![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#701 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Slecht idee was misschien wat sterk uitgedrukt. In debatten (en dan vooral op het internet, zonder paralinguïstische middelen) als deze, waar het debat vaak op het scherp van de snee gevoerd wordt, is sarcasme en ironie een moeilijk beestje. Je wordt dan nogal snel fout begrepen. Bovendien wordt ironie of sarcasme ook nogal eens ingeroepen nadat blijkt dat iemand een enorme uitschuiver heeft gemaakt (voor alle duidelijk: ik verdenk jou daar niet van).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#702 | |
|
![]() Ik wel, men noemt ze Waalse politici
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#703 | ||
|
![]() Citaat:
Over de islam spreek ik niet graag met mensen die zich laten voeden door de vrt of vtm. Discussiëren over een geloof doe je met mensen die van goede wil zijn en openstaan voor een ander zonder op voorhand een mening te hebben gevormd. Ik heb daar niks aan en jij nog veel minder.
![]() |
![]() |
![]() |
#704 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de leuke dooddoener ( pass-partout ) in dien bijbel, dat al de rest niet deugt en net hetzelfde zal zeggen over den bijbel, is wel erg goedkoop |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#705 | |
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#706 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#707 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#708 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mohammed is ook onder ons...
![]() |
![]() |
#709 | |
|
![]() Citaat:
Het mag toch wel wat dieper gaan dan gezever over koranversen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#710 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Jezus wees ons op leiders die geen leiders zijn.
![]() |
![]() |
#711 | |
|
![]() Sweet Zombie Jesus!
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#712 |
|
![]() Daar was weinig sarcastisch aan, hoor. Theologische discussies met gelovigen vind ik over het algemeen weinig interessant en vrij saai. Ik ben immers niet gelovig. Net zoals ik ook weinig zin heb om het debat over multicultuur te voeren op basis van quotes uit de Koran, ongeacht of die dan worden aangedragen door links of door rechts. Dat is trouwens ook de reden dat je mij maar zelden ziet discussiëren in het subforum godsdienst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#713 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En Praha, u van alle mensen moet weten dat ik het censuur in de bijbel wil achterhalen
![]()
![]() |
#714 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#715 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben geen christen omdat ik de levenstijl niet anticipeer. Wel ben ik gelovig in de boodschap. De boodschap is de beste van ze allemaal.
![]() |
#716 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie het zelf als een middel om ten goede tijden dingen te relativeren... maar zo wordt dat inderdaad maar weinig begrepen. Meestal wordt je dan nog achteraf 'afgerekend' ( je zei dit en dat ) op de zaken die je in zulke posts zet 'k moet nu weg... taxi spelen cu |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#717 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heilige teksten, 't is mij wat. Ik ben van menig dat een tekst die een mens op een bepaalde manier raakt een heilige tekst is. En zulke teksten krijgen altijd interpretaties mee. Over die interpretaties kan er wat discussie zijn. Niet noodzakelijk saai, hoor. Zo vertelde onze gemeenschappelijke vriend Kallikles aan mij onlangs zijn zeer schitterende interpretatie voor de islamitische voorschriften voor eten. Aangezien Mohammed(vzmh) voorschriften oplegde die ervoor zorgden dat het eten in zijn tijd gezonder was voor zijn volk, en de Koran een leidraad is voor alle tijden, is het wijs om deze voorschriften in onze tijd als volgt te interpreteren: Eet niets wat slecht is voor u. Dus geen snoepgoed, geen met bewaarmiddelen en kleurstoffen (en terecht, ik krijg daar acne van) doorspekte producten, geen diepgefrituurd eten, geen mechanisch gesepareerd vlees. Zo kan een discussie over geboden en verzen wel degelijk vruchtbaar zijn, waarde Hertog. Nu, ik kan begrijpen dat niet iedereen bepaalde discussies kan apprecieren, of zelfs begrijpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#718 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#719 |
Banneling
|
![]() Wat religies betreft:
The religion of Muad'Dib is not Muad'Dib. //Dune Messiah, Frank Herbert |
![]() |
![]() |
![]() |
#720 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Flanel stopt het is. Ge vindt theologie nix, maar verdedigt wel moslims dat geen argumentatie brengen???