Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 november 2010, 09:29   #2441
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Ik kan Jezus waarderen, in zoverre hij echt bestaan heeft, want daar zijn ook geen sluitende bewijzen voor. Maar ja, dat hoort nu eenmaal bij "geloof". Ik heb niets tegen geloof, ik heb wel iets tegen hetgeen de kerk van dat geloof gemaakt heeft. Daar hoef ik zeker geen tekening bij te maken?

Ken jij de film "The Shoes of theFisherman"? Een absolute must voor jou! Hier een link naar Wikipedia en een behoorlijke recensie. Ik verklap de clou: op het einde schenkt de Paus alle rijkdommen van het Vaticaan aan de armen. Dat is nu precies wat ik bedoel: de ware Jezusmentaliteit bestaat niet in deze kerk. Jouw Godsdienaars preken eenvoud maar baden zelf in luxe en leven in paleizen. Ze preken liefde en verkrachten kinderen, enzovoort enzoverder.

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Shoes_of_the_Fisherman

http://www.movie2movie.nl/r26928-Rec...Fisherman.html
Ik ken de film niet.
Als we alle rijkdom van het Vaticaan ( die overschat wordt) geven aan de armen. Wat nadien? Ze zullen arm blijven. Als we echt rechtvaardig willen doen moet heel het westen zich roeren voor een eerlijk systeem en dan zal honger verdwijnen. Het is best eenvoudig als de meesten zouden meewerken, vooral die rijken.

Pedofilie komt overal voor, maar het is erg dat het net bij ons is ook. In luxe leven is ietwat overdreven maar die gebouwen zijn nodig.

De kerk tracht het Jezusverhaal uit te voeren en soms lukt het weleens minder, het zijn ook maar mensen.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 09:37   #2442
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Van moraliteit gesproken: 'k vond het Ô zo zielig dat: ... (ik meende te verstaan dat heel wat forummers jou kenden)... ik even nader me je kennis wou maken en besloot effe op uw 'webside' te gaan rondneuzen.

"t was mij een hele ervaring. - Wat één exhibitie. - Bravo voor de show!.
Bedankt voor het waarderen van mijn site.

Citaat:
Het een en ander komt wel aan het licht, als men inzicht krijgt hoe sommigen van perversiteit en ontucht een lucratieve beroepsactiviteit maken.
Perversiteit & ontucht, ik hoor en zie je kwijlen door die termen te bezigen. Noem dat alles gerust zo, ik bezie het als een hoogstnodige service voor vele mensen die er behoefte aan hebben en er vrijwillig gebruik van maken. De minderjarige slachtoffers van jouw o zo rechtvaardige kerk hebben geen behoeftes op dat gebied en tevens geen enkele keuze: zij worden verkracht door perverse ontuchtige Godsdienaars.

Citaat:
Zo begrijp ik best dat U een regelrechte afkeer vertoont voor al wat iets zien heeft met gezonde levenshygiëne, tuchtinhoudende, toegeeflijke en begripvolle gedachtengang.
Nee hoor, ik aanbid een gezonde levenshygiëne en een tuchtinhoudende, toegeeflijke en begripvolle gedachtengang. Maar op MIJN manier, niet op de schijnheilige wijze van jouw kerk en co.

Citaat:
[Mevrouw HOT Marijke (zal wel uw '...iesten' naam zijn hé), U hebt gelijk hoor: ik maak helemaal geen deel uit van uw wereld.
Dat is jouw goed recht, no problem for me.

Citaat:
Vrede en alle goeds niettemin.
Hetzelfde wens ik jou, probeer alleen eens om de kerk te zien zoals ze is, en niet zoals jij graag zou hebben dat ze zou zijn.

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine

Laatst gewijzigd door Hot Marijke : 20 november 2010 om 09:47.
Hot Marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 09:45   #2443
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Ik ken de film niet.
Als we alle rijkdom van het Vaticaan ( die overschat wordt) geven aan de armen. Wat nadien? Ze zullen arm blijven. Als we echt rechtvaardig willen doen moet heel het westen zich roeren voor een eerlijk systeem en dan zal honger verdwijnen. Het is best eenvoudig als de meesten zouden meewerken, vooral die rijken.
Die geste is een symboliek om aan te tonen dat de kerk faalt in haar moraliteit en dat op bijna alle gebieden. Het is schijnheiligheid troef!

Citaat:
Pedofilie komt overal voor, maar het is erg dat het net bij ons is ook. In luxe leven is ietwat overdreven maar die gebouwen zijn nodig.
Pedofilie komt inderdaad overal voor, maar het allerergste is wel als het voorkomt bij een instituut dat pretendeert het morele voorbeeld te geven en uit te dragen. In luxe leven overdreven? Ik heb het niet over meneer pastoor maar over de paleizen van bisschoppen en kardinalen met als summum de exuberante luxe van Vaticaanstad met een eigen corrupte maffia-bank.

Citaat:
De kerk tracht het Jezusverhaal uit te voeren en soms lukt het weleens minder, het zijn ook maar mensen.
Dat klopt, maar ze moeten wel de moed opbrengen om hun rotte appels uit te leveren aan het gerecht inplaats van hun misdadigers te beschermen.

Hot Marijke

Oud 20 november 2010, 10:04   #2444
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Bedankt voor het waarderen van mijn site.

Perversiteit & ontucht, ik hoor en zie je kwijlen dat je die termen kunt uiten. Noem dat alles gerust zo, ik bezie het als een hoogstnodige service voor vele mensen die er behoefte aan hebben en er vrijwillig gebruik van maken. De minderjarige slachtoffers van jouw o zo rechtvaardige kerk hebben geen behoeftes op dat gebied en tevens geen enkele keuze: zij worden verkracht door perverse ontuchtige Godsdienaars.

Nee hoor, ik aanbid een gezonde levenshygiëne en een tuchtinhoudende, toegeeflijke en begripvolle gedachtengang. Maar op MIJN manier, niet op de schijnheilige wijze van jouw kerk en co.

Dat is jouw goed recht, no problem for me.

Hetzelfde wens ik jou, probeer alleen eens om de kerk te zien zoals ze is, en niet zoals jij graag zou hebben dat ze zou zijn.
De Rooms Katholieke Kerk is precies zoals ze hoort te zijn:

Radikaal MENSELIJK, met een goed evenwicht tussen het Goede en het Kwade. Vergevingsgezind en steeds paraat om te bemiddelen waar het past.

(wie het kwade nog niet heeft ontmoet, kan het goede niet waarderen.)
....................Men mist nooit hetgeen men niet kent!

Haar taak bestaat erin het GOEDE woord van de Almachtige te verkondigen en de zondaars (dat wij allen zijn) steeds maar weer op het goede pad te hijsen.

Wee U allen, want in elke decadente samenleving is 'Sodome en Gomorrhe'* nooit ver af. (* de symboliek ervan)

--------

'k heb gemerkt dat je al een badpak hebt, 'k hoop voor jou dat je nog kunt zwemmen ook
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 10:22   #2445
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De Rooms Katholieke Kerk is precies zoals ze hoort te zijn:

Radikaal MENSELIJK, met een goed evenwicht tussen het Goede en het Kwade. Vergevingsgezind en steeds paraat om te bemiddelen waar het past.
Zo zou ze moeten zijn. Blijf maar ziende blind.

Citaat:
(wie het kwade nog niet heeft ontmoet, kan het goede niet waarderen.)
....................Men mist nooit hetgeen men niet kent!
Wees maar gerust dat ik het kwade al ontmoet heb.

Citaat:
Haar taak bestaat erin het GOEDE woord van de Almachtige te verkondigen en de zondaars (dat wij allen zijn) steeds maar weer op het goede pad te hijsen
Hun eigen zondaars-kinderverkrachters mogen daarentegen wel op vakantie in een klooster om trappisten te gaan hijsen.

Citaat:
Wee U allen, want in elke decadente samenleving is 'Sodome en Gomorrhe'* nooit ver af. (* de symboliek ervan)
Er is decadentie, ook in jouw eigen kerk. Maar zoals je ziet, bij bepaalde hoge rangen in jouw kerk is het "Sodome en Gomorrhe" ver weg: ze worden beloond voor hun misdaden.

Citaat:
'k heb gemerkt dat je al een badpak hebt, 'k hoop voor jou dat je nog kunt zwemmen ook
Ik heb zeker badpakken maar vermits ik naturiste ben zwem ik liever naakt: dat is veel gezonder en leuker dan met een natte vod om je lijf. Ik heb 8 zwembrevetten, en jij?

Hot Marijke

Laatst gewijzigd door Hot Marijke : 20 november 2010 om 10:25.
Oud 20 november 2010, 10:39   #2446
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aletheia Bekijk bericht
Inderdaad, maar Ahriman prevaleert niet.
Men vereert ook niet de kwade god.
Dus het is zeker monotheïstisch.
Hoezo? De andere god bestaat, zelfs al wordt slechts één, de goede, aanbeden. Er is een aanbidding van één enkele god, alhoewel er wel twee bestaan.

Dit is toch heel anders in het monotheïsme, waar er slechts één God is en er dus ook maar één aanbeden kan worden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 10:44   #2447
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken de film niet.
't Is trouwens ook een fantastische dooddoener, dat van "het Vatikaan moet al haar rijkdommen verkopen". De kunstcollectie van het Vatikaan is uiteindelijk werelderfgoed en staat voor een groot deel ook open voor het publiek. Uit wat het aan inkomsten genereert en wat het Vatikaan allemaal aan inkomsten krijgt, wordt een bijzonder significant deel aan naastenliefde en humanitaire projecten geschonken. Op dat vlak heeft de Kerk van iemand lessen te krijgen, wel integendeel.

Daarnaast is het ook een leugen dat men in het Vatikaan in luxe leeft. Van de vorige paus was geweten dat hij heel armoedig leefde bijvoorbeeld. Van Pius XII weten we dat hij dagelijks slechts een karig maal at. Enz. Alhoewel de pausen omringend zijn door historische schatten, leiden ze een leven in onze tijd dat getuigt van versterving en grote verantwoordelijkheid. Politici en machthebbers kunnen er veel van leren!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 12:08   #2448
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
't Is trouwens ook een fantastische dooddoener, dat van "het Vatikaan moet al haar rijkdommen verkopen". De kunstcollectie van het Vatikaan is uiteindelijk werelderfgoed en staat voor een groot deel ook open voor het publiek. Uit wat het aan inkomsten genereert en wat het Vatikaan allemaal aan inkomsten krijgt, wordt een bijzonder significant deel aan naastenliefde en humanitaire projecten geschonken. Op dat vlak heeft de Kerk van iemand lessen te krijgen, wel integendeel.

Daarnaast is het ook een leugen dat men in het Vatikaan in luxe leeft. Van de vorige paus was geweten dat hij heel armoedig leefde bijvoorbeeld. Van Pius XII weten we dat hij dagelijks slechts een karig maal at. Enz. Alhoewel de pausen omringend zijn door historische schatten, leiden ze een leven in onze tijd dat getuigt van versterving en grote verantwoordelijkheid. Politici en machthebbers kunnen er veel van leren!
Droom verder.

http://www.bibliotecapleyades.net/es...s_and_Treaties

Hot Marijke

Oud 20 november 2010, 12:09   #2449
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
' leiden ze een leven in onze tijd dat getuigt van versterving en grote verantwoordelijkheid. Politici en machthebbers kunnen er veel van leren!
Niet 'veel': alles, - maar daarvoor zijn ze beslist te eigenwijs, egocentrisch alsook te hebzuchtig. Maar dit is weer een andere verhaal.

Geestelijken die door hun levensloop getoond hebben dat zij 'the right person on the right place' zijn, dienen absoluut niet armzalig of karig te leven.

Monseigneur Léonard is daar een sprekend voorbeeld van: Waarom zou deze verdienstelijke, goede en eerlijke man verbannen moeten worden omdat hij:Met open hart en ziel spreekt. - het goede voorbeeld geeft van; openhartigheid, barmhartigheid en eerlijkheid.

Diens woordvoerder, Geestelijke Metterpenningen, zou men dienen te aanzien als de 'verloren zoon'.

Deze die na het vaderlijke erfdeel te hebben verkwist, meteen met open armen zal ontvangen worden en terug als een volwaardig familielid zal behandeld worden. (ongeacht wat hij aan schade heeft aantgericht)

Wellicht weer niets dan 'daydreams' hé?
Oud 20 november 2010, 12:11   #2450
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Niet 'veel': alles, - maar daarvoor zijn ze beslist te eigenwijs, egocentrisch alsook te hebzuchtig. Maar dit is weer een andere verhaal.

Geestelijken die door hun levensloop getoond hebben dat zij 'the right person on the right place' zijn, dienen absoluut niet armzalig of karig te leven.

Monseigneur Léonard is daar een sprekend voorbeeld van: Waarom zou deze verdienstelijke, goede en eerlijke man verbannen moeten worden omdat hij:Met open hart en ziel spreekt. - het goede voorbeeld geeft van; openhartigheid, barmhartigheid en eerlijkheid.

Diens woordvoerder, Geestelijke Metterpenningen, zou men dienen te aanzien als de 'verloren zoon'.

Deze die na het vaderlijke erfdeel te hebben verkwist, meteen met open armen zal ontvangen worden en terug als een volwaardig familielid zal behandeld worden. (ongeacht wat hij aan schade heeft aantgericht)

Wellicht weer niets dan 'daydreams' hé?
Jullie vertellen zulke nonsens dat het bijna grappig wordt.

Hot Marijke

Oud 20 november 2010, 12:14   #2451
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Uiterst waardeloze link.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 12:15   #2452
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ongetwijfeld, maar veel van die humanistische waarden zijn nu eenmaal ontsproten aan het christendom.
Die humanistische waarden bestonden er al van voorheen, maar christenen willen altijd doen alsof zij alles uitgevonden hebben.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 12:27   #2453
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Dan kan je in alles een kopie vinden. een aap krabt in zijn haar, de mensen doen dat ook, mens kopie van aap. Een vis zwemt, een mens doet dat ook, mens kopie van vis.
Oei, nog 30 jaar en je gaat wijs genoeg zijn om door te hebben dat de evolutietheorie klopt.

Citaat:
Het christendom is afgescheurd van het Jodendom en heeft zijn eigen regels en wetten. Er zijn geen 2 extra goden aan toegevoegd. Er is maar 1 God en is volledig geopenbaard.
Nonsens, de 3vuldigheid en de heiligen zijn truukjes om tegelijk monothëisme te kunnen verkondigen, maar in werkelijkheid aan veelgoderij te kunnen doen.
Oud 20 november 2010, 12:30   #2454
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Zarathustra heeft het toch over twee ordende principe, een goede en een slechte god?
Vandaar de creatie van de duivel, in het christendom.
Een imaginaire figuur die overal kwaad aanricht.
Tegenwoordig hebben we gewoon Léonard.
Oud 20 november 2010, 12:37   #2455
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
Ok. Goed dat je die uitgevonden moraliteit even toelicht. Al chance dat de rest van de bevolking hier ook, bij deze, van op de hoogte is.
Een samenleving kan niet leven zonder enige vorm van moraliteit, daar heb je gewoon geen god voor nodig.
Stel dat stelen, plunderen, moorden en verkrachten allemaal ongestraft zou kunnen, hoe denk je dan dat je een samenleving gaat opbouwen ?
Moraliteit is dus een noodzakelijk kwaad, iets dat ontstaat zonder profeten of goden, maar gewoon omdat het anders niet leefbaar is.
Oud 20 november 2010, 12:45   #2456
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Uiterst waardeloze link.
Uiteraard is dat het enige commentaar dat jij erop mag/kan/wil/durft geven. Die "uiterst waardeloze link" is wel degelijk een gefundeerd onderzoek naar de achterkant van het Vaticaan dat jullie zo infantiel adoreren. Uit deze en andere zeer betrouwbare bronnen blijkt dat er misbruik voorkomt op de hoogste niveaus en dat ze daarvoor geen enkele soort misdaad schuwen.

Weet je wat het zieligste is aan mensen als jij en nog enkele anderen hier op dit forum? Jullie hebben nooit geleerd om kritisch te denken. Jullie Kerk, Vaticaan en Godsdienaars aan een grondig objectief onderzoek onderwerpen? Dat hoort toch niet, die brave Christenen bedoelen het toch o zo goed! Voor hun eigen macht en geld wel, dat klopt.

Maar jullie mogen/kunnen/willen/durven niet kritisch zijn. De Kerkbrainwash heeft haar werk perfect gedaan: jullie blijven fungeren als een onderdanige kritiekloze propagandamachine voor jullie Kerk die niks anders is dan een machtswellustige dictatuur en alles probeert om haar Macht te consolideren. Dankzij willoze naiëve lakeien als jullie slaagt ze daar gedeeltelijk in. Jullie zijn niets meer dan nuttige idioten om de Kerkmafia in haar Schijnheilige Stoel te houden. Zéér idioot, zeker als jullie met jullie nagepapegaaide orakelen geen poen pakken, d�*t zou tenminste nog een verklaring zijn.

Als jij trouwens op 10 minuten kan oordelen dat deze link

http://www.bibliotecapleyades.net/es...s_and_Treaties

waar je je dagen mee zoet kan houden, waardeloos is, bewijst dat alweer dat je de waarheid NIET WIL weten, dat je in jouw sprookjes wil blijven geloven.

Hot Marijke

Laatst gewijzigd door Hot Marijke : 20 november 2010 om 12:49.
Oud 20 november 2010, 12:53   #2457
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Veel monniken waren wetenschappers. De Kerk heeft ook vele scholen gesticht en universiteiten.
Tot die wetenschappers zaken ontdekten en verkondigden die niet strookten met de kerkelijke leer.
Toen stichtten uw helden brandstapels...
Oud 20 november 2010, 12:54   #2458
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Maar de Kerk geloofd in de evolutietheorie.
Het heeft hen maar 100 jaar gekost om tot dat standpunt te komen, zeker ?
Oud 20 november 2010, 12:56   #2459
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:

. Ik heb 8 zwembrevetten, en jij?
Bravo meisje, bravo! knap gedaan

Ik!,....niets bijzonders: gewoon geleefd, u weet wel: geboren worden, studeren, trouwen en voor het nageslacht zorgen.

Tussentijds; zo vlijtig mogelijk proberen te werken om op een eerlijke manier aan de kost te kunnen komen.

Zich eveneens om de familie, vrienden en kennissen bekommeren en zo nodig helpen en bemiddelen waar het vergt. dus leven, gewoon, hé!

Kortom, de enige manier om als 60 +er nog steeds met de zelfde echtgenote te mogen samenwonen en op een 'gouden' bruiloft te mogen hopen

Niets glorieus dus, alhoewel!
Oud 20 november 2010, 12:59   #2460
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
"t was mij een hele ervaring. - Wat één exhibitie. - Bravo voor de show!
Wat een hypocrisie, vraag eens aan Hot Marijke of ze al priesters over de vloer gehad heeft, en welk soort standjes die het liefst hadden.
Wedden dat er ook 'tegennatuurlijke' standjes bijzaten ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be