Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 24 november 2010, 23:58   #121
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Groen! Gaan we nog beginnen schelden ook of zo?

toccata is offline  
Oud 25 november 2010, 00:04   #122
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
grappig
Zou niet weten wat daar grappig aan is. Discussies over politiek zoals hier zijn een vorm van beschaving en ontwikkeling. En natuurlijk is ook de vrije meningsuiting erg belangrijk.
Stefanie is offline  
Oud 25 november 2010, 00:10   #123
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Zelf zou ik absoluut geen goede politica zijn. Hier op het forum gaat het mij over argumenten, inzicht, ideeën, overtuiging en ideologie, een manier van denken, niet over verantwoordelijkheid nemen.
Hoezo,het is aan het volk om die politici die hun job niet terdege uitvoeren bij gebrek aan verantwoordelijkheidszin af te straffen in het stemlokaal....

En dat is mede uw verantwoordelijkheid...
Svennies is offline  
Oud 25 november 2010, 00:14   #124
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Even duidelijk als NVA die in Schotland zegt dat Vlaamse onafhankelijkheid voor binnenkort is en in Vlaanderen dat iedereen ouder dan 50 het niet meer zal meemaken.
Alleszins, de volgende verkiezing, die gaan de meeste mensen nog wel meemaken.

En geloof het maar, dit komt nooit meer goed.
Oud 25 november 2010, 00:15   #125
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht

Het was maar een grapje hoor. Van alle traditionele partijen zijn jullie absoluut de minst erge.
solidarnosc is offline  
Oud 25 november 2010, 00:16   #126
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Ach u klinkt als een getuige van Jehova.
solidarnosc is offline  
Oud 25 november 2010, 00:18   #127
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het was maar een grapje hoor. Van alle traditionele partijen zijn jullie absoluut de minst erge.
In theorie wel, maar in de praktijk neemt Groen! geen anti-nationalistische stellingnames in (Ecolo ook niet).
BWarrior is offline  
Oud 25 november 2010, 00:19   #128
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Inderdaad,zoals Vanden boeynants vroeger al zei "trop is te veel,en te veel is trop"....

Ze hebben een beetje té veel blufpoker gespeeld...

En nu krijgen ze het als een boemerang terug pal in hun gezicht...

En daarbij nog het feit dat al die francofone egokes absoluut géén gezichtsverlies willen leiden komt ons bijzonder goed uit...

Aftellen maar.....
Svennies is offline  
Oud 25 november 2010, 00:20   #129
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Hoezo,het is aan het volk om die politici die hun job niet terdege uitvoeren bij gebrek aan verantwoordelijkheidszin af te straffen in het stemlokaal....

En dat is mede uw verantwoordelijkheid...
Ge hebt gelijk, maar mijn principe is dat iedereen vrij is om te stemmen voor wie hij of zij wil. Iedere partij heeft argumenten. Na de verkiezingen doen de ministers toch wat ze willen. Verkiezingsbeloftes zijn hier niet veel waard. Bovendien zijn de verkiezingen maar om de vier jaar. Voor 't Vlaams parlement maar om de vijf jaar. Voor de gemeentes zelfs maar om de zes jaar. Daarna hebben de ministers vrij spel. Als individu kunt ge niet veel doen. Een verkozene kan dat wel. Maar goed, 'k ben blij te horen dat iemand nog wijst op de verantwoordelijkheid van de kiezers. Als kiezer voel ik mij toch wel vrij machteloos. Dat mijn stem een verloren stem was, vind ik niet. Dat mijn stem iets opgelost heeft, vind ik echter ook niet. De problemen in dit land zijn na de verkiezingen alleen maar erger geworden.
Stefanie is offline  
Oud 25 november 2010, 00:24   #130
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al de spelletjes van de Belgicisten zullen hen zuur opbreken. De Vlaamse kiezer zal volgende maal nog iets duidelijker moeten zijn.
"keen politiek spelletjes", om het in het koeterwaals van de favoriete premier der N-VA te zeggen
BWarrior is offline  
Oud 25 november 2010, 00:24   #131
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In zoverre dat ik een boodschap heb die u niet wil horen, dat klopt.
Oud 25 november 2010, 01:01   #132
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge hebt gelijk, maar mijn principe is dat iedereen vrij is om te stemmen voor wie hij of zij wil.
Dat gebeurt toch ook mijn beste,u mag hier in Vlaanderen iederéén kiezen die op Uw kiesbiljet voorkomt....
Dat u niet op een francofone kandidaat buiten uw kiesgebied kan stemmen ligt aan het feit dat het destijds de francofonen waren die erop aandrongen om het unitair belgië op te splitsen in gewesten en kiesdistricten,nét zoals ze erop stonden om de toenmalige partijen op te splitsen in Waalse én Vlaamse fracties...
Dit alles enkel én alleen om de groeiende machtspositie der Vlaamstaligen af te kunnen remmen...

Citaat:
Na de verkiezingen doen de ministers toch wat ze willen. Verkiezingsbeloftes zijn hier niet veel waard.
Mis,de partijvoorzitters beslissen wat de ministers zullen doen en laten op politiek vlak aangezien zij het zijn waaraan de minister zijn zitje heeft te danken...

Citaat:
Als kiezer voel ik mij toch wel vrij machteloos. Dat mijn stem een verloren stem was, vind ik niet. Dat mijn stem iets opgelost heeft, vind ik echter ook niet. .
O jawel,uw stem als klein onderdeeltje van het grote geheel heeft duidelijk bijgedragen tot de huidige situatie wat betreft de machtspositie in dit land...

De belgicistische partijen in Vlaanderen worden steeds meer afgestraft voor hun slappe beleid,zodanig dat zij momenteel niet meer klakkeloos de wil van de kiezers gaan negeren...

De francofone minderheid wordt langzaam maar zeker uit hun machtspositie gedrongen door het ontwakende Vlaamse zelfbewustzijn....

Bekijk eens het lijstje van de belangrijkste ministerambten in dit land van de laatste regeringen,zal u versteld staan dat de theoretische minderheid in de meeste gevallen de belangrijkste én invloedrijkste departementen in dit land in handen hebben.

Citaat:
De problemen in dit land zijn na de verkiezingen alleen maar erger geworden.
Daar moeten we nu even door...

Wat verkiest u,dat de situatie hetzelfde gaat blijven zoals het momenteel is,en wallonië niet alléén zichzelf maar ook brussel én Vlaanderen langzaam maar zeker richting ondergang brengen...

Of wil u dat er échte democratie komt in dit land én een eerlijke verdeling van het maatschappelijk inkomen gekoppeld aan een zelfstandig beleidsplan om de toekomst van Vlaanderen én zijn inwoners veilig te stellen...

Zolang Di Rupo blijft herhalen dat géén enkele franstalige er armer mag van worden is géén enkel compromis haalbaar...

U moet weten dat als een franstalige er armer van zou worden,dit niet ligt aan het feit dat hij te weinig geld uit zowel federale pot als de Vlaamse transferts zou ontvangen...

Het ligt eerder aan het feit dat zij al 30 jaar lang véél meer krijgen dan dat hun rechtens toekomt dank zij die financiëringswet....

Het gaat om uw toekomst en die van uw kinderen....
Svennies is offline  
Oud 25 november 2010, 09:50   #133
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Bedoelt u nu dat de N-VA hiermede te kennen geeft dat ze de boel weliswaar wil afschieten, maar nu nog niet, om tactische redenen?
Dat is nogal evident. Van iemand die een doctoraat geschiedenis op zak heeft zou je toch enig inzicht mogen verwachten denk ik zo. Echt moeilijk is dat niet.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 25 november 2010, 09:52   #134
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klopt helemaal niet. De tekst werd afgeschoten na verschillende uren.
U heeft gelijk, het waren er welgeteld 2. Tekst "lezen", persconferentie regelen en de bazooka bovenhalen. Staaltje dommigheid eerste klas. Het was prachtig.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 25 november 2010, 09:53   #135
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Herlees uw berichten van voor BDW de financieringswet uitvond. Zielige N-VA-slaaf.

BDW heeft dat gedrocht van een financieringswet helemaal niet uitgevonden.
fox is offline  
Oud 25 november 2010, 09:56   #136
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nope, wij getuigen U van Vlaanderen en zijn almacht eens wakker geworden!
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 25 november 2010, 22:47   #137
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
U heeft gelijk, het waren er welgeteld 2. Tekst "lezen", persconferentie regelen en de bazooka bovenhalen. Staaltje dommigheid eerste klas. Het was prachtig.
Het was prachtig ja, alleen jammer dat de NVA deze kans liet liggen. CDenV hield het nog vol tot met Kerstmis, da's nog langer dan de NVA! In die zin was de CDenV nog Vlaamsgezinder dan de NVA nu!
Stefanie is offline  
Oud 25 november 2010, 22:50   #138
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat gebeurt toch ook mijn beste,u mag hier in Vlaanderen iederéén kiezen die op Uw kiesbiljet voorkomt....
Dat u niet op een francofone kandidaat buiten uw kiesgebied kan stemmen ligt aan het feit dat het destijds de francofonen waren die erop aandrongen om het unitair belgië op te splitsen in gewesten en kiesdistricten,nét zoals ze erop stonden om de toenmalige partijen op te splitsen in Waalse én Vlaamse fracties...
Dit alles enkel én alleen om de groeiende machtspositie der Vlaamstaligen af te kunnen remmen...
Ik bedoel dat ik hier niet ga commanderen op wie de anderen moeten stemmen. Als gij niet op mijn partij stemt, dan vind ik dat jammer, maar het is ook belangrijk om mij daarbij neer te leggen. Dat is democratie.
Stefanie is offline  
Oud 25 november 2010, 22:51   #139
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Mis,de partijvoorzitters beslissen wat de ministers zullen doen en laten op politiek vlak aangezien zij het zijn waaraan de minister zijn zitje heeft te danken...
Dat klopt, maar de kiezer staat erbij en kijkt ernaar. Dat bedoelde ik. Wij kunnen als kiezer de ministers niet dwingen om hun beloften na te komen.
Stefanie is offline  
Oud 25 november 2010, 22:55   #140
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het gaat om uw toekomst en die van uw kinderen....
Leg dat eens uit aan diegenen die België nog altijd willen redden. Nog altijd is er veel verzet tegen Vlaamse onafhankelijkheid. Hebt ge de laatste tijd veel TV gekeken? Die journalisten bv. zijn duidelijk anti-Vlaams.
Stefanie is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be