![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3401 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3402 | ||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door drosophila : 1 december 2010 om 15:31. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3403 |
Staatssecretaris
|
![]() Omdat je hopeloos in circeltjes ronddwaalt, en dat kan ook niet anders met een dwaalleer.
![]() |
#3404 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien beweer ik niet dat zij geen onderzoek heeft gedaan. Jij beweert dat. Citaat:
Citaat:
Wat moet je anders hé?! Citaat:
Citaat:
Citaat:
1 Waarom is het nodig geweest de wet te veranderen vanuit het standpunt, niet van de holebifederatie, maar vanuit het standpunt van het kind, die uiteindelijk nog altijd de hoofrolspeler is in gans het adoptieverhaal?2 Wat doe je dan?Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 1 december 2010 om 16:05. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3405 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3406 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo ging het er aan toe nog niet eens zo lang geleden. Dat was dan de kerk die -zogenaamd- naastenliefde predikte... Bovendien was dit het geijkte stramien dat zich overal aftekende waar de katholieken het voor het zeggen hadden. En in die tijd hadden ze het praktisch overal voor het zeggen, behalve in de zeer grote steden. Laatst gewijzigd door system : 1 december 2010 om 16:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3407 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- kinderen hebben is een 'voor'recht. Volgens mij wil je die nuance zetten ? - homokoppels kunnen uiteraard niet op eeen natuurlijke wijze kinderen krijgen ? hoe zouden ze dat anders moeten doen ? dus daarheb je ook gelijk. Maar wil dit zeggen dat je tegen inseminatie bent bij een lesbisch koppel ? Deze eenvoudige vraag moet je aankunnen denk ik. - en omdat de natuurlijke gang van zaken er niet is voor de conceptie, wil dit zeggen dat ze geen kinderen mogen adopteren ? dat moet je ook aankunnen als vraag ? - en omdat ze nu homofiel zijn, dat ze geen sex mogen hebben met elkaar ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3408 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3409 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
ELKE geaardheid is natuurlijk is, simpelweg omdat je er mee geboren wordt. GEEN ENKELE geaardheid is minderwaardig of verder weg van het natuurlijke. De geboorte is immers de natuur zelve.
![]() |
![]() |
#3410 |
Staatssecretaris
|
![]() De wetten in beschaafde landen hebben zich gelukkig aangepast aan de evolutie van de mens op alle gebieden. Dat is net het wrede van religies, zij blijven stilstaan en zijn enkel geïnteresseerd in hun Macht, mensen laten hun ijskoud, tenzij ze die kunnen winnen als nuttige idioten om hun hypocriete nonsens te propageren.
![]() |
#3411 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De huidige evolutie van de mens is eerder zijn ondergang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3412 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Conclusie: elke religie is hypocriet en onmenselijk, vandaar dat ik niet kan begrijpen dat het VB het oerconservatieve katholicisme aanhangt terwijl ze langs de andere kant de Islam aanvalt. Als het katholicisme de klok terug zou kunnen draaien naar de duistere middeleeuwen (de natte droom van enkele bezeten forummers hier) is er totaal geen verschil met de Islam. Vergelijk het met Hiler en Stalin of de kogel en de strop. Plezante keuze.
![]() |
![]() |
#3413 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van mij mag iedereen kinderen adopteren als dat het beste is voor het kind. Het verschil tussen u en mij is dat ik de kwestie bekijk vanuit het belang van het kind en jij vanuit het belang van de emancipatiestrijd van de holebi. Is het homokoppel het beste voor het kind, dan gaat het kind naar dat homokoppel. Is een heterokoppel het beste voor het kind, dan mag voor mij dat kind naar een heterogezin gaan. De geaardheid is voor mij geen breekpunt of iemand al dan niet kinderen zou mogen adopteren. De bewaamheid én wat het beste is voor het kind. Uit mijn ervaring vanuit de pleeggezinnendienst weet ik dat je een kind dat verwend is geweest het best in een groot gezin laat opgroeien zodat het leert delen bijvoorbeeld; of omgekeerd een kind dat verwaarloosd werd, beter in een klein gezin waar het wat meer aandacht kan krijgen van de ouders. Het belang van het kind staat bij mij voorop. Men moet geen kind zoeken voor de ouders, maar ouders voor het kind. Maar nu komt het... Wat als er twee identieke gezinnen zijn met dezelfde bekwaamheid en dezelfde toestand om het kind in kwestie op te vangen. Een situatie die waarschijnlijk nooit zal voorkomen, maar soit.... Ik zou geen kop of munt spelen, maar eerlijk zeggen dat het naar mijn mening, ...omdat deskundigen het onderling oneens zijn over de evenwaardige kwaliteit van opvoedingsituatie... ... omdat de situatie het dichtst bij de natuurlijke gang van zaken staat... ... omdat we het, voor het kind niet onnodig moeilijk willen maken... enz... Mijn voorkeur uitgaat naar dat heterokoppel. Ik zie geen "omdat's" die ik bij de keuze naar een homokoppel kan plaatsen. En dan ben ik volgens jullie een discriminator en wordt ik aangevallen op al mijn "omdats" met subdraads over "natuurlijk" en over "tegennatuurlijk" en over wat "seksualiteit" eigenlijk wel is enz.. enz.. Maar wat is uw "omdat" Marijke om het aan het homokoppel toe te vertrouwen? Wat is uw argument in zo'n situatie? Omdat je zo kunt bewijzen dat je geen homofoob bent of zo? Is dat in het belang van het kind? Zo zie ik onze discussie. Begrijpen we elkaar? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 1 december 2010 om 17:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3414 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3415 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ikzelf hoef helemaal niets te bewijzen, ik ben biseksueel en kom uiteraard op voor de enige MENSELIJKE houding: een TOTALE GELIJKHEID op elk gebied voor holebi's en hetero's. Alle andere houdingen zijn niet enkel discriminerend maar ONMENSELIJK. En nu mag je nog met 100.000 zogezegde tegenargumenten komen, het blijft ONMENSELIJK.
![]() |
![]() |
#3416 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ja okee, in Iran bijvoorbeeld, waar de sharia in voege is. Of niet zo lang geleden in Ierland, waar bijvoorbeeld uit de echt scheiden illegaal was. Gelukkig heeft de clerus bij ons tegenwoordig veel minder te zeggen. U, Van den Berghe en Paulus zullen zich daar moeten naar plooien, willen of niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3417 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar we plooien toch mooi mee, maar we uiten onze mening en als die tegen de tijdsgeest ingaat, dan is dat maar zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3418 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3419 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik vrees voor u dat dat zo mogelijk nog moeilijker wordt dan het terugdraaien van het homohuwelijk.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3420 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is niet mijn ethiek, ik deel het gewoon. Laatst gewijzigd door Inno : 1 december 2010 om 17:23. |
|
![]() |
![]() |