Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 24 november 2010, 18:17   #41
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Ik stel gewoon dat "het is niet belangrijk" en "het is niet boeiend" niet de enigste verklaringen zijn.
Slechte science-fiction is er ook één.
BWarrior is offline  
Oud 24 november 2010, 18:18   #42
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Slechte science-fiction is er ook één.
is het leuk op Venus?
wil je het nummer van je reisbureau is geven? kan ik er ook is naartoe
Shadowke is offline  
Oud 24 november 2010, 18:21   #43
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Dus heel Vlaanderen heeft niet gekeken omdat ze dachten dat het niveau te laag zou liggen?
Maakt het iets uit misschien? Is er een punt dat je wil maken?
Oud 24 november 2010, 18:27   #44
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
dat vinden ze niet erg hoor, dan gaan ze er gewoon van uit dat de niet V partijen wel in een minderheidsregering gaan stappen.

Trouwens, dan moeten de V partijen samen wel 4 zetels vooruit gaan. Ik zie N-VA wel vier zetels vooruit gaan, maar LDD zie ik al helemaal geen zetels meer halen en het VB gaat volgens mij ook zeker één zetel verliezen
Dat hangt er vanaf wanneer dat die verkiezingen vallen. Nu zou dat misschien nog zo kunnen zijn, maar als het nog wat lang aansleept dat BDW warm en kout staat te blazen, is het best mogelijk dat hij bij de volgende verkiezingen al zijn van het VB geroofde kiezers in een klap terug kwijt is. Een goede zaak voor de andere partijen want daardoor is de Vlaamse kiezer weer terug meer verdeeld. Maar toch, eender hoe, op de huidige onderhandelingen bijten de Vlamingen immers ook hun tanden stuk. Veel andere keuze is er dan niet dan terug VB te stemmen en te hopen dat ooit haar monsterscore zo hoog wordt dat er geen ontkomen meer aan is.
Garry is offline  
Oud 24 november 2010, 18:30   #45
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Ik stel voor dat je "politici" in de plaats van "bevolking" zet. Anders kan ik echt niet akkoord gaan.
Het zijn twee onverenigbare volkeren. De politici zijn slechts de gedelegeerde daarvan.
Garry is offline  
Oud 24 november 2010, 20:29   #46
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
With friends like this...........
Ik denk niet dat PS en N-VA vrienden zijn.
Vito is offline  
Oud 24 november 2010, 22:07   #47
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
wat juist zijn bedoelingen hiermee zijn, is toch voor mij een raadsel hoor.
Bah nee,volgens hem moeten de Vlamingen eeuwigdurend blijven opdraaien om de incompetentie van de waalse én brusselse politici financieel te blijven ondersteunen zodat zij eeuwig en altijd met hun handjes in de federale kassen kunnen blijven graaien om te pakken wat ze nodig hebben...

De ze daar als het ware boven hun stand leven en weigeren om de tering naar de nering te zetten schijnt hij maar niet in te zien...

Wat hem vooral stoort is dat die onderdanige Vlaming weigert om nog langer het héle francofone profitariaat te ondersteunen...

Over de toekomst van die Vlaming maakt hij zich géén zorgen,zolang de francofoontjes maar niet verarmen...

Laatst gewijzigd door Svennies : 24 november 2010 om 22:07.
Svennies is offline  
Oud 24 november 2010, 23:05   #48
BWarrior

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht

De ze daar als het ware boven hun stand leven en weigeren om de tering naar de nering te zetten schijnt hij maar niet in te zien...
BDW leert u nieuwe uitdrukkingen, zie ik.
BWarrior is offline  
Oud 24 november 2010, 23:11   #49
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die uitdrukking bestaat in Vlaanderen al 'eeuwen' lang hoor.

In Wallonie is dat iet nieuw en blijkbaar schrikwekkend.

Laatst gewijzigd door daiwa : 24 november 2010 om 23:13.
daiwa is offline  
Oud 24 november 2010, 23:31   #50
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

De Franstaligen begrijpen de mentaliteit van de Vlamingen niet en denken dat ze door te dreigen met het einde van België de Vlaming tot toegevingen zullen dwingen.
Ze hebben het nu al bijna allemaal geprobeerd en nog steeds is het niet doorgedrongen dat dat een averechts effect heeft!
Dur de comprenure!!
omaplop is offline  
Oud 24 november 2010, 23:44   #51
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij de grote potverteerders van dit land is dit begrip natuurlijk onbekend....

Kent u ook de uitdrukking "een gat in uw hand" hebben....

Blijkbaar zit het héle zuiden vol franssprekende Jezuskes...

Dat ze dan nu maar alléén hun eigen kruisweg volgen,of kunnen ze wéér niet zonder de Vlamingen om hun kruis helpen te dragen ....

Laatst gewijzigd door Svennies : 24 november 2010 om 23:45.
Svennies is offline  
Oud 25 november 2010, 00:19   #52
BWarrior

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Het zijn twee onverenigbare volkeren. De politici zijn slechts de gedelegeerde daarvan.
Ja, de meningen over het dierenwelzijn, de rijscholen, brandweer, de autocontroles of de filmkeuring: daar is een duidelijke, volkse kloof.
BWarrior is offline  
Oud 25 november 2010, 00:21   #53
BWarrior

Standaard

Citaat:
Bij de grote potverteerders van dit land is dit begrip natuurlijk onbekend....

Kent u ook de uitdrukking "een gat in uw hand" hebben....

Blijkbaar zit het héle zuiden vol franssprekende Jezuskes...

Dat ze dan nu maar alléén hun eigen kruisweg volgen,of kunnen ze wéér niet zonder de Vlamingen om hun kruis helpen te dragen ....
Ik stel gewoon vast dat u met de uitdrukking de man, die u ongetwijfeld als de Grote Roerganger beschouwt, citeert.
BWarrior is offline  
Oud 25 november 2010, 00:28   #54
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik stel gewoon vast dat u met de uitdrukking de man, die u ongetwijfeld als de Grote Roerganger beschouwt, citeert.
O écht,dus als BDW een citaat gebruikt mogen mensen die dit citaat al véél langer kennen dan BDW oud is dit dus niet meer gebruiken volgens u ...

Schitterende argumentatie mijn beste,de échte argumenten zijn dus duidelijk volledig opgebruikt wat u betreft....

Nu mag u nog mee aftellen met de rest van het land....

Geniet er maar van zolang het nog bestaat...
Svennies is offline  
Oud 25 november 2010, 00:38   #55
BWarrior

Standaard

Citaat:
O écht,dus als BDW een citaat gebruikt mogen mensen die dit citaat al véél langer kennen dan BDW oud is dit dus niet meer gebruiken volgens u ...
Het punt is dat jij uitdrukkingen als de tering naar de nering zetten of woordjes als responsabilisering voor 10 juni nooit gebruikt hebt. De subliminale N-VA agitprop werkt goed bij jou.
BWarrior is offline  
Oud 25 november 2010, 01:09   #56
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het punt is dat jij uitdrukkingen als de tering naar de nering zetten of woordjes als responsabilisering voor 10 juni nooit gebruikt hebt. De subliminale N-VA agitprop werkt goed bij jou.
hahahaha,man man man de argumenten worden hier met de dag zieliger....

Ga met de blokken spelen mijn beste,en op het laatste nieuwsforum braadde uw haring ook niet al te goed....
Svennies is offline  
Oud 25 november 2010, 01:12   #57
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

België of democratie. Het is een keuze.
Zeno! is offline  
Oud 25 november 2010, 01:30   #58
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En nog iets mijn beste bruno,deze een écht citaat "niet u,maar de staat leeft boven zijn stand"....
De politieker die dit citeerde heeft met zijn partij en de andere belgicistische partijen een monster gecreëerd ...
Het huidige belgië...

De talloze Martensregeringen en de twee regeringen van Dehaene hebben menige belg doen verplichten om daadwerkelijk "de tering naar de nering" te zetten...

Ik heb het meegemaakt en tallozen met mij op dit forum hier....

Ze hebben ons doen bloeden om de financiën van dit land eerst grondig te laten ontsporen (Martens) en zijn destijds enorme schuldenberg tot een aanvaardbaar peil terug te brengen (Dehaene)...

8 jaar verhofstadt en zijn rode vazallen was voldoende om ons terug te brengen naar het verleden aangezien de schuld dankzij zijn laks beleid en open deuren én vensterspolitiek wederom de hoogte inging...

En nu willen de rode rakkers uit het zuiden dit soort politiek blijven verder zetten ten koste van de anderstalige landgenoten....

Dit soort partijen verdedigd u hier dus...

Laatst gewijzigd door Svennies : 25 november 2010 om 01:37.
Svennies is offline  
Oud 25 november 2010, 02:34   #59
BWarrior

Standaard

Citaat:
En nog iets mijn beste bruno,deze een écht citaat "niet u,maar de staat leeft boven zijn stand"....
De politieker die dit citeerde heeft met zijn partij en de andere belgicistische partijen een monster gecreëerd ...
Het huidige belgië...

De talloze Martensregeringen en de twee regeringen van Dehaene hebben menige belg doen verplichten om daadwerkelijk "de tering naar de nering" te zetten...

Ik heb het meegemaakt en tallozen met mij op dit forum hier....

Ze hebben ons doen bloeden om de financiën van dit land eerst grondig te laten ontsporen (Martens) en zijn destijds enorme schuldenberg tot een aanvaardbaar peil terug te brengen (Dehaene)...

8 jaar verhofstadt en zijn rode vazallen was voldoende om ons terug te brengen naar het verleden aangezien de schuld dankzij zijn laks beleid en open deuren én vensterspolitiek wederom de hoogte inging...

En nu willen de rode rakkers uit het zuiden dit soort politiek blijven verder zetten ten koste van de anderstalige landgenoten....

Dit soort partijen verdedigd u hier dus...
Merk op dat ik hier geen enkele gevestigde partij verdedig, daar ze allemaal - in min of meerdere mate - een Vlaams-(Waals-)soevereinistisch programma verdedigen. Voor een compromis dat België nog duurder, nog ingewikkelder, inefficiënter, asocialer, minder bestuurbaar, onstabieler, minder democratisch, onetischer en onlogischer maakt, bedank ik.
BWarrior is offline  
Oud 25 november 2010, 03:06   #60
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Merk op dat ik hier geen enkele gevestigde partij verdedig, daar ze allemaal - in min of meerdere mate - een Vlaams-(Waals-)soevereinistisch programma verdedigen. Voor een compromis dat België nog duurder, nog ingewikkelder, inefficiënter, asocialer, minder bestuurbaar, onstabieler, minder democratisch, onetischer en onlogischer maakt, bedank ik.
Beste Bruno, je weert je als een duivel in een wijwatervat, maar dat komt omdat je beseft dat BUB in Vlaanderen NOG minder betekent, en geen bestaansreden meer zal hebben. Jammer voor jou, maar die realiteit komt er aan...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be