![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Minister-President
|
![]() We kennen ze allemaal, de mopjes,sketches en spotprenten over meneer pastoor en zijn dienstmeid, of over de nonnetjes en de priester, over de paus,enz...
Zelfs over pedofiele priesters maken we grapjes. Grapjes waarmee ook de meeste die-hard kerkhangers hartelijk kunnen lachen. Tot daar de spot omtrent christenen/katholieken. De Jodengemeenschap dan. Iedereen kent de mopjes over Joden en hun gierigheid/geldzucht. Zelfs grappen over Joden versus Hitler doen de ronde. Over forel in botersaus zullen we maar zwijgen, maar niemand die zich verder druk maakt over de jodenmoppen. En dan de moslimgemeenschap. Vandaag las ik volgend bericht in de krant: Citaat:
Zijn er dan in de hele moslimgemeenschap helemaal geen mensen die eens een mopje maken over hun geloof? Is alles daar echt zo bloedserieus en eng? Ik kan dit maar moeilijk geloven, echt waar. Oke, vroeger maakten ze ons ook wijs dat we gingen branden in de hel, dat er een groot kruis op ons voorhoofd ging komen als we durfden te liegen, dat god de vader zou beginnen bloeden als we op onze hostie durfden te bijten,enz... Maar toen waren we nog kinderen, die vol overtuiging hun schoentje klaarzetten op de vooravond van 6 december. De dag dat we merkten dat we niet blind en doof werden van masturbatie verloren we niet enkel onze onschuld maar ook een groot stuk van ons geloof. Er zitten een paar moslims op dit forum , en van hen zou ik heel graag een antwoord op mijn vraag krijgen: Doen er in de moslimgemeenschap dan echt totaal geen grapjes de ronde omtrent jullie geloof en wat vinden jullie zelf over de cencuur betreffende die Deense satire?
![]() |
![]() |
#2 |
Burger
|
![]() Ik heb een goede vriend gehad die moslim was. Hij kon best lachen met moslimgrapjes. Maar een erg goede moslim was hij ook niet aangezien hij af en toe wel eens een Duvel drinkt. Het hangt er maar vanaf hoe extreem hun geloof is. Jammer genoeg zijn er bepaalde moslims die met bommen rond gaan lopen als er iets hen in het verkeerde keelgat schiet.
Er zijn best veel moslims die extreem gelovig zijn maar het wel allemaal goed bedoelen. Ik heb islamieten gekend die mij steeds opnieuw en opnieuw probeerde te overtuigen om zelf te bekeren tot de islam, omdat ik anders na mijn dood zou afzien. Als ik hen een mop over de islam zou vertellen zouden ze misschien een beetje kwaad zijn, maar vooral zeggen dat ik zulke dinge niet moest zeggen want dat ik het later zou bekopen (straf van Allah). Het komt mij voor dat zulke mensen het eerder goed bedoelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(cfr de brilliante film "The name of the Rose" bvb) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik ze louter als mens bekijk zijn het meestal de meest onaangename persoonlijkheden..schijnheiligheid is niet voor niets een afgeleide term uit de religie.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Maar dat bedoel ik nu net. De moppen over de paus of over Vangheluwe zijn niet meer te tellen. Naar mijn weten heeft er nog geen enkele katholiek of christen een dreigement geuit naar bv Geert Hoste omdat hij er de spot mee drijft. Ik vraag mij gewoon af of moslims soms ook eens een mop vertellen die betrekking heeft op Allah of op de Islam.
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Denk niet dat ik met collega's zou kunnen werken die constant proberen mij te bekeren op't werk.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Ik ken eigenlijk maar weinig islam/moslim grapkes, de enige die me direct binnenschiet is die cartoon waar'm zegt dat ze zonder maagden zitten.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Ik herinner me anders een paar decennia terug wel hevige en bitsige reacties op 'spekpaterartikels' in de Humo en 'bakskens vol met stro' liedjes..
![]() Maar bij bejaarden en oude wuven blijft het altijd bij wat verbaal geweld.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
-Een Asielzoeker etc... http://www.waarmaarraar.nl/offtopic/..._mop_ooit.html En als je denkt dat dat al flauw is, ga dan zeker niet op zoek naar islamitische moppen. http://abdulwadud.web-log.nl/abdulwa...add_tapt_.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand (of weinigen) beseften blijkbaar de impact van zulke dingen. Recent hebben de islamitische landen in de VN (die praktisch de meerderheid vormen ondertussen) ook een verbod op godslastering aangeraden. Wat er dan met het islamitische lasteren die Jezus niet als zoon van god willen beschouwen moet gebeuren is me een raadsel. Het zal wel over een verbod op Allah-lastering gaan. lees vooral dit artikel van Ali Sina uit 2005 : Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Burger
|
![]() Gelukkig was het maar een vakantiejob. Maar ergens moet je de goede bedoelingen ook kunnen inzien. Ik vind het onnoemelijk irritant, maar ze zijn wel oprecht in hun geloof en doen het in hun ogen 'om ons te helpen'. Langs de andere kant kon ik hun ook niet aan het verstand brengen dat het onredelijk was dat ze hun geloof als 'het enige mogelijke' beschouwden. Ik heb met een Duitse Marokaan gepraat die aan het uitleggen was dat Satan mij probeerde misleiden met alcohol. Ach ja, er zullen altijd personen zijn die 100 procent in hun godsdienst geloven. En ze zullen altijd het gevoel hebben dat ze de rest van de wereld moeten overtuigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Toch wordt het fenomeen ''de moslim heeft geen gevoel voor humor'' sterk overdreven. Hoeveel moslims wonen er in Nederland en Belgie? Hebben onze landen ook maar enig last, rel of protest gehad ten tijde van de Deense cartoonkwestie? Ook ''Fitna'', toch niet echt humoristisch bedoeld, veroorzaakte nog geen rimpel in de vijver. Alle ''gedoe'' speelde zich af ver van hier.
We moeten ons ook niet laten gevangennemen door onze eigen angst. De meeste moslims kunnen een grapje over hun geloof best waarderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 27 november 2010 om 07:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zo langzamerhand ontstaat er een beeld van ''de moslim'' dat is gebaseerd op de meest onverdraagzame en fanatieke aanhangers van dat geloof: Mensen met een bepaalde vorm van de islam, gekoppeld aan een bepaalde (conservatieve) cultuur, afkomstig uit een bepaald deel van de wereld. Dat is jammer. Mensen die hun geloof en hun gewoonten willen opleggen zijn sowieso irritant, in zoverre moet ik niets hebben van de islam op zich. Maar heb jij het humorgehalte van stijve gereformeerden weleens gemeten? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Me dunkt is er een groot verschil. Trouwens vanaf morgen is het gedaan met het spotten met religies, want dat wordt vanaf 28/10/2010 gelijkgesteld aan racisme. Het is zelfs niet nodig dat de gelovigen zèlf moeten reclameren, dan kan iemand anders zelfs voor hen doen: http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=12496 Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |