![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2061 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Bij jou krijg ik de indruk dat "traditie" niets intellectueels heeft, maar slechts de gangbare betekenis van "gewoonte" (vandaar dat bijv. ook de Angelsaksen, i.m.o. de voornaamste dragers en verspreiders van de moderne pest, dikwijls "traditioneel" en "conservatief" worden genoemd). Het waarom van vormelijkheden interesseert mij en moet centraal staan in argumentatie. Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 14 november 2010 om 00:23. |
|
|
|
|
|
|
#2062 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#2063 |
|
Staatssecretaris
|
Hét pasklare antwoord op ALLES.
|
|
|
#2064 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#2065 |
|
Staatssecretaris
|
|
|
|
#2066 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2067 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat de rede het enige instrument zou zijn is ondertussen achterhaald. "Pure kennis" achterhalen heeft geleid tot groteske vergissingen. Ja, ook Descartes en Kant sloegen de bal al eens mis: Descartes zijn mensbeeld met scheiding geest/lichaam is gewoon onjuist. En wanneer Kant zijn postulaten uit de kast haalde was de rede ver te zoeken... |
|
|
|
|
|
|
#2068 |
|
Staatssecretaris
|
Prettige zondag! Om even het hierboven totaal off-topic pseudo-intellectueel nep-filosofisch metafysisch google-gezwam op een aangename manier te onderbreken, keer ik terug naar de bron: het Katholieke Geloof.
Kennen jullie de Amerikaanse Jesusfreak-schilder Jon McNaughton met zijn Meesterwerk "One Nation Under God"? Je moet de typisch Amerikaanse chauvinistische benadering erbij nemen, maar je bent even zoet met dit en zijn andere schilderijen. Prachtig is vooral dat je elk historisch personage kan inzoomen en zijn of haar verhaal lezen. Veel interessanter en plezanter dan naar de Eucharistieviering op TV te gapen. Jesus is allright man! http://www.mcnaughtonart.com/artwork...rtpiece_id=353
|
|
|
#2069 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2070 |
|
Staatssecretaris
|
Die zijn al op! Met twee tikken-eikes!
|
|
|
#2071 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2072 |
|
Staatssecretaris
|
Iedereen heeft graag God (lees: de gelovigen) aan zijn zijde: God bless America, Dieu protège la France, Got mit uns, Alles Voor Vlaanderen, Vlaanderen Voor Kristus enzovoort, enzoverder. Lulkoek allemaal, als er een God is, is Hij Universeel en Omnipresent.
|
|
|
#2073 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#2074 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Ik wou U gewoon toewensen op een dag bevrijd te willen zijn van al de woede, haat en onverdraagzaamheid, dat U het leven zuur maakt. Echter vrees ik wel, dat U er alleen zal voor staan en dat buiten uw eigen wilskracht niemand anders U zal kunnen steunen. Terloops: Uw uiterst onvriendelijke toenadering, verplicht mij echter tot antwoord: Ten opzichte van uw schriftelijke uitbraaksels en gezeik, zal men er wel meerderen vinden die mijn 'onzin' van 'New-art' zullen bestempelen Vrede en alle goeds. |
|
|
|
|
|
|
#2075 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
1 - Mijn woede is precies gericht op jouw soort: de onverdraagzame schijnheiligen bij uitstek. Jullie zijn arrogant, haatdragend, maken anderen het leven zuur door met jullie bijbel te zwaaien als de enige echte waarheid en hebben de pretentie iedereen te verketteren die het niet eens is met jullie sprookjes. 2 - Wees gerust, ik zal er nooit alleen voorstaan, ik heb een goede man, goede familie en goede vrienden. Ik heb geen God nodig als boeman achter de deur of als laatste strohalm als het slecht gaat. 3- Ik ben altijd heel vriendelijk en beleefd, behalve tegen mensen die persoonlijk worden en mij beginnen uit te schelden. Het gaat hier om meningen, niet om personen. 4 - Mijn '"schriftelijke uitbraaksels en gezeik" zijn mijn eigen gefundeerde kritische meningen, met als basis rechtvaardigheid voor iedereen. Hetgeen jij uitbazuint is nakwakerij van zogenoemde Heilige Geschriften, ten koste van iedereen.
|
|
|
|
#2076 | |
|
Banneling
|
Citaat:
God bless America en Dieu protège la France lijken me eerder smeekbedes, terwijl "Got mit uns" pure arrogantie is. Als ze nu tegen niet-Christenen vochten, tot daartoe nog, maar zowat al de landen waar Duitsland tegen vocht waren Christelijk. |
|
|
|
|
|
|
#2077 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Maar het blijft voor mij ALS... Mijn argwaan tegenover het bestaan van God - en daarom ben ik agnost - is omdat er geen rechtvaardigheid bestaat. Zijn de eeuwige (Godsdienst)oorlogen sinds Jezus opgehouden? Ja dag, de bloedbaden in naam van eender wat worden enkel maar wreder. Op welke manier heeft Hij dan de mensheid bevrijd? Ik neem één sprekend voorbeeld. Volgens het OT wordt het Joodse volk bijgestaan door God in hun vlucht van de Egyptische Farao's. Dit mooie verhaal is -en dat komt goed uit - uiteraard niet controleerbaar maar laat ons aannemen dat het correct is. Waar was God dan toen Zijn Uitverkoren Volk werd uitgemoord door de nazi's? Op congé payé of zo? Het valt op dat er in moderne tijden, waar media direct overal bij zijn, NIETS te merken is van enig Goddelijk Ingrijpen. Toeval? Ik vrees van niet. Als er ooit een God was is Hij - zeker symbolisch - gestorven in Auschwitz, en met Hem Zijn Zoon en de Heilige Geest. Er is echter nog hoop! De Enige Echte Messias moet nog komen en Hij zal wél de absolute wereldvrede bregen. Zijn Naam is Adam Kadmon, de spirituele vervolmaking van de eerste Adam. Althans, dat beweert de Joodse Kabbalah. Deze verschijning zal plaatsvinden voor het jaar 6.000, het Joodse Symbool voor de 6e dag: dan komt de Rust en de Vrede. Volgens de Joodse Kalender zijn we thans in het jaar 5.770. Binnen de 230 jaar komt dus eindelijk de Hemel op Aarde. Ik ben even argwanend als altijd, maar ik hoop dat deze voorspelling klopt. Dit verhaal lijkt me alleszins veel logischer dan Jezus als Messias, die zogenaamde Zoon van God heeft niets opgelost, integendeel. Vergeet ook niet dat het Joodse Geloof Het Origineel is, het Christendom een kopie, en de Islam een kopie van een kopie. Afwachten is de Boodschap, je bent zeker welkom Adam!
|
|
|
|
#2078 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daarom zou u - als u dat intussen nog niet deed - toch écht eens die documentaire "Technocalyps" moeten bekijken (deel 1, deel 2 én deel 3): http://www.singularitysymposium.com/technocalyps.html U hoeft daar slechts 3 x 52 minuten voor op te offeren.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
|
|
#2079 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#2080 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vriendelijke groet, djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|