Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2010, 15:27   #2181
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Allée, toch ééne die iets zin heeft voor humor.

Zou het enigszins kunnen dat U de echtgenoot bent van 'Hotje'…………

Terloops, ik beoogde feitelijk de folklore en tradities en het inrichten van de Westerse regelgeving. (U trapt ook meteen in het eerste het beste hé)

…………….'k weet niet maar, haar zo spontaan bijstaan, bijspringen; U als het ware bevochtigen voor haar???? Uw schuilnaam ook mss. wel = 'gemuilkorfde' (klinkt als een ware roeping)

Vrede en veel goeds.
Voor de goede orde: ik ken "de gemuilkorfde" niet persoonlijk. Ik kan zijn bijdragen wel waarderen omdat hij ook een kritisch en rechtvaardig mens is die niet als een stekeblinde achter dogma's aanloopt die ergens in boekskes staan beschreven.

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 15:29   #2182
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Alsof het christendom die dan ook zelf heeft uitgevonden.
Het christendom heeft in zijn religie uit allerlei andere religies en overtuigingen zaken gejat.
Maar daarna claimen zij het als het hunne.
Zo kennen we die pilaarbijters natuurlijk.

Woehaha.
Paasei, zegt u dat iets ?
Ei = vruchtbaarheidssymbool, niets met jezus te maken dus.
Paashaas ?
Symbool van de voortplanting, zeg maar.
Puur heidens feest.
Maar in hun ijver om alles wat heidens is weg te vegen (het kan niet altijd met bloedvergieten zijn), hebben ze al hun christelijke feesten geïnstalleerd op dezelfde data dat de heidense feesten al eeuwenlang bestonden.
Kerstmis ?
Feest van het licht in letterlijk donkere dagen.
Kerstboom = symbool van de lente, een van de enige bomen die groen blijft in de winter.
Maar blijf gerust in de waan dat dat in oorsprong christelijke feesten zijn...
Dacht je
-dat het judaïsme alles uitvond?
De Mozeslegende vinden we terug in de Sargonlegende:

http://www.tektonics.org/copycat/sargon.html

-dat het christendom origineel was?

Horus, Mithras, Krishna en nog vele andere goden werden op 25 december geboren, met jawel, een maagdelijk moeke. Dyonysos en Boedda ook, dacht ik.

Dat was toen gewoon de mode onder goden.

Wat het interessant maakt is dat men zéér vroeg boeddistische zendelingen signaleert in Alexandrïe en zelfs in Athene:

"Long before the word 'missionary' came to be synonymous with Christianity" Buddhist monks ('dharma-bhanakas') were traipsing across Asia. Travelling the Silk and Spice Routes they spread their doctrines all the way from Khotan in central Asia to Antioch and Alexandria in the west.

One such visit is documented in 20 BC in Athens. A Buddhist philosopher, Zarmarus, part of an embassy from India, made a doctrinal point by setting himself alight. His tomb became a tourist attraction and is mentioned by several historians.

Clearly, the evangelists of Buddha were committed to their cause. Is it simply coincidence that the hero of the Buddhist tale is just a tad similar to the Christian superman? In both the story of the Buddha and the story of Jesus we read of a mystic or holy man, travelling from village to village. Each lives off the hospitality of the people and gets into trouble with the ruling elite by ignoring social status and taking food and refuge from prostitutes.

Is it just possible that the miracles ascribed to Jesus merely mimic the tricks practised by the 'holy men' in India?

http://www.heavingdeadcats.com/2009/...esus-birthday/
http://www.jesusneverexisted.com/buddha.html
http://www.google.com/search?hl=&q=b...BE233&ie=UTF-8

En een paar honderd jaar later kwam Mohammed en "kreeg" de koran, die als twee druppels water op de bijbel trekt.

Laatst gewijzigd door filosoof : 15 november 2010 om 15:36.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 15:30   #2183
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zomaar een tussendoortje hoor,
maar ik wens ook iedereen 'vrede en veel goeds'; ik wens dat aan iedereen, en bij elke post, dat spreekt voor zich.
Dat spreekt dermate voor zich, dat ik er dat niet iedere keer expliciet moet bijzetten.

Heel uitzonderlijk - en dan vermeld ik het wel natuurlijk - wens ik iemand veel jeuk toe op zijn rug, en korte armpjes.
Ja daar kan ik inkomen.

Persoonlijk heb ik er niets tegen, waarom eigenlijk elke brief gaan beginnen met 'Geachte heer, ' of de meeste E-mais met 'Beste..'. Brieven worden dan ook doorgaans beëindigd met een slotzin dat merendeels vanzelfsprekend is.

Het is overduidelijk dat je best een sollicitatiebrief niet zou eindigen met: 'U kunt voor mijn part de bomen in', hetgeen heel uitzonderlijks af en toe wel het geval is met sommige forummers.

Ik meen mij op dit punt niet te moeten verantwoorden, maar wens toch aan te punten dat het een blijk zou kunnen betekenen van wederzijdse eerbied naar sommige forumleden toe.

Niettemin, hartelijk bedankt voor uw visie op de zaak.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 15:36   #2184
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
Bovendien is de term "geaardheid" een verzinsel, om te maskeren waar het echt om gaat.
Zozo, en waarom gaat het dan echt ?
Is homoseksualiteit dan een ziekte, volgens jou (en Léonard connard, die het vergeleek met anorexia...) ?
Of is het vrije keuze ?

Die laatste optie zou ik al meteen uitsluiten, want heel wat jongeren plegen zelfmoord als ze ontdekken dat ze homo/lesbisch of bi zijn.
Als het dus echt een vrije keuze zou zijn, zou iemand gewoon herkiezen, natuurlijk.
Ohja, die zelfmoorden kun je op het conto van mensen als u schrijven, die constant zitten te mekkeren dat het niet normaal is, minderwaardig, onnatuurlijk, enz.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 15:45   #2185
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Voor de goede orde: ik ken "de gemuilkorfde" niet persoonlijk. Ik kan zijn bijdragen wel waarderen omdat hij ook een kritisch en rechtvaardig mens is die niet als een stekeblinde achter dogma's aanloopt die ergens in boekskes staan beschreven.
Voor de goede orde: 't kan mij niet bommen.

En over die boekskes, dient het U niet uw naam aan anderen te geven.

En over Dogma's en andere Kerkelijke tradities: de meeste mensen die mij kennen, - incluis de pastorale kennissen zouden U terecht vierkant uitlachen. Waarvan ik mij zal onthouden omdat ik het best geplaatst ben om te weten dat uw enthousiasme u onbewust een verdwalende weg heeft ingezonden.

Vrede en veel goeds aan alle mensen van goede wil en die hun naasten beminnen. (vrije interpretatie)
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 15:45   #2186
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Zou het enigszins kunnen dat U de echtgenoot bent van 'Hotje'…………
Neen, hoor
Als ik hier debatteer dan kom ik uit voor MIJN standpunt, niet dat van één of andere partij of groep.
De kans dat ik dan niet ergens op iemand anders stuit die zo ongeveer hetzelfde denk is quasi nihil.
Ik heb in een ander forum system gefeliciteerd voor zijn geduld en beslagenheid bij het discussiëren met Albrecht, terwijl ik als het over politiek ga op een compleet andere golflengte zit.

En ik moet zeggen dat Hot Marijke dan toch wel de vooroordelen tegenover prostituées van tafel veegt.
De misvatting dat ze dom zijn, en geen twee woorden kunnen schrijven zonder zware taalfouten zet ze hier toch wel eventjes recht.

Citaat:
Terloops, ik beoogde feitelijk de folklore en tradities en het inrichten van de Westerse regelgeving. (U trapt ook meteen in het eerste het beste hé)
Ik begrijp u niet goed.
Folklore en tradities, als Pasen en Kerstmis al gebaseerd zijn op heidense feesten, die uitgebreid gevierd werden, dan heeft die kerk van u er toch duidelijk geen claim op te maken ?
En de regelgeving ?
Komt dat niet gewoon omdat kerk en staat zolang met elkaar verweven geweest zijn ?
Ook zonder die kerk waren er regels, wees maar gerust.
Je kunt gewoon geen samenleving hebben, zonder dat er regels bestaan.
Stel je voor dat diefstal niet bestraft wordt.
Dan gaat niemand toch nog moeite doen om zelfs iets te maken ?
Gewoon wachten tot de buren niet thuis zijn, en het dan gaan pikken, dat zou er gebeuren.
En dan kom je heel snel uit bij "doe niet aan een ander wat je zelf niet zou willen dat men aan u doet".
Volgens dat ik indertijd gehoord heb, ook niet iets dat origineel in de bijbel stond.
Oud 15 november 2010, 15:50   #2187
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Heel simpel hé. Ga naar uw advocaat en dagvaardt de Duivel. Stel je wel burgelijke partij, dat lijkt me veiliger, en neem voor alle zekerheid ook enkele emmers water mee.
Ik stel voor dat hij Jef Vermassen als advocaat neemt.
Die zal via profiling onomstotelijk vaststellen dat er maar één capabel was tot zoveel misdaden : den Duivel...
Oud 15 november 2010, 15:51   #2188
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Voor de goede orde: 't kan mij niet bommen.

En over die boekskes, dient het U niet uw naam aan anderen te geven.

En over Dogma's en andere Kerkelijke tradities: de meeste mensen die mij kennen, - incluis de pastorale kennissen zouden U terecht vierkant uitlachen. Waarvan ik mij zal onthouden

omdat ik het best geplaatst ben om te weten dat uw enthousiasme u onbewust een verdwalende weg heeft ingezonden.

Vrede en veel goeds aan alle mensen van goede wil en die hun naasten beminnen. (vrije interpretatie)
Ik heb het - eindelijk - door: U bént GOD!

De psychiatrische kliniek "De Broeders van Liefde" in Boechout wacht in Volle Blijdschap op Uw komst, God. U zal U daar zeer kunnen ontspannen met Uw Collega's Jezussen. Busje komt zo!

Hot Marijke

Laatst gewijzigd door Hot Marijke : 15 november 2010 om 15:54.
Oud 15 november 2010, 15:53   #2189
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik stel voor dat hij Jef Vermassen als advocaat neemt.
Die zal via profiling onomstotelijk vaststellen dat er maar één capabel was tot zoveel misdaden : den Duivel...
Ik zou Hoofdinspecteur Van Inn meenemen, dan zullen er alleszins Duvels verzet worden!

Hot Marijke

Oud 15 november 2010, 15:54   #2190
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee jongen, je verwart slimheid met encyclopedische kennis. Wat jij bedoelt is napapegaaien zoals jij doet met jouw Bijbel. Een intelligent mens heeft een eigen mening, gefundeerd op kennis, inzicht en rechtvaardigheid. Allemaal dingen die jij niet hebt en nooit zult hebben.
Ik vind het in feit in héél protestants van Albrecht om zo vaak letterlijk uit de Bijbel te citeren. Het kerkelijke leergezag is er juist om te vermijden dat eender wie, zonder opleiding en naar eigen goeddunken, gaat interpreteren. Dat geldt zowel voor de softies als voor de fundi's.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 15:59   #2191
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik voel mij meteen al een stuk beter zè!
Uw gemoed verandert nog wel als Uw Oordeel in zicht komt
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 16:00   #2192
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is maar een goede nazi: een dode nazi.
Die gaan blijkbaar niet dood. Ze blijven rondspoken.

Don't feed the throll.
Oud 15 november 2010, 16:03   #2193
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Hallo? Voor te beginnen: door wie is die Tempel vernietigd? Door jouw soort! En heden ten dage hebben Joden een land, Israël, en dat zal voorkomen dat jouw soort opnieuw probeert om hen uit te roeien.
Vergeet niet dat ook jij een gentile bent (vermoed ik toch). Gentile is afgeleid van het Latijnse gens. Romein is voor Joodse extremisten een pars pro toto voor al wie blank is.

Joden hebben niet alleen lange tenen, maar ook een "lang" geheugen.

Je zit dus in hetzelfde schuitje, beste Hot Marijke.
Oud 15 november 2010, 16:04   #2194
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Buiten het racisme en het antiklerikalisme zaten er zeker en vast goede elementen in het nazisme.

Het concept "Entartete Kunst", buiten de veroordeling a.d.h.v. ras, vind ik ook niet slecht. Ik vind het eerlijk gezegd zelfs jammer dat ze niet meer van die avant-garde rommel hebben verbrand.
Dat is weer appelen met citroenen vergelijken.
Oud 15 november 2010, 16:04   #2195
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Uw gemoed verandert nog wel als Uw Oordeel in zicht komt
Het Laatste Oordeel? Naar mijn Oordeel is er geen laatste Oordeel, er blijft altijd wel een Deel Oor over, remember de Kunstschilder Van Gogh die zijn Oor er voor een Deel afsneed, er bleef echter wel een Deel Oor zitten hoor.

Hot Marijke

Oud 15 november 2010, 16:05   #2196
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht

Bedankt voor deze tekst, zo weten we ook weeral wat de oorsprong is van uw virulente antiklerikalisme. Israël stuurt haar dochters uit!
Inderdaad, hoe kan iemand nu een exclusief Joods etnocentrisme verdedigen als buitenstaander?
Oud 15 november 2010, 16:12   #2197
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door openeye Bekijk bericht
Nou, beter dat dan nog leven in de tijd van middeleeuwen. Alleen toen hadden mensen nog zo een vertrouwen in de kerk en bijbel zoals jij nu.
Gelieve de Middeleeuwen niet te verwarren met de Reformatie. Albrecht toont goed aan wat sola Scriptura (alsook sola Fide, geen natuurwet of metafysica) betekent. Dat is geen katholieke, maar een protestantse neiging.

De houding om de wet naar de letter te interpreteren is eigen aan elk (anti)modern fundamentalisme. De kennis van wat ooit (hoofdzakelijk) orale tradities waren, is daarbij helaas verloren gegaan.

Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 15 november 2010 om 16:15.
Oud 15 november 2010, 16:12   #2198
openeye
Gouverneur

openeye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Don't feed the throll.
openeye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 16:17   #2199
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door openeye Bekijk bericht
Het is ijdele hoop. Elk dualistisch wereldbeeld heeft een boeman nodig, al moesten ze hem zelf uitvinden!
Oud 15 november 2010, 16:33   #2200
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Laatste Oordeel? Naar mijn Oordeel is er geen laatste Oordeel, er blijft altijd wel een Deel Oor over, remember de Kunstschilder Van Gogh die zijn Oor er voor een Deel afsneed, er bleef echter wel een Deel Oor zitten hoor.
lol
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be