Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 november 2010, 19:21   #61
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Wat ik in feite niet begrijp is dat Canvas meer kleurtjes moet tonen (20%). Waarom zou dat zijn? Is het kijkerspubliek van Canvas dan minder gewoon aan gekleurde achterstandsgroepen? (naar het schijnt kijken gewoonlijk de hoger opgeleiden naar Canvas en het plebs naar VTM). Of zouden ze misschien willen duiden dat er meer hogeropgeleiden kleurlingen zijn dan minder opgeleiden die naar het heimweeschotel kijken?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 19:51   #62
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat 1 op 2 journaals in "rap" moet gebracht worden, dan heeft onze Eberhard er ook wat aan.
Oud 20 november 2010, 21:14   #63
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Als het quota hoger ligt en de taal nederlands is zou dit een positief effect moeten hebben op al die kinderen die normaliter geen nederlands praten. Anders worden De Kampioenen wéér heruitgezonden. Samson zal natuurlijk op termijn moeten omgevormd worden tot een meer rein dier zoals een geit en k3 mag hun hit aanpassen naar 3 kleine kameeltjes

Maar in de marge daarvan, een discussieprogramma voor en door niet-klassieke belgen lijkt me wel interessant. Daar wil ik politiekers wel eens in laten spartelen.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 21:34   #64
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
LEES HET GANSE ARTIKEL

één op 8.8 personen, dat is dus ongeveer 11% allochtonen en dat is te weinig? dus moeten ze naar 20% om een "afspiegeling van Vlaanderen" te geven?

tellen vrouwkes dubbel? een bruin vrouwke is dan goed om mee te tellen in de allochtonenpool en als vrouwke telt ze mee in de genderpool?

Gaan ze nu ook wat meer diversiteit brengen in de maten? x% maatje 40, x% maatje 44, x% maat 50?
en hoe gaan ze om met brillen? x% slechtzienden? x% slechthorenden? x% nieuwslezers die geen Nederlands kennen? och ja? x% burka's? en waarom ook ineens geen wittepuntmuts nieuwslezer?

Kortom, als diversiteit er muss sein, dan op �*lle vlakken! Dan wil ik dat de VRT mij het supermarktpubliek laat zien! d�*t is divers... met nog een paar tokkies uit de Lidl erbij allez, we doen niet moeilijk.
Je zou toch beter eens andere bronnen lezen om je te informeren.

Het gaat niet om "strikte quota" het gaat om "streefcijfers"!
Het gaat niet alleen om vrouwen en allochtonen; maar ook over ouderen, holebi's, anders-validen,...
"De openbare omroep wil Vlaanderen in beeld brengen zoals het is"
http://www.deredactie.be/permalink/1.908478
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 22:28   #65
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je zou toch beter eens andere bronnen lezen om je te informeren.

Het gaat niet alleen om vrouwen en allochtonen; maar ook over ouderen, holebi's, anders-validen,...
als ze quota's voor holebi's gaan narekenen, zie ik 30% afgedankt worden ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 22:39   #66
John Stufflebeam
Parlementslid

John Stufflebeam's schermafbeelding

Standaard

[Een paar keer de Sinterklaasshow met tien zwarte pieten uitzenden helpt.

Laatst gewijzigd door John Stufflebeam : 20 november 2010 om 22:39.
John Stufflebeam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 23:04   #67
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toen ongeveer 1 op 4 voor het VB stemden deden ze nochtans alles om het VB zoveel als mogelijk van het scherm te houden.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 23:13   #68
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ik eis quota voor naturisten. Nèh!
Gerard Cox had die problemen allemaal niet toen hij ' Toen was geluk heel gewoon' maakte.

http://www.youtube.com/watch?v=xSB8UgyuAQ4
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 00:47   #69
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Niet dat ik er voor ben (of mag ik dat als blanke man niet zeggen? Zo nee, dan was het vroeger toch beter.), omdat het gewoon niet praktisch is.
Voor het personeelsbeleid zou het kunnen werken, hoewel ik dan eigenlijk ook van mening ben, dat de beste aangenomen moet worden ongeacht geslacht. (Of moet het normaal worden, dat blanke mannen negatief gediscrimineerd worden; immers daar komt die positieve discriminatie wel op neer.) Hoe dan ook als men dat echt wil, kan dat, hetzelfde geldt voor de experts bij de journaals en andere nieuwsprogramma's.
Het enige lachwekkende is de gasten bij talksshows, dat wordt bepaald door het nieuws! Richtlijn of niet...
Oud 21 november 2010, 08:44   #70
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het begrip "streefcijfers" klinkt beter dan "quota". Het resultaat is hetzelfde, met dat verschil dat het ene intenties inhoudt en het ander verplichtingen met zich meebrengt.
Binnen welke emancipatiebeweging ook, of het nu om vrouwen gaat of om minderheden, wordt een emancipatie enkel bereikt als de economische omstandigheden, context, voor de doelgroep gunstig worden. Zo lees ik het toch in "la deuxième sexe" van Simone de Beauvoir. Streefcijfers en quota ed maken daar geen deel van uit.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 08:46   #71
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik in feite niet begrijp is dat Canvas meer kleurtjes moet tonen (20%). Waarom zou dat zijn? Is het kijkerspubliek van Canvas dan minder gewoon aan gekleurde achterstandsgroepen? (naar het schijnt kijken gewoonlijk de hoger opgeleiden naar Canvas en het plebs naar VTM). Of zouden ze misschien willen duiden dat er meer hogeropgeleiden kleurlingen zijn dan minder opgeleiden die naar het heimweeschotel kijken?
Katleen Cools vroeg zich al af wat ze nu moet doen als ze alle Vlaamse partijvoorzitters aan tafel wilt. Er is maar een vrouwelijke partijvoorzitter.
Oud 21 november 2010, 08:58   #72
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het begrip "streefcijfers" klinkt beter dan "quota". Het resultaat is hetzelfde, met dat verschil dat het ene intenties inhoudt en het ander verplichtingen met zich meebrengt.
Binnen welke emancipatiebeweging ook, of het nu om vrouwen gaat of om minderheden, wordt een emancipatie enkel bereikt als de economische omstandigheden, context, voor de doelgroep gunstig worden. Zo lees ik het toch in "la deuxième sexe" van Simone de Beauvoir. Streefcijfers en quota ed maken daar geen deel van uit.
Intenties of verplichting vind ik toch een wezenlijk verschil.
Oud 21 november 2010, 09:23   #73
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
LEES HET GANSE ARTIKEL

één op 8.8 personen, dat is dus ongeveer 11% allochtonen en dat is te weinig? dus moeten ze naar 20% om een "afspiegeling van Vlaanderen" te geven?

tellen vrouwkes dubbel? een bruin vrouwke is dan goed om mee te tellen in de allochtonenpool en als vrouwke telt ze mee in de genderpool?

Gaan ze nu ook wat meer diversiteit brengen in de maten? x% maatje 40, x% maatje 44, x% maat 50?
en hoe gaan ze om met brillen? x% slechtzienden? x% slechthorenden? x% nieuwslezers die geen Nederlands kennen? och ja? x% burka's? en waarom ook ineens geen wittepuntmuts nieuwslezer?

Kortom, als diversiteit er muss sein, dan op �*lle vlakken! Dan wil ik dat de VRT mij het supermarktpubliek laat zien! d�*t is divers... met nog een paar tokkies uit de Lidl erbij allez, we doen niet moeilijk.
Lesbische allochtone vrouwen van boven de vijftig, krijgen de meeste kansen in onze samenleving.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 09:26   #74
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Thx. Ik was gisteren te lui om ook die les nog te moeten bijbrengen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 21 november 2010 om 09:26.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 10:31   #75
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Lesbische allochtone vrouwen van boven de vijftig, krijgen de meeste kansen in onze samenleving.

Paulus.
ze moet dan wel nog de moed gehad hebben om voldoende lang dixie te volgen en uiteraard loepzuiver te spreken... en lap daar gaat de hoop van 10.000 lesbische allochtone geemancipeerde vrouwen.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 10:35   #76
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ze moet dan wel nog de moed gehad hebben om voldoende lang dixie te volgen en uiteraard loepzuiver te spreken... en lap daar gaat de hoop van 10.000 lesbische allochtone geemancipeerde vrouwen.
De lesbische gehandicapte allochtone vrouwen van boven de vijftig, hebben nog net iets meer kans.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 12:13   #77
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Intenties of verplichting vind ik toch een wezenlijk verschil.
Ja uiteraard. Maar laten we vooral Ingrid Lieten niet onderschatten, gezien haar cv bij de Lijn. Haar intenties kan je best als wet aanvaarden.
Oud 21 november 2010, 12:32   #78
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Cortebeeck op de Zevende dag.

Ze hebben het slachtoffer van de pesterijen verdedigt. Ze zijn gaan reklameren bij de baas.

Waarop de baas de pester ontsloeg.

Waarop de vakbond de werkgever aangeklaagd heeft...

De vakbond verdedigt waarden zei Kortebeeck.

Belgicistische (pesters) waarden...
Oud 21 november 2010, 12:34   #79
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja uiteraard. Maar laten we vooral Ingrid Lieten niet onderschatten, gezien haar cv bij de Lijn. Haar intenties kan je best als wet aanvaarden.
Het gaat her niet over intenties van Ingrid Lieten.
Oud 21 november 2010, 12:35   #80
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Cortebeeck op de Zevende dag.

Ze hebben het slachtoffer van de pesterijen verdedigt. Ze zijn gaan reklameren bij de baas.

Waarop de baas de pester ontsloeg.

Waarop de vakbond de werkgever aangeklaagd heeft...

De vakbond verdedigt waarden zei Kortebeeck.

Belgicistische (pesters) waarden...
Je hebt niet goed geluisterd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be