![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2181 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2182 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
-dat het judaïsme alles uitvond? De Mozeslegende vinden we terug in de Sargonlegende: http://www.tektonics.org/copycat/sargon.html -dat het christendom origineel was? Horus, Mithras, Krishna en nog vele andere goden werden op 25 december geboren, met jawel, een maagdelijk moeke. Dyonysos en Boedda ook, dacht ik. Dat was toen gewoon de mode onder goden. Wat het interessant maakt is dat men zéér vroeg boeddistische zendelingen signaleert in Alexandrïe en zelfs in Athene: "Long before the word 'missionary' came to be synonymous with Christianity" Buddhist monks ('dharma-bhanakas') were traipsing across Asia. Travelling the Silk and Spice Routes they spread their doctrines all the way from Khotan in central Asia to Antioch and Alexandria in the west. One such visit is documented in 20 BC in Athens. A Buddhist philosopher, Zarmarus, part of an embassy from India, made a doctrinal point by setting himself alight. His tomb became a tourist attraction and is mentioned by several historians. Clearly, the evangelists of Buddha were committed to their cause. Is it simply coincidence that the hero of the Buddhist tale is just a tad similar to the Christian superman? In both the story of the Buddha and the story of Jesus we read of a mystic or holy man, travelling from village to village. Each lives off the hospitality of the people and gets into trouble with the ruling elite by ignoring social status and taking food and refuge from prostitutes. Is it just possible that the miracles ascribed to Jesus merely mimic the tricks practised by the 'holy men' in India? http://www.heavingdeadcats.com/2009/...esus-birthday/ http://www.jesusneverexisted.com/buddha.html http://www.google.com/search?hl=&q=b...BE233&ie=UTF-8 En een paar honderd jaar later kwam Mohammed en "kreeg" de koran, die als twee druppels water op de bijbel trekt. Laatst gewijzigd door filosoof : 15 november 2010 om 15:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2183 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Persoonlijk heb ik er niets tegen, waarom eigenlijk elke brief gaan beginnen met 'Geachte heer, ' of de meeste E-mais met 'Beste..'. Brieven worden dan ook doorgaans beëindigd met een slotzin dat merendeels vanzelfsprekend is. Het is overduidelijk dat je best een sollicitatiebrief niet zou eindigen met: 'U kunt voor mijn part de bomen in', hetgeen heel uitzonderlijks af en toe wel het geval is met sommige forummers. Ik meen mij op dit punt niet te moeten verantwoorden, maar wens toch aan te punten dat het een blijk zou kunnen betekenen van wederzijdse eerbied naar sommige forumleden toe. Niettemin, hartelijk bedankt voor uw visie op de zaak. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2184 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Is homoseksualiteit dan een ziekte, volgens jou (en Léonard connard, die het vergeleek met anorexia...) ? Of is het vrije keuze ? Die laatste optie zou ik al meteen uitsluiten, want heel wat jongeren plegen zelfmoord als ze ontdekken dat ze homo/lesbisch of bi zijn. Als het dus echt een vrije keuze zou zijn, zou iemand gewoon herkiezen, natuurlijk. Ohja, die zelfmoorden kun je op het conto van mensen als u schrijven, die constant zitten te mekkeren dat het niet normaal is, minderwaardig, onnatuurlijk, enz. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2185 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En over die boekskes, dient het U niet uw naam aan anderen te geven. En over Dogma's en andere Kerkelijke tradities: de meeste mensen die mij kennen, - incluis de pastorale kennissen zouden U terecht vierkant uitlachen. Waarvan ik mij zal onthouden omdat ik het best geplaatst ben om te weten dat uw enthousiasme u onbewust een verdwalende weg heeft ingezonden. Vrede en veel goeds aan alle mensen van goede wil en die hun naasten beminnen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2186 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Als ik hier debatteer dan kom ik uit voor MIJN standpunt, niet dat van één of andere partij of groep. De kans dat ik dan niet ergens op iemand anders stuit die zo ongeveer hetzelfde denk is quasi nihil. Ik heb in een ander forum system gefeliciteerd voor zijn geduld en beslagenheid bij het discussiëren met Albrecht, terwijl ik als het over politiek ga op een compleet andere golflengte zit. En ik moet zeggen dat Hot Marijke dan toch wel de vooroordelen tegenover prostituées van tafel veegt. De misvatting dat ze dom zijn, en geen twee woorden kunnen schrijven zonder zware taalfouten zet ze hier toch wel eventjes recht. Citaat:
Folklore en tradities, als Pasen en Kerstmis al gebaseerd zijn op heidense feesten, die uitgebreid gevierd werden, dan heeft die kerk van u er toch duidelijk geen claim op te maken ? En de regelgeving ? Komt dat niet gewoon omdat kerk en staat zolang met elkaar verweven geweest zijn ? Ook zonder die kerk waren er regels, wees maar gerust. Je kunt gewoon geen samenleving hebben, zonder dat er regels bestaan. Stel je voor dat diefstal niet bestraft wordt. Dan gaat niemand toch nog moeite doen om zelfs iets te maken ? Gewoon wachten tot de buren niet thuis zijn, en het dan gaan pikken, dat zou er gebeuren. En dan kom je heel snel uit bij "doe niet aan een ander wat je zelf niet zou willen dat men aan u doet". Volgens dat ik indertijd gehoord heb, ook niet iets dat origineel in de bijbel stond. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2187 | |
|
![]() Citaat:
Die zal via profiling onomstotelijk vaststellen dat er maar één capabel was tot zoveel misdaden : den Duivel... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2188 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De psychiatrische kliniek "De Broeders van Liefde" in Boechout wacht in Volle Blijdschap op Uw komst, God. U zal U daar zeer kunnen ontspannen met Uw Collega's Jezussen. Busje komt zo!
Lieve groetjes, Hot Marijke A Day without Sex is a Day without Sunshine Laatst gewijzigd door Hot Marijke : 15 november 2010 om 15:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2189 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik zou Hoofdinspecteur Van Inn meenemen, dan zullen er alleszins Duvels verzet worden!
![]() |
#2190 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2191 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2192 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2193 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Joden hebben niet alleen lange tenen, maar ook een "lang" geheugen. Je zit dus in hetzelfde schuitje, beste Hot Marijke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2194 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2195 |
Staatssecretaris
|
![]() Het Laatste Oordeel? Naar mijn Oordeel is er geen laatste Oordeel, er blijft altijd wel een Deel Oor over, remember de Kunstschilder Van Gogh die zijn Oor er voor een Deel afsneed, er bleef echter wel een Deel Oor zitten hoor.
![]() |
#2196 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2197 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De houding om de wet naar de letter te interpreteren is eigen aan elk (anti)modern fundamentalisme. De kennis van wat ooit (hoofdzakelijk) orale tradities waren, is daarbij helaas verloren gegaan. Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 15 november 2010 om 16:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2198 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |