Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2010, 16:29   #221
kameleon
Minister

Standaard

Julian Assange:
The Cable Gate archive has been spread, along with significant material from the US and other countries to over 100,000 people in encrypted form. If something happens to us, the key parts will be released automatically. Further, the Cable Gate archives is in the hands of multiple news organisations. History will win. The world will be elevated to a better place. Will we survive? That depends on you.

Er zitten dus nog andere documenten bij als ik het goed begrijp.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 17:04   #222
Xing Ho
Banneling

Standaard

Waarom die insurance file uberhaupt achterhouden, als het toch o zo belangrijk is dat de wereld op zen kop zou staan?

Misschien is het gewoon bluf.
Xing Ho is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 17:07   #223
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Julian Assange:
The Cable Gate archive has been spread, along with significant material from the US and other countries to over 100,000 people in encrypted form. If something happens to us, the key parts will be released automatically. Further, the Cable Gate archives is in the hands of multiple news organisations. History will win. The world will be elevated to a better place. Will we survive? That depends on you.
Vent kan ook een stukske overdrijven, me dunkt.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 21:37   #224
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Wel, het bestand is 1,4 Gb groot. Als dat allemaal plain text bestanden zijn dan zijn dat 500 (2000 karakters per pagina per Mb) x 1500 = 750.000 bladzijden. Als er scans tussen zitten natuurlijk minder.
Wikileaks raadt de mensen die iets willen publiceren aan, een pdf-document te gebruiken omdat dat minder gemakkelijk sporen van achterlaat. En dat is lichter dan een Word- of OpenOffice-tekstbestand.
Oud 3 december 2010, 22:08   #225
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
en Geert C kan het weten want anders dan wij heeft hij dat insurance-bestand al gelezen.

Of is het veeleer zo: met niets in handen toch maar pogen om de gevestigde orde te verdedigen. Het zou warempel heldhaftig kunnen worden als je iets anders verdedigde, Geert!
Oud 3 december 2010, 22:57   #226
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Iemand die op de rug van een tijger rijdt gaat geen vrouwen verkrachten. Buitendien is dat in Zweden niet zo nodig. Plenty meiden te vinden die voor een beetje geld alles doen, valse aangiftes incluis.
Oud 3 december 2010, 23:05   #227
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Iemand die op de rug van een tijger rijdt gaat geen vrouwen verkrachten. Buitendien is dat in Zweden niet zo nodig. Plenty meiden te vinden die voor een beetje geld alles doen, valse aangiftes incluis.
Die stunt heb ik toch gemist.
Oud 3 december 2010, 23:12   #228
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Wel, het bestand is 1,4 Gb groot. Als dat allemaal plain text bestanden zijn dan zijn dat 500 (2000 karakters per pagina per Mb) x 1500 = 750.000 bladzijden. Als er scans tussen zitten natuurlijk minder.
Onmogelijk in te schatten. De grootte van het versleutelde archiefbestand zegt niet noodzakelijk iets over de grootte van de eigenlijke bestanden.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2010, 00:53   #229
D'ARTOIS

Standaard

@ Dionysus

Chinees spreekwoord/metafoor: een onderneming waar je balanceert tussen het mogelijke en onmogelijke - "het is als het rijden op de rug van een tijger, je kunt niet blijven zitten maar je bent te bang om af te stappen."
Als de VS hem in handen krijgt, zie je hem nooit meer terug. De VS zal alles gebruiken legaal, illegaal, black op, whatever om de man in handen te krijgen. De valse aangifte van de Zweedse dames is natuurlijk een lachertje, maar de Zweden zijn als de dood voor de VS chantagepolitiek, zo ook de Duitsers. Als ik Assange was ging ik naar Rusland.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 4 december 2010 om 00:55.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2010, 00:58   #230
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xing Ho Bekijk bericht
Waarom die insurance file uberhaupt achterhouden, als het toch o zo belangrijk is dat de wereld op zen kop zou staan?

Misschien is het gewoon bluf.
Als je eens met onze ware machthebbers in aanvaring komt, zul je wel strategisch leren denken.
Oud 4 december 2010, 11:45   #231
D'ARTOIS

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Als je eens met onze ware machthebbers in aanvaring komt, zul je wel strategisch leren denken.
Ik denk het ook. Wat dat betreft ben ik ervaringsdeskundige ......
Oud 4 december 2010, 11:51   #232
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Doorneu.ken na een gescheurd condoom, dat is de aanklacht he. Komaan waar hebben we het over !!
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2010, 12:08   #233
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS
Als ik Assange was ging ik naar Rusland.
Bij Poetin heeft Assange ook al zijn eigen ruiten ingegooid, en kan in Rusland toevalling een spuitje/prik met plutonium verwachten.

Ik denk dat hij het in Brazilie moet gaan zoeken, op een paar stammen Indianen die dreigen te verdrinken in een stuwmeer, is er weinig explosief nieuws dat we al wisten aldaar te verwachten.

De economie staat op zichzelf en het land wil graag in de picture komen, zie WK en Olympische spelen. Het lijkt me het proberen waard voor Assange.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 4 december 2010 om 12:09.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2010, 13:00   #234
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
en Geert C kan het weten want anders dan wij heeft hij dat insurance-bestand al gelezen.

Of is het veeleer zo: met niets in handen toch maar pogen om de gevestigde orde te verdedigen. Het zou warempel heldhaftig kunnen worden als je iets anders verdedigde, Geert!
Denk jij echt dat daar informatie instaat die de loop van de geschiedenis kan veranderen en van de wereld een betere plaats maken? Als hij werkelijk over dat soort informatie beschikte zou hij (of iemand anders) die allang vrijgegeven hebben. En anders is het een immorele klootzak.

Laatst gewijzigd door Geert C : 4 december 2010 om 13:03.
Oud 4 december 2010, 13:59   #235
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Werkelijk? Zelfs een ex presidentskandidaat van de VS riep op tot EXECUTIE van Assange, en hij wordt vergeleken wordt met Bin Laden in de VS media.

Ik snap niet wat je bezielt een karaktermoord te pogen plegen op Assange.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2010, 14:07   #236
D'ARTOIS

Standaard

na de ontploffing van deze wel-of-niet bestaande mediabom is het spel sowieso uit voor wikileaks. Als dat nu al niet het geval is. Maar er zullen steeds nieuwe 'wikileaks' onstaan als de doos van Pandora. Totdat men uiteindelijk geleerd heeft geen gevoelige informatie meer via internet te verspreiden.
Internationaal zullen overheden daardoor niet meer zo happig zijn op het gebruiken van internet als communicatieplatform.
In dier voege wordt internet ge(mis)bruikt en is wikileaks de enige manier om de hardleerse politici in te laten zien dat internet allesbehalve een veilig platform is.
Het enige probleem is dat je een politicus niets kunt leren.
De overheid schendt voortdurend de rechten van de burgers, maar krijsen moord en brand als ze een koekje van eigen deeg aangeleverd krijgen.
Tant mieux zou ik zeggen.
Oud 4 december 2010, 14:08   #237
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk jij echt dat daar informatie instaat die de loop van de geschiedenis kan veranderen en van de wereld een betere plaats maken? Als hij werkelijk over dat soort informatie beschikte zou hij (of iemand anders) die allang vrijgegeven hebben. En anders is het een immorele klootzak.
Je snapt blijkbaar niet wat de bedoeling is van Assange.

Wat is uw belang erbij om wat wikileaks zelf omschrijft als een "gateway for whistleblowers" te willen de kop indrukken?
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2010, 14:09   #238
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Werkelijk? Zelfs een ex presidentskandidaat van de VS riep op tot EXECUTIE van Assange, en hij wordt vergeleken wordt met Bin Laden in de VS media.

Ik begrijp echt je aanbidding voor die vent niet, wat heeft hij zelf gedaan? Enkel een toepassing opgezet waardoor illegaal verkregen documenten worden verspreidt.

Zijn die documenten volgens jouw dan zo belangrijk, of zo wereldschokkend, dan moet je respect opbrengen voor de persoon dewelke die documenten bezorgd heeft. Nu parrasiteert Assange enkel op de daden van anderen.

Hij speelt het wel mooit uit, door zijn levenswijze creeërde hij, en zijn staf, een mooie symbool cultus voor zichzelf. Voor zijn aanhangers zal hij bij iedere daad dewelke hij stelt, hier aanklacht van verkrachting, altijd gesteund worden door zijn aanhangers en zij zullen hem nooit in staat zien om misdaden te plegen. Riekt veel naar het beleid in een sekte.
flatliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2010, 14:11   #239
Geert C

Standaard

Citaat:
De VS-media zijn dan ook weer eens in overdrive gegaan. Net zoals een predikant met nog niet eens drie man en een paardenkop als aanhangers die een idiote protestactie plant dagenlang het wereldnieuws kan beheersen, kan iemand die de VS een beetje in verlegenheid brengt ineens, volgens en dankzij diezelfde hyperactieve media (die 24/24 doordraaien en geen ruimte voor afkoeling en bezinning laten), staatsvijand nummer 1 worden.

Maar ik denk en hoop dat de Amerikaanse geheime diensten toch wel slimmer zijn dan dat, die moeten volgens mij maar al te goed weten dat als Assange iets overkomt - eender wat - zij er de schuld voor zullen krijgen, met alle gevolgen van dien voor het aanzien van de VS in de wereld. Het is dus in hun belang dat hem niets overkomt.

Citaat:
Is het zo dat je je tegenstanders probeert het zwijgen op te leggen? Al wie kritische is ten aanzien van Assange pleegt "karaktermoord"?

Citaat:
Je snapt blijkbaar niet wat de bedoeling is van Assange.

Wat is uw belang erbij om wat wikileaks zelf omschrijft als een "gateway for whistleblowers" te willen de kop indrukken?
Ik heb niets tegen een "gateway for whistleblowers", helemaal niet zelfs, maar ik heb wel iets tegen het sfeertje van conspirationisme dat rond deze "gateway" hangt.

Laatst gewijzigd door Geert C : 4 december 2010 om 14:20.
Oud 4 december 2010, 14:16   #240
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Als het je kan plezieren, ik heb de gegevens van KMI opgevraagd sinds het begin van de metingen (in België) om mijn cursus statistiek erop los te laten en met hoeveel zekerheid we kunnen stellen dat de temperatuur op aarde niet constant is.

We zullen zien of het een hoax is of niet (voor België, geen idee hoe ik aan de cijfers van over gans de wereld zou kunnen geraken)
Dit kan je misschien helpen :

http://www.eh-resources.org/timeline/timeline_me.html
flatliner is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be