![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#581 | ||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nu heb ik dat verteld en doe je weer opnieuw of je neus bloedt. Dus je moet wel goed lezen wat ik schrijf anders moet ik het eindeloos herhalen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat jij je daar dan zo boos over maakt is dan jouw probleem. Citaat:
Maar dat klopt dan niet, want de roodverschuiving komt niet door de Lorentzcontractie, maar door het Doppler-effect bij het wegsnellen van een ster. De Lorentzcontractie zorgt voor een blauwverschuiving, zowel bij het wegsnellen als bij de nadering. Citaat:
Citaat:
En tevens zorgen voor een blauwverschuiving en niet rood. Citaat:
Citaat:
Heb ik nu al 100 x gezegd dat dit tegenstrijdig is. Citaat:
Goed: het kan ook schijnheiligheid zijn of pure domheid. Citaat:
Citaat:
Tenzij de leraar dat had verteld, dan had je het uiteraard wel "begrepen". Citaat:
Na zoveel posten begrijpen ze nog niet dat de aarde niet tegelijkertijd plat kan zijn voor een reiziger en ook nog eens rond voor ons. Dat iets zowel plat als rond is, dat noemen we een tegenstrijdigheid. En ook dat een trein de aarde onder zich weg zou rijden, is een lachwekkend idee, dat door Einstein himself niet verklaard wordt. Noch opgemerkt, zo dom is ie. Zo kan de wetenschap menen vreselijk slim te zijn, maar toch iets zeer eenvoudigs over het hoofd zien. Overigens wordt de tegenstrijdigheid van Einstein in bijna alle boeken die ik gelezen heb besproken, maar nergens staat een deugdelijk antwoord. Let wel: Je moet wel datgene wat je steeds aanhaalt in je tekst zelf schrijven, want anders begrijpt een ander niet waar het over gaat, omdat die aanhalingen bij mij dan verdwijnen. En dan moet ik het nog eens herhalen. Laatst gewijzigd door harriechristus : 16 november 2010 om 09:35. |
||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#582 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Officieel is dit bekend als tweelingparadox, die de tegenstrijdigheid overigens niet oplost, maar verdonkeremaant. Citaat:
Citaat:
Taak aan jou om te begrijpen waar ik het over heb, en niet net te doen alsof je neus bloedt en een andere kant op kijken. Vraag: hoe wil je verklaren dat een trein de hele aarde onder zich weg rijdt? Dar zal je dan wel weer een raar ontwijkend antwoord op geven. Zoals ook met de platte aarde. Laatst gewijzigd door harriechristus : 16 november 2010 om 09:45. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#583 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#584 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Beste Harrie,
Aangezien jij het begrip neutrale waarnemer niet goed kunt vatten, zal ik met een ander voorbeeld uit de dagelijkse praktijk, nog maar eens proberen uit te leggen dat wat je waarneemt, enkel is wat je waarneemt, en niet de waarheid hoeft te zijn. Iedereen heeft al wel eens in een voertuig gezeten. Laten we nu een trein nemen, maar een auto kan even goed. Let wel, je bent niet de bestuurder maar de passagier. Als je in het station stil staat, en naast jou, zie je door je raam een andere trein staan. Dat is het begin van je waarnemingen. Als nu jouw trein of de andere trein heel langzaam vertrekt, zal je die beweging waarnemen. Alleen zal je niet onmiddelijk kunnen uitmaken of het jouw trein is die vertrekt, of de andere. Die verwarring bestaat op zijn mist voor een volle seconde. Op dat moment ben je een neutrale waarnemer. Je houd alleen rekening met wat je kan waarnemen. Begint er nu een lichtje te branden?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#585 |
|
![]() In feite zitten we natuurlijk allemaal vol microdiertjes en vooral ook andere microorganismen zoals bacterien, maar wel op een iets andere manier dan harry bedoeld. (en ze zijn tevens een factor 10^19 groter dan Harrie zijn beestjes).
![]() |
![]() |
#586 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#587 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() micro is kleiner en hoe kleiner hoe fijner en hoe fijner hoe intelligenter.
Citaat:
Citaat:
Het is een kwestie van culturele ontwikkeling. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#588 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schijn = niet echt. Citaat:
Enfin: dat is ook juist mijn punt, want daar had ook Einstein last van: hij nam iets waar wat niet waar was. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#589 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#590 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() inderdaad: klein is klein ten opzichte van groot.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Op aarde is een berg voor ons namelijk hoog. Overigens zijn hoog en laag hier overdrachtelijk bedoeld. Zo spreken we van een hoogstaand mens en ook van: laag bij de grond, dus voor iets wat verachtelijk is. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#591 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zo is het: de microwezentjes zijn ongeveer 1/10^25 meter klein.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#592 | |
|
![]() Citaat:
Dus dat de andere hetzelfde ziet als de ene. En daar gaat ge de fout in. Uw draaien van het heelal omdat de aarde draait is uw verzinsel, niet dat van Einstein zoals ge hier probeert te verkondigen.
![]() |
![]() |
#593 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zou hij het de ene keer wel zeggen en de andere keer niet, dan zou hij ook in dit opzicht weer tegenstrijdig zijn. Citaat:
Heel eigenaardig dus. Citaat:
Dus dan moet je de schrijvers daarvan maar aanspreken. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#594 | ||||
|
![]() Citaat:
Ge hebt het zelf al gequote. Citaat:
Wetten gelden in bepaalde omstandigheden. Citaat:
Dat toont ge in elke post weer overduidelijk aan. Citaat:
Ge begrijpt het gewoon niet.
![]() |
![]() |
#595 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe vaak moet ik dit nog herhalen? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bedroevend dat je het nog waagt met mij te willen discussiëren. Hoe dom kan een mens zijn. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#596 | ||
|
![]() Citaat:
Hoe vaak moet ik dit nog herhalen? Ja, maar daar gaat het niet over. Citaat:
Uw kennis over de basis is al bedroevend. Belachelijk dat ge dan nog over relativiteitstheorie durft te discussieren. Het is way over your head, Harrie. Hoe dom kan een mens zijn.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 16 november 2010 om 21:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#597 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien: waarom zou de rechte beweging wel relatief zijn en de draaibeweging niet? Kun je mij dat even uitleggen? Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door harriechristus : 16 november 2010 om 22:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#598 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar wij jou telke male moeten op wijzen, en je maar niet kan vatten, is dat die AR niet zomaar het extrapoleren is van de SR naar niet lineaire constante bewegingen.... de uitkomsten van de SR zijn dus met andere woorden niet zomaar door te trekken. Zodoende gaat de die drogreden van jou dus niet op |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#599 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Overigens heeft Einstein het blijkbaar wel gedaan en ik doe het ook. Wel kan het zijn dat de wiskunde dan wat moeilijker is, maar daar zijn dan weer de wiskundigen voor om het even in een formule om te zetten. Ook Einstein liet dat aan anderen over. Citaat:
Ik heb het niet zelf verzonnen. Overigens: dan moet jij me maar even vertellen waarom een rechte beweging wel relatief zou zijn en een draaibeweging niet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#600 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals je zelf al kwam te stellen ( te beamen ) ligt de uitkomst van het tweede balletje of van het tweede elektron , en dat geldt eveneens voor het eerste, reeds vast van bij aanvang. Het enige waar hier dus van sprake is dat op plaats A resp. plaats B naargelang de uitgelezen uitkomst er kan gesteld worden wat de uitgelezen uitkomst dan is op plaats B resp. plaats A En daar stopt in feit het verhaal.... daar enige communicatie over de uitgelezen uitkomst op de ene plaats naar de andere plaats ( om het daar dus te gaan 'voorspellen' ) uitgesloten is tenzij met een max-snelheid c En dan nog een klein detail : er IS GEEN SPRAKE VAN EEN TEGENSTRIJDIGHEID ... het heet niks voor niks een PARADOX |
|
![]() |
![]() |