![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#4301 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat hier om een mening van iemand over mensen die in zijn/haar ogen iets verkeerds geloven van de islam. Hij/zij gaat volledig voorbij aan wat de islam predikt en de moslim gelooft. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4302 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4303 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zou zeggen, bekijk de beelden en oordeel zelf. Als jij denkt dat die beesten niet voelen dat ze doodbloeden zijn we helaas uitgepraat. Maar als jij het niet wilt zien, hoe kan ik dan op dezelfde golflengte met je discussiëren?
![]() |
![]() |
#4304 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4305 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat begrijp je er dan niet aan het feit dat het geestig is dat jij vrije keuze gebruikt in een zin ?... Als er een vrije keuze zou zijn en halal naast ons eten op de scholen geserveerd zou worden zou je het dan goed vinden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4306 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4307 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En ik leefde lang in de illusie dat dat zo was, tot GAIA undercover de slachthuizen in ging. Dat U denkt dat ik dit als argumentatie gebruik om moslims in een slecht daglicht te stellen, is niet waar. Dat doen ze zelf door zo'n vlees te eten, ik benadruk de feiten. Ik sta er eigenlijk op dat onze cultuur eens wat meer van zich laat horen, en deze barbaarse gewoonte België uitbant. Hier mag ook geen zeehondenvlees geïmporteerd worden, maar halal slachtingen op eigen bodem mag dan weer wel? Zijn we niet eerder bang voor de reacties van de moslims om dit te verbieden? We gaan niet onmenselijk zijn, dat we een uitzondering maken met het schapenfeest. Hoewel ik dat ook niet liever zie, maar tradities blijven nu eenmaal tradities zeker? Ik kan trouwens maar niet begrijpen dat de pro's plots de ogen toeknijpen en dit niet willen aanzien als "bewijs" dat er van aanpassen langs hun kant geen sprake is. Het is zo klaar als de zon schijnt dat wij ons hier moeten aanpassen en dat er van aanpassen andersom weinig sprake is. Ik kan begrijpen dat ik langs een kant niet meer serieus genomen wordt na wat razen afgelopen weekend. Maar als de feiten zich aandrukken moeten we geen vergelijkingen maken. Ik vind dat wij zeker pogingen doen om de slacht zo pijnloos mogelijk te laten verlopen. Ook zijn ze volop bezig met de overconsumptie van vlees te beperken door in de toekomst insecten tussen ons vlees te draaien. Dat de transport voor de dieren daardoor beter kan verlopen zie ik als een pluspunt. Nu stampen wij ze helaas nog in een hoopje op mekaar voor soms meer dan acht uur lang. Barbaars van ons! Maar daartussen zitten ook dieren die halal geslacht worden voor moslims, en als dat beest na zo'n lange rit dan nog op zo'n wrede manier moet gaan vind ik alles behalve koosjer. (irony) Maarja, ik zal dat maar niet breed genoeg bekijken zeker?
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 14 november 2010 om 23:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4308 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4309 |
Banneling
|
![]() Als ik consekwent ben nee, want ik ben tegen het bloeddorstig halal slachten. Met de beste wil van de wereld, ik kan daar niet op kicken en veinzen & slijmen zoals Artisjok en Filosoof doen, dat heb ik er niet voor over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4310 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of denk je nu echt dat de scholen in kwestie navraag hebben gedaan bij de ouders of ze het goed vinden dat er vanaf heden enkel halalvoedsel wordt geserveerd? Ik dacht van niet. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4311 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4312 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4313 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het heeft wat afkoeling vereist om het toch in die woorden te brengen
![]() Thanks
![]() |
#4314 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4315 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je bekijkt alles idd veel te eenzijdig ... uw pijlen staan namelijk maar in 1 richting . Niet enkel de slacht moet pijnloos zijn deze dieren moeten in mijn ogen een normaal leven hebben en niet enkel vetgemest worden tussen 4 muren waar ze zelfs niet in kunnen bewegen en van frustratie elkaar gaan bijten . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4316 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Helaas mag je je eraan verwachten dat het weer dezelfden gaan zijn die morgen gaan doorbomen over de bioindustrie of met andere uitvluchten gaan aandraven om de kern van de zaak te ontwijken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4317 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
#4318 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
We gaan traag, maar we gaan zeker vooruit. Kan dit van iedereen gezegd worden?
![]() |
![]() |
#4319 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is de kern van de zaak ander dierenleed negeren ??... Halalslachten veroordelen ok , maar dan moeten stilzwijgen over ander dierenleed omdat dat niet in uw kraam past is hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4320 |
Banneling
|
![]() Nee, daar moet je een andere discussie over beginnen. Het ging over slachtmethoden, met verdoving of zonder. Met de rest ben ik akoord. Er is hier trouwens niemand die betwist dat de agroindustrie diervriendeljker moet zijn, dus waarom erover blijven doorzagen? Enkel en alleen om te vluchten van die ene onprettige waarheid over de barbaarse halalmethode?
|
![]() |
![]() |