Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 november 2010, 00:53   #81
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Licht, bij mijn weten is het OT een deel van de Bijbel
Het OT heeft evengoed iets te maken met het Christendom. Mozes met zijn geboden bijvoorbeeld. Daar hebben ze mij toch altijd van wijsgemaakt, dat je die als Christenmens moest volgen.

Niet alleen de Christenen lezen hun boek niet als het onveranderlijke woord van god; de moslims doen dit evenmin. Ook de Koran wordt nog steeds bestudeerd.
Christus zou het duidelijk gezegd hebben, in het NT (ik zocht de verzen nog eens bijeen):

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jezus, volgens Lucas 16:17 in het NT:
16 De wet en de profeten zijn tot op Johannes; van dien tijd af wordt het Koninkrijk Gods verkondigd, en een iegelijk doet geweld op hetzelve.

17 En het is lichter, dat de hemel en de aarde voorbijgaan, dan dat een tittel der wet valle.
http://www.statenvertaling.net/bijbel/luka/16.html
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jezus, volgens Matt 5:17 ev, in het NT:
17 Meent niet, dat Ik gekomen ben, om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen, om die te ontbinden, maar te vervullen.

18 Want voorwaar zeg Ik u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet een jota noch een tittel van de wet voorbijgaan, totdat het alles zal zijn geschied.

19 Zo wie dan een van deze minste geboden zal ontbonden, en de mensen alzo zal geleerd hebben, die zal de minste genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen; maar zo wie dezelve zal gedaan en geleerd hebben, die zal groot genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen.
http://www.statenvertaling.net/bijbel/matt/5.html

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jezus, volgens 2 Tim 3:16 , in het NT:
16 Al de Schrift is van God ingegeven, en is nuttig tot lering, tot wederlegging, tot verbetering, tot onderwijzing, die in de rechtvaardigheid is;
http://www.statenvertaling.net/bijbel/2tim/3.html
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jezus, volgens Joh. 10:35, in het NT:
35 Indien de wet die goden genaamd heeft, tot welke het woord Gods geschied is, en de Schrift niet kan gebroken worden;
http://www.statenvertaling.net/bijbel/joha/10.html
Volgens JC blijft dus het OT volledig gelden en is de ganse bijbel door God ingegeven.

Onveranderlijk dus en door God ingegeven. Wat de moslims ook over de koran zeggen. Normaal, ze tappen allemaal uit 't zelfde vaatje.

Nummeren 31
hoort dus ook bij het christianisme (helaas), zoals de andere passages van hetzelfde soort. Zoals ook de dochters van Lot.

(ik hoor Jan en Paulus en Inno en Albrecht al aankomen met hun 'ja maar... je moet dat niet zo lezen' )

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 november 2010 om 01:06.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 01:09   #82
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Ben je er zelf al geweest? Zoja, vertel eens hoe het allemaal in zijn werk gaat.
J�*, ik ben er geweest, maar dank je, prettig is 't absoluut niet, slechte herinneringen. Ik laat 't aan je rijke verbeelding.
Oud 16 november 2010, 01:12   #83
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
J�*, ik ben er geweest, maar dank je, prettig is 't absoluut niet, slechte herinneringen. Ik laat 't aan je rijke verbeelding.
Ik heb een maand gewerkt in een varkensslachterij en sommige dingen wil ik niet meer eten

Laatst gewijzigd door Inno : 16 november 2010 om 01:12.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 01:16   #84
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb een maand gewerkt in een varkensslachterij en sommige dingen wil ik niet meer eten
Da's toch één punt dat we schijnbaar op dezelfde manier aanvoelen, maar ik eet nog wel varkenvlees.
Essalaam aleikoum.
Oud 16 november 2010, 01:17   #85
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Da's toch één punt dat we schijnbaar op dezelfde manier aanvoelen, maar ik eet nog wel varkenvlees.
Essalaam aleikoum.
Ik eet ook nog varkensvlees, maar sommige onderdelen en de manier waarop mee omgesprongen werd laat ik liever liggen. Ja al één punt, als we zo verder doen worden we de beste maatjes
Oud 16 november 2010, 01:25   #86
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik eet ook nog varkensvlees, maar sommige onderdelen en de manier waarop mee omgesprongen werd laat ik liever liggen. Ja al één punt, als we zo verder doen worden we de beste maatjes
Dan las je de berekening van Alphone Allais over worsten nog niet
Ik vond ze nog niet op 't www. Hij berekende de mestoverschotten die door de Fransen bij feestmaaltijden geconsumeerd werden.

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 november 2010 om 01:30.
Oud 16 november 2010, 01:26   #87
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan las je de berekening van Alphone Allais over worsten nog niet
(ik vondt ze nog niet op 't www)
Ik ken hem zelf niet . Wat heeft die gedaan?
Oud 16 november 2010, 01:30   #88
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij berekende de mestoverschotten die door de Fransen bij feestmaaltijden geconsumeerd werden via worsten: indrukwekkend cijfer.

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 november 2010 om 01:31.
Oud 16 november 2010, 06:36   #89
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ninelle Bekijk bericht
Het zal wel zijn! De eerste die buiten de lijntjes kleurt, kan zich verwachten aan een fatwah, en kopke af. Al diegenen die publiekelijk kritisch zijn, kunnen niet meer buiten zonder bodyguard. Zo flexibel is uwe islam Artisjok.
Hoe verklaar je dan die fatwa's die elkaar tegenspreken?

Ik ken toch enkele ex-moslims die nu atheïst of christen zijn, en vrij rondlopen en hun levensovertuiging beleven.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 12:29   #90
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oops, Alphonse Allais: http://fr.wikipedia.org/wiki/Alphonse_Allais
Oud 16 november 2010, 12:56   #91
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Moslims, bekeerlingen en linkse dwaallichten houden van sadisme omdat het in hun heilig koran boekske staat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
?
grimbergen leeft zo in haar eigen "realiteiten".

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 november 2010 om 13:12.
Oud 16 november 2010, 13:19   #92
Neptunus
Gouverneur

Standaard Fundi filosoof

Filosoof leest de bijbel letterlijk net zoals fundamentalistische moslims de koran letterlijk lezen en het licht nog niet hebben gezien....
Zou filosooof ook de koran letterlijk lezen of meet hij zoals gewoonlijk met twee maten en twee gewichten (naargelang het hem goed uitkomt), zonder enige kennis van zaken en zonder enige affiniteit met religie en toch sluit hij gedachteloos en blindelings een verbond met retrograde, achterlijke en barbaarse, oergebruiken, zoals dierenoffers brengen door moslims...voor wie hij in feite niet meer dan een kafir is (maar in dit geval een bruikbare idioot..tot zolang het duurt...)

Laatst gewijzigd door Neptunus : 16 november 2010 om 13:21.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 13:25   #93
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
Filosoof leest de bijbel letterlijk net zoals fundamentalistische moslims de koran letterlijk lezen en het licht nog niet hebben gezien....
Zou filosooof ook de koran letterlijk lezen of meet hij zoals gewoonlijk met twee maten en twee gewichten (naargelang het hem goed uitkomt), zonder enige kennis van zaken en zonder enige affiniteit met religie en toch sluit hij gedachteloos en blindelings een verbond met retrograde, achterlijke en barbaarse, oergebruiken, zoals dierenoffers brengen door moslims...voor wie hij in feite niet meer dan een kafir is (maar in dit geval een bruikbare idioot..tot zolang het duurt...)
Oei, die bijbelverzen liggen je dwars?
Oud 16 november 2010, 13:38   #94
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Met bijbelverzen uit het Nieuwe Testament is niets mis: het gaat om de boodschap. Blijkbaar begrijpt moslimfundi filosoof geen beeldspraak.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 13:43   #95
Buddha
Banneling

Buddha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
T'is misschien ne fundamentalistische jood die letterlijk aan zijn OT vastplakt zoals de moslims hunne qu'ran tot op de komma volgen.
Of 't is ene kickt op het folderen van dieren. Zulke mensen lopen er ook rond.
Buddha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 14:13   #96
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oei, die bijbelverzen liggen je dwars?
Bijbelverzen?
In welke eeuw leeft u eigenlijk nog? Een eeuw waarin u blijkbaar denkt dat Bijbelverzen nog een grote impact hebben binnen onze contreien. Een eeuw waarin u het doodnormaal vindt dat letterlijk 'slacht-offers' worden gemaakt, louter en alleen in naam van een godsdienst die voorrang krijgt op moderne, progressieve ideeën als bv. de dierenrechten (die verre van ideaal zijn in onze Westerse wereld maar dat is een ongelooflijk flauw en laf excuus om te gebruiken bij de vergoelijking van rituele slachtingen).
Politiek correct laat weer de ware aard zien, progressief in naam maar conservatief in daden ter ere van de stemgerechtigden.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 18:24   #97
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buddha Bekijk bericht
T'is misschien ne fundamentalistische jood die letterlijk aan zijn OT vastplakt zoals de moslims hunne qu'ran tot op de komma volgen.
Of 't is ene kickt op het folderen van dieren. Zulke mensen lopen er ook rond.
Godsdienstfundis kicken op alles wat lijden is. Of ze nu jood of moslim zijn.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 18:25   #98
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
grimbergen leeft zo in haar eigen "realiteiten".
Filosoof leeft in haar brusselse klein wereldje.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 08:01   #99
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
en omdat we de pest hebben, nemen we er de cholera ook maar bij?
Nee de stelling is als we de pest bestrijden moeten we de cholera ook bestrijden .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 10:37   #100
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Het argument "andere dieren zien ook af" doet helemaal niets terzake. In de wet staat dat dieren niet onverdoofd en dus barbaars geslacht mogen worden. Als er dus dieren onverdoofd geslacht worden dan begaat de slachter in kwestie een overtreding. Er is echter 1 uitzondering. Het religieus slachten van dieren.

Ik mag dus toch veronderstellen dat elke dierenvriend, zoals onder andere Filosoof, voorstander is om die uitzonderingspassage uit de wet te schrappen en elke onverdoofde slachting als illegaal te bestempelen? Dat is de essentie van de zaak, al de rest dient alweer als afleiding. Afleiding, de meest beproefde taktiek van de goedprater.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be