Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2010, 18:07   #21
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
Ik snap soms niet goed wat mensen verwachten?

"stop de asielwaanzin"...dus we voorzien geen opvang meer.

op een of andere magische manier stopt dan plots de toestroom van asielzoekers? Waar gade die steken? Heeft 1 slimmerik nagedacht wat met die mensen moet gebeuren?

Het probleem is niet zo simpel, sommige van die mensen VERHONGEREN letterlijk in hun landen. Welk walgelijk wezen heeft het lef, omdat hij toevallig het geluk gehad heeft in een rijk land geboren te worden, zo arrogant te zijn te denken te kunnen beslissen wat het lot van die asielzoekers moet gaan zijn?

Ons land is niet enkel te klein voor asiel, maar de geest ervan is veel kleiner...ik schaam me telkens dood Belg te zijn.
Kijk naar bijvoorbeeld Engeland, ze zijn fier op hun multicultuur .. althans een paar mensen toch, de gewone burger is daar gemarginaliseerd en vindt die instroom maar niks. Dus ja zonder de inspanning tot inschaling van elk individu kunnen ze best hun eigen moestuintje uitbreiden in de Sahara. Wat vooral arrogant is is mensen met bedrog naar hier sturen en ze dan in Brussel Noord laten kamperen in de sneeuw !! (maar dat is links al vergeten .. één jaar geleden begrijpelijk )
Oud 22 november 2010, 18:12   #22
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat we niemand in de wereld kunnen/mogen straffen omdat ze op zoek zijn naar een betere toekomst. Jij en ik zouden dat ook doen als we oprecht geloofden in een betere toekomst elders, zonder twijfel.

Wij sluiten enkel onze ogen voor het internationale beleid van de sterkere economieën in de wereld, wat ervoor zorgt dat die mensen hun landen uitvluchten. Het probleem moet bij de wortel aangepakt worden en niet bij de vrucht. Wij kijken die vluchtelingen boos aan, alsof zij de schuld zijn van de problemen in hun thuisland...ze worden 2 maal bestraft. Hoe kan je een kind in de ogen kijken en zeggen "deze nacht slaap jij buiten op straat omdat wij het beu zijn dat mensen als jij ons land binnen komen." _DAT_ is wat ik bedoel met arrogantie!

Uiteraard mag migratie niet ten koste gaan van de economie van een land...maar je lost het probleem in zijn geheel niet op door migranten te straffen...
Elk land mag ons nadoen....
En dat ze maar beginnen he, liever vandaag dan morgen.
Onze voorouders en onze ouders hebben hard gewerkt aan en voor onze
economie. En daar betalen we nog bovendien een zwaar bedrag aan belastingen voor.
Ik heb die mensen zelden op een muurtje zien zitten of vier keer per dag
zien bidden op een tapijtje, daar hadden ze geen tijd voor.

Ik begrijp heel goed dat mensen de armoede ontvluchten.
Maar ik begrijp niet dat men NIETS doet in de landen van herkomst.
Bekijk het budget van "defensie" van die landen.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 18:16   #23
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Kijk naar bijvoorbeeld Engeland, ze zijn fier op hun multicultuur .. althans een paar mensen toch, de gewone burger is daar gemarginaliseerd en vindt die instroom maar niks. Dus ja zonder de inspanning tot inschaling van elk individu kunnen ze best hun eigen moestuintje uitbreiden in de Sahara. Wat vooral arrogant is is mensen met bedrog naar hier sturen en ze dan in Brussel Noord laten kamperen in de sneeuw !! (maar dat is links al vergeten .. één jaar geleden begrijpelijk )
Dat klopt en ik ben het er mee eens.

Heeft de overheid van de landen van herkomst daar van wakker gelegen?
Wie laat nu zijn eigen volk bij wijze van spreken creperen??
De OPEC-landen stikken van de dollars...hebben de helft van de USA opgekocht
maar hun eigen volk??
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 19:14   #24
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

op een of andere magische manier stopt dan plots de toestroom van asielzoekers? Waar gade die steken? Heeft 1 slimmerik nagedacht wat met die mensen moet gebeuren?

Het probleem is niet zo simpel, sommige van die mensen VERHONGEREN letterlijk in hun landen. Welk walgelijk wezen heeft het lef, omdat hij toevallig het geluk gehad heeft in een rijk land geboren te worden, zo arrogant te zijn te denken te kunnen beslissen wat het lot van die asielzoekers moet gaan zijn?

Ons land is niet enkel te klein voor asiel, maar de geest ervan is veel kleiner...ik schaam me telkens dood Belg te zijn.
zijn er nog niet genoeg? En eens ze hier zijn laten ze nog eens gans hun familie overkomen ook: 'gezinshereniging'... En de gewone belg zal maar betalen. Moesten al die mensen even hard bijdragen aan de 'sociale zekerheid', dan had ik er geen probleem mee. Maar ik (en vele anderen) betwijfelen het. Het is tijd dat we een hardere immigratiepolitiek gaan voeren.

Maar ja, voor links staat de immigratiepolitiek gelijk aan een stijgend stemmenaantal. Kunnen ze de autochtoon niet meer overtuigen van hun grote gelijk, dan importeren ze er wel genoeg nieuwe die dat wel doen. Hop, lang leve de linkse multicul maatschappij!

en trouwens, hoe arrogant ben jij om ons te verwijten van zo te denken? als jij zo overtuigt bent dat jouw mening de beste is, stel je huis open voor al die mensen en neem ze binnen, voed ze,... etc. Mij niet gelaten hoor :/ Ze zouden beter al dat geld investeren in opvang van dakloze belgen, ipv voorrang te geven aan immigranten. Eerst de eigen problemen oplossen, en dan kan de rest aan bod komen.
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 22 november 2010 om 19:16.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 19:16   #25
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Misschien moeten ze asiel gaan vragen in Australië ?
Neem daar een voorbeeld aan. Retour ticket en klaar...
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 23:55   #26
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Elk land mag ons nadoen....
En dat ze maar beginnen he, liever vandaag dan morgen.
Onze voorouders en onze ouders hebben hard gewerkt aan en voor onze
economie. En daar betalen we nog bovendien een zwaar bedrag aan belastingen voor.
Ik heb die mensen zelden op een muurtje zien zitten of vier keer per dag
zien bidden op een tapijtje, daar hadden ze geen tijd voor.

Ik begrijp heel goed dat mensen de armoede ontvluchten.
Maar ik begrijp niet dat men NIETS doet in de landen van herkomst.
Bekijk het budget van "defensie" van die landen.
Iemand haalde eerder aan dat ons landje een 3de wereld land aan het worden is..Uitbuiting en profiteurs liggen hier volgens u deels aan de basis van? Ik vermoed ook een foutief politiek beleid? Mooi zo..het is bijna identiek aan de problemen van de landen van herkomst van die asielzoekers...nu, volgens u moeten die mensen eventjes simpel het probleem oplossen? Wel, jij bent onze redder dan in België !!! waar was je??? we hebben hetzelfde in ons landje en jij gaat dat eventjes oplossen dan? prachtig! we wachten. Ik tenslotte geloof niet dat het zo simpel is...ik werk dag en nacht, heb een eigen bedrijf en stel mensen tewerk, maar nog schijnt het niet echt te helpen. Ik weet niet wat ik meer kan doen...maar jij wel En oh ja...vooral die mensen die 5 keer per dag een paar minuten op een mat staan..zij vooral, want zij kijken geen uren televisie per dag, neen zij verdoen hun tijd.

gelukkig ben jij er Lang leve Tejokus!

Edit: ik stel voor ons parlement onmiddelijk bij elkaar te roepen...

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 22 november 2010 om 23:57.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 03:32   #27
louis1949
Banneling

Standaard

viaSanctus de oplossing is heel simpel , zorg er voor dat hier minder te halen is dan in andere landen en het is opogelost ,zo simpel is dat
louis1949 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 03:33   #28
louis1949
Banneling

Standaard

opgelost moest dat zijn
Oud 23 november 2010, 06:37   #29
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door louis1949 Bekijk bericht
viaSanctus de oplossing is heel simpel , zorg er voor dat hier minder te halen is dan in andere landen en het is opogelost ,zo simpel is dat
Ik stel voor dat jij een tejokus een rapport/oplossing opmaken en dit aan onze overheid overhandigen, inclusief een copietje aan de verschillende media instanties.

Ik beloof plechtig dat ik geen van beide ooit zal tegenspreken op dit forum nog als jullie dat voor elkaar krijgen. En als jullie plan dan nog eens uitgewerkt wordt, dan stel ik jullie aan als management binnen een departement van ons bedrijf.

erewoord!

edit: voor zoiets simpel zou je zelf niet hoeven na te denken, dat is zo geklaard. Laat maar weten wanneer het best past voor je om een afspraak te maken.

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 23 november 2010 om 06:43.
Oud 23 november 2010, 07:09   #30
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabianen Bekijk bericht
Wat jij zegt geeft stof tot nadenken.
Maar hoe komt het dat hier meer asielzoekers een aanvraag indienen dan in anderer landen?En België is meer en meer een derde wereldland aan het worden als je Belgie binnen rijdt!Zie je genoeg.
1. Omdat België het enigste land in Europa is waar iedereen asiel kan aanvragen. onze opvangcentra zitten vol met mensen uit Europa.

2. Omdat we al 3 jaar geen uitwijzingsbeleid meer hebben voor gezinnen. Gezinnen mogen niet meer opgesloten worden in de repatriëring centra wat de terugkeer sterk bemoeilijkt.

3. We regulariseren uitgeprocedeerde asielzoekers en mensen zonder verblijfsvergunning.

4. Omdat onze centra overvol zitten sturen we de nieuwe asielzoekers op Hotel, als daar gaan plaats is worden ze naar het OCMW gestuurd voor financiële steun.

Daarom heeft België meer asielzoekers verhoudingsgewijs ten opzichte van andere EU landen.

Laatst gewijzigd door Astar : 23 november 2010 om 07:09.
Astar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 07:30   #31
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astar Bekijk bericht
1. Omdat België het enigste land in Europa is waar iedereen asiel kan aanvragen. onze opvangcentra zitten vol met mensen uit Europa.

2. Omdat we al 3 jaar geen uitwijzingsbeleid meer hebben voor gezinnen. Gezinnen mogen niet meer opgesloten worden in de repatriëring centra wat de terugkeer sterk bemoeilijkt.

3. We regulariseren uitgeprocedeerde asielzoekers en mensen zonder verblijfsvergunning.

4. Omdat onze centra overvol zitten sturen we de nieuwe asielzoekers op Hotel, als daar gaan plaats is worden ze naar het OCMW gestuurd voor financiële steun.

Daarom heeft België meer asielzoekers verhoudingsgewijs ten opzichte van andere EU landen.

Samen gevat : Omdat Belgische Politici gewoon niet (toekomstgericht) denken.
Stemmen en centen vergaren is de eerste prioriteit.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 08:38   #32
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Om te beginnen, schaf je alle mogelijke beroepsprocedures af , die er gemaakt zijn om advocaten snel rijk te laten worden.

Verder maak je een lijst van veilige / gevaarlijke landen.

In Zaventem en eender waar, waar die gasten zich aanmelden check je of ze uit een land komen dat in aanmerking komt indien dit niet het geval is, de vlieger op, binnen de week buiten. Desnoods met de hulp van het kussentje, en de maatschappij die ze ingevoerd heeft, mag alles betalen.

Geen papieren, zelfde scenario.

Bedriegen bij de aanvraag, of valse documenten gebruiken, zelfde scenario.

Binnenkomen langs een ander Europees land , zelfde scenario.

Diegene die wel in aanmerking komen, dienen binnen de 3 maand in orde te zijn met alles, en verblijven voorlopig in een vluchtelingenkamp. en moeten de periode dat ze niet werken, gemeenschapsdienst uitvoeren, bvb, hun vluchtelingenkamp proper houden, koken, enz... enz... In ruil daarvoor kost en inwoon, medische zorgen , onderwijs, etc... een misstap, en terug naar de heimat.

Dat is een beleid, maar wat gebeurt er nu, ... doe maar op jongens, ... en laat maar binnenstromen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 08:47   #33
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
U bent vast niet zo arrogant om die beslissing te nemen? Ik stel voor dat je je spaarrekening bekijkt en dan aan evenveel zielige mensen als er op je rekening staat één euro gaat uitdelen. Al die mensen zijn geholpen en jij bent niet arrogant! iedereen content.
ja, dat is de oplossing. laat ons als maatschappij de ogen dichtdoen en het vuile werk laten opknappen voor degenen die wel hun ogen willen open doen.

dat gaat zeker en vast de oplossing zijn!
Oud 23 november 2010, 08:55   #34
louis1949
Banneling

Standaard

via Sanctus ga eens kijken in australie dan weet ge direct hoe het moet,je draagt niks bij aan de australische maatschappij OPHOEPELEN en zo werkt het hier in thailand ook waar ik woon, geen geld ROT OP!!!
Oud 23 november 2010, 08:58   #35
louis1949
Banneling

Standaard

en toch is het zo simpel , alle goeie maatregelen zijn simpel, maar ge moet willen
Oud 23 november 2010, 08:59   #36
den dinges
Banneling

Standaard Azielzoekers en Immigratiestop NU !

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
Eindelijk eens een politieker die deze ongezonde situatie durft aan te kaarten. Zou er reactie op komen?
Iedereen met een minimum gezond verstand zegt hetzelfde denk ik. Enkel wereldvreemde dromers zijn niet akkoord en willen doorgaan met buitensporige vrijgevigheid jegens gelukzoekers uit de hele wereld. Evenwel niet met hun eigen geld natuurlijk.
De grote jan uithangen met andermans centen is gemakkellijk. Té gemakkellijk.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 09:02   #37
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

op een of andere magische manier stopt dan plots de toestroom van asielzoekers? Waar gade die steken? Heeft 1 slimmerik nagedacht wat met die mensen moet gebeuren? Het probleem is niet zo simpel, sommige van die mensen VERHONGEREN letterlijk in hun landen. Welk walgelijk wezen heeft het lef, omdat hij toevallig het geluk gehad heeft in een rijk land geboren te worden, zo arrogant te zijn te denken te kunnen beslissen wat het lot van die asielzoekers moet gaan zijn?

En welke " slimmerik " is te onnozel om in te zien dat als men 500 euro per dag schenkt aan elke asielzoeker die geen dak boven zijn hoofd krijgt, dit zal werken als een enorme magneet naar alle asielzoekers ter wereld ?
Om dit niet te verstaan moet je toch te dom zijn om te helpen donderen ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 09:49   #38
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
En welke " slimmerik " is te onnozel om in te zien dat als men 500 euro per dag schenkt aan elke asielzoeker die geen dak boven zijn hoofd krijgt, dit zal werken als een enorme magneet naar alle asielzoekers ter wereld ?
Om dit niet te verstaan moet je toch te dom zijn om te helpen donderen ?
En door wie komt dit denk je? Ik zag deze morgen een uitzending op de redactie. Vandelanotte kocht enkele jaren terug enkele gebouwen om opvang te voorzien. Rechts komt aan de macht in belgie, die gebouwen worden onmiddelijk verkocht...resultaat = geen plaats, resultaat = hotels, resultaat = een nog grotere toestroom.

Uiteraard weten maar weinig rechtse jongens dit in Belgie..neen die zijn te druk met hun vingertjes te wijzen.
Oud 23 november 2010, 09:59   #39
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En door wie komt dit denk je? Ik zag deze morgen een uitzending op de redactie. Vandelanotte kocht enkele jaren terug enkele gebouwen om opvang te voorzien. Rechts komt aan de macht in belgie, die gebouwen worden onmiddelijk verkocht...resultaat = geen plaats, resultaat = hotels, resultaat = een nog grotere toestroom.

Uiteraard weten maar weinig rechtse jongens dit in Belgie..neen die zijn te druk met hun vingertjes te wijzen.
Met Rechts bedoel je dus Verhofstad?

Vandelanotte kocht enkele jaren geleden wat vakantiedomeinen aan ja. Gebouwd met geld van de vlaamse belastingbetalers die het zich niet konden permitteren om daar naar toe te gaan.
Ik heb ooit zo'n midweekje Hengelhoef gedaan met mijn kinderen... mooi hoor! en zeer leuke bungalootjes

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 18:37   #40
DONG ZHUO
Burgemeester

DONG ZHUO's schermafbeelding

Standaard

als ik in't buitenland ben ben ik BESCHAAMD om te moeten toegeven dat ik uit belgikske kom....

laatst was ik in Brussel bij een Roemeen die doodleuk wist te vertellen dat ze in zijn land tegen de mensen zeggen dat ze in belgië zo dom zijn dat ze je geld geven als je naar hier komt en zegt dat je niks hebt en asiel wil aanvragen, zélfs op de hoeken van de straten delen ze geld uit... je moet gewoon met een plastieken potje van auto tot auto gaan en eens triestig kijken naar de mensen die voor t'rood licht staan en je krijgt al geld !

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be