Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 november 2010, 13:08   #501
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Hij stelde het wel zo voor.

lijkt mij nogal overdreven eftjes 5 �* 6 uur op de bus en dan 's avonds terug
Is het oorlogstijd ofzo?

verantwoording idd -> openbaar vervoer legt verantwoording af aan de bevolking niet aan één of ander economisch gedachtengoed.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 13:35   #502
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik heb de trein van Washington naar NYC genomen en dat duurde al twee uur. Hoe lang was je busrit?

Denk je dat mensen dat werkgerelateerd volhouden?
4 uur.

Vermits dat geen enkele afstand Leuven-Gent-Brussel-Antwerpen 4 uur is, is dat ook als punt irrelevant. Het punt is: als je op die afstanden winstgevende (bus)lijnen kan hebben, dan zou het heel raar zijn als dat in gebieden met een veel hogere densiteit niet zou kunnen. Maar dat zullen we wel nooit weten: het is immers verboden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 13:36   #503
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Nja maar België is zoals de meeste continentaal Europese landen geen taxi-land. Veel mensen moet echt al wanhopig zijn vooraleer ze een taxi nemen en bon in België komt daar nog eens bij dat mensen vervoer als een individuele oplossing voor een individueel probleem zien en geen collectief probleem. Ik heb in België nog nooit een taxi genomen. Ik ben van de omgeving van Brugge en ik moet aan het station nog de eerste Vlaming zien die daar een taxi neemt. Ik denk dat die in hoge mate draaien op met name Amerikaanse en Britse toeristen.
Tjah; en waarom komt dat? Niet door ene of andere 'culturele' verklaring, maar simpelweg de prijs die hier vele malen duurder is. Licenties enzo.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 13:38   #504
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
4 uur.

Vermits dat geen enkele afstand Leuven-Gent-Brussel-Antwerpen 4 uur is, is dat ook als punt irrelevant. Het punt is: als je op die afstanden winstgevende (bus)lijnen kan hebben, dan zou het heel raar zijn als dat in gebieden met een veel hogere densiteit niet zou kunnen. Maar dat zullen we wel nooit weten: het is immers verboden.

op zich kun je nog akkoord gaan, doch net zoals de overheid het 'openbaar' internationaal telefoonverkeer overgelaten heeft aan allochtonen werd ook het busverkeer tussen internationale (groot)steden aan hen overgelaten.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 13:43   #505
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.663
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
lijkt mij nogal overdreven eftjes 5 �* 6 uur op de bus en dan 's avonds terug
Is het oorlogstijd ofzo?

verantwoording idd -> openbaar vervoer legt verantwoording af aan de bevolking niet aan één of ander economisch gedachtengoed.
met een iphone kun anders nog wel werken en surfen op politics terwijl je op verplaatsing zit ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 16:11   #506
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
4 uur.

Vermits dat geen enkele afstand Leuven-Gent-Brussel-Antwerpen 4 uur is, is dat ook als punt irrelevant. Het punt is: als je op die afstanden winstgevende (bus)lijnen kan hebben, dan zou het heel raar zijn als dat in gebieden met een veel hogere densiteit niet zou kunnen. Maar dat zullen we wel nooit weten: het is immers verboden.
Densiteit, jij gebruikt het woord zelf.
Files enzo.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 16:35   #507
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Files zijn een heel eenvoudig op te lossen prijsfenomeen, hoor.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 16:44   #508
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Files zijn een heel eenvoudig op te lossen prijsfenomeen, hoor.
Hoe?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 16:46   #509
Bebob
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 19 januari 2010
Berichten: 747
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Files zijn een heel eenvoudig op te lossen prijsfenomeen, hoor.
Goed dat we vakbonden hebben die ervoor zorgen dat iedereen van 9tot17 werkt van maandag tot vrijdag, en dus iedereen tegelijk op de baan moet. Goed dat we vakbonden hebben die mensen verbieden van op zondag te werken, zodat zondag heel het wegennet er verlaten bijligt. Goed dat zaterdag de enige dag is waarop werkende mensen kunnen winkelen zodat winkels overvol zijn op zaterdag en vrijwel verlaten de rest van de werkweek.

En dan verbaast zijn dat er files bestaan. Niet erg verwonderlijk als je iedereen de baan op dwingt in een tijdsspanne van 2uur.
Bebob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 16:47   #510
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bebob Bekijk bericht
Goed dat we vakbonden hebben die ervoor zorgen dat iedereen van 9tot17 werkt van maandag tot vrijdag, en dus iedereen tegelijk op de baan moet. Goed dat we vakbonden hebben die mensen verbieden van op zondag te werken, zodat zondag heel het wegennet er verlaten bijligt. Goed dat zaterdag de enige dag is waarop werkende mensen kunnen winkelen zodat winkels overvol zijn op zaterdag en vrijwel verlaten de rest van de werkweek.

En dan verbaast zijn dat er files bestaan. Niet erg verwonderlijk als je iedereen de baan op dwingt in een tijdsspanne van 2uur.
Ja, best goed. Nu kunnen mensen gezamelijk genieten van hun weekend.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 16:48   #511
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bebob Bekijk bericht
Goed dat we vakbonden hebben die ervoor zorgen dat iedereen van 9tot17 werkt van maandag tot vrijdag, en dus iedereen tegelijk op de baan moet. Goed dat we vakbonden hebben die mensen verbieden van op zondag te werken, zodat zondag heel het wegennet er verlaten bijligt. Goed dat zaterdag de enige dag is waarop werkende mensen kunnen winkelen zodat winkels overvol zijn op zaterdag en vrijwel verlaten de rest van de werkweek.

En dan verbaast zijn dat er files bestaan. Niet erg verwonderlijk als je iedereen de baan op dwingt in een tijdsspanne van 2uur.
Goed dat het quasi niet mogelijk is om performance based contracten te hebben, waardoor thuiswerk veel moeilijker te controleren valt!

En zoveel meer!

En Flanel; denk eens na: als er wachtrijen zijn, wat is dan het probleem? De prijs (marginale kost) is te laag...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 16:49   #512
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
En Flanel; denk eens na: als er wachtrijen zijn, wat is dan het probleem? De prijs (marginale kost) is te laag...
Ik vroeg naar concrete oplossingen.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 16:50   #513
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ik vroeg naar concrete oplossingen.
Als het probleem is dat de marginale kost te laag is, dan is de oplossing om deze te verhogen, he.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 16:53   #514
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Als het probleem is dat de marginale kost te laag is, dan is de oplossing om deze te verhogen, he.
Louter economische analyses interesseren mij weinig. Ben je ook van staat om andere te maken, of ben je intussen gemuteerd in een nutteloze versie van een Guild Navigator?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 16:54   #515
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Louter economische analyses interesseren mij weinig. Ben je ook van staat om andere te maken, of ben je intussen gemuteerd in een nutteloze versie van een Guild Navigator?
Tjah; dus je bent niet geïnteresseerd in het probleem? Dan vraag ik me af hoe je ooit ene oplossing gaat hebben. :')

In ieder geval; de marginale kost van weggebruik tijdens bepaalde momenten kan je verhogen door prijsverschillen toe te staan op bepaalde momenten. Dit kan door middel van tolsystemen die niet eens de snelheid van het verkeer belemmeren.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 16:57   #516
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.663
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ik vroeg naar concrete oplossingen.
awel, als je 1 uur tjid verliest in de file en uw uur vrije tijd is 10euro waard, dan ben je bereid een uur in de file te staan voor 10euro tijd te verliezen.

Nu het dilemma stelt zich tov alternatieven. Dus met de trein ben je evensnel en evenduur, maar zit je een uur tussen een pak stinkende werkmensen, en anders zit je in uw cosy leren aangeklede bedrijfwagen... dus elitair bekeken zit je liever aan het stuur van uw dagelijkse bonus.


Je kunt twee dingen doen, ofwel maak je het alternatief goedkoper, ofwel maak je de auto duurder.
Als de auto bvb 10euro zou kosten door een citytaks naar brussel te heffen privé te betalen bvb, heb je de keuze tussen op de trein naar het werk voor 10euro minder, of blijven pendelen met de auto, tegen een kostprijs van 10x250 of 2500euro... extra.Diegene die een keer naar brussel moet, zal het doen, de andere die elke dag naar brussel moet zal kiezen voor de trein, of voor een combinatie rijden tot aan aalst/mechtelen/leuven en vanaf daar de trein nemen bij wijze van spreken.

Laatst gewijzigd door brother paul : 19 november 2010 om 16:58.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 16:58   #517
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Tjah; dus je bent niet geïnteresseerd in het probleem? Dan vraag ik me af hoe je ooit ene oplossing gaat hebben. :')

In ieder geval; de marginale kost van weggebruik tijdens bepaalde momenten kan je verhogen door prijsverschillen toe te staan op bepaalde momenten. Dit kan door middel van tolsystemen die niet eens de snelheid van het verkeer belemmeren.
Als je een elektromotor hebt die op een bepaald vermogen draait, maar het leveren van elektrische energie om dit vermogen te bereiken zorgt voor overhitten van de kabel, ga je dan minder energie leveren?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 16:59   #518
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Of ja, ik snap denk ik waar je naartoe wilt.

Maar als je mensen van de weg dwingt, wordt de trein plots meer gebruikt. Dan zit je daar met je bussen.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 17:02   #519
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Niet enkel files trouwens. Die bussen gaan van de autosnelweg moeten afrijden en de stadskern penetreren elke keer. Da's een tijdrovende operatie.
Zeker in eenrichtingsverkeerssteden als Gent.

Dit terwijl sporen daar geen last van hebben.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 17:08   #520
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Als je een elektromotor hebt die op een bepaald vermogen draait, maar het leveren van elektrische energie om dit vermogen te bereiken zorgt voor overhitten van de kabel, ga je dan minder energie leveren?
Geen idee; ik ben geen technicus.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be