Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 november 2010, 17:38   #2021
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
De kerk hoeft zich niet te moeien met het sexleven van mensen, dat is een privé-aangelegenheid. Wat heeft dat trouwens in godsnaam te maken metet "wrede stradmethodes"? Die zouden voor mij zeker terug ingevoerd mogen worden voor crapuul dat kinderen verkracht en/of vermoord. Natuurlijk past dat niet in uw kerkwinkel, er zouden niet veel (pedo)geestelijken overblijven om tussen enkele kidrapes door de liefde te preken op hun kansel.
Van mij mogen ze die pedofielen ook medogenloos straffen. Het past dus perfect in mijn kerkwinkel .

Dus de Kerk mag geen mening hebben? dat zou je wel willen natuurlijk.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 17:42   #2022
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Discriminatie? Helemaal niet. Als ik een voetbalploeg opricht en er komt een jongen zonder benen die mee wil doen, dan moet ik hem weigeren, dat is geen discriminatie. En Neen, homoseksualiteit is geen handicap, ingeval je daarover zou vallen.

Je kan perfect homoseksualiteit aanvaarden, hun huwelijk, maar adoptie onaanvaardbaar vinden en dat heeft niks met discriminatie te maken.
Toch wel. Zodra je homosexuelen bepaalde rechten ontzegt die heterosexuelen wél hebben, ben je aan het discrimineren. Het is zo typisch die eeuwige onderscheidende maar:

Ik heb niets tegen homo's, negers, joden, israëli's, marrokanen, enzovoort, maar... en dan volgt er een discriminerende uitleg met als bedoeling de discriminatie te ontkennen. Zo doorzichtig.

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 17:46   #2023
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Discriminatie? Helemaal niet. Als ik een voetbalploeg opricht en er komt een jongen zonder benen die mee wil doen, dan moet ik hem weigeren, dat is geen discriminatie. En Neen, homoseksualiteit is geen handicap, ingeval je daarover zou vallen.

Je kan perfect homoseksualiteit aanvaarden, hun huwelijk, maar adoptie onaanvaardbaar vinden en dat heeft niks met discriminatie te maken.
Is opgevoed worden door een homo-koppel ook slechter dan opgroeien in een weeshuis? Ben benieuwd naar je argumenten.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 17:46   #2024
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel. Zodra je homosexuelen bepaalde rechten ontzegt die heterosexuelen wél hebben, ben je aan het discrimineren. Het is zo typisch die eeuwige onderscheidende maar:

Ik heb niets tegen homo's, negers, joden, israëli's, marrokanen, enzovoort, maar... en dan volgt er een discriminerende uitleg met als bedoeling de discriminatie te ontkennen. Zo doorzichtig.
Gelijkheid is een leugen. Iedereen is anders en heeft andere verantwoordelijkheden.
Oud 13 november 2010, 17:47   #2025
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Is opgevoed worden door een homo-koppel ook slechter dan opgroeien in een weeshuis? Ben benieuwd naar je argumenten.
Ik ben er zeker van dat homoseksuelen die kinderen willen, die kinderen met zeer veel liefde benaderen.
Oud 13 november 2010, 17:50   #2026
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dictatuur heeft een negatieve connotatie. Maar in het geval van de Kerk mag je niet verwachten dat het een democratie is. Als iedereen mag stemmen wat de geloofspunten zijn e.d. Dat werkt niet.
Het Vaticaan heeft dus de ambitie de laatste dictatuur in Europa te zijn en te blijven. En dan nog één met internationale vertakkingen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 13 november 2010 om 17:51.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 17:51   #2027
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Het vaticaan heeft dus de ambitie de laatste dictatuur in Europa te zijn en te blijven.
Een 'dictatuur' is het niet echt. Er zijn verschillende groepen die advies geven en ook zelf beslissingen nemen. Het gaat erom dat democratie hier niet zou werken.

Neen, niet de laatste dictatuur, we importeren die ondertussen ook
Oud 13 november 2010, 17:53   #2028
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Van mij mogen ze die pedofielen ook medogenloos straffen. Het past dus perfect in mijn kerkwinkel .

Dus de Kerk mag geen mening hebben? dat zou je wel willen natuurlijk.
De kerk heeft wel een mening, maar jij niet! De kerk dicteert haar mening aan haar volgelingen. Ik verkies de vrije gedachte en actie: zélf fatsoenlijk nadenken handelen: that's life! Dan ben je een MENS. Als je echter als een blinde slaaf de kerkdictatuur volgt, ben je geen mens, maar een nuttige idioot. Ik heb niets tegen het geloof, zeker niet, maar ben wél tegen wat de kerk er van gemaakt heeft. Jezus kan dat nooit zo bedoeld hebben.

Hot Marijke

Oud 13 november 2010, 17:54   #2029
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Het Vaticaan heeft dus de ambitie de laatste dictatuur in Europa te zijn en te blijven. En dan nog één met internationale vertakkingen.
Zonder enige twijfel.

Hot Marijke

Oud 13 november 2010, 17:55   #2030
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De kerk heeft wel een mening, maar jij niet! De kerk dicteert haar mening aan haar volgelingen. Ik verkies de vrije gedachte en actie: zélf fatsoenlijk nadenken handelen: that's life! Dan ben je een MENS. Als je echter als een blinde slaaf de kerkdictatuur volgt, ben je geen mens, maar een nuttige idioot. Ik heb niets tegen het geloof, zeker niet, maar ben wél tegen wat de kerk er van gemaakt heeft. Jezus kan dat nooit zo bedoeld hebben.
Jij weet wat Jezus wil?

Ik heb zeker een mening en het zal je verbazen dat ik niet altijd akkoord ga met hen of de manier waarop er gecommuniceerd wordt. Trouwens katholiek zijn is een KEUZE en als ik een nuttige idioot wil zijn is dat uit vrije wil en over NAGEDACHT
Oud 13 november 2010, 17:57   #2031
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Een 'dictatuur' is het niet echt. Er zijn verschillende groepen die advies geven en ook zelf beslissingen nemen. Het gaat erom dat democratie hier niet zou werken.

Neen, niet de laatste dictatuur, we importeren die ondertussen ook
Er is geen tussensysteem: of je bent een democratie of je bent een dictatuur. De kerk is duidelijk dat laatste omdat het ook gestoeld is op een autoritair systeem met een duidelijke hierarchie: van soldaat-pastoor tot opperbevelhebber-paus en alles daartussen.

Hot Marijke

Oud 13 november 2010, 18:07   #2032
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is geen tussensysteem: of je bent een democratie of je bent een dictatuur. De kerk is duidelijk dat laatste omdat het ook gestoeld is op een autoritair systeem met een duidelijke hierarchie: van soldaat-pastoor tot opperbevelhebber-paus en alles daartussen.
Gaan we hier de communistische toer op van, hiërarchie is verkeerd? lang leve de illusie van de gelijkheid?
Oud 13 november 2010, 18:08   #2033
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Jij weet wat Jezus wil?

Ik heb zeker een mening en het zal je verbazen dat ik niet altijd akkoord ga met hen of de manier waarop er gecommuniceerd wordt. Trouwens katholiek zijn is een KEUZE en als ik een nuttige idioot wil zijn is dat uit vrije wil en over NAGEDACHT
Het zal jou verbazen maar ik heb zowel het O.T. als het N.T gelezen en nog verschillende werken over Jezus en de apostelen. Uit pure belangstelling, niet omdat ik erin geloof. Als ik zie van de bedoelingen van Jezus waren en wat de kerk ervan terechtgebracht heeft is het huilen met de pet op.

Ik snap ook die redenering niet: je bent niet altijd akkoord met hen of de manier waarop er gecommuncieerd wordt. Waarom blijf je dat dan slikken als zoete koek? Schrik dat de Hemel aan je voorbij gaat? Voorts betwijfel ik ten zeerste of jouw katholiek zijn een vrije keuze was: het wordt er meestal door de ouders ingepompt, willen of niet, dat is helaas eigen aan elk geloof.

Je kan natuurlijk ook een bekeerling zijn, maar dan vind ik het nog raarder dat je vrijwillig een nuttige idioot wil zijn voor schijnheilige bejaarden in lange rokken. Ik geloof best dat je hebt NAGEDACHT, maar ik geloof nooit dat je KRITISCH hebt NAGEDACHT. Want dat is precies wat jouw aanbeden kerk doet: het kritisch nadenken uitschakelen, of ze kunnen hun valiezen wel pakken.

Hot Marijke

Oud 13 november 2010, 18:11   #2034
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Gaan we hier de communistische toer op van, hiërarchie is verkeerd? lang leve de illusie van de gelijkheid?
Hiërarchie is niet verkeerd als ze ten goede gebruikt wordt, de kerk is echter een dictatuur die machtsmisbruik pleegt. Communisme is een dystopie, maar dat is jouw Hemels Rijk op Aarde ook met de schijnheiligen die de lakens (of de kleenex?) uitdelen in jouw tiranieke kerk.

Hot Marijke

Oud 13 november 2010, 18:13   #2035
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Gelijkheid is een leugen. Iedereen is anders en heeft andere verantwoordelijkheden.
Ik heb het niet over gelijkheid. Ik heb het over menselijke rechtvaardigheid, dat is iets heel anders, en discriminatie hoort daar zeker niet bij.

Hot Marijke

Oud 13 november 2010, 18:16   #2036
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zal jou verbazen maar ik heb zowel het O.T. als het N.T gelezen en nog verschillende werken over Jezus en de apostelen. Uit pure belangstelling, niet omdat ik erin geloof. Als ik zie van de bedoelingen van Jezus waren en wat de kerk ervan terechtgebracht heeft is het huilen met de pet op.

Ik snap ook die redenering niet: je bent niet altijd akkoord met hen of de manier waarop er gecommuncieerd wordt. Waarom blijf je dat dan slikken als zoete koek? Schrik dat de Hemel aan je voorbij gaat? Voorts betwijfel ik ten zeerste of jouw katholiek zijn een vrije keuze was: het wordt er meestal door de ouders ingepompt, willen of niet, dat is helaas eigen aan elk geloof.

Je kan natuurlijk ook een bekeerling zijn, maar dan vind ik het nog raarder dat je vrijwillig een nuttige idioot wil zijn voor schijnheilige bejaarden in lange rokken. Ik geloof best dat je hebt NAGEDACHT, maar ik geloof nooit dat je KRITISCH hebt NAGEDACHT. Want dat is precies wat jouw aanbeden kerk doet: het kritisch nadenken uitschakelen, of ze kunnen hun valiezen wel pakken.
Het verbaasd mij niet dat je de bijbel gelezen hebt, het verheugt mij zelf.
Ik ga met het meeste akkoord met wat de Kerk zegt en doet. Details gaan mij niet af laten afglijden van mijn geloof. Ik ben trouw aan de Kerk, maar wel kristisch. Moesten ze bijvoorbeeld heel hun geloof beginnen omdraaien, dan is het niet langer de Kerk van God. Als je man of vrouw iets zegt waarmee je niet akkoord gaat, ga je toch ook niet scheiden.

Mijn katholiek zijn was een keuze, het was een zoektocht. Ik ben trouwens de enige gelovige in mijn gezin. In mijn zoektocht naar mijn geloof ben ik uitgekomen bij de katholieke kerk, ik was er zelf in het begin verbaasd van.
Oud 13 november 2010, 18:40   #2037
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het verbaasd mij niet dat je de bijbel gelezen hebt, het verheugt mij zelf.
Ik ga met het meeste akkoord met wat de Kerk zegt en doet. Details gaan mij niet af laten afglijden van mijn geloof. Ik ben trouw aan de Kerk, maar wel kristisch. Moesten ze bijvoorbeeld heel hun geloof beginnen omdraaien, dan is het niet langer de Kerk van God. Als je man of vrouw iets zegt waarmee je niet akkoord gaat, ga je toch ook niet scheiden.

Mijn katholiek zijn was een keuze, het was een zoektocht. Ik ben trouwens de enige gelovige in mijn gezin. In mijn zoektocht naar mijn geloof ben ik uitgekomen bij de katholieke kerk, ik was er zelf in het begin verbaasd van.
Ik waardeer jouw eerlijke uitleg. Toch zie ik geloof niet als iets dat hoeft verbonden te zijn met een instituut. Daarmee bedoel ik niet enkel de kerk, maar evengoed de synagoog, de moskee en de andere Godshuizen van de desbetreffende Religies. Waarom kan je niet rechtstreeks met jouw eigen God praten, ervoor bidden enzovoort? Waarom moet je je aansluiten bij een partij? Want d�*t zijn de verschillende Godsdiensten. Ik weet wel waarom: om tot een groep te behoren, om met gelijkgezinden te vertoeven, om samen jouw God te vereren. Ik vind het een foute kick.

Want de prijs die je daarvoor betaalt is véél te hoog: je dient jezelf weg te cijferen en te gehoorzamen aan de instelling, in jouw geval de kerk. En dat is er ver over voor mij, NEVER in my life gaat de één of andere mij vertellen wat ik wel of niet mag doen. Wees gerust, ik heb mijn eigen moraliteit, ik zal altijd proberen goed te doen en nooit iets illegaals, ik heb daar echter geen wetten en geboden voor nodig. Die zitten in mijn kritisch maar rechtvaardig brein.

Zoals ik al ergens zei, ik ben agnost, dat vind ik de meest realistische benadering van dingen die (nog) niet vatbaar zijn voor onze beperkte geest. Er direct een God op plakken is voor mij té gemakkelijk, het is precies hetzelfde als geloven in Sinterklaas.

Dat was trouwens een Turk, kan dat wel voor het VB, een Turkse Kardinaal en een neger door de schouw binnenlaten met kadootjes en snoepjes voor onze kinderen? HELP! Waar zit Alexandra nu?

Hot Marijke

Oud 13 november 2010, 18:50   #2038
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga met het meeste akkoord met wat de Kerk zegt en doet. Details gaan mij niet af laten afglijden van mijn geloof. Ik ben trouw aan de Kerk, maar wel kristisch.
Zijn dat details? Redelijk massaal kinderen verkrachten/aanranden (honderden daders in rapport van A./topje van de ijsberg?), en dan het overkoepelend orgaan die dit probeert te verstoppen, te vergoeilijken, of af te kopen.

In hoeverre heeft u zo'n kerk nodig voor uw geloof?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 18:53   #2039
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was trouwens een Turk, kan dat wel voor het VB, een Turkse Kardinaal en een neger door de schouw binnenlaten met kadootjes en snoepjes voor onze kinderen? HELP! Waar zit Alexandra nu?

Ach zo lang die zwarte pieten maar van elkaar af blijven hè.

En dat de Sint af en toe een flinke erectie vertoont als een schattig jongetje (het zijn altijd jongens) op zijn schoot zit, praat Alexandra wel goed.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 13 november 2010 om 18:54.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 18:55   #2040
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Zijn dat details? Redelijk massaal kinderen verkrachten/aanranden (honderden daders in rapport van A./topje van de ijsberg?), en dan het overkoepelend orgaan die dit probeert te verstoppen, te vergoeilijken, of af te kopen.

In hoeverre heeft u zo'n kerk nodig voor uw geloof?
Pedofielie en verkrachtingen liggen niet aan de Kerk, maar aan verdorven mensen er in. Het is ook niet de fout van het onderwijs wanneer een leerkracht iemand verkracht. Sommige priesters en zelfs bisschoppen hebben inderdaad zaken proberen te verstoppen en ik distantieer mij dan ook van zo'n smeerlappen.
Voor mij is de Kerk niet schuldig, maar zijn sommigen van hun mensen dat wel en mogen ze van mij heel hard gestraft worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be