![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vier Kerstmis niet?
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gaat ge de nieuwe Belgen een lagere levensstandaard geven en de geboortecijfers nog verlagen? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu kosten een paar enkelingen hier kapitalen terwijl de achterblijvers in het land van herkomst verder kunnen blijven creperen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waarom zou een Irakees hier moeten mogen verblijven en op onze kosten mogen leven? Jij weet het misschien niet, maar jij mag niet in Irak gaan wonen en daar je grote mond opzetten, en je mag er ook van woning of bedrijf bezitten. En je komt daar enkel binnen als je veel geld meebrengt en voor arbeidsplaatsen zorgt. Dit geld trouwens voor 90% van de wereld. Waarom gaan die asielzoekers trouwens geen asiel aanvragen in Polen of andere oude oostbloklanden? Het antwoord is heel simpel, daar moeten ze werken en krijgen ze niets gratis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
ik zie dat Belgen minder aan het goede doel geven dan ik (300 euro per maand) ik zie dat Belgen in de plaats meer luxe kopen dan ik (blijkt zowel uit huishoudbudgetenquetes als observaties van mensen thuis en op straat) Dat zijn drie vaststellingen die consistent zijn met elkaar, wetenschappelijk onderbouwd, en die erop wijzen dat er nog wel degelijk wat geld is om de meest kwetsbaren te helpen. We moeten dus dat geld investeren in armoedebestrijding in plaats van in luxe. En ik zie ook dat zelfs met mijn 300 euro maandelijkse gift ik nog beter af ben dan veel van die asielzoekers (ni moeilijk: ik beperk mijn luxe, maar boet niet in op basisbehoeften). Dus we hoeven onszelf niet eens in dezelfde armoede te storten als waar die asielzoekers en daklozen enzo in zitten.
![]() |
![]() |
#108 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Eigen is dat laatste nog eens een argument om ze naar hier te lokken ![]() OK, werkelijkheid is iets complexer, maar bovenstaande tendens is alvast een relevant feit.
![]() |
![]() |
#109 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
ah, gevonden: http://www.mo.be/node/17706 Drie keer dus... En ik lees dat filipijnen failliet zouden zijn zonder die remittances. Enfin, ik heb het nu wel over immigranten; niet over de asielzoekers.
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn vraag was dus of je ze eenzelfde levensstandaard als de andere Belgen gaat ontzeggen. Waarom hun vruchbaarheid hier zou afnemen is mij ook een raadsel. Meer kinderen is hier immers meer geld krijgen en de kindersterfte is hier vrijwel 0. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | ||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar waarom schrijf je "Irakees"? Schrijf toch eens gewoon "mens"? Citaat:
Wij moeten alvast het goede voorbeeld geven. Citaat:
Maar goed, we zouden dat als criterium kunnen gebruiken: we vragen aan die allochtoon of wij in hun land mogen gaan wonen. Antwoorden ze nee, dan sturen we ze terug. Zeggen ze ja, dan mogen ze hier blijven. Nu content? ![]() Citaat:
maar die oostbloklanden zijn armer dan wij. Jij mag ook gaan wonen in een streek waar de mensen rijker zijn, dus iedereen mag zoiets doen. Citaat:
![]() En je kunt niet zeggen dat ze niet willen werken. Murat en Bruce willen maar al te graag werken. Ik weet het, want ik heb met hen gesproken, en ze hebben duidelijk hun frustraties daarover geuit. En zo goed kunnen ze niet acteren hoor; hun frustratie was geen komedie ![]()
![]() |
![]() |
#113 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus ja, ik ontzeg hen een voetafdruk van 8 gha (=gemiddelde Belg), net zoals ik jou een voetafdruk van 8 gha ontzeg. Blijf je op 8 gha, dan is dat immoreel. Neemt een immigrant een voetafdruk van 8 gha aan, dan is dat immoreel van hen. (je zou evt kunnen zeggen dat ze heel eventjes eens mogen proeven vn een 8 gha, omdat wij dat ook hebben mogen doen. Maar dat is een andere kwestie, en ben ik toch niet zo'n voorstander van. Als je dat onrechtvaardig vindt, dan is dat jouw schuld, want jij hebt die 8 gha gehad)
Rationeel: accuraat in overtuigingen, doeltreffend in middelen, consistent in doelen http://stijnbruers.wordpress.com Laatst gewijzigd door Deepeco : 14 november 2010 om 20:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wist ge niet dat er hier nogal wat werklozen zijn ? Waarom denkt ge dat Murat en Bruce beter geschikr zijn dan Belgen ? Nog een voorbeeld van valse verwachtingen scheppen bij die mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit weekend zijn er meer dan enkele duizenden Belgen uit hun huizen moeten vertrekken en hebben het grootste deel van hun bezittingen op enkele minuten tijd zien vernielen door water dat niet meer in de grond kan trekken en/of naar de natuurlijke opvangbuffers, want alles is nu al volgebouwd. Besef nu eens eindelijk dat we over de grens van maximale inwoners zijn en dat er gewoon geen plaats en geld meer is om nog meer asielzoekers op te vangen. Je lost trouwens ook het probleem van de wereldbevolking niet op door ze allemaal naar Europa te halen, je moet de problemen daar gaan oplossen. Maar dat kan niet als je hier meer geld moet uitgeven aan opvang en onderhoud aan asielzoekers, dan er naar ontwikkelingshulp kan gaan. Want je kan een Euro slechts eenmaal uitgeven. Enkel de stad Antwerpen gaf in 2009 meer dan 45.000.000€ uit aan opvang van asielzoekers. Voor Brussel liggen de cijfers nog hoger en je mag er gerust van zijn dat je aan een gemidelde van 15.000.000€/jaar per gemeente komt in dit land aan onderdak en onderhoud van asielzoekers. 589 gemeenten x 15 miljoen = 8.835miljoen Euro/jaar gedragen door de gemeenten, doe daar nog eens de miljarden bij die de federale overheid uitgeeft aan asielzoekers en je zit snel aan enkele tientallen miljarden enkel voor asielzoekers, terwijl men met dit geld heel wat meer zou kunnen verwezelijken in de ontwikkelingslanden en een duizendvoud aan mensen een beter leven zou kunnen bezorgen. Elke uitgaven aan een asielzoeker is dus een misdaad tegen de mensheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga AUB eens even alleen door Schaarbeek wandelen 's avonds en neem daarna de metro in Brussel na 20.00u. We zullen daarna nog eens klappen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#119 | |
Banneling