Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 november 2010, 21:10   #581
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Openbaar vervoer en rendabiliteit horen niet samen.
Dat kan weldegelijk. Denk maar aan bepaalde treinlijnen die in Nederland nu door private maatschappijen worden uitgebaat. Kom niet af: "Ja, natuurlijk dat zijn drukken lijnen..." Neen, het gaat om lijnen die door de NS als onrendabel werden afgestoten maar later in concessie zijn gegeven. Een private maatschappij met een heel andere bedrijfsfilosofie wist deze lijnen wel rendabel te maken en, in sommige gevallen, zelfs zodanig te vernieuwen dat ze de lijn uitbreidden en zelfs nieuwe stations bouwden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 01:07   #582
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Niet helemaal correct, Jan. De privémaatschappijen doen het voor veel minder overheidssubsidies, of leveren een veel betere dienst voor hetzelfde geld. Maar het zijn de regionale overheden aldaar die de aanbesteding uitschrijven, en die betalen, zoals ze dat ook doen met de bussen. Het is wel waar dat voor de NS deze lijnen tot voor kort bijkomstig waren, en ze dus werden verwaarloosd. En dat de privémaatschappijtjes (en tegenwoordig ook dochterondernemingen van NS zelf), door met een veel kleinere overhead te werken, er toch winst uit kunnen krijgen, maar dus wel met de subsidies bijgerekend.
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 07:45   #583
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Men ziet hoeveel mensen de bus nemen, en men trekt daaruit conclusies.
Of is dat een marktmechanisme volgens jou?


Men geeft heel veel mensen een gratis abbonoment, werknemers, studenten en .... kopen er zich één.

Dan gaat men ervan uit dat iedereen X aantal keren dit abbonoment gebruikt. in steden iets frekwenter dan op het platteland.

Het resultaat hiervan is: "De Lijn transporteerd X aantal passagiers per jaar.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 09:23   #584
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Niet helemaal correct, Jan. De privémaatschappijen doen het voor veel minder overheidssubsidies, of leveren een veel betere dienst voor hetzelfde geld. Maar het zijn de regionale overheden aldaar die de aanbesteding uitschrijven, en die betalen, zoals ze dat ook doen met de bussen. Het is wel waar dat voor de NS deze lijnen tot voor kort bijkomstig waren, en ze dus werden verwaarloosd. En dat de privémaatschappijtjes (en tegenwoordig ook dochterondernemingen van NS zelf), door met een veel kleinere overhead te werken, er toch winst uit kunnen krijgen, maar dus wel met de subsidies bijgerekend.
Een belangrijk verschil is natuurlijk dat voor kleine maatschappijtjes die kleine lijntjes geen bijzaak zijn.
De laatste Private spoorwegmaatschappij in België was de spoorlijn van Brussel naar Tervuren. Die reed een metro achtige dienst, met een trein elke 10 minuten. De route was ongeveer die van de huidige metro naar Stockel, maar dan verder naar Kraainem en dan naar Tervuren.
Die lijn is als laatste in 1950 genationaliseerd. En prompt door de NMBS gesloten.
Had men de lijn gewoon als onafhankelijk bedrijf laten voorbestaan had men zich de bouw van een ganze metrolijn kunnen uitsparen.
Nog steeds is de NMBS eigenlijk niet in kleine regionale lijntjes geïnteresseerd. Geef dan andere bedrijven, in opdracht van de gewesten, een kans.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 10:04   #585
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Niet helemaal correct, Jan. De privémaatschappijen doen het voor veel minder overheidssubsidies, of leveren een veel betere dienst voor hetzelfde geld. Maar het zijn de regionale overheden aldaar die de aanbesteding uitschrijven, en die betalen, zoals ze dat ook doen met de bussen. Het is wel waar dat voor de NS deze lijnen tot voor kort bijkomstig waren, en ze dus werden verwaarloosd. En dat de privémaatschappijtjes (en tegenwoordig ook dochterondernemingen van NS zelf), door met een veel kleinere overhead te werken, er toch winst uit kunnen krijgen, maar dus wel met de subsidies bijgerekend.
Inderdaad, je hebt gelijk. Syntus bijvoorbeeld blijkt bij nazicht inderdaad een samenwerkingsverband te zijn waar ook de NS een belangrijke bijdrage in heeft. Wel vind ik het tekenend dat deze kleinere maatschappijen met minder geld een betere dienstverlening weten aan te bieden, daar waar het grote staatsbedrijf dat niet kan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 12:12   #586
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Ondertussen wordt er maandag voor de verandering nog eens gestaakt.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 12:59   #587
Johan217
Minister
 
Johan217's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Gent
Berichten: 3.354
Standaard

t'Is dinsdag, geloof ik.
__________________
Rock 'n' roll is the only religion that will never let you down.
Johan217 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 13:10   #588
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Inderdaad, je hebt gelijk. Syntus bijvoorbeeld blijkt bij nazicht inderdaad een samenwerkingsverband te zijn waar ook de NS een belangrijke bijdrage in heeft. Wel vind ik het tekenend dat deze kleinere maatschappijen met minder geld een betere dienstverlening weten aan te bieden, daar waar het grote staatsbedrijf dat niet kan.
Die kleinere bedrijven zijn flexibeler, en hebben minder overhead. Vertrekken van een schone lei heeft ook voordelen.
Bij Syntus zijn er bijvoorbeeld werknemers die zowel met treinen als bussen rijden. Dat maakt een flexibelere inzet van het personeel mogelijk. Dat kan alleen als het personeel ook een dergelijke flexibiliteit accepteert. Dat is bij een nieuw bedrijf mogelijk, maar bij een bestaand een stuk moeilijker.
Elke poging om de inhoud van een functie bij de NMBS te wijzigen heeft prompt een staking als gevolg.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 15:29   #589
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Die kleinere bedrijven zijn flexibeler, en hebben minder overhead. Vertrekken van een schone lei heeft ook voordelen.
Bij Syntus zijn er bijvoorbeeld werknemers die zowel met treinen als bussen rijden. Dat maakt een flexibelere inzet van het personeel mogelijk. Dat kan alleen als het personeel ook een dergelijke flexibiliteit accepteert. Dat is bij een nieuw bedrijf mogelijk, maar bij een bestaand een stuk moeilijker.
Elke poging om de inhoud van een functie bij de NMBS te wijzigen heeft prompt een staking als gevolg.
Vroeger waren treinbestuurders flexibeler. Ze reden zowel met reizigers als goederen. Nu is dat bijna niet meer door de privatisering en splitsing. Bij mijn weten is daar nooit voor gestaakt ondanks dat er wel wat gemor was bij sommigen omdat het scheelde in premies en het werk eentoniger werd.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 00:43   #590
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

De voornaamste inflexibiliteit zit hem inderdaad bij het management, die net niet naar meer flexibiliteit evolueren, maar net diensten uit elkaar trekken. Bij Syntus heeft ook de boekhouder een busrijbewijs, als het nodig is, kan hij ook ingezet worden. Bij de NMBS creëert men nieuwe functies, nieuwe diensten, bij de vleet, meer ter meerdere eer en glorie van het management, die kunnen zeggen dat ze iets doen, dan voor het goede verloop van de dienst. Vaak zelfs in tegendeel...
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 00:45   #591
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Die kleinere bedrijven zijn flexibeler, en hebben minder overhead. Vertrekken van een schone lei heeft ook voordelen.
Bij Syntus zijn er bijvoorbeeld werknemers die zowel met treinen als bussen rijden. Dat maakt een flexibelere inzet van het personeel mogelijk. Dat kan alleen als het personeel ook een dergelijke flexibiliteit accepteert. Dat is bij een nieuw bedrijf mogelijk, maar bij een bestaand een stuk moeilijker.
Elke poging om de inhoud van een functie bij de NMBS te wijzigen heeft prompt een staking als gevolg.
Dat laatste is inderdaad hét probleem bij uitstek, ook al omdat de vakbonden er enorm veel macht hebben.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 01:48   #592
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

De vakbonden houden echt niet elke flexibiliteit tegen, hoor, Scherven gaf al het voorbeeld van het uiteentrekken van de rijbewijzen voor goederen en reizigers (dat is echt nergens voor nodig, en bestaat ook alleen maar in België), maar ook elders zijn het niet de vakbonden die de hand hebben in de problemen aan het spoor. De grootste problemen zitten nog altijd bij de gigantische overhead, elke dienst heeft zijn eigen secretariaat, zijn eigen HR-verantwoordelijken, voor elke grote afdeling is er een eigen verantwoordelijke vorming, bij wijze van spreken heeft elk gebouw zijn eigen patrimoniumdienst. En die zijn veel hardnekkiger dan de bestuurders, treinbegeleiders, onderchefs en andere mensen op het terrein.
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 07:31   #593
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
De vakbonden houden echt niet elke flexibiliteit tegen, hoor, Scherven gaf al het voorbeeld van het uiteentrekken van de rijbewijzen voor goederen en reizigers (dat is echt nergens voor nodig, en bestaat ook alleen maar in België), maar ook elders zijn het niet de vakbonden die de hand hebben in de problemen aan het spoor. De grootste problemen zitten nog altijd bij de gigantische overhead, elke dienst heeft zijn eigen secretariaat, zijn eigen HR-verantwoordelijken, voor elke grote afdeling is er een eigen verantwoordelijke vorming, bij wijze van spreken heeft elk gebouw zijn eigen patrimoniumdienst. En die zijn veel hardnekkiger dan de bestuurders, treinbegeleiders, onderchefs en andere mensen op het terrein.
²
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 11:27   #594
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
De vakbonden houden echt niet elke flexibiliteit tegen, hoor, Scherven gaf al het voorbeeld van het uiteentrekken van de rijbewijzen voor goederen en reizigers (dat is echt nergens voor nodig, en bestaat ook alleen maar in België), maar ook elders zijn het niet de vakbonden die de hand hebben in de problemen aan het spoor. De grootste problemen zitten nog altijd bij de gigantische overhead, elke dienst heeft zijn eigen secretariaat, zijn eigen HR-verantwoordelijken, voor elke grote afdeling is er een eigen verantwoordelijke vorming, bij wijze van spreken heeft elk gebouw zijn eigen patrimoniumdienst. En die zijn veel hardnekkiger dan de bestuurders, treinbegeleiders, onderchefs en andere mensen op het terrein.
Ja ik begrijp dat ook niet:
mensen zijn flexibel. Dat wil zeggen je kunt perfect een verpleeg(st)er een administratieve functie stoppen waar er precies moet gewerkt worden, je kunt perfect gelijk welke universitair een onderwijsfunctie geven, je kunt dus perfect een matrix maken van 'uitwisselbare beroepen'

En inderdaad daar hapert er heel wat, er worden overal DREMPELS gemaakt, en die DREMPELS garanderen een bepaalde kwaliteit, maar meestal eindig je met een 'monopolie situatie van werknemers' tov hun baas; En dat is dan DOM... Slim voor het loon van de werknemers, dom voor de competitiviteit van de sector...

En dan ontstaat er concurrentie tussen alternatieve sectoren, en dan zijn de camionchauffeurs, die in principe een veel moeilijkere job hebben omdat ze met een vrachtwagen ZONDER RAILS moeten rijden en tussen een mierennest van auto's moeten laveren en echt moeten sturen, zogezegd in concurrentie met die hyperopgeleide machinisten die gewoon start en stop knopje moeten duwen...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 11:44   #595
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Vroeger waren treinbestuurders flexibeler. Ze reden zowel met reizigers als goederen. Nu is dat bijna niet meer door de privatisering en splitsing.
En deden treinbestuurders ook andere dingen dan treinen besturen? Treinen koppelen. Na het einde van de rit eens door de trein lopen om te zien of ie er wel netjes bij lag. Wissels verzetten. Het station voor begin dienst openen? Kaartjes verkopen?
Met flexibiliteit bedoel ik meer dan enkel maar verschillende types treinen rijden.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 11:45   #596
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
De vakbonden houden echt niet elke flexibiliteit tegen, hoor, Scherven gaf al het voorbeeld van het uiteentrekken van de rijbewijzen voor goederen en reizigers (dat is echt nergens voor nodig, en bestaat ook alleen maar in België), maar ook elders zijn het niet de vakbonden die de hand hebben in de problemen aan het spoor. De grootste problemen zitten nog altijd bij de gigantische overhead, elke dienst heeft zijn eigen secretariaat, zijn eigen HR-verantwoordelijken, voor elke grote afdeling is er een eigen verantwoordelijke vorming, bij wijze van spreken heeft elk gebouw zijn eigen patrimoniumdienst. En die zijn veel hardnekkiger dan de bestuurders, treinbegeleiders, onderchefs en andere mensen op het terrein.
Lijkt me een goede reden om inderdaad daar eens grote kuis te houden. Echter als "overhead" het grootste probleem is, dan is privatisering wel een oplossing. Het is typisch de overhead waar dan de grootste ingrepen gedaan worden, terwijl het rijdend personeel vaak zelfs er op vooruitgaat.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 11:50   #597
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
En deden treinbestuurders ook andere dingen dan treinen besturen? Treinen koppelen. Na het einde van de rit eens door de trein lopen om te zien of ie er wel netjes bij lag. Wissels verzetten. Het station voor begin dienst openen? Kaartjes verkopen?
Met flexibiliteit bedoel ik meer dan enkel maar verschillende types treinen rijden.
Wij koppelen en ontkoppelen en leggen wissels ook ondertussen. En dat allemaal zonder staken en als statutair bij een overheidsbedrijf zeg. Ongelooflijk. Dat kost wel een pak laaggeschoolden hun job but who cares. Ieder voor zich.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 12:49   #598
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Infrabel kan niet anders dan excuses aanbieden en fout toegeven

Pendelaar moet NMBS smeken om kapot sein te herstellen
Het Nieuwsblad zaterdag 20 november 2010 Auteur: Dajo Hermans

Pendelaar Patrick Empsen (59) klaagde een week lang bij de NMBS dat één van de seinlichten langs zijn traject defect was. Niemand die zijn bezorgdheid serieus nam. Tot ze gisteren bij Infrabel, na een telefoontje van onze redactie, plots paniekerig moesten vaststellen dat de man gelijk had. 'Een serieuze fout', luidt het.
Al jaren pendelt Patrick Empsen, bankier van beroep, dagelijks van Sint-Genesius-Rode naar Brussel, wat hem een meer dan gewone interesse voor treinen opleverde. Iets meer dan een week geleden merkte hij echter iets ongewoons op. 'Ik zag dat het seinlicht kapot was', vertelt hij. 'Het sprong wel nog op groen en geel, maar niet meer op rood. Toen dat dagen later nog altijd het geval was, begon ik me toch zorgen te maken. Zeker met de treinramp van Buizingen in het achterhoofd.'

Levens in gevaar

Empsen lichtte dan ook de treinbegeleider in, die het zou doorgeven. 'Maar weer gebeurde er niets.' Daarom bleef de pendelaar zijn klacht herhalen. 'Zonder gevolg', zegt Empsen, die zich dan maar tot onze krant richtte. 'Ik kon dit niet laten passeren. Hier werden toch onnodig mensenlevens in gevaar gebracht.'

Nochtans was infrastructuurbeheerder Infrabel ook na een telefoontje van onze redactie duidelijk. 'Een defect seinlicht dat onopgemerkt blijft? Uitgesloten', klonk het ferm. Maar voor alle zekerheid gingen ze toch maar eens kijken. 'En inderdaad, we moeten ons ten zeerste excuseren en deze reiziger bedanken voor zijn alertheid', zegt woordvoerder Bram De Saedeleer van Infrabel die de herstellingsploeg in allerijl in gang zette. 'Wat meer waakzaamheid van onze machinisten en onze technische diensten had dit kunnen voorkomen. Al zijn onze reizigers volgens ingenieurs nooit in gevaar geweest.'

'En toch zijn ze serieus in de fout gegaan', zegt pendelaar Empsen. 'Ik kan weer met een gerust hart de trein nemen, maar het bewijst wel hoe nalatig ze soms zijn.' Gisterenavond was het sein dan toch hersteld.
En dan maar staken voor meer veiligheid.
Traceren wie in de fout gegaan is en afdanken.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 13:02   #599
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Wij koppelen en ontkoppelen en leggen wissels ook ondertussen. En dat allemaal zonder staken en als statutair bij een overheidsbedrijf zeg. Ongelooflijk. Dat kost wel een pak laaggeschoolden hun job but who cares. Ieder voor zich.
het gaat over de flexibiliteit in een bedrijf:

als je iemand hebt die zijn teen verliest, wordt hij bvb in ons huidig model werkonbekwaam, terwijl je perfect die kerel nog kaartjes kan doen verkopen...

als de directie een automatisch loket zou overwegen te installeren, kom je automatisch met een personeelsstaking die gaat eisen dat dit loket toch niet leidt tot jobverlies; In het slechtste geval heb je dan door de automatisering van de loketten 1000 man die zit te kaarten in al de loketten, terwijl iedereen zijn kaartje via een SMS betaalt bvb. en zo zie je dat het bedrijf een ziekte heeft, men kijkt niet voor efficienter en goedkoper te werken, want nee iedereen heeft recht op dit en dat... blabla
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 17:49   #600
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
het gaat over de flexibiliteit in een bedrijf:

als je iemand hebt die zijn teen verliest, wordt hij bvb in ons huidig model werkonbekwaam, terwijl je perfect die kerel nog kaartjes kan doen verkopen...

als de directie een automatisch loket zou overwegen te installeren, kom je automatisch met een personeelsstaking die gaat eisen dat dit loket toch niet leidt tot jobverlies; In het slechtste geval heb je dan door de automatisering van de loketten 1000 man die zit te kaarten in al de loketten, terwijl iedereen zijn kaartje via een SMS betaalt bvb. en zo zie je dat het bedrijf een ziekte heeft, men kijkt niet voor efficienter en goedkoper te werken, want nee iedereen heeft recht op dit en dat... blabla
Inderdaad.
Ik ken zo iemand die bij het leger, tijdens het valschermspringen, zijn knie kapot sprong. De brave man (31 jaar oud toen het gebeurde) heeft recht op een nettoloon van € 1500 / maand (aangepast aan de index) tot zijn pensioengerechtigde leeftijd (56 jaar) en een invaliditeitsvergoeding van € 350 / maand (aangepast aan de index).
Volgens mij kon deze sergant zonder problemen een binnendienst doen bij het leger of bij de politie.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be