![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar Zwitsers denken dat zij het probleem van de criminaliteit door vreemdelingen gaan oplossen met zo'n systeem van uitwijzingen (quod non).
![]() |
![]() |
#182 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kan je daar een concreet voorbeeld van geven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn antwoord; "Een tekeningetje van schapen?" sprak volgens mij reeds voor zich, het is en blijft een tekeningske van schapen, als jij daar racisme in ziet, licht je racistisch centrum in en klaag de schapen aan! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlamen die emigreren naar een ander land hebben doorgaans niet de behoefte om zich te profileren als slachtoffers die te weinig kansen krijgen, voelen zich niet steeds gestigmatiseerd, ze passen zich meestal naadloos aan, spreken de taal van het land waar ze mogen wonen en willen de normen, waarden, tradities, wetten, plichten, vrijheden, kledinggewoonten etc. van dat andere land niet naar hùn hand zetten. Ook kruipen ze niet samen in Vlaamse ghetto's die ze vervolgens laten verloederen. Voor sommigen is dat typerend voor de 'slavenmentaliteit' van de Vlamen, maar die 'sommigen' verkiezen waarschijnlijk een macho-geweldskoeltoer. Voor de goede orde; ik beweer niet dat er geen criminele Vlamen zijn, ook die mogen uitgezet worden naar land van herkomst!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Met durf heeft dat allemaal maar bitter weinig tot helemaal niets te maken. Gezien de inversie tussen onderwerp en werkwoord van de zin, zou het hier wel eens om een vraag kunnen gaan. Maar de zin wordt dan weer niet met een vraagteken afgesloten hetgeen tegen mijn aanname dat het hier om een vraag zou kunnen gaan, pleit. Citaat:
De bedoeling van die affiche was nochthans stemmen te vergaren vóór een nieuwe wet die het mogelijk maakt om buitenlanders met een Zwitserse verblijfsvergunning automatisch het land uit te zetten als zij door een rechtbank schuldig bevonden worden aan bepaalde criminele feiten. Nogmaals, degenen die daar graag racisme achter willen zoeken, hebben m.i. zelf last van latent racisme, want zij koppelen in hun hoofd het zwarte schaap van de affiche aan mensen met een kleurtje, én zij koppelen die mensen met een kleurtje dan weer aan criminaliteit. Normale mensen daarentegen maken die extra stap van mensen met een kleurtje in hun hoofd niet. Die zien gewoon criminelen die buiten moeten, ongeacht of die nu wit, zwart, bruin, geel, rood, groen of voor mijn part pimpelpaars met oranje strepen zijn. Mocht ik, als blanke Nederlander een Zwitserse verblijfsvergunning hebben en me in Zitserland aan bepaalde criminele feiten schuldig maken, vlieg ik er net zo goed uit. En terecht. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Banneling
|
![]() Ik zie dat SDX zelf al gereageerd heeft terwijl ik mijn antwoord schreef.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat er in de 'praktijk' geen criminele vreemdelingen kunnen uitgezet worden omdat de landen van 2de paspoort hun criminelen niet terug w�*llen, is het d�*t wat je bedoelt? Of dat die uitwijzingen de 'vreemdelingen' niet zal weerhouden om 'criminele feiten' te plegen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
In het forumreglement staat niets over het aanslaan van een toontje; er staat wel "Beleefdheid is essentieel voor een goede discussie.", maar er zijn geen banpunten aan verbonden. Citaat:
Citaat:
Ik zie daar gewoon witte schaapkes (de goeien) die een zwart schaapke (de slechterik, want crimineel) uit hun kudde verstoten. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
linkiwinkepinkies.. Zo laag, echt! geen kwaliteit van verstand en ik ben zeker dat ik tegen een vrouw praat (van verstand toch) en tegen een teener zelfs (van verstand toch)... Leef je leven door... Ik laat het jou! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien gaat het om het afnemen van het recht op verblijf. Wat doe je dan met de genaturaliseerden? Met de mensen met een dubbele nationaliteit? Met de illegalen? De twee eerste categorieën komen niet in aanmerking (zij hebben geen "verblijfstitel"), voor de derde verandert er niks tegenover de huidige situatie. De uitzwijzing is dan nog tijdelijk. Die mensen kunnen dus op een of ander moment terugkomen... Als is het op een illegale manier. En uiteraard is het zo dat deze maatregel niks zal veranderen aan het feit dat vreemdelingen criminele feiten plegen. Laat mij toe om zeer veel vragen te hebben bij de effectiviteit van zo'n uitwijzing in verband met preventie. Wat zullen de Zwitsers doen bij de volgende groepsverkrachting door Kosovaren of Albanezen? Zeggen: "ja, maar bon, wij hebben een goede maatregel: wij gaan ze buitensmijten!"? Het slachtoffer zal er vet mee zijn... ![]() En uiteraard, op moreel vlak, geef je een maatschappelijk signaal dat een misdrijf gepleegd door een vreemdeling erger is dan een misdrijf gepleegd door een Zwitser. Of, anders gezegd, dat de criminaliteit door Zwitsers minder zwaar weegt dan de criminaliteit door niet-Zwitsers. Of de slachtoffers dit ook zo aanvoelen, is maar de vraag. Dus, "quod non" = de maatregel zal weinig of geen invloed hebben op criminaliteit door "buitenlanders" zoals de Zwitsers die "ja" hebben geantwoord hebben, verwachten. Dat zal de toekomst wel uitwijzen. Dat is het voordeel van populistische maatregelen die men gaat proberen uit te voeren: het zal het beste bewijs zijn dat ze niet werken, al zullen de populisten uiteraard vertellen dat het de "schuld van een ander is die alles saboteert".
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 1 december 2010 om 14:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met je antwoord arti, bevestig je - wederom - je bevooroordeeldheid!
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Probeer je hier iedereen die in die affiche enig racisme ziet te beledigen door hen "een enge geestesziekte die 'politieke correctheid' wordt genoemd, die de hersenen á la Jacob Kreutzfelt laat versponzen," toe te schrijven? http://forum.politics.be/showthread....14#post5137314 Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met veronderstellingen, aannames kom je op dit moment nog niet zoveel verder totdat de 'praktijk' - als die er al ooit komt - het uitgewezen heeft. Je er vragen bij stellen is natuurlijk je goed recht en iedereen zal zich er wel vragen bij stellen, maar de antwoorden kunnen enkel door het in praktijk toepassen van de uitkomst van dit referendum gegeven worden, niet eerder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik begin allengs de stellige indruk te krijgen dat ú, door middel van uw m.i. nodeloze vraag en al even nodeloze herhaling van die vraag, zelf heel hard probeert om toch maar vooral beledigd te kunnen raken. Wat let u eigenlijk? Immers, u heeft daar mijn bevestiging noch ontkenning voor nodig. Citaat:
Maar als u er 100% zeker van wilt zijn, raad ik u aan om ze het zelf even te vragen. Ik heb inmiddels al de schier onmetelijke goedheid gehad de contactinformatie voor u op te zoeken: Schweizerische Volkspartei SVP Generalsekretariat Postfach 8252 Brückfeldstrasse 18 3001 Bern Telefon ++41 (0)31 300 58 58 Telefax ++41 (0)31 300 58 59 E-Mail: [email protected] Unter dieser Adresse erreichen Sie alle Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter des SVP-Generalsekretariates. U ziet dat u ze zelfs ook telefonisch kunt bereiken, dus u kunt a la minute antwoord op al uw prangende vragen krijgen. En laat gerust weten wat ze u verteld hebben. Succes! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Voor minder erge misdaden moeten zij eerst een zekere tijd dwangarbeiden om de schade te vergoeden, ze kunnen ook hun straf uitkopen door bvb een oog of een nier af te staan. Daarna, levenslange verbanning. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Probeer je hier iedereen die in die affiche enig racisme ziet te beledigen door hen "een enge geestesziekte die 'politieke correctheid' wordt genoemd, die de hersenen á la Jacob Kreutzfelt laat versponzen," toe te schrijven? Citaat:
Vanwaar die terughoudendheid om de eigen mening weer te geven? Racistische uitspraken zijn immers toegestaan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=189 Kan je uitleggen wat die bevooroordeeldheid bevestigt? |
|
![]() |
![]() |