Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 november 2010, 09:28   #661
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Neen het gaat wel degelijk over rechten.
Met die plichten hebben wij in principe geen kloten mee te maken... dat is interne keuken... ... en zolang ze daar geen wetten mee overtreden is er niks aan de hand .... anders moet ge de rkk ook verplichten hun richtlijnen en spelregeltjes aan te passen.
Racisme is volgens jouw prietpraat toegestaan..enkel het lidmaatschap van een oosterse religie is vereist..

Het VB had dus niet van naam moeten veranderen maar zijn partijprogramma moeten laten erkennen als een religieus manifest..

P.S. kom eens wat regelmatiger ...22 replieken achter elkaar leest geen kat..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 09:36   #662
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik heb de indruk dat het net omgekeerd was.

bij mijn weten komt nummerke 4355 nog steeds voor 4361 maar ik kan me natuurlijk vergissen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 09:38   #663
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
bij mijn weten komt nummerke 4355 nog steeds voor 4361 maar ik kan me natuurlijk vergissen.
Niet te moeilijk doen hé Circe.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 10:37   #664
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1) Dat is een persoonlijk voorval, alice... sinds wanneer is één geval representatief om een stelling te bekrachtigen ?
2) Ik heb hier al een andere reden de revue weten passeren... waarom zou jouw stelling meer waarde hebben dan een andere ?
2) onrein zeg je ?... dus niet omdat ge een vrouw was maar omdat ge onrein zou zijn.
Daar ontkracht je dus je eigen stelling mee

Daar ging het 'm niet over
Het ging over :
1) Is hier sprake van weigering omwille dat het een vrouw is ( en niet meer dan datte )... je sleurt er van alles en nog wat bij nu
2) Is hand geven dé norm en is vrouwen een hand geven de norm ?
3) Is het niet beantwoorden van deze norm een inbreuk op een bepaalde wet ?
3 bis ) speciaal voor jou dan : Is het verplichten van het beantwoorden van deze norm dan misschien een inbreuk op een bepaalde wet ?
4) Is er nu sprake van een vorm van discriminatie mits 1) 2) 3)
5) Is er sprake van een inbreuk op de anti-discriminatiewetgeving
6) Is er, mits 4) en 5), verder voldoende om de betreffende persoon te beteugelen ?

Begin het lijstje misschien eens af te werken... kom je bij punt 6 stap dan naar de rechter

Neen alice, je bent hier net dezelfde toer aan 't opgaan als paulus ed
Het is jouw stelling , het is jouw bewering dat het hier over een discriminatie zou gaan op grond van sekse
Ik wijs je er enkel op dat daar geen sprake van is ( hoeft te zijn : tenslotte zit ik niet in diens man hoofd )
Vervolgens verwijt jij mij dat ik alleen discriminatie van Vlamingen tov anderen zou beamen/aanklagen en voor de rest blind zou zijn.
Puur jouw veronderstellingen en insinuaties dus .... die verdomd hard neigen naar beschuldigingen.
Menstrueren bij jou mannen dan ook? Naar de dokter ermee, dat zijn van verklede vrouwen! Wanneer je hand geweigerd wordt omdat je ALS VROUW MOGELIJK ONREIN BENT is de reden wel degelijk OMDAT JE EEN VROUW BENT, hou toch eens op met dat gedraai!
En ja, dat blijft discriminatie ookal vind jij blijkbaar dat dit mag, zolang je maar zwaait met het juiste boekje?
Het was trouwens geen eenmalig feit, "toevallig" waren het wel allemaal leden van dezelfde vereniging! En neen, hiet het Vlaams belang!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 10:39   #665
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hupla ... en nogmaals
Iedereen die het niet eens met alice is of slechts een randbemerking maakt wordt meteen een dhimmi-status toegezegd.
Je probeert duidelijk de vraag te ontwijken, ja of nee is voldoende hoor!
Oud 24 november 2010, 10:43   #666
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ja, soldaat dat heb ik geschreven. Ik volg een gematigde islam, de opinies die ik aankan en waarvan ik overtuigd ben. Ik zie mezelf geen opinie volgen van een Sheick uit Saoedi-Arabië. Ik reis zonder man en ik rijd waar en wanneer ik wil. Ik kan me bijvoorbeeld geen leven voorstellen zonder wagen. Daar zien ze die zaken wat anders.
Softie.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 10:44   #667
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een trivialiteit behoeft normaal geen verdere uitleg, alice.
Uit heel je doen en laten komt dat naar voren.
Je beaamde zelfs dat het inherent ( post #311) was aan de leer en dat als direct antwoord op de post van Artisjok waarin ze net wees op het feit dat men het steeds zo laat overkomen dat het voor iedere moslim zou gelden.

Maar ja boter bij de vis... wat zal het nu worden ?
Veralgemeniseer je of veralgemeniseer je net niet ?... ik laat jou nog steeds de keuze
Het gaat dus om uw vooroordelen en veronderstellingen, zeg dat dan meteen..en ja, deze moslims beroepen zichzelf op de leer, net zoals orthodoxe Joden wijzen naar de thora om vrouwen geen hand te geven.
Boekjes worden dus gebruikt om te discrimineren, jouw vooroordelen veranderen daar niet zo direct wat aan.
Oud 24 november 2010, 10:47   #668
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gebruikelijk =/= norm =/= verplicht

1) 'omdat het een vrouw is' : dat is jouw veronderstelling.... ik wacht nog steeds tot ge die hard kunt maken.
2) 'discriminatie door weigeren van hand uit te steken' : wederom jouw veronderstelling

alice, daar je toch zo overtuigd bent... neem dan toch gewoon de proef op de som en daag iedere moslim die jou een hand weigert voor de rechter
Ach neeje .... da's waar , wat zeg ik nu ....heel het gerechtelijk systeem is reeds doordrongen van dhimmitude

En wederom leg je wat woorden in mijn mond door die suggestieve zinsbouw.
Er wordt u helemaal niets in de mond gelegd maar een vraag gesteld die u blijkbaar niet wilt of kunt beantwoorden..
Ik denk dat ik meer dan voldoende had onderbouwd waarom een vrouw de hand weigeren omdat ze mogelijk onrein is discriminatie is, nu u nog op basis van argumenten aantonen dat dit niet zo zou zijn.
Oud 24 november 2010, 10:49   #669
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Hierover wil ik met u nog weleens een boom opzetten.
Soms zeggen kleren iets over iemands capaciteiten. Bijvoorbeeld over de capaciteit zich open te stellen voor andere denkbeelden en ideeen. Of over de capaciteit zich in te leven in een ander. Er zijn beroepen waarin dat nodig is.

Kunt u zich voorstellen dat in die beroepen, waarin een open instelling een vereiste is, men niet zo gauw een vrouw met een hoofddoek zal aannemen?
Ik kan me idd wel voorstellen dat er imbecielen op deze aardbol rondlopen die afgaan op een kledingsstuk en niet op iemands capaciteiten. Ja, dat kan ik wel ja.

Ik ga niet akkoord met hetgeen u typt. Kledij zegt niets over iemands capaciteiten. Punt.
Oud 24 november 2010, 11:09   #670
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan me idd wel voorstellen dat er imbecielen op deze aardbol rondlopen die afgaan op een kledingsstuk en niet op iemands capaciteiten. Ja, dat kan ik wel ja.

Ik ga niet akkoord met hetgeen u typt. Kledij zegt niets over iemands capaciteiten. Punt.
Capaciteiten is een verkeerd woord..kledij zegt (soms) wel iets over de levenshouding en instelling van een persoon..
Oud 24 november 2010, 11:12   #671
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

²

Een jaar of vier terug had ik een gigantisch afrokapsel en bijhorende outfit. Vandaag loop ik er zelfs ietwat klassiek bij. Stijlvol klassiek natuurlijk. Net zoals er ook een stijlvolle afro-outfit bestaat. Niet omdat mijn persoonlijkheid veranderde (die is wellicht nog wat zotter dan toen), maar wel omdat dat hier en nu verwacht wordt.

Deze samenleving creëert mensen die zeer goed zijn in het opzetten van maskers en het verbergen van hypocrisie. Een tijdje terug zei een leerkracht tweede en derde graad middelbaar me iets gelijkaardigs: doordat leerlingen slechte punten krijgen wanneer ze 'reclameren' over de leerstof of de leerkracht, gebeuren die dingen nu meer dan ooit op een meer achterbakse manier. Met de glimlach.

Een redelijk debiele situatie.

Laatst gewijzigd door Andy : 24 november 2010 om 11:16.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 11:16   #672
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
²

Een jaar of vier terug had ik een gigantisch afrokapsel en bijhorende outfit. Vandaag loop ik er zelfs ietwat klassieker bij. Niet omdat mijn persoonlijkheid veranderde (die is wellicht nog wat zotter dan toen), maar wel omdat dat hier en nu verwacht wordt.

Deze samenleving creëert mensen die zeer goed zijn in het opzetten van maskers en het verbergen van hypocrisie. Een tijdje terug zei een leerkracht tweede en derde graad middelbaar me iets gelijkaardigs: doordat leerlingen slechte punten krijgen wanneer ze 'reclameren' over de leerstof of de leerkracht, gebeuren die dingen nu meer dan ooit op een meer achterbakse manier. Met de glimlach.

Een redelijk debiele situatie.
en toch zegt dat uiterlijk, uw afrokapsel in den tijd iets over uw capaciteit/wil op dat moment om u in te passen, om ploegspeler te zijn ...

dus ja, welke kleding op welk moment zegt weldegelijk iets over bepaalde capaciteiten.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 11:16   #673
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, soldaat dat heb ik geschreven. Ik volg een gematigde islam, de opinies die ik aankan en waarvan ik overtuigd ben. Ik zie mezelf geen opinie volgen van een Sheick uit Saoedi-Arabië. Ik reis zonder man en ik rijd waar en wanneer ik wil. Ik kan me bijvoorbeeld geen leven voorstellen zonder wagen. Daar zien ze die zaken wat anders.
En op basis van welke criteria volg jij dan de richtlijnen van uw heilig boekje? punt 1 zal ik doen, want dat kan ik aan (ik verkleed met dus dagelijks met een schaamlap want dat vind ik plezant, dan val ik op)
punt 2 vind ik niet leuk want handjekap en voetjekap doen pijn
punt 3 vind ik leuk als het een ander overkomt : steniging gebeurt alleen als ze overspel gepleegd heeft en dus moet ze zich maar niet laten verkrachten zonder getuigen erbij.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 24 november 2010, 11:18   #674
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Capaciteiten is een verkeerd woord..kledij zegt (soms) wel iets over de levenshouding en instelling van een persoon..
Je moet eens kijken naar de wijze waarop sollicitanten zich kleden (want daarover gaat het). Veel persoonlijkheid valt daar niet te bespeuren.
Oud 24 november 2010, 11:18   #675
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

schaamlap,kopvod...
Er wordt me stilaan duidelijk waarom je een weekje aanwezig was..
Ik hou niet van trollen en schofferen...
Oud 24 november 2010, 11:18   #676
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er bestaat ook iets als de capaciteit om zich in te werken in het team en zich mee aan te passen aan de gangbare normen. In vele - zelfs de meeste - gevallen zijn die capaciteiten van doorslaggevend belang. Een goede teamspeler loopt niet met een vlag van zijn ideologie op zijn of haar hoofd en eist niet te pas en te onpas apartheidstoestanden voor zichzelf op.

Oud 24 november 2010, 11:20   #677
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
schaamlap,kopvod...
Er wordt me stilaan duidelijk waarom je een weekje aanwezig was..
Ik hou niet van trollen en schofferen...
vogeltjes, bekjes

niks mis mee.

reageer liever op de inhoud

Laatst gewijzigd door Anna List : 24 november 2010 om 11:21.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 11:21   #678
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Je moet eens kijken naar de wijze waarop sollicitanten zich kleden (want daarover gaat het). Veel persoonlijkheid valt daar niet te bespeuren.
Dat komt omdat werkgevers meer interesse hebben in je capaciteiten en veel minder in je persoonlijkheid..Alles wat een afleiding is van je capaciteiten is daarom niet aan te raden bij een sollicitatie..
Oud 24 november 2010, 11:22   #679
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Er bestaat ook iets als de capaciteit om zich in te werken in het team en zich mee aan te passen aan de gangbare normen. In vele - zelfs de meeste - gevallen zijn die capaciteiten van doorslaggevend belang. Een goede teamspeler loopt niet met een vlag van zijn ideologie op zijn of haar hoofd en eist niet te pas en te onpas apartheidstoestanden voor zichzelf op.
Als je gaat werken en je kan niet met de groep leven. Ga je eruit. Volkomen logisch.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 11:23   #680
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
vogeltjes, bekjes

niks mis mee.

reageer liever op de inhoud
Dat doe ik..ook als het platvloers gezeik is...

Ik heb niet zomaar 'eigenzinnig' gekozen, ik ben geen trouwe partijsoldaat...

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 24 november 2010 om 11:24.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be