![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie gaat dat betalen, zoete lieve Gerritje.
http://frontpage.fok.nl/nieuws/41613...uro-nodig.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Laat de rijkste regio van Europa dat maar ophoesten, dat Vlaanderen heeft geld genoeg. Dan kan een een armlastig land als Nederland eens gespaard worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zet gewoon de compteurs terug op nul voor de hele wereld, stel alle bankiers terecht, en begin met een schone lei. Een andere oplossing zie ik niet. Laatst gewijzigd door den dinges : 21 november 2010 om 23:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() 120 miljard, dat is bijna een schuld van 30.000 euro per Ier !!! Hoe krijgen ze dat voor elkaar ??
Laatst gewijzigd door Frankenstein : 22 november 2010 om 00:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Crisis van de overproductie tijdelijk omfloersd door kredietverstrekking.
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoop dat de euro gaat devalueren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Aan het speculeren op de dollar? Of goud?
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Waar is de tijd dat het konijn van de PVv het ietsmodel hier kwamaansmeren?
Staat fast niets van in zijn voddeboekskes? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En natuurlijk gaan de mensen den tweede keer WEL vertrouwen hebben in die compteurs, zekers ? Als dat gebeurt, dan ga ik voor 100 miljard persoonlijk in de schuld en koop daarmee heel veel leuk spul, niet erg, vroeg of laat gaan ze toch mijn bankier doodschieten en mijne compteur terug op 0 zetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 22 november 2010 om 13:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() Franse, Engelse en Duitse banken hebben veel aan Ierse banken geleend die het hebben opgedaan.
En nu mag de Europese burger de verliezen van de franse, engelse en duitse banken betalen. Daar komt het eigenlijk op neer. Is dat eerlijk ? Nee, maar ja, zo lang we zelf kunnen gaan lenen voor huizen van 400.000 euro zie ik het probleem ook niet ze ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me af hoeveel elke staat op zich nodig heeft... Het systeem is failliet, mensen, failliet.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waar hebben de banken dat geld verloren? Is dat allemaal in de bodemloze fraudeput die Amerika heet verdwenen?
Dat kan ik me nauwelijks voorstellen. Idem voor de IJslandse banken. Ierland heeft 4,23 miljoen inwoners. Die kunnen toch niet verantwoordelijk zijn voor dit gigantische deficiet? Of is het een bankroof op megaschaal?
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://archief.nrc.nl/index.php/2010...d+weer/check=Y Men zegt dat de helft van de 120 miljard de vorm heeft van garanties, ook de steun aan de banken is voor de helft in de vorm van garanties voor het geval dat de zaak instort. Hiervoor had de EU 750 miljard Euro gereserveerd. Daarvan is naar ik schat nu nog 250 miljard beschikbaar. Men hoopt nu dat de rente op de Ierse obligaties weer naar een normaal niveau terug zakt. Feitelijk verandert er voor de Euro niet veel door de steun. Wat wel invloed heeft op de koers van de Euro is dat er steeds meer lijken uit de kast vallen en dat de vooruitzichten op herstel van de economie in de schuldenlanden steeds slechter worden. Wel wordt er van de landen van de monetaire unie verwacht dat ze een deel van de garantie van 120 miljard voor hun rekening nemen. |
|
![]() |
![]() |