![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Openbaar vervoer? Dankzij de Lijn (Vlaamse bevoegdheid) zijn er allerlei plannen om Limburg te ontsluiten, ook naar Nederland. De NMBS (federaal) daarentegen doet nog altijd moeilijk. Kortom, jullie vlieger gaat echt niet op. De toetsing met de realiteit laat andere zaken zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
30 jaar geleden was ik met de auto een kwartier sneller in Brussel dan vandaag. Ik rijd allen buiten de spitsuren, dus zonder file. 30 jaar gelden was ik veel sneller (7 tot 8 minuten) bij mijn ouders dan vandaag de dag. Het zijn ocharme 15 km dat ik moet rijden. dankzij de aanpassingen aan de infrastructuur door het Vlaamse gewest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
|
![]() Als je een brede en drukke vierbaansweg op sommige gedeeltes versmald tot tweebaansweg is het niet abnormaal dat er files ontstaan, of dat je als autobestuurder kilometers lang achter een langzaam tuffende brommer op 4 wielen rijdt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Lees toch maar eens goed die evaluatie van het RSV. http://workforall.net/Evaluatie-Ruim...deren-RSV.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neen, de Vlaamse overheid gedraagt zich veel te centralistisch, met regeltjes hier en regeltjs daar en zus en zo. Op het dictatoriale af. Wij Limburgers willen onszelf zijn. En de Vlaamse overheid mag ons helpen als het strikt nodig is. En voor de rest doppen wij wel onze eigen boontjes. Laatst gewijzigd door system : 13 november 2010 om 11:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 13 november 2010 om 11:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() De vraag die ik me bij uw antwoord stel, is of ik dit nieuws eigenlijk wel zo heuglijk vind.
Laatst gewijzigd door system : 15 november 2010 om 16:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
|
![]() Dat zegt een hoop over uw ingesteldheid.
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Vlaamse overheid is hier dus niet echt "achteraan gehuppeld". De Vlaamse overheid heeft allerlei concrete stappen gezet die het juridisch, pedagogisch en financieel mogelijk maakten dat deze universiteit er kwam. Zonder deze inbreng was de reeds bestaande samenwerking hoogstwaarschijnlijk bijzonder bescheiden gebleven (want voordien bestond er een overeenkomst over een bepaald opleidingstraject dat in omvang, draagwijdte en betekenis in het niets verdwijnt met de huidige transnationale universiteit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De eerste gesprekken in 1988 resulteerden in een gezamenlijk opleidingstraject, niet echter in bepaalde onderwijsstructuur. En de gesprekken in 1998 die de aanzet vormden naar de oprichting van de transnationale universiteit waren op Vlaams-Nederlands niveau, niet tussen de besturen van de twee Limburgen. Het is dus manifest onjuist en ook onredelijk de belangrijke rol te ontkennen die de Vlaamse overheid hier heeft gespeeld. Dat de verzuchting uit Limburg kwam, doet daar niets van af. Wel toont het aan dat, in tegenstelling tot wat hier soms wordt gesuggereerd of betoogd, de Vlaamse overheid weldegelijk openstaat voor regionaal gedragen initiatieven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
|
![]() Citaat:
Maar zonder het Limburgse provinciaal niveau was er geen initiatief geweest. En dan had Vlaanderen niks gedaan. Dat valt weg als je provincies afschaft. Of verwacht jij dat Vlaanderen zelf initiatieven gaat nemen? Denk jij dat Vlaanderen zelf het initiatief genomen zou hebben voor een Limburgse universiteit? Je weet toch hoeveel tegenkanting er vanuit vb KULeuven geweest is? Mijn persoonlijk standpunt is dat die universiteit er niet noodzakelijk moest komen voor de studenten. Eerder voor het onderzoek en de werkgelegenheid die dat met zich meebrengt. Rechtstreeks Zowel als onrechtstreeks (oprichting spin-off bedrijven). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk zal de Vlaamse overheid niets doen als er geen vraag is naar een bepaald initiatief. Dat is nogal wiedes. Als er evenwel een vraag tot initiatief is, dan zien we dat de Vlaamse overheid bereid is om met graagte haar schouders eronder te zetten. Uw neerbuigende houding ten opzichte van de Vlaamse overheid is dus niet alleen ongepast maar ook volkomen onterecht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk dat de Nederlands Limburgers hetzelfde denken over het provinciaal niveau als De Belg-Limburgers. http://www.limburgmotblieve.nl/ |
|
![]() |
![]() |