Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 november 2010, 23:32   #141
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Benieuwd of wild verdooft wordt voor het geschoten wordt.

Soit dierenleed is zoizo onvermijdelijk als je ervoor kiest om vlees of vis te eten.
Dat klopt, dieren sterven, en wild wordt doodgeschoten.

Citaat:
Ikzelf ben vegetariër, maar ik ga niet zitten vitten als iemand een stukje wildgebraad, walvissteak of kebab met veel smaak zit te verorberen.
Dus als je dierenleed uit de wereld wil helpen begin bij jezelf: wordt vegetariër.
Dit specifiek probleem, namelijk het onverdoofd slachten, hoeft er geen te zijn, er is niets in de koran die het verbiedt, erger nog, het past perfect in de bedoeling van de voorschriften van de koran. Ook is het slechts een minderheid van de moslims die per se onverdoofd willen slachten, dit omdat ze een fundamentele, letterlijke islam volgen. Over de torah ga ik me nu even niet uitspreken.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 23:33   #142
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Jaren geleden deed het VB dat ook al en het werd afgewezen door de andere partijen, inclusief de N-VA, onder het voorwendsel van godsdienstvrijheid.
Een politicus dient zijn electoraat, als de NVA voelt dat dit leeft bij hun kiezers, en dat ze hiermee punten kunnen scoren, dan gaan ze daarvoor zijn eh
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 17 november 2010, 23:39   #143
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Dit specifiek probleem, namelijk het onverdoofd slachten, hoeft er geen te zijn, er is niets in de koran die het verbiedt, erger nog, het past perfect in de bedoeling van de voorschriften van de koran. Ook is het slechts een minderheid van de moslims die per se onverdoofd willen slachten, dit omdat ze een fundamentele, letterlijke islam volgen. Over de torah ga ik me nu even niet uitspreken.
Zie het probleem niet. Zij die het willen verdoven doen dat en zij die dat niet willen doen dat niet.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 23:41   #144
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Zie het probleem niet. Zij die het willen verdoven doen dat en zij die dat niet willen doen dat niet.
Jij ziet er geen probleem in, ik wel.
Oud 17 november 2010, 23:44   #145
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat mag niet !!!!!!! Krijg dat toch eens door je koker. Religie zou geen argument mogen zijn om de wet te ontlopen.
Dat halal slachtingen een open deur was ongeëtiketteerd vlees in de supermarkten te leggen, waarvan ik at is een REGELRECHTE schande.

Mijn overtuiging is geschonden voor een ander. Terwijl de mijne gevormd was op een geëvolueerde maatschappij.

Het is trouwens dezer tijden MEER halal het dier te stunnen dan ongestunned te slachten.
Oud 17 november 2010, 23:44   #146
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Jij ziet er geen probleem in, ik wel.
Waarom? Ik zie u toch geen probleem hebben met onverdoofd slachten (jacht,visvangst, etc)
De boer waar ik soms mijn groenten ga halen wringt zijn ganzen zelf de nek om. Ik eet geen gans dus voor mij hoeft hij dat al niet te doen.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 17 november 2010 om 23:48.
Oud 17 november 2010, 23:46   #147
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waarom? Ik zie u toch geen probleem hebben met onverdoofd slachten (jacht,visvangst, etc)
Dan ziet u niet goed genoeg.
Oud 17 november 2010, 23:47   #148
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een politicus dient zijn electoraat, als de NVA voelt dat dit leeft bij hun kiezers, en dat ze hiermee punten kunnen scoren, dan gaan ze daarvoor zijn eh
Vooreerst zou ik willen stellen dat ik het goed vindt dat N-VA het wetsvoorstel indiende.

Maar van enige rechtlijnigheid kan je hen niet beschuldigen.
Toen vond men het wetsvoorstel van het VB een aantasting van de vrijheid van godsdienst en nu N-VA het zelf indient niet meer.

Laatst gewijzigd door daiwa : 17 november 2010 om 23:48.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 23:49   #149
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Vooreerst zou ik willen stellen dat ik het goed vindt dat N-VA het wetsvoorstel indiende.

Toen vond men het wetsvoorstel van het VB een aantasting van de vrijheid van godsdienst en nu N-VA het zelf indient niet meer.
Kaartte VB ook de koosjer slachtingen aan? Indien neen, daar is uw antwoord.
Oud 17 november 2010, 23:52   #150
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Ik heb me reeds meermaals uitgesproken tegen deze zaken.
Oud 17 november 2010, 23:54   #151
Amon_Re

Standaard

Citaat:

Het zijn politici, wat verwacht je?
Oud 17 november 2010, 23:55   #152
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb me reeds meermaals uitgesproken tegen deze zaken.
Mja uw antwoord klonk mij nogal onverschillig:

Citaat:
Dat klopt, dieren sterven, en wild wordt doodgeschoten.
Soit hopelijk heb ik u overtuigd om vegetariër te worden. Dat is immers de enige manier om dierenleed te verminderen. Verbieden heeft alleen maar averechtse effecten.

Oud 17 november 2010, 23:57   #153
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Als u dat nu doet bent u illigaal bezig en de "religieuze" slachter niet, dat is de essentie van de zaak. Veel trachten dat hier echter weer te verbloemen. Veelzeggend.
Helemaal niet !
(allez bij mijn weten toch niet.... ik vind hem nu niet meteen terug maar de laatste wet is, volgens mij, die van 1995, er is er eentje op EU-vlak die van kracht wordt in 2013 )

En volgens die wet is het slachten van een varken ( voor een koe moet ge wel naar 't slachthuis ) nog net perfect toegestaan in je eigen tuin als dat :
1) voor eigen consumptie is ( dus geen handel ) en
2) gebeurt na bedwelming van het dier volgens de minst pijnlijke methode plaatshebben..... een slag met een houten hamer wordt zelfs aanbevolen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 00:01   #154
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

We are simply the best!!!

http://www.meritus.be/content/strenge-normen-0

FF samenvatten voor je:
  1. De strenge normen van Meritus beginnen al bij de keuze van de dieren. Meritus-rundveehouders werken enkel met vleesrassen omdat de kwaliteiten van dit spierweefsel het best beantwoorden aan jouw verwachtingen als consument.
  2. Meritus-runderen krijgen alleen kwaliteitsvoeder afkomstig van veevoederfabrikanten die GMP-erkend zijn (GMP staat voor Goede MengvoederPraktijken) of van GMP-erkende leveranciers. Het voeder mag enkel plantaardige ingrediënten bevatten, wat inhoudt dat vismeel, diermeel, dierlijke vetten alsook gerecycleerde plantaardige vetten uitgesloten zijn.
  3. Stress is niet alleen een mensenprobleem. Ook runderen zijn er gevoelig voor. De diervriendelijke manier van huisvesten en transporteren die Meritus oplegt, getuigt dus niet alleen van respect voor het dier, ze voorkomt ook taaie steaks.
  4. De ligplaats in de stallen moet minstens gedeeltelijk ingestrooid zijn. Meritus garandeert het dier ook voldoende oppervlakte en luchtvolume.
  5. De transportafstanden moeten kort zijn en mogen niet in overbezette omstandigheden verlopen zodat het dier op een rustige en ontspannen manier het slachthuis bereikt. Uiteraard mag tijdens het laden en lossen ook geen gebruik worden gemaakt van elektrische drijfmiddelen, omdat dit tot stress kan leiden.
  6. Bovendien mogen geen kalmeringsmiddelen gebruikt worden tijdens het transport. Omdat Meritus-runderen steeds diervriendelijk behandeld worden, hoeven de rundveehouders ze overigens niet kunstmatig rustig te houden.
  7. Gezonde dieren en hygiënisch vlees, daar gaat het om bij Meritus. Om de gezondheid van de runderen te bewaken, moet elke rundveehouder een contract afsluiten met een dierenarts in het kader van de diergeneeskundige bedrijfsbegeleiding.
  8. Hygiëne is een sleutelwoord waarvoor elke schakel zelf verantwoordelijk is. Tijdens de verschillende stadia van de verwerking wordt er over gewaakt dat Meritus-rundvlees strikt hygiënisch wordt behandeld. Van in het slachthuis tot in de winkel worden stalen genomen om het vlees te controleren op bacterieën

We mogen der verdekke trots op zijn! Allen gaan voor dat label dus!
Beter is idd vegetariër.
Oud 18 november 2010, 00:03   #155
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
En voila, ik heb het nog maar juist gezegd en mijn nuancering wordt alweer compleet bewust verkeerd geinterpreteerd.

Sommigen onder ons moeten daar inderdaad voor bestraft worden als ze dieren mishandelen. Dat betekent in GEEN geval dat dit de dagelijkse praktijken zijn in dit land en dat die mensen handelen naar de norm. De norm is dat dieren verdoofd worden vooraleer ze geslacht worden en het is naar die norm dat de allochtonen zich moeten gedragen. Kunnen of willen ze dat niet, dan bollen ze het maar af.

En als je het nu nogmaals verkeerd wil interpreteren, ik ben zeker dat je wel weer een manier gaat vinden, dan doe je maar. Ik steek er alvast geen tijd meer in.
Dát kan je niet stellen .... daar de uitzondering voor rituele redenen eveneens de norm is waar gretig gebruik van wordt gemaakt.... een heel jaar door zelfs elke dag weer .... en tevens voortvloeide uit onze eigen traditie en religie.

Een spijtige zaak dát wel...en ik zou dat zo snel mogelijk vernderd willen zien.
... maar ge kunt de allochtonen niet verantwoordelijk stellen om gebruik te maken van die uitzonderingsmaatregel... noch kan je ze dan verwijten tegen de 'norm' in te gaan.

Laatst gewijzigd door praha : 18 november 2010 om 00:04.
Oud 18 november 2010, 00:05   #156
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Thuis slachten is voor iedereen verboden.
Volgens mij niet ( voor zovér il nog op de hoogte ben en de wet van '95 nog geldig is )

Als het verboden is dan moet het expliciet in het wetboek te vinden zijn, niet ?
Kan je me die passage dan even citeren ?
Oud 18 november 2010, 00:08   #157
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door licht Bekijk bericht
De NVA heeft op 16 november jl. bij monde van Flor Van Noppen (broer van de vermoorde veearts) een wetsvoorstel ingediend om het onverdoofd slachten te verbieden.
De wet op het dierenwelzijn bepaalt dat dieren die in een slachthuis worden geslacht voor het slachten moeten bedwelmd (verdoofd) worden. Maar hetzelfde artikel bepaalt dat dit niet geldt voor dieren die worden geslacht volgens bepaalde religieuze riten. De NVA wil deze uitzonderingsmaatregel uit dit artikel (artikel 5, 2-3) schrappen, in hoofde van het dierenwelzijn.
Dit betekent dat NVA ernaar streeft om zowel halal slachten als kosher slachten te verbieden. Misschien is er nog hoop .....voor de dieren. Het is al erg genoeg dat we dieren doden om op te eten, dat deze onschuldige dieren dan nog eens extra moeten lijden bij het slachten, uit religieuze waanzin, is er véél te véél aan....
Dát kunnen we alleen maar toejuichen... blijven natuurlijk nog wel de andere uitzonderingsmaatregelen over.
Oud 18 november 2010, 00:09   #158
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
NVA heeft net mijn stem gewonnen. Ze hebben een wetsvoorstel ingediend om religieuze slachtingen permanent te verbieden, géén uitzonderingen.
ER is ook niet echt een probleem voor de moslims, dacht ik... voor de joden ligt dat enigszins anders
Oud 18 november 2010, 00:25   #159
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ER is ook niet echt een probleem voor de moslims, dacht ik... voor de joden ligt dat enigszins anders
Die slachtingen lijken me idd ook heel erg. Als U het filmpje kon zien worden de overgesneden koeien uit de machine gedumpt. Het doe me zeer zeker pijn.
We mogen geen uitzonderingen maken, wie we ook tegen de schenen stampen.

Koosjer vlees valt ook onder religieus geslacht vlees. NVA lijkt me daar geen uitzondering in te maken. Of men kaartte enkel halal aan.
Oud 18 november 2010, 00:27   #160
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Het vlees van eigen Belgische bodem via een erkend label van Meritus lijkt me de beste optie. Wie het nu links laat liggen na deze info gekregen te hebben, verdient koosjer geslacht te worden

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be