parool van 14 februari): Dat Nederland in de Europese Unie vaak buitenspel staat, hebben we aan ons zelf te wijten. Dan hadden we de Vlamingen en onze taal maar niet zo moeten verwaarlozen.

In al het feestgedruis van 1 mei jongstleden is me iets bijgebleven dat Karel van Miert zegde: het historische van de hele zaak is dat de Unie tot stand komt door verdragen, niet door oorlogen. Om over na te denken: dat is nou uitgerekend het verschil tussen een echte demokratie en de gevolgen van het neofeodale landjepik waar we allemaal nog mee opgescheept zitten. De eerstvolgende stap naar demokratie lijkt me dan ook dat we de interne grenzen die van de eerste tot de laatste te vuur en te zwaard ontstaan zijn herverkavelen volgens de kulturele lijnen: het geheel van normen, waarden, omgangsvormen, zeden, gebruiken en fatsoensnormen. De taal is het topje van die ijsberg, en gelijk ook het handigste kommunikatiemiddel om ieder kultuurvolk rechtstreeks te benaderen. Vervang machtsblokken door kultuurvolkeren en behandel die alle gelijkwaardig, zoniet is de mooie Europese gedachte niet meer dan gebakken lucht.
SB1234 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be