Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2010, 17:14   #221
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Over pervers gesproken wist je dat in de islam babyjongens worden verminkt ook in den belziek?
Dan zijn volgens jou 50% van de amerikaanse mannen verminkt?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 17:26   #222
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Belet U blijkbaar niet om de Architectuur van andere Culturen te kunnen waarderen en tevens de gevoelige interculturele aspecten ervan helemaal te negeren.

Als toeristische attractie vind ik al die Afrikaanse Moskeën wel aardig en het bezoeken waardig, maar daar zou het moeten bij blijven.

Ik ben ook katholiek maar wens über Ales in een overwegend Katholiek Land te blijven leven.
Ik ben atheist en wens über alles in een overwegend seculier land te blijven leven. De tijd dat België katholiek was is reeds lang voorbij.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 17:32   #223
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Belet U blijkbaar niet om de Architectuur van andere Culturen te kunnen waarderen en tevens de gevoelige interculturele aspecten ervan helemaal te negeren.

Als toeristische attractie vind ik al die Afrikaanse Moskeën wel aardig en het bezoeken waardig, maar daar zou het moeten bij blijven.

Ik ben ook katholiek maar wens über Ales in een overwegend Katholiek Land te blijven leven.
Ik ben Katholiek, en zou liefst in een Katholiek België wonen. Maar België is niet echt Katholiek meer, en het Christendom en de Islam zouden zelfs op bepaalde ethische vlakken samen kunnen demonstreren.

Ik zou het ook hypocriet vinden om puur vanwege mijn geloof de Moslims een moskee te weigeren. Ik zie de Islam als een vals, en soms barbaars geloof, maar een door de staat erkende moskee kan extremisme intomen.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 17:38   #224
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Ja ik ben een grote pausfan . Dat is geen oproep tot geweld.
Wat zijne Heiligheid De Paus bedoelt nietwaar, is gewoon dat condooms niet meer zijn dan pleisters op houten benen.

Condooms gebruiken zowel voor de stellen die geen kindjes willen maar eveneens niet besmet willen worden door een of andere immanente gerechtigheid, dienen zoals het vroeger het geval was, voorzichtig om te springen met hun lijven en organische sappen.

Het niet benutten van kunstmatige voorbehoedsmiddelen, wakkert de verantwoordelijkheidszin op, zowel van de Jongens dan de Meisjes. Leuk meegenomen, niet?

Te kiezen tussen Condooms of antipersoneelsmijnen weg in de Oorlogsgebieden vind ik het tweede toch belangrijker?

Temeer dat, zijn gezondheid en/of leven gaan toe te vertrouwen aan een uiterst dun filmpje kunststof is toch of zijn mist doodsgevaarlijk, niet?

Mij niret gelaten hoor, u doet maar. Voor mij heeft de Paus meer dan gelijk!
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 17:39   #225
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Ik ben Katholiek, en zou liefst in een Katholiek België wonen. Maar België is niet echt Katholiek meer, en het Christendom en de Islam zouden zelfs op bepaalde ethische vlakken samen kunnen demonstreren.

Ik zou het ook hypocriet vinden om puur vanwege mijn geloof de Moslims een moskee te weigeren. Ik zie de Islam als een vals, en soms barbaars geloof, maar een door de staat erkende moskee kan extremisme intomen.
Het gebeurd niet vaak, maar ik ben het hier volkomen met je eens
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 15 november 2010, 17:40   #226
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Het niet benutten van kunstmatige voorbehoedsmiddelen, wakkert de verantwoordelijkheidszin op, zowel van de Jongens dan de Meisjes. Leuk meegenomen, niet?
Ja want dat werkt echt héél goed, vraag het maar aan de vele tienermoeders.
Oud 15 november 2010, 18:50   #227
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor mij heeft de Paus meer dan gelijk!
Voor mij ook.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 22:55   #228
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dan zijn volgens jou 50% van de amerikaanse mannen verminkt?
bron?
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 22:55   #229
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Bwa..het plein ervoor is groot genoeg om 300 gebedsmatjes uit te rollen..
Oud 18 november 2010, 12:20   #230
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ja want dat werkt echt héél goed, vraag het maar aan de vele tienermoeders.
De fout van een onvoldoende en onaangepaste opvoeding. Zowel vanwege de ouders dan van de professionele instanties! (Min van Opvoeding & Onderwijs)

De fout van het systématisch verwaarlozen van wat het belangrijkste is: De nieuwkomers (nageslacht) degelijk op te voeden en een goede menselijke opleiding te bezorgen. (geen tijd op overschot: te druk bezig om kapitalist te worden)

Tienermoeders dienen gewoon hun verantwoordelijkheid op te nemen en voor hun op de meest natuurlijke manier verworven kroost te zorgen.
Tevens, ook voor te zorgen dat hun dochters het zelfde instinctieve lot niet zullen ondergaan.

De dag dat de mens erin zal slagen het innerlijke dierlijke te bedwingen, zullen er veel minder problemen van deze aard overblijven: Ja, het kan zonder condooms en pil.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 12:22   #231
Amon_Re

Standaard

Citaat:
De dag dat de mens erin zal slagen het innerlijke dierlijke te bedwingen, zullen er veel minder problemen van deze aard overblijven: Ja, het kan zonder condooms en pil.
De vraag is, waarom zou je dat willen?
Oud 18 november 2010, 12:44   #232
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bijlessen Turks
Islam is toch een internationale religie, waarom de turkse taal erbij? Beetje discriminatie tov andere aanhangers.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 13:10   #233
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elsina Bekijk bericht
Waar gaat dat eindigen ????
In Lierse weet ik niet, maar in de binnenstad van Utrecht zo rond de 110 meter, want daar mag je niks hogers bouwen dan de domtoren.
Oud 18 november 2010, 13:12   #234
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Islam is toch een internationale religie, waarom de turkse taal erbij? Beetje discriminatie tov andere aanhangers.
Waarschijnlijk omdat het een Turkse gemeenschap betreft die de moskee neer zet. Al zou het kunnen zijn dat Arabisch simpelweg uit het nieuwsartikel is weggelaten.
Oud 18 november 2010, 14:02   #235
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Als die gasten een moskee willen bouwen dan mogen ze dat gerust proberen. Toch enkele bemerkingen.

Als men hier in Belgie bijvoorbeeld een nieuw voetbalstadium wenst te bouwen is men zo ongeveer 10 jaar bezig met het doorlopen van alle procedures vooraleer men kan beginnen. Dat op voorwaarde dat alles vlot verloopt zonder noemenswaardig protest van de buurtbewoners. Ik ben ervan overtuigd dat er heel wat buurtbewoners zijn die niet zo happig zullen zijn op een moskee in hun straat en dus ook protest zullen aantekenen. We zijn dus weg voor minstens 15 jaar procedures in dit geval.

Verder is het ook zo dat als je als particulier iets wil bouwen dat je met vanalles en nog wat rekening moet houden. Je mag maar zoveel kubiek bouwen, je dak moet die hellingsgraad hebben, het mag niet hoger zijn dan X meter, enz... Ik veronderstel dat dit bij die moskee ook het geval zal zijn en het lijkt me dan ook vrij logisch dat een minaret van 18 meter niet echt passend is in het Vlaamse landschap.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 14:12   #236
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Mochten moslims het hier willen overnemen, zoals sommige gefixeerden ons willen doen geloven, dan moet er ingegrepen worden als zich dat voordoet. Maar een religie op voorhand al gaan zitten benadelen omdat ze potentieel in de toekomst de macht willen grijpen, zijn praktijken die eerder passen in een dictatuur.
Ongeveer elke georganiseerd religie of levensovertuigingen probeert zoveel mogelijk macht te vergaren.
Het is net het pluralistische van een democratie dat er voor zorgt dat elke overtuiging een kans krijgt, en dat er geen enkele alles naar zich toetrekt.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 14:22   #237
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
Mochten moslims het hier willen overnemen, zoals sommige gefixeerden ons willen doen geloven, dan moet er ingegrepen worden als zich dat voordoet. Maar een religie op voorhand al gaan zitten benadelen omdat ze potentieel in de toekomst de macht willen grijpen, zijn praktijken die eerder passen in een dictatuur.
Ongeveer elke georganiseerd religie of levensovertuigingen probeert zoveel mogelijk macht te vergaren.
Het is net het pluralistische van een democratie dat er voor zorgt dat elke overtuiging een kans krijgt, en dat er geen enkele alles naar zich toetrekt.
Dat was vroeger ook mijn mening. Stel nu eens dat ze in de meerderheid zijn. Wat kunnen we dan nog veranderen? Hoe zie jij het om in te grijpen?

Minnaretten kunnen me weinig schelen zolang ze geen lawaai produceren.
Oud 18 november 2010, 15:17   #238
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Dat was vroeger ook mijn mening. Stel nu eens dat ze in de meerderheid zijn. Wat kunnen we dan nog veranderen? Hoe zie jij het om in te grijpen?
Kweken gelijk konijnen zodat ze niet in de meerderheid komen
Oud 18 november 2010, 16:52   #239
dejohan
Minister-President

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Jij vreest dat, als ze in de meerderheid zijn, ze ons als minderheid gaan benadelen. En als oplossing ... stel je voor de huidige minderheden te gaan benadelen.

Het is net de kracht van een pluralistisch systeem dat minderheden beschermd worden. Jij wilt die bescherming opheffen die net gerandeert dat je beschermd zal worden eens je een minderheid wordt.
Oud 18 november 2010, 16:54   #240
dejohan
Minister-President

Standaard

Citaat:

Minnaretten kunnen me weinig schelen zolang ze geen lawaai produceren.

De communisten willen het hier ook overnemen, evenals de kerk, de vrijmetselaars, de extreem-rechten, de walen, enzovoort.
Allemaal gaan verbieden? En dan? Dan zal het gedachtengoed van de meerderheid zegevieren, en hebben we de weg geplaveid voor een nieuwe dictatuur.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be