![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
In de VS gaan jongeren vaak leningen aan om die studies te bekostigen (of de ouders moeten jaren sparen). En daar betaal je bakken meer voor een degelijke opleiding. Men ziet het ook als een voorrecht, te mogen hoger studeren. Ik sta achter zo'n "lening-beurs" en van mij mogen zelfs de beste studenten eruit, kwijtgescholden worden van de lening (bvb mits afstuderen met grote onderscheiding). _dat_ is echt onze economie stimuleren! Zo'n lening afbetalen kan je over tientallen jaren spreiden, het hoeft geen ondraaglijke last te zijn. En de student bepaalt zelf of hij hier wil instappen of niet. Trouwens, ik ken genoeg jongeren (zoals ikzelf heb moeten doen), die in het weekend van 6 's ochtends tot 6 's avonds in het fabriek stonden en we verdienden zo goed als een full-time arbeider. Mits wat zuinig leven, hield je tijd geld/tijd over om in de blok een paar weken niet te gaan werken. We gingen zelfs nog uit na 6 uur 's avonds tot net voor het werken de volgende ochtend!!..wat een tijd was dat ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zij heeft elke migrant de kans om zich te integreren. Die kans wordt blanco gefinancierd. En dan wordt die financiering herverpakt in een CDO, en het vervolg kennen we. Maar nu komen we eens terug in Belgie: wie is de SUBPRIME lener in Belgie ? Het OCMW, onze sociale Incest industrie. Met dat verschil dat de mensen niet eens moeten terugbetalen maar gewoon hun 'zijn, ala existentialistisch nietsche' genoeg is om te mogen krijgen. Krijgen zou moeten = lenen, en die lening zou moeten afgelost worden. Er is daar nu echt niets verkeerds aan. Verander dus volgend dingen in belgie ELKE steun (DOP, brugpensioen, tijdelijke werkloosheid , OCMW, asielzoeker, leefloon, gevangenis etc ) moet ofwel werk verrichten voor de gemeenschap (via PWA of andere systemen) zoniet wordt het een LENING. ELKE lening moet afgelost worden vanaf je geld verdient Ik denk dat we op slag uit de crisis zijn met ons economisch model. En begin hier niet dat dit asociaal is, het is gewoon een aspect dat er geen 'blanco cheque gegeven ' wordt die verandert, en het is gewoon responsabiliseren van diegene die steun vraagt. Hij heeft de keuze steun trekken = lenen, werken = kosteloos steun krijgen, job hebben = steun terugbetalen. Je zou nog mild kunnen zijn, en rekenen dat de sociale zekerheid die je betaalt bij indiensttreding telt voor aflossing van die schuld... maar een debat over die responsabilisering zou volgens mij nuttiger zijn dan het debat VL-W |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En bedenk wel dat we op een zinkend schip zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Gek genoeg heb ik dikwijls de indruk dat VB-politici zelf daar niet zo voor te vinden zijn. Misschien moet je hen eens vraag hoe dat komt, neef. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat teveel van de sociale voorzieningen naar vreemdelingen gingen. Vandaar het onomwonden eigen volk eerst principe.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geld werd toch niet meer gegeven aan Vreemdelingen,of ben ik fout nu?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...-pc-s-aan.aspx
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, jij had het over geld dat werd gegeven aan vreemdelingen.
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat de sz onbetaalbaar werd, mede/vooral door de toevloed van migranten die er wel van genieten, doch er niet voor betalen (dixit vb, 20 jaar geleden).
Laatst gewijzigd door Bob : 30 november 2010 om 17:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar er is wel een verschil tussen een "vreemdeling" en een "asielzoeker". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Enkel in landen waar het effectief onveilig is om te blijven zou er uitzonderingen kunnen worden gemaakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat het geld op is moet ge mij niet wijsmaken. Zopas hebben de financiele markten trouwens Belgie ontdekt. Men spreekt trouwens niet meer over de "pigs"landen, doch over de "pigibs"landen. Of om het leuk uit te drukken "Belgie is niet langer de zwakste leerling van de besten, maar wel de beste leerling van de zwakken". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 900 euro is een normaal leefloon voor een gezinshoofd. (Voor de volledigheid: voor een alleenstaande gaat het om zo'n 700 euro, bij samenwonende om zo'n kleine 500 euro).
Met overige kosten en problemen kan men ook terecht bij het OCMW. Normaal krijgt iedereen zo'n ocmw toegekend, dat wil zeggen iedereen die nergens anders terecht kan: bv geen invaliditeitsgeld, geen werkloosheidsuitkering, geen pensioen en uiteraard geen inkomen door arbeid. (Indien één van deze bedragen onder het leefloon ligt, krijg je aanvullend een leefloon). Wat ik ook weet is dat je in beroep kan gaan tegen een beslissing om bv het leefloon op te schorten of te onthouden. Dit bij de arbeidsrechtbank, volledig op kosten van het OCMW en het OCMW steunt je bij een beroepsprocedure... Ik heb die wereld recent pas leren kennen en ik moet zeggen dat ik er versteld van stond/sta. Door omstandigheden moet ik namelijk zelf ook beroep doen op een leefloon en ben ik nu zelf ook een project maatschappelijke integratie. Dat zal ook weer heel snel ophouden hoor want ik wil op mijn eigen benen staan. ![]() ![]()
![]() |