![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#741 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja: alles wat in jouw ogen niet werkelijk bestaat, daar kijk jij dus niet naar. Zelfs je eigen dromen zie je niet, want die bestaan immers ook niet... ![]() En ook zal je nooit een roman lezen, want dat bestaat ook niet wat daarin beschreven wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#742 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Maar ze kunnen wel oordelen over mensen die denken dat ze goden zijn.
Citaat:
Gij en ik zijn inderdaad slechts stof. Sterrenstof om juist te zijn.
![]() |
![]() |
#743 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vandaar dat ik je theorietje wel leuk vind. ![]() Maar ik geloof niet dat het echt gebeurt is. Gij wel misschien? ![]()
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 19 november 2010 om 23:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#744 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Die smiley zorgt er niet voor dat je plots een argument tevoorschijn tovert. Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#745 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ben je nou niet bang dat je chagrijnige gezicht gaat barsten? Citaat:
Is dat niet vreselijk dom? Want eerst heb ik zeer denigrerend van jou gehoord dat sprookjes niet bestaan, maar nu blijk je wel graag naar science fiction te kijken. Blijkbaar zit er dan toch een draadje los... ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#746 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het volgt uit de theorie van Einstein, die hij dus blijkbaar zelf niet begrijpt.
Citaat:
Het is gewoon een extra aanduiding om te laten zien ( voor zij die het niet begrijpen ) dat Einstein volkomen belachelijk is in zijn tegenstrijdige theorie. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#747 | ||||
|
![]() Citaat:
De boeken bestaan wel degelijk, gezien ik ze gelezen heb, maar de verhalen zijn sciencefiction, wat ik even voor u zal vertalen: Wetenschappelijke fictie. En voor de volledigheid geef ik u nog even de definitie van fictie mee uit de vandale: fic·tie de; v 1 literatuur met verzonnen elementen: verhalen, poëzie, toneelstukken, romans 2 -s verdichtsel, verzinsel Citaat:
Citaat:
Het is leuk (en dat weet ge) om mogelijkheden te exploreren (wat als er nu ...) en daarvan de redeneringen en fantasie van anderen te vergelijken met die van uzelf. Er zijn briljante SF schrijvers zoals Asimov, Arthur C. Clarke, Jack Vance, Roger Zelazny en Jules Verne om de stichter van het genre niet te vergeten. Dat zijn stuk voor stuk mensen die vanuit een samengaan van wetenschap, fantasie en logisch redeneren tot een mogelijke toekomst zijn gekomen en daarover te schrijven. Een mogelijke toekomst met variërende gradaties van geloofwaardigheid of waarschijnlijkheid. Lees goed, ik schreef "mogelijke toekomst". Geen enkele van die mensen had de pretentie om de verhalen als 'absolute waarheid' te proberen te verkopen. Ze lieten hun fantasie los bij hun lezers en lieten het aan hun lezers om het al dan niet te geloven en om er van te genieten. Citaat:
Ik heb nergens geschreven dat sprookjes niet bestaan, ik geloof er enkel niet in. Ook geloof ik niet in SF verhalen, het is namelijk FICTIE. Maar ik kan er wel van genieten.
![]() |
![]() |
#748 | ||
|
![]() Nee, het volgt uit uw fout begrip van de theorie.
Citaat:
Citaat:
Het is wel degelijk eens tap die ge zult moeten nemen in het begrijpen van de wereld.
![]() |
![]() |
#749 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voel je de tegenstrijdigheid? Maar wat wel werkelijk bestaat, dat begrijp je niet en tracht je met alle geweld op de meest domme manier belachelijk te maken. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#750 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook voor de wetenschappelijke wereld zelf, die de tegenstrijdigheid van Einstein onder het tapijt heeft geschoven. Maar het domme volk gelooft dat autoriteiten altijd de waarheid spreken en natuurlijk vooral als het wetenschappers zijn. Maar door harriechristus zal het fundament van hun hele bouwwerk volledig in elkaar storten. Want wel heb ik beloofd terug te komen, en zie: hier ben ik.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#751 | ||||
|
![]() Citaat:
Gij zijt het die het blijkbaar niet begrijpt. Ik kan genieten van een mooi schilderij (niet echt, slechts een fantasie), of een mooie film als avatar (niet echt, slechts fantasie), of een goed gespeeld toneelstuk (niet echt, slechts fantasie) of een goed fictie-boek (niet ...). You get the point (of niet vermoedelijk). Als gij dat niet kunt, dan is dat spijtig voor u. Citaat:
Sprookjes zijn voor kinderen, fictie voor volwassenen. Citaat:
Citaat:
Die begrijp ik wel degelijk, maar in vergelijking met de voornoemde boeken, toneelstukken, films en schilderijen komt uw theorie helemaal laatst (beoordeeld op geloofwaardigheid en kwaliteit).
![]() |
![]() |
#752 | |
|
![]() Citaat:
Meer nog, ge zijt in de verkeerde richting aan het lopen. ![]()
![]() |
![]() |
#753 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat is de grote kwaal van deze tijd en hier is dan heel wat werk voor mij aan de winkel. Ja; de voortgang van onze aarde staat hier op het spel, want het is duidelijk dat de mens bezig is die en zichzelf te vernietigen. Maar ook dat zal je wel hardnekkig ontkennen. Wat opnieuw een teken is van duidelijke schizofrenie. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#754 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou maar eens goed aan je hoofd voelen of die niet verkeerd om zit.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#755 | |
|
![]() Citaat:
Gij kunt niet genieten van schilderkunst, toneel, film of literatuur? Arme, arme man. ![]()
![]() |
![]() |
#756 | |
|
![]() Citaat:
Mochten we het verschil niet kennen, we zouden u kunnen geloven. Gelukkig ziet iedereen hoe verkeerd uw 'redeneringen' en 'theorieen' wel zijn.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 20 november 2010 om 18:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#757 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#758 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat wat men "slechts" fantasie noemt is de hogere werkelijkheid van de hemel, dus met name in dromen, kunst en religie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#759 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() een psychologisch oordeel moet men zeker niet met schelden verwarren.
Integendeel zal men zich daar naar richten en eigen leven beteren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#760 |
|
![]() Laat me toe dit even in te kaderen for future reference