![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch een raar verhaal allemaal.
Volgens mij zit hier wat anders achter en zijn die auto's als afleiding gestolen. Vraag is dan waarom hebben ze er al één kunnen terug vinden die nog aan het rondrijden is? En als het idd om die auto's ging, dan zitten we echt met een bende marginale geestelijk gehandicapten op onze nek tegenwoordig. In de autohandel wordt er soms wel eens één om het hoekje geholpen, dat hoort er een beetje bij. Dikwijls op stap met een miljoen bfrankskes op broekzak en ergens in een valstrik gelopen en dergelijke. Of één die een beetje teveel vriend is geworden met de gerechtelijke in verband met wat zwendel en zo.....of een handelaar die wat teveel wagens aangekocht heeft zonder ze te betalen. Maar dat wijkt mijlenver af allemaal van dit verhaal.
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Of hoe een verkrachter zich kan schoonpraten over een kortgerokt meisje : 'ach ge kent meisjes toch ... te hautain,zelfbewust om mee te werken ... als ze had meegewerkt (lees zich laten verkrachten had), had ze nog geleefd ... eigenlijk moete met zo'n mensen ni al te veel compassie hebben ze'
![]() |
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() Ik vraag me af waarom onze media dit niet als een racistische misdaad rapporteren. Zoals je zegt, t'is weer het zoveelste geval van bruut racisme tegen 'witten(' (om het met de woorden van Eberhard Leclerc) te zeggen. Zouden de slachtoffers afgeknald zijn indien ze een dejballah droegen of verpakt waren in hoofddoeken en niqaabs?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dit is dan toch een zware uitzondering.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 15 november 2010 om 21:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't eerste is een wanbedrijf ( met 'geweld' of onder speciale omstandigheden ( braak etc) wordt het misdaad maar wordt wel correctioneel behandeld ) en 't tweede is uiteraard ook een misdaad en gaat voor assisen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Preventie uiteraard ! ... want vermijden , ondanks de ongelooflijke veiligheidsmaatregelen, doe je dat toch niet.
Één aspect ervan, en dat ga je waarschijnlijk niet zo graag horen, is net het afbouwen van vér doorgedreven veiligheidsvoorzieningen : Het dus iets makkelijker 'aanbieden' van al wat geld kan opleveren.... als je bedenkt dat de criminaliteit, enkel rondom het materiële, zich steeds heeft verplaatst en intriester te werk ging van winkels, banken , kantoren ed naar plaatsen waar men rustiger z'n gang kon gaan ... de privéwoningen Een twee aspect, ook dat ga je niet graag horen, is het voorkomen door de kloof te dichten... waardoor er voor een deel afgunst en noodzaak wordt vermeden of teruggeschroeft Een derde aspect : meer sociale controle ... dat zijn geen burgerwachten of zoiets Laatst gewijzigd door praha : 16 november 2010 om 01:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zeer zeker Als het inderdaad om de poen te doen is en die is alleen nog maar in privé-woningen beschikbaar ( de rest is teveel gecontroleerd ) dan zijn er toch wel andere middelen voorhanden, ook als er volk in huis rondloopt, dan wat beginnen moorden.... middelen die véél minder sporen zouden nalaten, de zaak net iets minder urgent maakt waardoor je de pakkans (vanwege massale zoektocht) wat verkleint , etc |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zou me niet verwonderen dat aan die hele zaak een luchtje zit.
Men begint toch geen Horion toestanden als men naar een tweedehands wagen gaat kijken ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
soit het doet niet ter zake ... het was geen autodiefstal het bleek een turks-islamitische eremoord ... waar zit Filo ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bron? Ik kan namelijk alleen vinden dat er een verdachte is opgepakt die in een van de mee genomen auto's reed.
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Q of Radio1 ... dat weet ik niet meer zeker, denk Q zeuneke hield aan met Turks meisje ... die familie zag dat niet zitten... Laatst gewijzigd door Anna List : 16 november 2010 om 11:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In theorie is daar een auto stelen en er zit bvb nog iemand in, al ontvoering. Je moet dat zien als een zwaar misdrijf omdat uw slachtoffer van zijn/haar vrijheid beroofd wordt bovendien komt daar nog bij dat het soms zware psychische gevolgen kan hebben. Vandaar de hoge strafmaat, ... |
|
![]() |
![]() |