![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Hallo allemaal,
Even een vraagje. Wij hebben een huis gekocht en moeten nu onze opzegtermijn aankondigen aan de agence bij wie we dit huis huren. Nu zit ik met een klein vraagje. Ik dacht in eerste instantie dat ik een aangetekende zending moest sturen naar de agence, maar op het oorspronkelijk contract staat wel: huurovereenkomst tussen ikzelf en de huisbaas. Dus niet de agence. Maar mijn stortingen gingen wél elke maand naar de agence. Ik heb geen zin 2 aangetekende zendingen uit te voeren als dit niet nodig is. Trouwens, de eigenaar is (zo heb ik horen vertellen) verhuist en ik heb dat nieuw adres niet, maar aangezien ik daar niet officieel van op de hoogte gesteld ben kan ik dat zogezegd niet weten, en moet ik dan sturen naar het oud adres. Dit alles lijkt me nogal vreemd, dus dacht ik het hier eens te vragen. Alvast bedankt! Laatst gewijzigd door plakker : 17 november 2010 om 09:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
die kunnen je t adres van de huisbaas mss wel doorgeven. verder zou ik me houden aan t contract. feit dat jij aan iemand anders betaald is niet doorslaggevend me dunkt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() Normaal gezien moet de aangetekende brief altijd naar de eigenaar gestuurd worden, gezien het contract tussen de eigenaar en de huurder is afgesloten, ook al wordt het goed beheerd door de agence. Dikwijls moet er een kopie via gewone post naar de agence gestuurd worden (hoewel dat eigenlijk de taak is van de eigenaar). Bij twijfel is het anderzijds natuurlijk aan te raden om even naar de agence te bellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Bellen naar de agence had ik ook gedacht, maar we hebben een niet echt leuke geschiedenis samen, ik heb nogal vaak een aangetekend schrijven aan hen moeten richten wegens nalatigheden. Deze moesten wel aan hen gericht worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja uw contract is tussen hem en u, niet tussen u en een agentschap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Wat blijkt nu, ik mocht kiezen, al gaat het sneller als je naar de agence stuurt, want, stuur je de aangetekende zending naar de huisbaas, en je stuurt geen kopie naar de agence, moet die die nog doorsturen.
Stuur je die naar de agence, maken zij onmiddellijk alle papieren op en brengen dan de huisbaas op de hoogte. |
![]() |
![]() |