Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 november 2010, 10:23   #1
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard Spotten met religie ?

We kennen ze allemaal, de mopjes,sketches en spotprenten over meneer pastoor en zijn dienstmeid, of over de nonnetjes en de priester, over de paus,enz...
Zelfs over pedofiele priesters maken we grapjes.
Grapjes waarmee ook de meeste die-hard kerkhangers hartelijk kunnen lachen.
Tot daar de spot omtrent christenen/katholieken.

De Jodengemeenschap dan. Iedereen kent de mopjes over Joden en hun gierigheid/geldzucht. Zelfs grappen over Joden versus Hitler doen de ronde.
Over forel in botersaus zullen we maar zwijgen, maar niemand die zich verder druk maakt over de jodenmoppen.

En dan de moslimgemeenschap. Vandaag las ik volgend bericht in de krant:
Citaat:
Deense tv-zender schrapt satire over moslims

Een tv-zender in Denemarken schrapt een komische reeks over moslims omdat ze bang is voor repercussies door terroristen. Dat melden Scandinavische media. De Deense regering reageert verbolgen.

Het Deense commercieel tv-station SBS plande met 'Cellen' een twaalfdelige satirische reeks over blunderende islamitische terroristen. Nu besluit ze evenwel om de reeks, die geschreven is door Omar Marzouk - een stand-up comedian van Egyptische oorsprong - niet op antenne te brengen.

"Commercieel niet opportuun"
"De internationale dreiging en de kans op een aanslag zijn te groot", rechtvaardigt communicatiemanager Jesper Jürgensen van SBS de beslissing. "Met de verhoogde terreurdreiging in een aantal landen, waaronder ook Denemarken, achten we het commercieel niet opportuun om de reeks uit te zenden."

Bij SBS wist men zich al een poosje geen raad met de reeks. Eerst veranderde men de naam van 'Terreurcellen' naar het neutralere 'Cellen', vervolgens verschoof men de planning van het programma naar een minder bekeken zender van de SBS-groep.

Woede om zelfcensuur
Het Deense parlement en de Deense regering hebben geen begrip voor de beslissing. Ze reageerden negatief op de schrapping en spreken van zelfcensuur. De Deense minister van Cultuur Per Stig Møller wil het hier niet bij laten. Hij dreigt ermee dat de zender alle programmasubsidies voor 'Cellen' moet terugbetalen indien ze haar plan doorzet om de serie te weren.

De minister wou geen commentaar geven op de reeks zelf omdat hij er nog geen beelden van zag, maar heeft wel een advies voor SBS klaar. "Deze zelfcensuur komt voort uit angst, en we mogen ons niet laden leiden door die angst", vindt hij. "Dan wint degene die intimideert, en verliest degene die geïntimideerd wordt."

Mohammed-cartoons
Het is niet de eerste keer dat gevoeligheden rond de islam in Denemarken conflicteren met de media. Vijf jaar geleden reageerde de internationale moslimwereld woedend nadat de Deense krant Jyllands-Poste twaalf cartoons over de profeet Mohammed publiceerde.

Wereldwijd kwamen zo'n 150 mensen om bij gewelddadige protesten, en Deense ambassades werden aangevallen. "Ik heb me toen ingezet voor het recht op vrijheid van meningsuiting, ik zal dat ook nu doen", zegt Møller, die destijds als minister van Buitenlandse Zaken in het oog van de storm stond. (hlnsydney/tw)
Na het lezen van dat artikel stel ik mij toch serieus wat vragen.
Zijn er dan in de hele moslimgemeenschap helemaal geen mensen die eens een mopje maken over hun geloof? Is alles daar echt zo bloedserieus en eng?
Ik kan dit maar moeilijk geloven, echt waar.
Oke, vroeger maakten ze ons ook wijs dat we gingen branden in de hel, dat er een groot kruis op ons voorhoofd ging komen als we durfden te liegen, dat god de vader zou beginnen bloeden als we op onze hostie durfden te bijten,enz... Maar toen waren we nog kinderen, die vol overtuiging hun schoentje klaarzetten op de vooravond van 6 december.
De dag dat we merkten dat we niet blind en doof werden van masturbatie verloren we niet enkel onze onschuld maar ook een groot stuk van ons geloof.

Er zitten een paar moslims op dit forum , en van hen zou ik heel graag een antwoord op mijn vraag krijgen:
Doen er in de moslimgemeenschap dan echt totaal geen grapjes de ronde omtrent jullie geloof en wat vinden jullie zelf over de cencuur betreffende die Deense satire?

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 10:33   #2
Compare
Burger

Compare's schermafbeelding

Standaard

Ik heb een goede vriend gehad die moslim was. Hij kon best lachen met moslimgrapjes. Maar een erg goede moslim was hij ook niet aangezien hij af en toe wel eens een Duvel drinkt. Het hangt er maar vanaf hoe extreem hun geloof is. Jammer genoeg zijn er bepaalde moslims die met bommen rond gaan lopen als er iets hen in het verkeerde keelgat schiet.

Er zijn best veel moslims die extreem gelovig zijn maar het wel allemaal goed bedoelen. Ik heb islamieten gekend die mij steeds opnieuw en opnieuw probeerde te overtuigen om zelf te bekeren tot de islam, omdat ik anders na mijn dood zou afzien. Als ik hen een mop over de islam zou vertellen zouden ze misschien een beetje kwaad zijn, maar vooral zeggen dat ik zulke dinge niet moest zeggen want dat ik het later zou bekopen (straf van Allah). Het komt mij voor dat zulke mensen het eerder goed bedoelen.
Compare is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 10:43   #3
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Compare Bekijk bericht
Ik heb een goede vriend gehad die moslim was. Hij kon best lachen met moslimgrapjes. Maar een erg goede moslim was hij ook niet aangezien hij af en toe wel eens een Duvel drinkt. Het hangt er maar vanaf hoe extreem hun geloof is. Jammer genoeg zijn er bepaalde moslims die met bommen rond gaan lopen als er iets hen in het verkeerde keelgat schiet.

Er zijn best veel moslims die extreem gelovig zijn maar het wel allemaal goed bedoelen. Ik heb islamieten gekend die mij steeds opnieuw en opnieuw probeerde te overtuigen om zelf te bekeren tot de islam, omdat ik anders na mijn dood zou afzien. Als ik hen een mop over de islam zou vertellen zouden ze misschien een beetje kwaad zijn, maar vooral zeggen dat ik zulke dinge niet moest zeggen want dat ik het later zou bekopen (straf van Allah). Het komt mij voor dat zulke mensen het eerder goed bedoelen.
het siert u dat u daar contact mee houdt..predikanten mijd ik persoonlijk als de pest..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 10:45   #4
Compare
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
het siert u dat u daar contact mee houdt..predikanten mijd ik persoonlijk als de pest..
het ging om collega's, en het ze geloven in wat ze zeggen en menen het eigenlijk goed heb ik de indruk. Ze zijn wel enorm irritant.
Oud 25 november 2010, 10:50   #5
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Zijn er dan in de hele moslimgemeenschap helemaal geen mensen die eens een mopje maken over hun geloof? Is alles daar echt zo bloedserieus en eng?
In de middeleeuwen was lachen ook des Duivels, he.
(cfr de brilliante film "The name of the Rose" bvb)
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 10:52   #6
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
het ging om collega's, en het ze geloven in wat ze zeggen en menen het eigenlijk goed heb ik de indruk. Ze zijn wel enorm irritant.
ik heb een half dozijn jehova fundi's als collega..religieuze thema's worden nooit aangesneden..ze weten dat de rest bekeringspogingen als beledigend beschouwen..

Als ik ze louter als mens bekijk zijn het meestal de meest onaangename persoonlijkheden..schijnheiligheid is niet voor niets een afgeleide term uit de religie..
Oud 25 november 2010, 10:54   #7
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het hangt er maar vanaf hoe extreem hun geloof is. Jammer genoeg zijn er bepaalde moslims die met bommen rond gaan lopen als er iets hen in het verkeerde keelgat schiet.
Maar dat bedoel ik nu net. De moppen over de paus of over Vangheluwe zijn niet meer te tellen. Naar mijn weten heeft er nog geen enkele katholiek of christen een dreigement geuit naar bv Geert Hoste omdat hij er de spot mee drijft. Ik vraag mij gewoon af of moslims soms ook eens een mop vertellen die betrekking heeft op Allah of op de Islam.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 11:03   #8
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar dat bedoel ik nu net. De moppen over de paus of over Vangheluwe zijn niet meer te tellen. Naar mijn weten heeft er nog geen enkele katholiek of christen een dreigement geuit naar bv Geert Hoste omdat hij er de spot mee drijft. Ik vraag mij gewoon af of moslims soms ook eens een mop vertellen die betrekking heeft op Allah of op de Islam.
het zullen er weinig zijn, ik vertel na 45 jaar nog steeds geen kerkmoppen tegen mijn katholieke ouders..sommige zaken blijven moeilijk liggen..
Oud 25 november 2010, 11:17   #9
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk niet dat ik met collega's zou kunnen werken die constant proberen mij te bekeren op't werk.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 11:18   #10
Amon_Re

Standaard

Ik ken eigenlijk maar weinig islam/moslim grapkes, de enige die me direct binnenschiet is die cartoon waar'm zegt dat ze zonder maagden zitten.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 25 november 2010, 11:23   #11
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Ik herinner me anders een paar decennia terug wel hevige en bitsige reacties op 'spekpaterartikels' in de Humo en 'bakskens vol met stro' liedjes..

Maar bij bejaarden en oude wuven blijft het altijd bij wat verbaal geweld..
Oud 25 november 2010, 11:32   #12
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik ken eigenlijk maar weinig islam/moslim grapkes, de enige die me direct binnenschiet is die cartoon waar'm zegt dat ze zonder maagden zitten.
Een moslim die z'n hond kwijt wil
-Een Asielzoeker
etc...

http://www.waarmaarraar.nl/offtopic/..._mop_ooit.html

En als je denkt dat dat al flauw is, ga dan zeker niet op zoek naar islamitische moppen.

http://abdulwadud.web-log.nl/abdulwa...add_tapt_.html
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 11:33   #13
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meer nog: de Raad van Europa heeft al een hele tijd geleden het advies gegeven dat kritiek op of spotten met islam niet mag en bestraft moet worden.

Niemand (of weinigen) beseften blijkbaar de impact van zulke dingen. Recent hebben de islamitische landen in de VN (die praktisch de meerderheid vormen ondertussen) ook een verbod op godslastering aangeraden. Wat er dan met het islamitische lasteren die Jezus niet als zoon van god willen beschouwen moet gebeuren is me een raadsel. Het zal wel over een verbod op Allah-lastering gaan.

lees vooral dit artikel van Ali Sina uit 2005 :
Citaat:
In een vlaag van totale waanzin besliste de raad van Europa om kritiek op de islam te bannen door het gelijk te stellen met antisemitisme

LEES VERDER : http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...p=12495#p12495

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 11:54   #14
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Een moslim die z'n hond kwijt wil
-Een Asielzoeker
etc...

http://www.waarmaarraar.nl/offtopic/..._mop_ooit.html

En als je denkt dat dat al flauw is, ga dan zeker niet op zoek naar islamitische moppen.

http://abdulwadud.web-log.nl/abdulwa...add_tapt_.html
Staat niets echt grappig tussen zo op't eerste zicht, bah
Oud 25 november 2010, 12:32   #15
Compare
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Denk niet dat ik met collega's zou kunnen werken die constant proberen mij te bekeren op't werk.
Gelukkig was het maar een vakantiejob. Maar ergens moet je de goede bedoelingen ook kunnen inzien. Ik vind het onnoemelijk irritant, maar ze zijn wel oprecht in hun geloof en doen het in hun ogen 'om ons te helpen'. Langs de andere kant kon ik hun ook niet aan het verstand brengen dat het onredelijk was dat ze hun geloof als 'het enige mogelijke' beschouwden. Ik heb met een Duitse Marokaan gepraat die aan het uitleggen was dat Satan mij probeerde misleiden met alcohol. Ach ja, er zullen altijd personen zijn die 100 procent in hun godsdienst geloven. En ze zullen altijd het gevoel hebben dat ze de rest van de wereld moeten overtuigen.
Oud 25 november 2010, 13:22   #16
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We kennen ze allemaal, de mopjes,sketches en spotprenten over meneer pastoor en zijn dienstmeid, of over de nonnetjes en de priester, over de paus,enz...
Zelfs over pedofiele priesters maken we grapjes.
Grapjes waarmee ook de meeste die-hard kerkhangers hartelijk kunnen lachen.
Tot daar de spot omtrent christenen/katholieken.

De Jodengemeenschap dan. Iedereen kent de mopjes over Joden en hun gierigheid/geldzucht. Zelfs grappen over Joden versus Hitler doen de ronde.
Over forel in botersaus zullen we maar zwijgen, maar niemand die zich verder druk maakt over de jodenmoppen.

En dan de moslimgemeenschap. Vandaag las ik volgend bericht in de krant:

Oke, vroeger maakten ze ons ook wijs dat we gingen branden in de hel, dat er een groot kruis op ons voorhoofd ging komen als we durfden te liegen, dat god de vader zou beginnen bloeden als we op onze hostie durfden te bijten,enz... Maar toen waren we nog kinderen, die vol overtuiging hun schoentje klaarzetten op de vooravond van 6 december.
De dag dat we merkten dat we niet blind en doof werden van masturbatie verloren we niet enkel onze onschuld maar ook een groot stuk van ons geloof.

Er zitten een paar moslims op dit forum , en van hen zou ik heel graag een antwoord op mijn vraag krijgen:
Doen er in de moslimgemeenschap dan echt totaal geen grapjes de ronde omtrent jullie geloof en wat vinden jullie zelf over de cencuur betreffende die Deense satire?
Ik denk dat de mate van secularisatie in een maatschappij gelijk loopt met de mate waarin er omgegaan wordt met humor jegens religie. In dat opzicht staat de Islam nog mijlenver achter het katholieke geloof, dat al lang geen eerste viool meer speelt in de maatschappij.
Oud 27 november 2010, 02:30   #17
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Toch wordt het fenomeen ''de moslim heeft geen gevoel voor humor'' sterk overdreven. Hoeveel moslims wonen er in Nederland en Belgie? Hebben onze landen ook maar enig last, rel of protest gehad ten tijde van de Deense cartoonkwestie? Ook ''Fitna'', toch niet echt humoristisch bedoeld, veroorzaakte nog geen rimpel in de vijver. Alle ''gedoe'' speelde zich af ver van hier.

We moeten ons ook niet laten gevangennemen door onze eigen angst. De meeste moslims kunnen een grapje over hun geloof best waarderen.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2010, 07:43   #18
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Toch wordt het fenomeen ''de moslim heeft geen gevoel voor humor'' sterk overdreven. Hoeveel moslims wonen er in Nederland en Belgie? Hebben onze landen ook maar enig last, rel of protest gehad ten tijde van de Deense cartoonkwestie? Ook ''Fitna'', toch niet echt humoristisch bedoeld, veroorzaakte nog geen rimpel in de vijver. Alle ''gedoe'' speelde zich af ver van hier.
Neemt niet weg dat de Nederlandse overheid in alle staten crisisvergaderingen belegde en zich op voorhand al uitvoerig verontschuldigde teneinde de mogelijke gevolgen van de Fitnafilm te proberen te counteren. Ik ervaar dit als een laaghartige knieval tegenover een bepaalde religie. Ik geef toe dat de gevolgen minimaal waren vergeleken met de gevolgen van de cartoonrellen, maar toch... Er klopt iets niet.
Citaat:
We moeten ons ook niet laten gevangennemen door onze eigen angst. De meeste moslims kunnen een grapje over hun geloof best waarderen.
Met alle respect Hertog, maar dat is een stelling die op niets berust. Jij kunt dit niet weten, ik evenmin. Het is uiteraard mogelijk, het tegenovergestelde eveneens. Gezien ik nog geen greintje bewijs voor het tegendeel heb gezien opteer ik voorlopig voor de laatst vermelde mogelijkheid.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 27 november 2010 om 07:47.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2010, 10:41   #19
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Neemt niet weg dat de Nederlandse overheid in alle staten crisisvergaderingen belegde en zich op voorhand al uitvoerig verontschuldigde teneinde de mogelijke gevolgen van de Fitnafilm te proberen te counteren. Ik ervaar dit als een laaghartige knieval tegenover een bepaalde religie. Ik geef toe dat de gevolgen minimaal waren vergeleken met de gevolgen van de cartoonrellen, maar toch... Er klopt iets niet.
Vandaar dat ik zei dat we ons niet moeten laten gijzelen door angst. Dat is met Fitna gebeurd.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Met alle respect Hertog, maar dat is een stelling die op niets berust. Jij kunt dit niet weten, ik evenmin. Het is uiteraard mogelijk, het tegenovergestelde eveneens. Gezien ik nog geen greintje bewijs voor het tegendeel heb gezien opteer ik voorlopig voor de laatst vermelde mogelijkheid.
Ik zal het nuanceren: De meeste moslims die ik ken kunnen een grapje best waarderen. Nu zijn dat ook geen fundamentalisten natuurlijk.

Zo langzamerhand ontstaat er een beeld van ''de moslim'' dat is gebaseerd op de meest onverdraagzame en fanatieke aanhangers van dat geloof: Mensen met een bepaalde vorm van de islam, gekoppeld aan een bepaalde (conservatieve) cultuur, afkomstig uit een bepaald deel van de wereld. Dat is jammer.

Mensen die hun geloof en hun gewoonten willen opleggen zijn sowieso irritant, in zoverre moet ik niets hebben van de islam op zich. Maar heb jij het humorgehalte van stijve gereformeerden weleens gemeten?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2010, 10:54   #20
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo langzamerhand ontstaat er een beeld van ''de moslim'' dat is gebaseerd op de meest onverdraagzame en fanatieke aanhangers van dat geloof: Mensen met een bepaalde vorm van de islam, gekoppeld aan een bepaalde (conservatieve) cultuur, afkomstig uit een bepaald deel van de wereld. Dat is jammer.

Mensen die hun geloof en hun gewoonten willen opleggen zijn sowieso irritant, in zoverre moet ik niets hebben van de islam op zich. Maar heb jij het humorgehalte van stijve gereformeerden weleens gemeten?
Ik heb nooit geweten dat de stijve gereformeerden al joelend door de straten lopen her en der poppen verbrandend en een paar ambassades in de fik stekend met een vijftiental doden als gevolg.
Me dunkt is er een groot verschil.

Trouwens vanaf morgen is het gedaan met het spotten met religies, want dat wordt vanaf 28/10/2010 gelijkgesteld aan racisme. Het is zelfs niet nodig dat de gelovigen zèlf moeten reclameren, dan kan iemand anders zelfs voor hen doen:

http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=12496

Citaat:
Over enkele dagen treedt het “Kaderbesluit racisme en vreemdelingenhaat” in werking.[3] "De uiterste implementatiedatum van het besluit is 28 november 2010," werd twee jaar geleden op de website van Buitenlandse Zaken aangekondigd. Volgens dit kaderbesluit wordt godslastering met ingang van zondag 28 november 2010 gelijkgesteld aan racisme, en moeten racisme en xenofobie door de lidstaten van de Europese Unie strafbaar gesteld worden.[3]
“Alle aantijgingen in verband met ras, kleur, afkomst, religie en andere overtuigingen, nationale of etnische oorsprong als factor die bepalend is voor de afkeer van mensen, moeten als racistisch en xenofoob worden beschouwd”.
Dit kan dan “tegen een groep personen gericht zijn, of een lid van die groep, die op basis van ras, huidskleur, godsdienst, afstamming dan wel nationale of etnische afkomst wordt gedefinieerd". Met "godsdienst" wordt in het algemeen gedoeld "op personen die worden gedefinieerd op basis van hun godsdienstige overtuiging of geloof". Met "haat" wordt bedoeld "haat, ingegeven door ras, huidskleur, godsdienst, afstamming of nationale of etnische afkomst". Het gaat dan verder met: "Elke lidstaat neemt de nodige maatregelen om ervoor te zorgen dat de volgende opzettelijke gedragingen strafbaar worden gesteld...waaronder...gedragingen die van dien aard zijn dat zij...kwetsend of beledigend zijn."

Met de verwijzing naar "godsdienst" wordt bedoeld "die gedragingen te bestrijken welke als voorwendsel dienen voor handelingen tegen een groep personen, of een lid van die groep, die op basis van ras, huidskleur, afstamming dan wel nationale of etnische afkomst wordt gedefinieerd." Ook hoeft degene die zich beledigd voelt niet zelf aangifte te doen: "Er moet op worden toegezien dat het onderzoeken en vervolgen...niet afhangt van aangifte of beschuldiging door het slachtoffer, dat vaak bijzonder kwetsbaar is en ervoor terugschrikt om een gerechtelijke procedure in te stellen." En om het nog gemakkelijker te maken, mag de Europese Unie ook zelf maatregelen nemen: "... omdat deze doelstelling [doel*treffende, evenredige en afschrikkende straffen die aan minimale voorwaarden voldoen] beter op het niveau van de Europese Unie kan worden verwezen..."

Kritiek op een religie of op een aanhanger van een religie kan met ingang van maandag aanstaande volgens het kaderbesluit gelijkgesteld worden met racisme.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be