Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 november 2010, 11:48   #61
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Kortom 50 jaar in een kamer met "padded walls"....
Of paddo'd walls, dat werkt ook heel goed.
Oud 24 november 2010, 11:52   #62
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Beetje een vreemde carrièrewending toch wel...
Toen ik afstudeerde wou ik geschiedenis houden als een hobby, net als mijn werk. Heb het toch afgemaakt, zodat ik een diploma hoger onderwijs had, vandaar...
Oud 24 november 2010, 13:22   #63
Hensup
Burger

Standaard

Wat is er trouwens wetenschappelijk aan geschiedenis?
Hensup is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 17:16   #64
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Het gaat er om hoe wij daar nu over denken? De heilige regels die bepalen of ik in de hemel kom hangen af van wat mijn medemensen denken en kunnen in enkele eeuwen compleet veranderen?
Alles is veranderlijk: zo lach je en zo huil je.....
Citaat:
Mijn eeuwige ziel bungelt aan een draadje van interpretatie? Dat is zoiets als stellen dat een nazi die in 1944 stierf nog goed was maar eentje die in 1946 overleed naar de hel gaat, want toen dacht men toch anders over dat gedrag.
Ja, ja: het leven zit ingewikkeld in elkaar. Nu word ik als een idioot beschouwd en over pak weg 1000 jaar word ik overal op aarde als een God vereerd.
Citaat:

Dus ik word gekropen en uitgerust met zintuigen die op die schaal nog wel werken? Of hoe zit dat dan?
zo zit het: ze maken een microwezen van je...en die ben je nu ook al, maar je beseft het zelf nog niet.
Maar er zijn 10^40 kopieën van jou in de microkosmos, dus bij elke microwezen één, om maar te zwijgen van de mini-microkosmos.
Citaat:

Maar waarom dan? In jouw atoomtheorie zie ik geen enkele reden waarom het belangrijk is dat de mensheid blijft bestaan.
dan heb je het zeker niet goed begrepen.
Citaat:
Zolang er vroeger of later maar intelligente wezens beginnen met ruimteschepen bouwen maakt het het universum/god/jou niet uit, en gezien ik na mijn dood niet meer tussen die mensen leef maakt het mij niks uit. Wat is dan de grote belangrijke reden dat de mensheid toch moet blijven bestaan? Wie heeft daar belang bij? Wie doen we er een gunst mee?
de mensheid zelf heeft belang bij haar bestaan om te beginnen.
Zoals jij het toch ook belangrijk vind dat je bestaat, hoop ik.
Of kan het jou ook niet schelen of je leeft of dood bent?
De belangrijkheid van het leven is niet alleen het grote verband, maar ook elk individu daarin en ook de mensheid.
Citaat:

Ik ben anders wel een pocoloco linkiewinkie multiculti intellectuele grachtenpander zonder grachtenpand want die zijn er zo weinig in Eindhoven he?
.........
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 17:29   #65
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Alles is veranderlijk: zo lach je en zo huil je.....Ja, ja: het leven zit ingewikkeld in elkaar. Nu word ik als een idioot beschouwd en over pak weg 1000 jaar word ik overal op aarde als een God vereerd.
Maar, dat betekent dat als jij nu zou overlijden je dus naar de plaats gestuurd word waar idioten heen gaan, en niet naar de plaats waar vereerde goden heen gaan. Want dat was jouw punt, dat je beoordeling door god afhangt van hoe er momenteel door mensen tegen dingen word aangekeken, dat de hemel een soort publieksprijs is, een normen en waarden award.
Citaat:
zo zit het: ze maken een microwezen van je...en die ben je nu ook al, maar je beseft het zelf nog niet.
Maar er zijn 10^40 kopieën van jou in de microkosmos, dus bij elke microwezen één, om maar te zwijgen van de mini-microkosmos.
Maar wat gaan al die microwezentjes dan doen zodra ik er niet meer ben? Dan moeten ze toch een nieuwe mij kunnen vormen? Of veranderen ze dan langzaam in compostwezentjes om via plantwezentjes en koewezentjes uiteindelik weer een kopie van een nieuw mens te maken? Of heeft elk wezentje een heel groot smoelenboek bij waar iedereen in staat, als een soort Sinterklaas dus?
[qute]dan heb je het zeker niet goed begrepen. de mensheid zelf heeft belang bij haar bestaan om te beginnen.[/quote]
Maar wie of wat is "de mensheid" dan, die mensheid die het erg zou vinden als ze er over 500 jaar niet meer is?
Citaat:
Zoals jij het toch ook belangrijk vind dat je bestaat, hoop ik.
Of kan het jou ook niet schelen of je leeft of dood bent?
Natuurlijk vind ik het fijn om te leven, maar ik ben een individu, geen soort of abstract concept. Zelfs bij de meeste religies word een individu wel een ziel toebedeeld, maar een volk niet.
Citaat:
De belangrijkheid van het leven is niet alleen het grote verband, maar ook elk individu daarin en ook de mensheid.
Maar waarom is die zo belangrijk? Omdat jij graag over 1000 jaar nog herinnerd wil worden? In dat geval zijn er belangrijkere issues die je moet gaan tekkelen...
Citaat:
.........
Ja, jij maakt me uit voor kapitalist.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 24 november 2010 om 17:30.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 22:14   #66
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar, dat betekent dat als jij nu zou overlijden je dus naar de plaats gestuurd word waar idioten heen gaan, en niet naar de plaats waar vereerde goden heen gaan. Want dat was jouw punt, dat je beoordeling door god afhangt van hoe er momenteel door mensen tegen dingen word aangekeken, dat de hemel een soort publieksprijs is, een normen en waarden award.
hier op aarde natuurlijk wel, maar in de microkosmos zit ik goed, hoor!! Zowel nu als na mijn dood.
Citaat:
Maar wat gaan al die microwezentjes dan doen zodra ik er niet meer ben? Dan moeten ze toch een nieuwe mij kunnen vormen?
Die "jouw" is nu al in de hemel van de microkosmos en wordt na jouw dood gewoon voortgezet.
Geen probleem.
Citaat:
Of veranderen ze dan langzaam in compostwezentjes om via plantwezentjes en koewezentjes uiteindelik weer een kopie van een nieuw mens te maken?
dat kan ook, maar is heel wat ingewikkelder omdat een nieuw mens zo dan wel ontelbare wezens van de hele aarde in zich heeft en niet alleen jij
Citaat:
Of heeft elk wezentje een heel groot smoelenboek bij waar iedereen in staat, als een soort Sinterklaas dus?
zo is het.
Citaat:
Maar wie of wat is "de mensheid" dan, die mensheid die het erg zou vinden als ze er over 500 jaar niet meer is?
zo is het...of denk je dat de mensheid werkelijk onverschillig zou zijn omtrent haar eigen voortbestaan of toch nog een instinct van overleven heeft, zoals elk normaal wezen dat heeft?
Citaat:
Natuurlijk vind ik het fijn om te leven, maar ik ben een individu, geen soort of abstract concept. Zelfs bij de meeste religies word een individu wel een ziel toebedeeld, maar een volk niet.
nou dat is dan fout, want er is ook zoiets als een volksziel of een ziel der mensheid.
God is zelfs bij uitstek een collectieve persoon.
En juist deze is bij uitstek de heilige geest.
Maar wel heeft een volk dan natuurlijk een goede leider nodig om dat duidelijk te maken.
God is de Geest der gemeenschap.
Amen.
Citaat:

Maar waarom is die zo belangrijk? Omdat jij graag over 1000 jaar nog herinnerd wil worden? In dat geval zijn er belangrijkere issues die je moet gaan tekkelen...
Oh ja zeker, want dan is er weer een nieuwe harriechristus die dan weer niet geloofd wordt en zeurt over die ouwe die het allemaal nog niet zo goed door had.
Ja: zo gaat dat.
Citaat:
Ja, jij maakt me uit voor kapitalist.
Nou ja: ik doe er op mijn manier, ook aan mee, hoor!!
Je behoeft je niet persoonlijk aangesproken te voelen.
Wij zijn allemaal kapitalisten, de een alleen met meer overtuiging dan de ander.

Maar op mijn geestelijke manier ben ik daar toch boven verheven, omdat ik de weg weet naar een ander inzicht.

Maar zeker ik niet alleen, maar ook anderen, met name de groenen zullen hier een zeer grote taak moeten krijgen.
En de rest van de mensheid zal dan ook wel eens wakker worden.
Goedschiks of kwaadschiks.
Oud 25 november 2010, 13:49   #67
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
hier op aarde natuurlijk wel, maar in de microkosmos zit ik goed, hoor!! Zowel nu als na mijn dood.
Dat is niet wat jij beweerde, je hebt gezegd dat de manier waarop hier en nu tegen bepaalde dingen aangekeken word bepaald of deze dingen als goed of als slecht gezien worden op het moment dat je door god beoordeeld word. Gezien de publieke consensus bent u in god's ogen dus een morosoof.
Citaat:
Die "jouw" is nu al in de hemel van de microkosmos en wordt na jouw dood gewoon voortgezet.
Geen probleem.
Dus als ik dood ga ben ik daarna gewoon dood, maar er leven nu al wel kopieen van mij (wat niet kan door het verschil in schaal, dan werken de natuurwetten niet meer hetzelfde waardoor zij niet hetzelfde opgebouwd zijn als wij, maar dat terzijde) in de hemel, en in de hel ook dan neem ik aan? Dus wat ik van mijn leven maak doet er niks toe eigenlijk, ik word daar niet voor beloond of gestraft?
Citaat:
dat kan ook, maar is heel wat ingewikkelder omdat een nieuw mens zo dan wel ontelbare wezens van de hele aarde in zich heeft en niet alleen jij
zo is het.zo is het...of denk je dat de mensheid werkelijk onverschillig zou zijn omtrent haar eigen voortbestaan of toch nog een instinct van overleven heeft, zoals elk normaal wezen dat heeft?
Een mens heeft zeker een instinct om zich voort te planeten en zijn soort te laten voortleven, maar dat is prima te verklaren aan de hand van de evolutie, individuen die dat niet hebben lopen een hoger risico om minder genen bij te dragen.
Citaat:
nou dat is dan fout, want er is ook zoiets als een volksziel of een ziel der mensheid.
En wat is dat dan, zo'n volksziel? Is dat dan ook een soort siamese tweeling met de volksziel van de neanderthalers? En hebben verschillende rassen dan hun eigen plekje in die volksziel? En wat zou er gebeuren met zeg een neanderthal-ons kruising?
Citaat:
God is zelfs bij uitstek een collectieve persoon.
En juist deze is bij uitstek de heilige geest.
Maar wel heeft een volk dan natuurlijk een goede leider nodig om dat duidelijk te maken.
God is de Geest der gemeenschap.
Amen.
Oh ja zeker, want dan is er weer een nieuwe harriechristus die dan weer niet geloofd wordt en zeurt over die ouwe die het allemaal nog niet zo goed door had.
Ja: zo gaat dat.
Volgens mij gaf je net toe dat je fout zit en we pas over duizend jaar mogen weten dat de waarheid eigenlijk heel anders is, wat dan ook weer niet de waarheid blijkt te zijn etc. Als het allemaal niet waar is, waarom zouden we dan luisteren?
Citaat:
Nou ja: ik doe er op mijn manier, ook aan mee, hoor!!
Je behoeft je niet persoonlijk aangesproken te voelen.
Wij zijn allemaal kapitalisten, de een alleen met meer overtuiging dan de ander.

Maar op mijn geestelijke manier ben ik daar toch boven verheven, omdat ik de weg weet naar een ander inzicht.

Maar zeker ik niet alleen, maar ook anderen, met name de groenen zullen hier een zeer grote taak moeten krijgen.
En de rest van de mensheid zal dan ook wel eens wakker worden.
Goedschiks of kwaadschiks.
Dus, nog even samengevat: de groenen zijn jouw bondgenoten tegen het kapitalisme. Jij stemt rechts, wat niet bepaald groen is. Ik stem in feite groener dan jij. Toch ben jij verheven omdat je de weg weet naar een ander inzicht, maar weigert om dat inzicht op jezelf toe te passen en te stoppen met stemmen op die verderfelijke kapitalisten? Weet je wat, ik heb ondertussen het idee dat deze onzin als een beerput is, hoe dieper je graaft, hoe meer stront je vindt. Succes met zieltjes winnen, en tot in de microkosmos.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 25 november 2010 om 13:50.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 15:17   #68
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is niet wat jij beweerde, je hebt gezegd dat de manier waarop hier en nu tegen bepaalde dingen aangekeken word bepaald of deze dingen als goed of als slecht gezien worden op het moment dat je door god beoordeeld word. Gezien de publieke consensus bent u in god's ogen dus een morosoof.
Je hebt dus weer niet goed gelezen: volgens de aardse domkoppen ben ik een morosoof.
Volgens de microwezens ben ik uiteraard het grootste genie dat de mensheid ooit heeft voorgebracht.
Citaat:
Dus als ik dood ga ben ik daarna gewoon dood, maar er leven nu al wel kopieen van mij (wat niet kan door het verschil in schaal, dan werken de natuurwetten niet meer hetzelfde waardoor zij niet hetzelfde opgebouwd zijn als wij, maar dat terzijde) in de hemel, en in de hel ook dan neem ik aan? Dus wat ik van mijn leven maak doet er niks toe eigenlijk, ik word daar niet voor beloond of gestraft?
zeker wel volgens de logica van oorzaak en gevolg.
Citaat:
Een mens heeft zeker een instinct om zich voort te planeten en zijn soort te laten voortleven, maar dat is prima te verklaren aan de hand van de evolutie, individuen die dat niet hebben lopen een hoger risico om minder genen bij te dragen.
Je mist the point: het gaat hier om de overlevingsdrang van de mensheid in het geheel.
Citaat:
En wat is dat dan, zo'n volksziel? Is dat dan ook een soort siamese tweeling met de volksziel van de neanderthalers? En hebben verschillende rassen dan hun eigen plekje in die volksziel? En wat zou er gebeuren met zeg een neanderthal-ons kruising?
de volksziel wordt bepaald door een cultuur en een geschiedenis die een volk gemeenschappelijk heeft.
Citaat:
Volgens mij gaf je net toe dat je fout zit en we pas over duizend jaar mogen weten dat de waarheid eigenlijk heel anders is, wat dan ook weer niet de waarheid blijkt te zijn etc. Als het allemaal niet waar is, waarom zouden we dan luisteren?
Omdat het toch allemaal momenten zijn, fases in een ontwikkelingsproces.
Kortom: het is ook niet zo dat het helemaal niet waar is, maar dat er altijd weer een hogere waarheid komt.
Het ontwikkelt zichzelf in een dialectisch proces van tegenstellingen tot een hogere eenheid.
Citaat:

Dus, nog even samengevat: de groenen zijn jouw bondgenoten tegen het kapitalisme. Jij stemt rechts, wat niet bepaald groen is. Ik stem in feite groener dan jij.
Ik heb ook mijn eigen partij: de HCP....harriechristuspartij met heel veel groen erin.
Citaat:
Toch ben jij verheven omdat je de weg weet naar een ander inzicht, maar weigert om dat inzicht op jezelf toe te passen en te stoppen met stemmen op die verderfelijke kapitalisten?
dat was even vanwege de Islam....die ik overigens verderfelijk vind vanuit een Links standpunt, dus niet omwille van rechts.
Links heeft hier een draadje laten vallen.
Overigens heeft de PVV ook linkse standpunten, maar: oké, op het punt van Groen zijn ze niet erg vooruitstrevend te noemen.
Wel zijn ze sentimenteel met de dieren.
Citaat:
Weet je wat, ik heb ondertussen het idee dat deze onzin als een beerput is, hoe dieper je graaft, hoe meer stront je vindt. Succes met zieltjes winnen, en tot in de microkosmos.
Zou het kunnen zijn dat je in je eigen beerput zit te graven?
Oud 26 november 2010, 10:27   #69
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Je hebt dus weer niet goed gelezen: volgens de aardse domkoppen ben ik een morosoof.
Volgens de microwezens ben ik uiteraard het grootste genie dat de mensheid ooit heeft voorgebracht.
Dat is niet wat je eerst beweerde, we moeten ons gedragen en worden beoordeeld naar de normen van deze tijd. Dat zij je.
Citaat:
zeker wel volgens de logica van oorzaak en gevolg.
Maar als ik nu al besta als een heleboel microwezentjes in de hemel, wat valt daar dan nog aan te "oorzaken"?
Citaat:
Je mist the point: het gaat hier om de overlevingsdrang van de mensheid in het geheel.
Nee, jij mist de point, of je weigert gewoon uit te leggen waar die geest en die drang dan precies inzitten, en waaraan ik merk dat ze bestaan.[/quote]
Citaat:
de volksziel wordt bepaald door een cultuur en een geschiedenis die een volk gemeenschappelijk heeft.
Dus net was er nog een ziel voor de hele mensheid, en nu voor losse volkeren. Als Belgie splitst, splitst die ziel dan ook?
Citaat:
Omdat het toch allemaal momenten zijn, fases in een ontwikkelingsproces.
Kortom: het is ook niet zo dat het helemaal niet waar is, maar dat er altijd weer een hogere waarheid komt.
Het ontwikkelt zichzelf in een dialectisch proces van tegenstellingen tot een hogere eenheid.
Je geeft me gelijk dus, jouw waarheid is helemaal niet waar. Mooi.
Citaat:
Ik heb ook mijn eigen partij: de HCP....harriechristuspartij met heel veel groen erin.
Uhuh. En vertel eens, heeft u al een compleet verkiezingsprogramma? Bent u al steunverklaringen gaan verzamelen? Er is een verschil tussen een echte partij en een gedroomde partij.
Citaat:
dat was even vanwege de Islam....die ik overigens verderfelijk vind vanuit een Links standpunt, dus niet omwille van rechts.
Vrede voor alle kinderen van god de microwezentjes, behalve voor moslims, die moeten uitgezet worden naar ergens waar de grote harrie ze niet tegen kan komen. En tegen de meeste andere religies heb je waarschijnlijk vooral niks omdat ze een ver van je bed show vormen en je er hier in je heilige landje geen last van hebt.
Citaat:
Links heeft hier een draadje laten vallen.
Overigens heeft de PVV ook linkse standpunten, maar: oké, op het punt van Groen zijn ze niet erg vooruitstrevend te noemen.
Wel zijn ze sentimenteel met de dieren.
Met huisdieren ja. Duizend speciale agenten inzetten waardoor het politieapparaat als geheel versnipperd raakt en minder efficient word en ondertussen boerderijdieren en wild negeren.
Citaat:
Zou het kunnen zijn dat je in je eigen beerput zit te graven?
Dat zou kunnen ja, dat zou wel de plek zijn waar ik jouw logica op zou slaan...
Oud 26 november 2010, 10:54   #70
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is niet wat je eerst beweerde, we moeten ons gedragen en worden beoordeeld naar de normen van deze tijd. Dat zij je.
we worden ook beoordeeld door God in het licht der eeuwigheid.
Dat laatste oordeel heeft veel meer waarde.
Citaat:
Maar als ik nu al besta als een heleboel microwezentjes in de hemel, wat valt daar dan nog aan te "oorzaken"?
Jouw eigen gedrag in het hier en nu als een constant proces van oorzaak en gevolg en wat ook in de microkosmos gebeurt.
Citaat:
Nee, jij mist de point, of je weigert gewoon uit te leggen waar die geest en die drang dan precies inzitten, en waaraan ik merk dat ze bestaan.
ze bestaan in de wil en het denken der mensheid.
Citaat:
Dus net was er nog een ziel voor de hele mensheid, en nu voor losse volkeren. Als Belgie splitst, splitst die ziel dan ook?
Beiden is waar: ziel der mensheid en de aparte volkeren.
Inderdaad: dan splitst de ziel ook.
Citaat:
Je geeft me gelijk dus, jouw waarheid is helemaal niet waar. Mooi.
fout dus. Goed lezen: het is een moment in een eindeloze ontwikkeling en dus ook wel waar.
Het is zelfs een zeer grote waarheid die niet zo maar van de ene op de andere dag verandert.
Maar wel kan deze in de loop der komende miljarden ondergeschikt raken voor een nog hogere waarheid.
Citaat:
Uhuh. En vertel eens, heeft u al een compleet verkiezingsprogramma? Bent u al steunverklaringen gaan verzamelen? Er is een verschil tussen een echte partij en een gedroomde partij.
Gods molens malen langzaam en mijn partij leeft niet bij de waan van de dag.
Citaat:
Vrede voor alle kinderen van god de microwezentjes, behalve voor moslims, die moeten uitgezet worden naar ergens waar de grote harrie ze niet tegen kan komen.
het is precies andersom: mensen houden meer van Allah dan van harriechristus, zo dom zijn ze.
Citaat:
En tegen de meeste andere religies heb je waarschijnlijk vooral niks omdat ze een ver van je bed show vormen en je er hier in je heilige landje geen last van hebt.
zo is het....op de lange duur zal al die onzin dan ook verdwijnen. Het zijn leuke verhaaltjes uit de oude doos.
Citaat:
Met huisdieren ja. Duizend speciale agenten inzetten waardoor het politieapparaat als geheel versnipperd raakt en minder efficient word en ondertussen boerderijdieren en wild negeren.
vooruit maar...
Citaat:
Dat zou kunnen ja, dat zou wel de plek zijn waar ik jouw logica op zou slaan...
dat is me wel duidelijk......en al je eigen onzin zet je in de porseleinen kast.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 26 november 2010 om 10:57.
Oud 26 november 2010, 11:38   #71
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
vooruit maar...dat is me wel duidelijk......en al je eigen onzin zet je in de porseleinen kast.
Zoals Jezus al zei: "Koop hier uw houten kasten, veel steviger dan porselein."
Oud 26 november 2010, 14:57   #72
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals Jezus al zei: "Koop hier uw houten kasten, veel steviger dan porselein."
Nee: dat was zijn vader de timmerman.

Jezus zeide: breng gerust hier al Uw water, ik verander deze gratis in wijn.....
Oud 26 november 2010, 15:12   #73
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Nee: dat was zijn vader de timmerman.

Jezus zeide: breng gerust hier al Uw water, ik verander deze gratis in wijn.....
Ja, ons lokken met wijn uit water en vervolgens is er in de hemel geen bier. Het doet me een beetje denken aan iemand die bootvluchtelingen ronselt. "Ja, het is daar echt veel beter, maar dan moet je dus wel eerst betalen/mij aanbidden en naar mijn regels leven."
Oud 26 november 2010, 19:01   #74
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, ons lokken met wijn uit water en vervolgens is er in de hemel geen bier. Het doet me een beetje denken aan iemand die bootvluchtelingen ronselt. "Ja, het is daar echt veel beter, maar dan moet je dus wel eerst betalen/mij aanbidden en naar mijn regels leven."
Dat slaat natuurlijk als een tang op een varken, want zo'n persoon vraagt alleen maar heel veel geld.

Maar dat Jezus zelf een zuipschuit was en zich daar eigenlijk voor schaamde dat is iets anders.

Nee: in de hemel wordt natuurlijk niet gedronken en ook niet gerookt....wel wordt daar harpmuziek gespeeld en in de bijbel van harriechristus gelezen.

Plus zo af en toe pauze met thee en een koekie....
Oud 29 november 2010, 10:10   #75
Bovenbuur

Standaard

Harp? Wij moeten tot in de eeuwigheid uit onze plaat kunnen gaan met een harp? Hoe meer je erover verteld, hoe zekerder ik weet dat ik er niet heen wil. Misschien moet ik dan toch maar moslim worden, dan krijg je in ieder geval nog goed gezelschap...
Oud 29 november 2010, 11:47   #76
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Harp? Wij moeten tot in de eeuwigheid uit onze plaat kunnen gaan met een harp? Hoe meer je erover verteld, hoe zekerder ik weet dat ik er niet heen wil. Misschien moet ik dan toch maar moslim worden, dan krijg je in ieder geval nog goed gezelschap...
helaas: de maagden zijn op.

Oud 29 november 2010, 11:50   #77
openeye
Gouverneur

openeye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Haha klopt volledig!
openeye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2010, 12:11   #78
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door openeye Bekijk bericht
Haha klopt volledig!
Gods inzicht is echt wel heel wat beter dan die van de domme mensen....met name omdat God de microwezentjes zijn.
Oud 29 november 2010, 12:12   #79
openeye
Gouverneur

openeye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gods inzicht is echt wel heel wat beter dan die van de domme mensen....met name omdat God de microwezentjes zijn.
En waar is je bewijs? Geef me eens een mathematische berekening hoe jij daaraan komt?

Laatst gewijzigd door openeye : 29 november 2010 om 12:12.
openeye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2010, 12:15   #80
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door openeye Bekijk bericht
En waar is je bewijs? Geef me eens een mathematische berekening hoe jij daaraan komt?
Heeft niks met mathematiek te maken, maar is een kwestie van filosofisch denken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be