Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 november 2010, 14:39   #161
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
Ja, zittend op een stoel, achter een pc, kan iedereen dat.

De realiteit is anders.

In realiteit is het niet zo makkelijk is om het aan te durven op iemand te slaan, als er een groepje rond u staat waarvan iedereen het op u gemunt heeft.

Dat is mijn ergernis met al die stoere gasten hier die beweren dat het hen nooit zou overkomen. "Armchair generals".
Kijk, je weet waaar het over gaat, je hebt het zelf meegemaakt. Heb je daarna nooit gedacht: "had ik dit maar eerder gedaan?"
Oud 19 november 2010, 14:48   #162
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik zeg, sta op verdomme, verweer u inplaats van te liggen wenen als een kerstekind! Wordt man inplaats van lapzwans!
Dat helpt dus niet, hè. Met zo'n opmerkingen duwt ge die gast gewoon nog dieper in de put.

Hij is slachtoffer, niet dader. Het is niét zijn schuld. Het is de schuld van de pestkop.

Jij insinueert dat iemand die niet durft te kloppen als er 25 man rond hem staan, een zwakkeling is. Daarmee bewijs je, althans tegenover mij, dat je absoluut geen benul hebt waar je over praat. Ik zou u weleens in zijn situatie willen zien. 25 man rond u die het op u gemunt hebben. Ga jij er één van op z'n muil slaan? Echt? Laat me niet lachen.

Ik heb dat 8 jaar niet gedurfd en durf dat nu ook niet. De enige reden dat ik dat in 't 5de studiejaar heb "gedurfd", was omdat ik een ongecontroleerde woede-aanval kreeg; ik was mezelf gewoon niet. Dus eigenlijk durfde ik het niet.

Laatst gewijzigd door Sammael : 19 november 2010 om 14:58.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 14:49   #163
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Kijk, je weet waaar het over gaat, je hebt het zelf meegemaakt. Heb je daarna nooit gedacht: "had ik dit maar eerder gedaan?"
Ja, daarna wel. Maar dat ik wist ik tevoren niet, hè.

Zelden zoveel bullshit gelezen op een internetforum.

Laatst gewijzigd door Sammael : 19 november 2010 om 15:00.
Oud 19 november 2010, 15:24   #164
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, daarna wel. Maar dat ik wist ik tevoren niet, hè.
Zelden zoveel bullshit gelezen op een internetforum.
Maar dat is toch wat ik zeg!

Sta op en verweer u!

Dan stoppen de pesterijen.

Ook als je dan veroordeeld wordt, dan ben je nog altijd een beter mens dan die pesters en het rot corrupte gerecht samen.
Oud 19 november 2010, 15:34   #165
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Maar dat is toch wat ik zeg!

Sta op en verweer u!

Dan stoppen de pesterijen.

Ook als je dan veroordeeld wordt, dan ben je nog altijd een beter mens dan die pesters en het rot corrupte gerecht samen.
Ja, en ge hebt ook gezegd "Wordt man ipv lapzwans" over een kerel die het niet aandurft te beginnen kloppen als er 25 man rond hem staan die het op hem gemunt hebben...

Stoer, zenne. Laat het mij weten als er 25 volwassen mannen op het punt staan u te mishandelen. Ik zal met veel interesse komen kijken hoe u zich daartegen verweert.
Oud 19 november 2010, 15:47   #166
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, en ge hebt ook gezegd "Wordt man ipv lapzwans" over een kerel die het niet aandurft te beginnen kloppen als er 25 man rond hem staan die het op hem gemunt hebben...

Stoer, zenne. Laat het mij weten als er 25 volwassen mannen op het punt staan u te mishandelen. Ik zal met veel interesse komen kijken hoe u zich daartegen verweert.
Je wil het niet begrijpen.

Goed, ik houd er mee op, ik krijg het zuur van u.
Oud 19 november 2010, 15:50   #167
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

Xeno en ik zijn allebei pesters tegengekomen in t leger (zie de verhaaltjes hiebboven)

ik ben ertussen gekomen, en t is gestopt (als ik in de buurt was)

Xeno heeft het slachtoffer gezegd hoe hij er zelf uit kon geraken ...

achteraf bekeken en op lange termijn moet ik nu toegeven dat Xeno's aanpak wellicht intelligenter was.

draai het hoe je wil : het slachtoffer moet een initiatief nemen om eruit te komen, anders heb je op LT geen oplossing.

Laatst gewijzigd door Anna List : 19 november 2010 om 15:50.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 16:08   #168
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
draai het hoe je wil : het slachtoffer moet een initiatief nemen om eruit te komen, anders heb je op LT geen oplossing.

Mja, maar ik betwijfel of "word man, lapzwans!" de goede aanpak is. Soit, excuus als ik je verkeerd begrijp, Xeno.
Oud 19 november 2010, 16:10   #169
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Mja, maar ik betwijfel of "word man, lapzwans!" de goede aanpak is. Soit, excuus als ik je verkeerd begrijp, Xeno.
da's uiteraard ieder zijn (internet)stijl

Anna lijmt de brokken

Laatst gewijzigd door Anna List : 19 november 2010 om 16:11.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 16:17   #170
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is eerder frustratie van mijn kant dan een scheldwoord.
Oud 19 november 2010, 16:19   #171
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat is eerder frustratie van mijn kant dan een scheldwoord.
Allee 't is goe, ge krijgt het voordeel van de twijfel.
Oud 19 november 2010, 16:44   #172
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Xeno heeft het slachtoffer gezegd hoe hij er zelf uit kon geraken ...
Niet alle mensen hebben die assertiviteit zichzelf te verdedigen. Iemand ertussen halen die een fysiek voordeel heeft tov de posters heeft ook zijn nut. Trouwens, je mag zelfs jezelf niet verdedigen, als de andere erna jou gezever beu wordt en je in coma slaat ben je veroordeeld dankzij zijn getuigenis voor je wakker wordt. Zo averechts werkt het systeem hier nu eenmaal
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 16:51   #173
pegasus6869
Banneling

Standaard

En dan staan die smeerlappen nog met hun stom smoel op het filmpje.
Laat ons hopen dat die smerige bende thuis, of op de baan snel een ongeval krijgen,geen medelijden verdomme, en hun vakbond daar is even smerig,enkel gatlikkers zeker van de baas.En dan krijgen ze nog 250,000 van onze "" superjustitie ""Wat een joke.
Sorry, maar dit is het enige taalgebruik dat ik kan gebruiken.
Om van te kotsen !!!!!!

Laatst gewijzigd door pegasus6869 : 19 november 2010 om 16:57.
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 17:34   #174
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.telegraaf.nl/buitenland/8...__.html?p=21,1

Voor een arbeidsrechter is er niks aan de hand,integendeel,een bedrijf dat "pesters" ontslaat moet blijkbaar zelfs schadevergoeding betalen aan dergelijke sujetten als die niet terug in dienst mogen komen....

Dat wil dus zeggen dat alle campagnes tegen "pesten op het werk" van de laatste 10 jaar feitelijk nihil zijn...

Ziezo dat is dan weer geregeld,ook op het werk moet vuist en tand toegepast worden om tenminste uw eigen eer en integriteit te houden,anders wordt je "gereden"...

Laatst gewijzigd door kelt : 19 november 2010 om 17:35.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 18:24   #175
fabianen
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
http://www.telegraaf.nl/buitenland/8...__.html?p=21,1

V

Ziezo dat is dan weer geregeld,ook op het werk moet vuist en tand toegepast worden om tenminste uw eigen eer en integriteit te houden,anders wordt je "gereden"...
Als dat de wet was,graag.
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 19:46   #176
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ja de vakbonden hebben weer een keer de rechten verdedigd...goed hé vakbonden, en dan gaan ze even later een rapportje maken: PESTEN NEEMT TOE op het WERK ? Hoe zou dat komen ??? Doordat er een 'juridisch onvervolgbaarheid ontstaat' of doordat je 'effectief niet mag pesten op het werk'...

Wel laf om de vakbond hier de schuld van te geven , ik stel mezelf eerder de vraag hoe komt dit en hoe kan mens tot zoiets in staat zijn . Is het een enkel geval of gebeurt dit meer door mensen in groep .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 19:47   #177
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spam Bekijk bericht
Wat mij vooral bezig houdt is het feit dat dit waarschijnlijk geen aleen staand geval is. Er zijn volgens mij talloze mensen die gepest worden op het werk maar slechts de hele moedige durven het te uiten. Als dat dan toch doet en de juiste weg vindt naar hulp wordt het dikwijls weg gelachen of genegeerd (als je gepest wordt ben je zogezegd zwak en ben je een eenzaat in een groep, wat is 1 man voor een bedrijf dat met honderden werkt.)

Pesten is jammer genoeg heel erg menselijk gedrag, primaal zelfs. Mensen zonder controle en beheersing laten zich vangen door die primale drijveer. Hieruit concludeer ik dat zo een mensen eigenlijk veel zwakker zijn dan de mensen die ze pesten en zeker daniel die het 8 jaar onderging en er nog steeds is moet een sterke man zijn.

Eindelijk een mooie stelling , meer van dit AUB.
Oud 19 november 2010, 19:59   #178
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Wel laf om de vakbond hier de schuld van te geven , ik stel mezelf eerder de vraag hoe komt dit en hoe kan mens tot zoiets in staat zijn . Is het een enkel geval of gebeurt dit meer door mensen in groep .
Het zijn wel degelijk de vakbonden die de mannen die hierom ontslagen hebben, verdedigd hebben opdat 1 daarvan 250 000 euro ontslagvergoeding kreeg. Hij stond immers op de lijst en kan niet ontslagen worden.

Maar er zijn geen voorbeelden waarin de macht van de vakbond misbruikt word in België.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 20:03   #179
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Het systeem is schuld.

Uit wat bestaat het systeem?

Uit vakbond, politici en rechters. Allemaal ene pot nat, allemaal deel van hetzelfde systeem.
Oud 19 november 2010, 20:06   #180
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Het zijn wel degelijk de vakbonden die de mannen die hierom ontslagen hebben, verdedigd hebben opdat 1 daarvan 250 000 euro ontslagvergoeding kreeg. Hij stond immers op de lijst en kan niet ontslagen worden.

Maar er zijn geen voorbeelden waarin de macht van de vakbond misbruikt word in België.

Dat is idd walgelijk .... ik ben hier net van op de hoogte gesteld door mijn vriendin hier . Daar zou iets aan gedaan moeten worden , de persoon in kwestie zou in mijn ogen voor een groot deel van de schade moeten opdraaien omdat hij in mijn ogen een verantwoordelijke rol in dit gebeuren heeft daar hij een syndicaal mandaat had.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be