![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat verschil in ruimte is volgens mij fundamenteel. Als je naar sattelietbeelden van Engeland kijkt (of beter nog: er rondreist), dan merk je duidelijk dat de bevolking er geconcentreerd woont in een relatief klein aantal steden met daartussen enorme "lege", groene ruimte. Als je natuurlijk je land compleet volbouwt zoals dat in Vlaanderen het geval is, dan woont iedereen (zelfs in het landelijke Gooreind) op elkaars lip. Te veel ratten in een te kleine kooi bijten elkaar de strot over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit betekend dus dat het pad erkend is door een overheidsinstelling en na 30 jaar vermelding niet meer mag afgesloten worden door de eigenaar. Het pad is ook vermeld in de koopacte en dus rechtsgeldig. Daarnaast is vermeld dat enkel fietsen het pad mogen gebruiken. Het is trouwens niet bruikbaar voor auto's. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- voetgangers én fietsen en niet: voetgangers, en fietsen en auto's en brommers en motors. het lijkt me totaal ridicuul dat ze een dwangsom van 250 euro gaan opleggen omdat iemand TE VOET over een PAD loopt, maar het is wel totaal begrijpelijk dat men auto's wil bannen net omwille van mogelijke ongevallen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#226 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Banneling
|
![]() Raf, ga jij aan mij als landmeter expert uitleggen wat kwatsj is en wat niet?
Als iemand een stuk grond die niet het zijne is, 30 jaar gebruikt (vb toegang tot zijn perceel, parkeren auto, oneigenlijk verbreden van een eigen perceel, zoals in dit geval een stook gebruiken als voetweg) zonder dat de eigenaar stappen onderneemt dan wordt dit een verworven recht. punt Een vermelding in de atlas der buurtwegen, is geen indicatie of bewijs dat een weg openbaar is. Die atlas vermeld gewoon, "daar ligt een weg of pad". Als het effectief een openbare weg is, dan is het geen kadastraal perceel. Er zijn 3 soorten privaatrechtelijke paden/ wegen - Openbare wegenis op openbaar domein: heeft geen kadastraal nummer |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een verworvenrecht na 30 jaar staat soms niet op het kadaster. Dit komt vaak voor in landelijke gebieden, omdat de controle van het kadaster daar niet vaak gebeurt. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Minister
|
![]() Op de topografische kaart staat de weg in elk geval aangegeven. Die loopt trouwens ook verder door het veld in.
Ik begrijp niet goed waarom beide partijen dit voor een rechtbank moeten uitvechten. Verzuring alom lijkt me. Als je een woning koopt vlak aan een ingang van een school dan is het gewoon een realiteit dat er veel volk langskomt. Het argument 'wij voelen ons bekeken' is dikke zever. De schooldirectie reageert ook nogal lullig. Waarom kunnen zij geen compromis voorstellen, bijv. geen auto's door die weg? Laatst gewijzigd door discuz : 19 november 2010 om 09:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat absurd is dat die school hiervoor een advocaat nodig meende te hebben. Ik ken natuurlijk de geschiedenis van het conflict niet, maar er moet toch een oplossing in overleg gevonden kunnen worden. We hebben wat creatieve rechters nodig die tegen de partijen zeggen: "Allee, met wat voor bagatel staat gij hier nu. Kom tot een compromis-oplossing. En, oh ja, allebei 10.000 euro boete voor het verspillen van mijn tijd." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij "landmeter expert"? Lamenielacheuh...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Banneling
|
![]() Ik wandel dagelijks over een voetpaadje in het bos, , voorbehouden aan voetgangers, en daar kom ik bijna dagelijks onder BMX-ers, quad-ders, en paarden terecht.
Daar wordt nooit iemand beboet, tenzij als hij iemand van zijn MMX, qoud of paard aftrekt. Laat me niet lachen... Laatst gewijzigd door eno2 : 19 november 2010 om 11:09. |
![]() |
![]() |