Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 november 2010, 00:40   #701
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Allez toch ene die het zag.
Kan je me ook vertellen waarom dat een slecht idee was in deze draad ( in dit thema )... of eerder een geval van bijzonder slechte timing ?
Slecht idee was misschien wat sterk uitgedrukt. In debatten (en dan vooral op het internet, zonder paralinguïstische middelen) als deze, waar het debat vaak op het scherp van de snee gevoerd wordt, is sarcasme en ironie een moeilijk beestje. Je wordt dan nogal snel fout begrepen. Bovendien wordt ironie of sarcasme ook nogal eens ingeroepen nadat blijkt dat iemand een enorme uitschuiver heeft gemaakt (voor alle duidelijk: ik verdenk jou daar niet van).
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 00:41   #702
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Vind ik niet. Ken geen enkel ander soort mensen dat je zo snel de kast op kan jagen. Reuze amusant.
Ik wel, men noemt ze Waalse politici
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 00:41   #703
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Ik neem genoegen met je antwoord. Maar zie het niet als argument.
Ik respecteer je suqar. Maar U moet toch zelf al lang inzien dat u argumentatie te kort schiet?
U haalt versen aan als argument waarnaar we moeten schooien.
Mij geen probleem. Dat ze u nog maar half zou bijstaan zou me genoeg zijn te weten dat u uw boek kent.
Maar dat lijkt me niet het geval te zijn. Ik neem het je zeker niet kwalijk.
Maar dat u koppig blijft de anderen te aanhoren en ze laat wachten op een antwoord getuigt genoeg.

Ik zal je één ding zeggen: Wat Christus ook was, wie Christus ook was, zijn boodschap is het meest toepasbaar. Zijn boodschap is van alle tijden.
En dat kan helaas niet gezegd worden over het boek dat zich arrogant een boek van alle tijden noemt.
Jezus heeft nooit gezegd dat de bijbel een boek van alle tijden was.

Wie Jezus goed leest, en vooral leest tussenin de lijnen, die wist dat zever als dit zou komen en dat Jezus het afkeurde.

Tegenargumentatie is me zoek op ALLE fora.
Maar ik ben een dwaler he, ik schrijf zelfs niet goed Nederlands.

Mohammed schreef helemaal niet en liet zijn teksten door een neef schrijven die het niet altijd eens was met Mohammed.

Van het schuingedrukte vond ik nog geen bevestiging, maar als het waar is... zegt dat toch genoeg?
Mocht Jezus onder ons wonen, denkt u dat hij dan een rechtse vlaming zou zijn?

Over de islam spreek ik niet graag met mensen die zich laten voeden door de vrt of vtm. Discussiëren over een geloof doe je met mensen die van goede wil zijn en openstaan voor een ander zonder op voorhand een mening te hebben gevormd. Ik heb daar niks aan en jij nog veel minder.
Oud 19 november 2010, 00:42   #704
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik neem genoegen met je antwoord. Maar zie het niet als argument.
Ik respecteer je suqar. Maar U moet toch zelf al lang inzien dat u argumentatie te kort schiet?
U haalt versen aan als argument waarnaar we moeten schooien.
Mij geen probleem. Dat ze u nog maar half zou bijstaan zou me genoeg zijn te weten dat u uw boek kent.
Maar dat lijkt me niet het geval te zijn. Ik neem het je zeker niet kwalijk.
Maar dat u koppig blijft de anderen te aanhoren en ze laat wachten op een antwoord getuigt genoeg.

Ik zal je één ding zeggen: Wat Christus ook was, wie Christus ook was, zijn boodschap is het meest toepasbaar. Zijn boodschap is van alle tijden.
En dat kan helaas niet gezegd worden over het boek dat zich arrogant een boek van alle tijden noemt.
Jezus heeft nooit gezegd dat de bijbel een boek van alle tijden was.

Wie Jezus goed leest, en vooral leest tussenin de lijnen, die wist dat zever als dit zou komen en dat Jezus het afkeurde.

Tegenargumentatie is me zoek op ALLE fora.
Maar ik ben een dwaler he, ik schrijf zelfs niet goed Nederlands.

Mohammed schreef helemaal niet en liet zijn teksten door een neef schrijven die het niet altijd eens was met Mohammed.

Van het schuingedrukte vond ik nog geen bevestiging, maar als het waar is... zegt dat toch genoeg?
Jezus ( God ) schreef die teksten toch ook niet... ze werden eveneens opgeschreven.
En de leuke dooddoener ( pass-partout ) in dien bijbel, dat al de rest niet deugt en net hetzelfde zal zeggen over den bijbel, is wel erg goedkoop
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 00:42   #705
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Sarcastisch Vlaanderen.
Arm Vlaanderen.
Oud 19 november 2010, 00:43   #706
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Wel, nu is het mijn beurt om te zeggen dat ik zoiets niet van jou zou verwachten.
't zit je niet mee eh vandaag, allemaal die verrassingen
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 19 november 2010, 00:45   #707
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Arm Vlaanderen.
Walen, moslims, stakende machinisten, profiterende doppers, ...

Die arme mensen krijgen geen rust, en daarom worden ze zo zuur.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 00:45   #708
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mocht Jezus onder ons wonen, denkt u dat hij dan een rechtse vlaming zou zijn?

Over de islam spreek ik niet graag met mensen die zich laten voeden door de vrt of vtm. Discussiëren over een geloof doe je met mensen die van goede wil zijn en openstaan voor een ander zonder op voorhand een mening te hebben gevormd. Ik heb daar niks aan en jij nog veel minder.
Jezus is onder ons, zie naar die mensen.
Mohammed is ook onder ons...
Oud 19 november 2010, 00:46   #709
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, nu is het mijn beurt om te zeggen dat ik zoiets niet van jou zou verwachten.
Het was mijn versie van jouw uitspraak:
Citaat:
De meeste van die mensen zijn blijven hangen bij de Reformatie en zitten nog te zagen over de Contrareformatie.
Het mag toch wel wat dieper gaan dan gezever over koranversen?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 00:46   #710
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Jezus ( God ) schreef die teksten toch ook niet... ze werden eveneens opgeschreven.
En de leuke dooddoener ( pass-partout ) in dien bijbel, dat al de rest niet deugt en net hetzelfde zal zeggen over den bijbel, is wel erg goedkoop
Ik benadruk net dat de bijbel fout is! U leest mij heel erg verkeerd. MAar ik ga ook gaan duizendtal pagina's uitschrijven om mijn tekst te verantwoorden.

Jezus wees ons op leiders die geen leiders zijn.
Oud 19 november 2010, 00:47   #711
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Jezus is onder ons, zie naar die mensen.
Mohammed is ook onder ons...
Sweet Zombie Jesus!
Oud 19 november 2010, 00:47   #712
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja en van Steve ook niet.

Allemaal in een sarcastische bui vrees ik
Daar was weinig sarcastisch aan, hoor. Theologische discussies met gelovigen vind ik over het algemeen weinig interessant en vrij saai. Ik ben immers niet gelovig. Net zoals ik ook weinig zin heb om het debat over multicultuur te voeren op basis van quotes uit de Koran, ongeacht of die dan worden aangedragen door links of door rechts. Dat is trouwens ook de reden dat je mij maar zelden ziet discussiëren in het subforum godsdienst.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 00:48   #713
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

En Praha, u van alle mensen moet weten dat ik het censuur in de bijbel wil achterhalen
Oud 19 november 2010, 00:49   #714
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Daar was weinig sarcastisch aan, hoor. Theologische discussies met gelovigen vind ik over het algemeen weinig interessant en vrij saai. Ik ben immers niet gelovig. Net zoals ik ook weinig zin heb om het debat over multicultuur te voeren op basis van quotes uit de Koran, ongeacht of die dan worden aangedragen door links of door rechts. Dat is trouwens ook de reden dat je mij maar zelden ziet discussiëren in het subforum godsdienst.
2
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 00:49   #715
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Sweet Zombie Jesus!
Ik ben geen christen omdat ik de levenstijl niet anticipeer. Wel ben ik gelovig in de boodschap. De boodschap is de beste van ze allemaal.
Oud 19 november 2010, 00:50   #716
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Slecht idee was misschien wat sterk uitgedrukt. In debatten (en dan vooral op het internet, zonder paralinguïstische middelen) als deze, waar het debat vaak op het scherp van de snee gevoerd wordt, is sarcasme en ironie een moeilijk beestje. Je wordt dan nogal snel fout begrepen. Bovendien wordt ironie of sarcasme ook nogal eens ingeroepen nadat blijkt dat iemand een enorme uitschuiver heeft gemaakt (voor alle duidelijk: ik verdenk jou daar niet van).
Gelijk heb je , Steve_M
Ik zie het zelf als een middel om ten goede tijden dingen te relativeren... maar zo wordt dat inderdaad maar weinig begrepen.
Meestal wordt je dan nog achteraf 'afgerekend' ( je zei dit en dat ) op de zaken die je in zulke posts zet

'k moet nu weg... taxi spelen
cu
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 00:53   #717
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Het was mijn versie van jouw uitspraak:

Het mag toch wel wat dieper gaan dan gezever over koranversen?
Over jou kan ik veel zeggen maar jij bent zeker en vast niet dom.

Heilige teksten, 't is mij wat. Ik ben van menig dat een tekst die een mens op een bepaalde manier raakt een heilige tekst is.
En zulke teksten krijgen altijd interpretaties mee.

Over die interpretaties kan er wat discussie zijn. Niet noodzakelijk saai, hoor.

Zo vertelde onze gemeenschappelijke vriend Kallikles aan mij onlangs zijn zeer schitterende interpretatie voor de islamitische voorschriften voor eten.

Aangezien Mohammed(vzmh) voorschriften oplegde die ervoor zorgden dat het eten in zijn tijd gezonder was voor zijn volk, en de Koran een leidraad is voor alle tijden, is het wijs om deze voorschriften in onze tijd als volgt te interpreteren:

Eet niets wat slecht is voor u. Dus geen snoepgoed, geen met bewaarmiddelen en kleurstoffen (en terecht, ik krijg daar acne van) doorspekte producten, geen diepgefrituurd eten, geen mechanisch gesepareerd vlees.

Zo kan een discussie over geboden en verzen wel degelijk vruchtbaar zijn, waarde Hertog.
Nu, ik kan begrijpen dat niet iedereen bepaalde discussies kan apprecieren, of zelfs begrijpen.
Oud 19 november 2010, 00:55   #718
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik hou ook niet van theologie. Ik vind theologie een perversie die veel negatieve dingen heeft voortgebracht. Zo zijn karikaturen als de Taliban of Westburo Baptist Church resultaten van theologie.
Oud 19 november 2010, 00:57   #719
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Wat religies betreft:

The religion of Muad'Dib is not Muad'Dib.
//Dune Messiah, Frank Herbert
Oud 19 november 2010, 00:58   #720
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Flanel stopt het is. Ge vindt theologie nix, maar verdedigt wel moslims dat geen argumentatie brengen???

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be