![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Anyways; Ik hoor dat iemand zeggen dat de sector zal instorten. Hier lokaal kan het wat minder gaan, maar het is nog steeds booming business, en dit wereldwijd. 20% duurzame energie tegen 2020 heeft Europa als doel gesteld. Zonne-energie zal daar zeker deel van uitmaken, zij het in onze contreien voor een beperkt aandeel. In de meer zuiderse landen is zonne-energie echter gegarandeerd dé toekomst, meerbepaald dan de CSP centrales waarvan de projecten nu als paddestoelen uit de grond beginnen schieten. Ik hoor daar iemand spreken van lelijke troep op daken; wel beste, misschien moet u eens wat verder nadenken. De zonnepanelen van de toekomst zullen netjes geïntegreerd zijn in het dak alsof het dakpannen zijn. Uw argument zal dus wegvallen. Diezelfde persoon maakt zich zorgen waar naartoe met die giftige zonnepanelen wanneer ze afgedankt zullen worden. Alsof dat een onoplosbaar probleem is en een tegen argument. Weet u hoeveel giftige stoffen er in uw computer zitten of in alle elektronische bestanddelen? Of gaan we die dan ook allemaal maar afschaffen omwille van die reden? http://www.it-recycling.nl/html/inhouds_stoffen.html Lees dit al maar eens na en koop dan vooral geen computer meer hé, kwestie van een beetje consequent te blijven. Oh ja en Electrabel is aandeelhouder van Eandis. Zij hebben hebben erg veel macht op de Belgische markt en kunnen concurrerende technieken zo in de kiem smoren door hogere tarieven te eisen als compensatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
We zouden maar beter snel nieuwe energiebronnen raadplegen, want ik denk niet dat de zee nog veel olierampen aankan. Een auto kan al lang op elektriciteit rijden. Maar het groeit maar niet door. Als deze auto zich kan opladen met energie opgewekt van de zon/wind/zee/magnetisme zouden we al heel ver zijn. Allemaal "gratis" ter beschikking... dat is toch een mooi doel? Kapitalisme mag eens gedaan zijn he.
![]() |
![]() |
#84 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zal met de huidige bouwprijs toch een optie zijn vrees ik.
![]() |
#86 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Liever stoere stinkende ouderwetse energiebronnen, dat houdt meer hard werken in en houd de geest van het werkvee scherp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is gewoon zo weer eens een rood projectje geweest, om tegen wat de mensen die er iets van kennen in te gaan. Die panelen zijn duur, en na een tijd verslijten ze (levensduur 10 - 20 jaar ? ) om ze optimaal te laten werken, moet je ze zelf gaan koelen (dus een pomp water, radiator of chemisch koelmiddel... ) En dat allemaal om wat "groene stroom" te hebben, goed wetende dat ze het met hun windmolens alleen nooit kunnen rooien. Er is maar 1 oplossing om op een propere manier in grote hoeveelheden energie te maken op het ogenblik en dat is kernenergie al de rest is zever in door de groenen en rooi verpakte pakskes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zoals ik al zei dus...
![]() Laatst gewijzigd door Bhairav : 15 november 2010 om 08:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De firma's houden daar rekening mee. Wie vroeg op de kar is gesprongen, is er niet slechter van geworden. Als de afzet vermindert, vermindert ook de productie en het personeelsbestand. Maar failliet zullen ze niet gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen zit ge met dat probleem van batterijen, (te groot, te zwaar, te lang opladen, te rap leeg, ... ) dus hebben ze er gewoon een dieselmotor bovenop gebouwd, die geeft de stroom , en de perslucht etc... gewoon omdat een diesel het beste werkt. Daar denken al meer dan 100 jaar slimme mensen over na, en nog altijd wint die diesel het met ruime voorsprong, boven alles wat ze al uitgeprobeerd hebben. Dus gaan ze toch met iets heel straf moeten afkomen om die diesel te vervangen, voorlopig denk ik dan aan waterstof, maar misschien moeten ze iets compleet nieuw uitvinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ook leverbaar met verse stukjes Chinees. Net zoals de miljarden tonnen Chinese steenkool.
![]() |
#93 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ook, een belangrijk deel van het aardmagnetisch veld vervuld een belangrijke functie.. Ooit al gehoord van de Van Allen gordels? Je kan beter die energie gaan aftappen van de bron. De bewegende , gloeiend hete aardkern. Veel gemakkelijker uiteindelijk, en doenbaar met de huidige technologie.
![]() |
![]() |
#95 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat ik vooral wil aantonen: de bronnen worden niet onderzocht, ze schieten niet door doordat we vastkleven aan een kapitalistisch systeem.
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Langs de andere kant, je kan die op zowat elke lokatie inzetten, als je maar diep genoeg boort. Maar dat maakt de installatie nog duurder.Het is een betrouwbare, stabiele energiebron. Niet zoals windmolens en zonne-energie , die beiden afhangen van dingen zoals weer, dag en nacht enzoverder. Kortom,als men deze geothermische energie als hoofdmoot wil inzetten ter vervanging van de klassieke centrales, is de financiële aderlating te groot.
![]() |
![]() |
#97 |
Parlementslid
|
![]() Ik heb soms visioenen van een Vlaams dakenlandschap over 25 jaar.
Schilferende, roeste zonnepanelen, doodse getuigen van een (gesubsidieerd) groen tijdperk. Het vernieuwen ervan is tegen die tijd niet meer te betalen, net zo min als het laten weghalen van die ondingen.
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Prijs per kilo, en veel weegt dat niet zo 'n paneel.
![]() |
![]() |
#100 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |