![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En een geschenk waar U dan volledig voor mag betalen wel indien u werkt natuurlijk want, hetgeen zich met het lot van asielzoekers z.g bezighoud en aan de poorten van asielcentra's hangt te wapperen heeft over het algemeen een geweldige angst voor hetgeen men verstaat onder werken.
![]() |
![]() |
#43 |
Minister-President
|
![]() Misschien dat men in andere landen geen rechters aantreft zoals in het belziekske wanneer men z.g. aan geen onderdak geraakt. Misschien dat andere landen geen hotels, geen 500€ per dag of andere luxe ter beschikking stellen wie zal het zeggen.
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() Hoeveel levensbedreigde asielzoekers zullen zich onder deze 6000 bevinden en hoeveel opzoek naar welvaart? Een welvaart waar de hard werkende brave autochtoon mag voor opdraaien, financieel en met uitstel van zijn/haar welverdiende rust na jaren van arbeid want, de luxe die belzieke politici zich toekennen als weldoeners van deze aardkloot wordt wel betaalt met de inbreng/uitbuiting van het "eigen volk".
![]() |
#46 |
Minister-President
|
![]() Zéér juist.
![]() |
#47 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() amai, ik denk dat de meerderheid van de reacties hier getuigen van een bijzonder immorele onrechtvaardige ethiek, gebrek aan solidariteit, gebrek aan empathie, gebrek aan gastvrijheid, gebrek aan naastenliefde,...
Nu ja, dat van de meerderheid: kan wel kloppen hoor: ik heb vanochtend in de gietende regen rondgegaan voor 11.11.11. Nog niet 1 op de 3 mensen die thuis waren, gaven steun. En het ging dan vaak maar over een paar euro's. Ik daarentegen geef maandelijks meer dan 300 euro aan het goede doel, bijna 25% van mijn inkomen, omdat dat zo hoort, omdat ik het goede wil doen. Maar vandaag dus weeral twee duidelijke bewijsstukken tegengekomen om misantroop te worden. Maar dat pakt bij mij niet: ik wordt niet misantroop. Hoewel jullie toch wel bijzonder jullie best doen. Genoeg getalmd nu, laten we al die asielzoekers helpen, laten we ijveren voor hun welzijn. Laten we acties voeren aan gesloten asielcentra. Laten we hulporganisaties veel geld en middelen schenken. Laten we veel vrijwilligerswerk doen. Want we moeten gewoon het moreel juiste doen. En ik verzoek ook om nooit meer onrechtvaardige, xenofobe, hebzuchtige, apathische, asociale,... stellingen te verkondigen. We praten hier over ethiek en moraal, hé.
![]() |
#48 |
Minister
|
![]() Ethiek is ook geen asiel aanvragen als daar geen enkele reden toe is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Die derdewerelders krijgen hier dan nog een hoop steun van allerlei organisaties en idioten die hun pampertjes verversen terwijl er hier al mensen sterven op straat ... 11.11.11 en consoorten zou men moeten behandelen als een criminele organisatie ... Komen hier geld ophalen om ergens anders uit te gaan delen ... Waar er dan nog overal geld aan vingers blijft plakken zeggen ze er niet bij ... Haal geld op voor de mensen die hier al jaren leven , die mogen ook al eens een keertje geholpen worden ... Beter nog , had de overvloed van inwijkelingen nooit toegelaten en dan had het geld van de overheid genoeg geweest om de armoede aan te pakken , maar nee , ze zijn zo lief meneer ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() dat is zo, maar die asielzoekers hebben nu eenmaal een gegronde reden. Dat kunnen we hard maken. ik kom vaak in contact met asielzoekers, en volgens mijn beste inzichten, empathische vermogens enzo, denk ik wel dat we voldoende bewijsmateriaal hebben voor de stelling dat ze een gegronde reden hebben.
![]() |
#51 |
Burger
|
![]() james bond is niets bij het verhaal dat je van sommige vluchtelingen hoort inderdaad... maar feit is dat terwijl ze de middellandse zee overzwemmen toch altijd hun papieren verliezen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat ook vreemd is: je zegt dat er hier al mensen sterven op straat. Ja, dat is wat ik nu net wil voorkomen. Maar ik heb een vermoeden dat jij enkel denkt aan de autochtone mensen die hier sterven, en dat het sterven van allochtonen minder erg is. Klopt dat? Lijkt zo, want waarom zou je dat hier anders zo schrijven? Maar als dat inderdaad zo is, dan beschuldig ik je van racisme, want herkomst en woonplaats is moreel gezien niet relevant. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Los daarvan: je mag best 300 euro per maand geven aan welzijnszorg, CAW's en andere vierde wereldorganisaties. Daar geef ik ook wat geld aan. Maar ik verdeel mijn giften liever. Citaat:
Ik denk dat het inkomen van een gemiddelde Belg hoger is dan dat van mij. Als ik al 300 euro per maand kan uitgeven, dan moet de gemiddelde Belg dat zeker ook kunnen. En als we dat zouden doen, zouden we al veel slachtoffers geholpen hebben.
![]() |
![]() |
#53 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Aan alle anti-asielzoekersmensen hier: lees eens het boek van Bruce Cerew!!!
http://www.brucecerew.com/About.htm Hopelijk ga je je dan wat meer inzetten voor asielzoekers. En hopelijk zeg je dan wat minder immorele dingen. Want wat ik hier lees is BIJZONDER onrespectvol tegen asielzoekers. En nee, Bruce overdrijft niet: andere asielzoekers geven gelijkaardige verhalen, het plaatje is consistent, er is bewijsmateriaal,... En zo'n boek schrijven, dat verzin je niet zomaar. Ik heb Bruce persoonlijk ontmoet, en er is geen enkele aanwijzing dat hij oplichter is. Er is ook geen enkele reden waarom hij dat zou zijn. De meest eenvoudige verklaring is dat wat hij zegt echt waar is.
![]() |
#54 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Heb even geteld: ik lees immorele uitspraken van 12 mensen in deze thread. Slechts twee mensen (mezelf inclusief) zijn ok.
Waarom doen jullie zo bijzonder veel moeite om mij misantroop te maken? Weeral twee krachtige bewijsstukken verzameld vandaag. Ongelooflijk. Maar goed, ik ga jullie nooit haten of minachten, maar ik ga wel tegen jullie opvattingen strijden, en ik ga zeggen dat die opvattingen racistisch zijn en immoreel. Dat zijn discriminerende uitspraken. Ook dat kunnen we onderbouwen: het land van herkomst is geen moreel relevant criterium om iemand te helpen. Landsgrenzen zijn arbitrair, en doen niet terzake. Want jij had in dezelfde positie kunnen gezeten hebben. Probeer eens van achter de sluier de onwetendheid (John Rawls) te oordelen wat het beste zou zijn. Stel dat jij geboren zou worden als Bruce Cerew (http://www.brucecerew.com/About.htm). Stel dat jij hem had kunnen geweest zijn. Hoe zou je dan willen dat wij hier in Europa hem behandelen? Als je rationeel bent, ga je niet wensen dat we hem behandelen zoals we hem effectief behandeld hebben.
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U bent één van de personen die geloven in het bijbelse verhaaltje van de 40 broodjes en 40 vissen . Hopelijk kan u met uw toverkunstjes dan ook zien dat de steeds grote wordende groep daklozen en andere armen eten krijgen van een budget dat nu al niet groot genoeg is . Op wat moeten we nu wachten ? Tot er nog ergens een paar miljard euro uit een mouw komt om deze extra 6000 (als het er niet meer zijn) op te vangen ??? Het is niet immoreel om die mensen idioten te noemen want denken dat je kan blijven uitdelen wat er niet is IS gewoon idioot , uit een lege emmer haal je geen water meer en aangezien u het beetje water dat u ophaalt naar de andere kant van de wereld stuurt blijft hij ook leeg ... Wat wel immoreel is , is mensen laten kreperen op straat en het beetje dat er voor die mensen is nog eens gaan uitdelen aan een overvloed van extraatjes die je binnenhaalt door hen hier een nieuw leven in een aards paradijs te beloven ... En het feit dat u me een racist vindt omdat ik van mening ben dat men eerst de problemen moet oplossen die er zijn en DAN pas een keertje te kijken of we nog iemand kunnen helpen zegt meer over u dan over mij hoor ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Bepaal jij wat de norm is ofzo? Ik heb een fulltime job, betaal me blauw aan belastingen en kom nog net toe om mijn lening, eten en rekeningen te betalen. Ik ga mijzelf niet in de problemen werken , dat moet de overheid maar doen die met ons geld rondstrooit (en dat doet ze ook dus flikker op). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
De overheid zou beter wat meer belastingen heffen en dat besteden aan echt belangrijke zaken.
![]() |
![]() |
#58 |
Minister
|
![]() Als De Staat er niet meer in slaagt om een 6000 asielzoekers te verzorgen, dan zou ik zeggen: dan is hier hoog nodig particulier liefdadigheid initiatief nodig.
Hoeveel mensen hebben niet een leeg kamertje, zoldertje, tuinhuisje, kelder waarin een asielige kan bivakkeren? En als je dan zo iemand in huis neemt dan kan je gelijk gaan helpen met in te burgeren. Al die mensen die met hun lot zo begaan zijn: doe zelf eens iets! Dat kan en mag! Het is niet alsof je onderduikers in de oorlog helpt: je hoeft niet voor je leven en dat van je gezin te vrezen als de overheid er achter komt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |