![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Vandaag zijn bij huiszoekingen 7 mensen opgepakt van Tsjetseense en Marokkaanse oorsprong.
(Zie Teletext één blz. 111) Het toeval wil dat één van die pipo's naar alle waarschijnlijkheid over mijn deur woont. Rond zeven uur stond een vrouw te brullen tegen agenten die het pand wilden betreden. Vergeefs. Na een paar minuten kregen de agenten versterking van de recherche. Na wat getrek en geduw werd de man uiteindelijk afgevoerd. Het onderzoek liep al langer dan een jaar en er zijn in dezelfde zaak reeds mensen opgepakt in Spanje, Marokko en Saudi-Arabië. De groep ronselden fondsen via en website en hadden plannen voor een aanslag in België. Het gebeurt dus niet meer ver van mijn bed maar een 20-tal meter daarvandaan. Ik hoop dat, wanneer de man schuldig wordt bevonden, hij voor heel wat jaren achter de tralies verdwijnt. Dit soort mensen (?) kunnen we missen in onze maatschappij. Er woont welgeteld één Marokkaans gezin in onze anders vrij rustige straat. Toen ze er kwamen wonen waren de meningen verdeeld. Aanvankelijk was ik niet tegen. Tenslotte moet iedereen een faire kans krijgen. Maar in plaats van een beleefde groet, kreeg ik vijandige blikken als ik de mensen tegen kwam. Maar dit doet de deur dicht. De waanzin in Antwerpen neemt stilaan absurde proporties aan. Wanneer gaat de politiek zien dat ze niet goed bezig zijn ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoop er dus maar niet op, "want ge kunt er toch niks aan veranderen."
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De staatsveiligheid e.a. hebben hun job gedaan. Er waren in het verleden ook terroristen
en er zullen er in de toekomst nog steeds zijn (inclusief gekken die in het wilde weg gaan schieten in scholen op pleinen in kinderdagverblijven) de politie is inderdaad uw vriend.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar man toch,die rituele slachting in "Park spoor noord" was toch enkel maar bedoeld om stemmen te ronselen bij de Marokkaanse allochtonen,wie slacht er nu vee in een park zeg !!!!
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vanuit bepaalde hoeken wordt dit soort voorvallen het liefst doodgezwegen. Ik ben ervan overtuigt dat mijn openingspost gaat over enkelingen. Of anders gezegd : laten we dit hopen. Maar het begint me iets te hoog te zitten. Snap ook niet waarom terroristen blijkbaar zo gemakkelijk hun gang kunnen gaan. Of zitten er andere zaken tussen ? Een systeem zoals bij de maffia, waarbij de 'soldaten' worden beschermd door hooggeplaatste personen ? Chaos zou voor enkele politieke partijen wel eens wenselijk kunnen zijn, in deze dagen. Ik wil het woord 'staatsgreep' hier niet in de mond nemen. Maar de vergelijking met bijvoorbeeld de bende van Nijvel is hier best wel op zijn plaats. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Beste Hurricane,
ik weet niet waar je woont : ik kan je verzekeren dat in Antwerpen de "gekleurde medemens" zeer vriendelijk is en zijn/haar zitplaats met plezier aan anderen afstaat. diegenen waar ik soms echt last van heb zijn doorgaans autochtonen.
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er moet toch iemand de moorden plegen voor hen?
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
EDIT: wanneer was precies de laatste terroristische aanslag op ons grondgebied? Laatst gewijzigd door Steve_M : 23 november 2010 om 17:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat u snel van gedachte zal veranderen. Nogmaals, ik wil NIET veralgemenen. Niet ieder gekleurd mens is een terrorist. Ik denk niet zwart/wit. Maar ik ben realist genoeg om te zien dat het de verkeerde kant uit gaat in Antwerpen. Over andere steden spreek ik mij niet uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() bende van Nijvel is al lang opgepakt *kuch* Reden te meer dat wij ons daar zorgen moeten over maken in Antwerpen ps Ik wist al lang dat de Maffia hier weelderig teelt
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Is de bende van Nijvel dan niet opgepakt ? Maar hoe lang heeft dat geduurd ? Ik geloof nog steeds dat 'de bende' een manier was om een staatsgreep te starten. Chaos scheppen. Dat hoorde van mensen die bij de toenmalige rijkswacht werkten. Maar goed. Dat is MIJN mening. De waarheid zullen we wellicht nooit te weten komen. Eén van de kopstukken heeft zich verhangen aan een radiator op één meter van de grond. (sic) Er is volgens u nog nooit een terroristische aanslag gepleegd ? Vraag eens rond in de diamantbuurt. Ik kon de bom tot in een winkel op de St. Katelijnevest horen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nee,zuivere realiteit !!!
ik kan niet rekenen op de overheid om deze terroristische dreiging aan te pakken !!!
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
De aanslag in de diamantwijk was in 1981. 29 jaar geleden dus. Jaja, die moslimextremisten zijn echt wel een enorme bedreiging. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
EDIT: en de overheid heeft vandaag bewezen dat ze best in staat zijn de "terroristische dreiging" aan te pakken. Laatst gewijzigd door Steve_M : 23 november 2010 om 17:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee, geen humor.
Denkt u echt dat er geen georganiseerde misdaad bestaat in Antwerpen ? 'Maffia' is misschien te Italiaans. Maar het bestaat zeker wel in 'de stad'. Vraag maar eens aan de ex-eigenaar van de 'Groenendaal' in Merksem. Hij werd bedreigd omdat hij geen beschermingsgeld wou betalen. De gasten die zich hiermee bezig houden zijn geen postzegelverzamelaars... |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |