Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 november 2010, 15:48   #141
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Niet zo veel als je denkt.
Alleen het bestaan van God zelf dan?
Oud 24 november 2010, 10:25   #142
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Maar ze is schrijnend en spijtig in een moderne wereld waarin seks buiten een relatie haast de norm is geworden.
Bedoel je bij wie al een relatie heeft, of bij wie nog aan een relatie moet beginnen ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 10:35   #143
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Vanwege de expliciete oerconservatieve katholieke richting en de expliciete homohaat waar het VB steeds dieper in weg zakt voel ik er geen enkele sympathie meer voor. Infeite kan geen enkele partij mijn voorkeur wegdragen, ook de N-VA niet. Bart is heel slim, intelligent, intellectueel, humoristisch enzovoort, maar ik zie in hem geen Leidersfiguur. Ik ben dus partijloos, omdat ik nu eenmaal kritisch ben en me niet laat inpakken door partijpropaganda.
Te veel mensen laten zich inpakken door een sympathieke kop. De vlag dekt de lading niet.

De enige partij waarvan je mag verwachten dat die ideologisch geen problemen maakt omtrent condoomgebruik, is de partij die "individuele vrijheid" hoog in het vaandel draagt.
Oud 24 november 2010, 12:14   #144
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Te veel mensen laten zich inpakken door een sympathieke kop. De vlag dekt de lading niet.

De enige partij waarvan je mag verwachten dat die ideologisch geen problemen maakt omtrent condoomgebruik, is de partij die "individuele vrijheid" hoog in het vaandel draagt.
Die vind ik dan weer té moslim-gericht.

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 14:11   #145
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die vind ik dan weer té moslim-gericht.
Niet mee eens. Humanistisch, en die verwacht dat ieder menselijk wezen zich houdt aan de bestaande regelgeving, wetten. Godsdienst behoort tot de individuele vrijheid.

Zou je een klant weigeren louter omdat die moslim is ?
Oud 24 november 2010, 14:25   #146
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ik denk eerder dat de media eindelijk wakker geworden zijn. Wat de paus hier zegt is eigenlijk het standpunt dat het Vaticaan al jaren verdedigt, namelijk "seksuele onthouding is het beste, maar als je dat niet kan is een condoom gebruiken misschien geen slecht idee".
Paus: "In bepaalde gevallen, wanneer de intentie het risico op besmetting verminderen is, kan dat wel een eerste stap zijn om de weg te openen naar een meer menselijke, anders beleefde seksualiteit".

Goed dat het opgeklaard is dan dat de kerk niet tegen condooms is.

Het valt me op hoe men niet graag gezegd wil hebben dat de meningen van de kerk eveneens evolueren en zich aanpassen aan de tijd.

Over sexualiteit heeft de kerk echter niet veel lessen te geven, eerder lessen te ontvangen na een gewetensonderzoek bij zichzelf. Dat een paus meent te kunnen oordelen over 'sexualiteitsbeleving' bij anderen, iets waarvoor hij zich in principe afsluit bij zichzelf, komt me over als een dubbelzinnige houding. Daarnaast is het niet moeilijk wereldlijke motieven te vermoeden achter de bemoeienissen van de kerk met de sexualiteitsbeleving de mens.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 24 november 2010 om 14:27.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 17:06   #147
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Paus: "In bepaalde gevallen, wanneer de intentie het risico op besmetting verminderen is, kan dat wel een eerste stap zijn om de weg te openen naar een meer menselijke, anders beleefde seksualiteit".

Goed dat het opgeklaard is dan dat de kerk niet tegen condooms is.

Het valt me op hoe men niet graag gezegd wil hebben dat de meningen van de kerk eveneens evolueren en zich aanpassen aan de tijd.

Over sexualiteit heeft de kerk echter niet veel lessen te geven, eerder lessen te ontvangen na een gewetensonderzoek bij zichzelf. Dat een paus meent te kunnen oordelen over 'sexualiteitsbeleving' bij anderen, iets waarvoor hij zich in principe afsluit bij zichzelf, komt me over als een dubbelzinnige houding. Daarnaast is het niet moeilijk wereldlijke motieven te vermoeden achter de bemoeienissen van de kerk met de sexualiteitsbeleving de mens.
Niemand die je de les wilt spellen. Zo wordt het ook niet begrepen. Niemand die je zal bestraffen als je een condoom gebruikt, of niet.

Clubgevoel. De vraag wordt uiteindlijk hoe lang de Rooms katholieke Kerk dit volhoudt. Ik vraag niet meer dan dat diezelfde kerk verzuipt in haar regelgeving.

Uiteindelijk. Stellen we ons de vraag hoe groot die RKK-cub is en vooral wordt. Liefst niet groter dan nu. Die klootzakken hebben al veel schade aangericht. Vooral aan de vrouwen.

Sterven doe je uiteindelijk alleen. In de grond. En met veel geluk komt nog iemand een bloem op je graf leggen.

Besluit. Doe gewoon waar je zin in hebt. Met of zonder condoom. Zonder is inderdaad plezanter.
Oud 24 november 2010, 17:12   #148
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Niet mee eens. Humanistisch, en die verwacht dat ieder menselijk wezen zich houdt aan de bestaande regelgeving, wetten. Godsdienst behoort tot de individuele vrijheid.

Zou je een klant weigeren louter omdat die moslim is ?
Ja, ik heb al ongeveer een miljoen keer verteld dat ik geen vreemdelingen ontvang omdat mijn voorkeur uitgaat naar blanken en dat is mijn goed recht.

Hot Marijke

Oud 24 november 2010, 17:19   #149
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Besluit. Doe gewoon waar je zin in hebt. Met of zonder condoom. Zonder is inderdaad plezanter.
Zonder is plezanter maar wel een pak gevaarlijker voor SOA's. Als je een beetje verantwoordelijkheidsgevoel hebt doe je het altijd mét als het gaat om losse partners.

Hot Marijke

Oud 24 november 2010, 17:20   #150
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zonder is plezanter maar wel een pak gevaarlijker voor SOA's. Als je een beetje verantwoordelijkheidsgevoel hebt doe je het altijd mét als het gaat om losse partners.
En als je verantwoordelijkheidsgevoel hebt, als je trouw bent en liefdevol, dan doe je er geen aan .

Laatst gewijzigd door Inno : 24 november 2010 om 17:37.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 17:36   #151
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, ik heb al ongeveer een miljoen keer verteld dat ik geen vreemdelingen ontvang omdat mijn voorkeur uitgaat naar blanken en dat is mijn goed recht.
Terecht. Binnen intimiteit bestaat geen racisme. Mannen hebben nu eenmaal het nadeel niet te kunnen copuleren met van wie ze een afkeer hebben. Vrouwen kunnen ondergaan.

Het is uw goed recht een voorkeur te hebben voor blanken. Ik heb toch de indruk dat je meer schrik hebt van de kleur dan van de godsdienst. Er zijn ook blanke moslims.
Oud 24 november 2010, 17:38   #152
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
DUs is het ook het recht van anderen om bijvoorbeeld geen homo's te ontvangen, of moslims in hun huis of hindoes of katholieken of chinezen, ...
Oud 24 november 2010, 17:40   #153
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
En als je verantwoordelijkheidsgevoel hebt als je trouw bent en liefdevol doe je geen aan .
Als je elkaar voor 100 % kunt vertrouwen is dat juist ja.

Hot Marijke

Oud 24 november 2010, 17:41   #154
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En als je verantwoordelijkheidsgevoel hebt, als je trouw bent en liefdevol, dan doe je er geen aan .
Beslis jij daar over. Of je neukpartner ?
Oud 24 november 2010, 17:42   #155
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
DUs is het ook het recht van anderen om bijvoorbeeld geen homo's te ontvangen, of moslims in hun huis of hindoes of katholieken of chinezen, ...
Als je daar niet mee naar bed wilt gaan is dat inderdaad jouw goede recht, want in mijn geval gaat het over sex, en voor de miljardste keer, dan heb je altijd het recht op je eigen voorkeur en dus ook om "nee" te zeggen, of het nu gratis of betaald is. Mocht dat recht niet bestaan dan legaliseer je verkrachting. Simpel hé?

Hot Marijke

Oud 24 november 2010, 17:43   #156
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beslis jij daar over. Of je neukpartner ?
beide?
Oud 24 november 2010, 17:47   #157
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Terecht. Binnen intimiteit bestaat geen racisme. Mannen hebben nu eenmaal het nadeel niet te kunnen copuleren met van wie ze een afkeer hebben. Vrouwen kunnen ondergaan.

Het is uw goed recht een voorkeur te hebben voor blanken. Ik heb toch de indruk dat je meer schrik hebt van de kleur dan van de godsdienst. Er zijn ook blanke moslims.
Het gaat mij niet om schrik, maar puur om mijn persoonlijke voorkeur en die is nu al zo'n beetje bekend: echte vlamingen en nederlanders. Ik ben nooit met vreemdelingen naar bed geweest en zal dat ook niet doen, niet gratis, niet betaald, nooit. Maar deze topic gaat over de condoompaus, niet over mij.

Hot Marijke

Laatst gewijzigd door Hot Marijke : 24 november 2010 om 17:47.
Oud 24 november 2010, 17:48   #158
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat mij niet om schrik, maar puur om mijn persoonlijke voorkeur en die is nu al zo'n beetje bekend: echte vlamingen en nederlanders. Ik ben nooit met vreemdelingen naar bed geweest en zal dat ook niet doen, niet gratis, niet betaald, nooit. Maar deze topic gaat over de condoompaus, niet over mij.
Leve de Paus. Dat is mijn mening. Ik vind hem geweldig. Beter dan zijn voorganger.
Oud 24 november 2010, 17:48   #159
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste Inno. Wat wil je bewijzen. Dat iemand racist is omdat hij (of zij) niet wilt neuken met een homo ?

Daarbij. Sinds wanneer stelt een prostituée vragen omtrent geaardheid ?
Oud 24 november 2010, 17:49   #160
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste Inno. Wat wil je bewijzen. Dat iemand racist is omdat hij (of zij) niet wilt neuken met een homo ?

Daarbij. Sinds wanneer stelt een prostituée vragen omtrent geaardheid ?
Nee dat wil ik niet bewijzen, racisme komt niet zoveel voor. Ze mag accepteren wie ze wil.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be