![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Uhm.
De VN vertegenwoordigt de landen waar die mensen uit weglopen. Ze kunnen best wat minder noten op hun zang hebben, als je het mij vraagt.
|
|
|
#22 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dit komt hier net op mijn mail terecht:
Titel: Regering negeert voorstellen N-VA in asielcrisis Na de kritiek van de Wereldvluchtelingenorganisatie en bij deze winterkoude vindt staatssecretaris Courard eindelijk dat er iets moet gedaan worden aan de instroom van asielzoekers. De N-VA wil het onmenselijke probleem al lang bij de bron aanpakken en herinnert de staatssecretaris aan haar wetsvoorstellen om de instroom drastisch te beperken, het misbruik te beknotten en de opvang voor te behouden voor echte kandidaat-vluchtelingen. De regering weigert de uitgebalanceerde voorstellen van de grootste partij van het land te overwegen. Geen opvang voor uitgeprocedeerden In volle asielcrisis zou de opvangcapaciteit volgens de N-VA voorbehouden moeten zijn voor diegenen de er recht op hebben: asielzoekers in hun eerste asielprocedure. Maar slechts 73 procent van de bewoners in de opvang hebben een asielprocedure lopen, onder wie een groot deel meervoudige aanvragers. In onze buurlanden wordt enkel opvang verschaft aan asielzoekers in hun eerste asielprocedure. Bij ons, en ondanks de strengere Europese regelgeving, wordt ook aan meervoudige asielzoekers en aan illegale gezinnen opvang verstrekt. Uitgeprocedeerden krijgen zelfs een verlenging van hun verblijf in de opvangcentra: zij nemen 15 procent van de totale opvangcapaciteit in. De N-VA heeft in de Kamer een wetsvoorstel ingediend tot herziening van de opvangwet. We willen verhinderen dat uitgeprocedeerden in de opvangcentra blijven, meervoudige aanvragen recht geven op opvang en illegale gezinnen opgevangen worden in plaats van aangespoord tot terugkeer. Snelle procedure voor veilige landen! Zonder de instroom zelf aan te pakken en uitgeprocedeerden te repatriëren, zal de asielcrisis blijven. Sedert het begin van de opvangcrisis begin 2008, heeft de regering zich uitgeput in symptoombestrijding en moest ze toekijken hoe het aantal maandelijkse asielzoekers steeg van 907 in april 2008 tot 2.076 vorige maand. Velen zijn economische migranten uit de Balkan, Centraal-Azië en Noord-Afrika. De N-VA wil een versnelde procedure van maximaal twee weken voor asielaanvragen uit veilige landen. Dit jaar zitten we met 1.418 Kosovaarse, 977 Servische, 908 Macedonische en 846 Armeense asieldossiers, elk goed voor méér personen. Hun kans op erkenning als vluchteling is onbestaande. Contactinfo: Annemie Nijs, Communicatieverantwoordelijke Kamerfractie N-VA E-post: [email protected] Auteur(s): Sarah Smeyers, Kamerlid Theo Francken, Kamerlid Thema('s): Asiel, migratie & inburgering
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dju, nog vergeten mijn gedacht erbij te zetten.
Het is natuurlijk beneden alle peil om mensen buiten te laten slapen. Waarom organiseert de verantwoordelijk francofone staatssecretaris geen paar kerkbezettingen ? Of als die te moeilijk te verwarmen zijn of te bevoorraden van eten/drinken of te voorzien van toiletten, een aantal parochiezalen ? Of de feestzalen van de volkshuizen, voor de asielzoekers die een probleem hebben met het kalotenkarakter van een parochiehuis ? Iedere burgemeester van het kleinste dorpje heeft zoiets geregeld in no time. Leg geen woorden in mijn mond, die ik niet gezegd heb. Dit is geen oplossing, maar wel een overbrugging. Tijdelijk. In afwachting dat de resultaten van de definitieve oplossing zichtbaar beginnen worden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Gouverneur
|
Sinterklaas hier weer in Belgie(Vlaanderen),kom naar hier,en alles is in orde,wij belgen(belastingbetalers betalen alles),omdat hier geen regering meer is worden we op europees vlak verplicht alles te betalen.
Europees.Alles uit de hele wereld komt naar Europa. Europa zit binnen een jaar vol met de helft van de aarde! |
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kijk als ge als bestemming een land kiest waar het in de winter koud is, ... tsja, ... Dubai en Saudi Arabie, is veel beter , ... Wat zou ze toch tegenhouden ... ? Misschien heeft het iets te maken met die dwangsommen van 500 euro per dag ? |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik vind dat goed dat ze buiten staan in de kou.
Ben er zeker van dat er nogal wat sms 'n ondertussen richting thuisland zijn verzonden met de boodschap " t' is hier niet goed...blijf thuis". Dat de VN het daar oplost en ons gerust laat.
|
|
|
#31 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zeg wel. Vele zijn door al die zonnige landen gekomen om hier te komen bevriezen.
|
|
|
#32 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 30 november 2010 om 16:55. |
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En dan met al die racisten. ... Op de propaganda zender vRT is het de laatste tijd ook weer alle dagen feest, al die arme bibberende kindjes in beeld brengen en die arme sukkelaars die daar in de kou liggen... Denken die nu echt dat dat soort emo bullshit nog pakt, ? op mij heeft dat in alle geval 0 effect, integendeel , meer en meer geraak ik ervan overtuigd, dat ze het allemaal veel strenger moeten maken, en die gasten direct terug op de vlieger moeten zetten. Ah en de groentjes en roodjes die dit erg vinden, ... nodig eens een assielzoeker uit he in deze koude bange donkere dagen, ... |
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zie maar eens hoe goed ze al zijn ingeburgerd. http://www.youtube.com/watch?v=LJPD9...eature=related Laatst gewijzigd door Garry : 30 november 2010 om 17:08. |
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Toekomstige kiezers? Die stemmen veelal op het VB weet je? Vooral de slogan "eigen volk eerst" bevalt hun zeer goed.
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
en stel zachte kussens om onder hun kloten te leggen is nog één van de gestes die ze van de Vlamingen verwachten.
Laatst gewijzigd door Garry : 30 november 2010 om 17:18. |
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Weet wel niet of er vrijgevige OCMW's zijn. 'k Denk het niet. |