![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementslid
|
![]()
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett Laatst gewijzigd door Wautd : 11 november 2010 om 11:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Burger
|
![]() Dat Stockholmsyndroom heeft vermoedelijk alles te maken met de behoefte aan seks. Na verloop van tijd welteverstaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Themas worden reeds bestudeerd in wetenschappen zoals psychologie of sociologie. Ik zie geen nood om dat 'toegepaste theologie' te beginnen noemen,
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Burger
|
![]() Het is inderdaad heel goed mogelijk om theologie als bijvak in het cluster psychologie voor dummies te onderwijzen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() http://www.allaboutheart.org/prayers-for-healing.htm http://seattletimes.nwsource.com/htm...53_pray31.html |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bidden kan soms helpen.
Zo heb ik vroeger eens in moeilijkheden gezeten. Ik had pas mijn atoomtheorie gevonden, maar ik was zo dom om kort daarop ontslag te nemen van mijn werk. Ook had mijn vriend mij van zijn zolderkamer afgezet omdat hij mij niet meer verdragen kon, ik denk ook vanwege die atoomtheorie. Enfin: ik had weer niks, maar gelukkig mocht ik voor korte tijd bij andere mensen slapen. In mijn wanhoop bad ik tot God (iets wat ik anders nooit deed).....en zie: een hand van God werd op mijn schouder gelegd en God zeide tot mij: "dat is de eerste keer dat je tot mij bid!" Diezelfde nacht kreeg ik ook een droom over God en kort daarop kwam de baas uit Haarlem (waar ik gewerkt had) mij opzoeken om mij te vragen of ik weer aan het werk wilde. Sindsdien ging alles langzaam maar zeker weer beter. God is een zeer hoog heerschap en het is niet zo dat elke wens zo maar vervuld wordt, want God is niet Sinterklaas. Maar dat bidden nooit helpt dat zou ik ook niet willen zeggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit een nieuw gods-idee zal een nieuw wereldrijk ontstaan: een nieuwe aarde en een nieuwe hemel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Parlementslid
|
![]() Tegenwoordig lijkt "divine justice" bij bepaalde fundies weer op te komen. Feitelijk komt het er op neer dat men achter elke natuurramp een soort straf van God gaat zoeken. (met andere woorden, dingen zoals meteorologie, seismologie, klimatologie en vulkanologie zijn tijdverspilling en de olieramp in de Golf was God's wil ipv menselijke fouten).
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett Laatst gewijzigd door Wautd : 26 november 2010 om 16:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Burger
|
![]() Bart Peeters is naar het schijnt ook een beetje wereldvreemd
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hier nog één : http://skepp.be/artikels/pseudo-wete...gebed-genezing Voor sommigen misschien te lang om te lezen, toch even volhouden. Conclusie : klinkklare onzin dus.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 27 november 2010 om 08:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is géén van beiden.
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij vroeg me overigens of ik God zelf was, maar ik was toen net in een fase van onzekerheid daar over en dorst niet: ja te zeggen. Ik had het eigenlijk (achteraf gezien) wel moeten doen. Maar oké: het was mijn eerste TV optreden. |
|
![]() |
![]() |