![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#462 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nee, het is niet veranderd. Het van verschillend geslacht zijn was nooit een definiërend kenmerk van het huwelijk. Het is nog steeds een contract tussen twee partijen en dat was het vroeger ook al.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#463 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() *knip*
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 4 december 2010 om 18:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#464 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat haalt de stelling helemaal niet onderuit. In de verste verte niet zelfs. Je vergelijkt immers - zoals ik hierboven al aantoon - appelen met citroenen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#465 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk zijn ze anders. Maar het gaat niet over homofielen, het gaat over rechten. Wanneer twee mensen samen beslissen om met elkaar een contract aan te gaan, is hun geaardheid geen criterium. Wanneer zij op basis van hun geaardheid niet over gelijke rechten beschikken, is dat discriminatie. Dat lijkt me toch niet zo ingewikkeld...
![]() |
![]() |
![]() |
#466 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#467 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen discriminatie dus. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#468 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed dan. Je mag dit woordspelletje van mij op je conto schrijven. De discriminatie was niet op basis van geaardheid, maar op basis van geslacht. Dat verandert natuurlijk helemaal niets aan het feit dat het de facto homoseksuelen waren die het slachtoffer werden van deze discriminatie.
![]() |
![]() |
![]() |
#469 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Helemaal niet.
VdB weigert zijn a priori's over homo's te overdenken. Voor hem is het ondenkbaar om een homostel en een heterostel als gelijkwaardig te beschouwen (en dat is natuurlijk een voorwaarde om na te gaan of ze ook dezelfde rechten hebben) dus... zijn ze niet gelijkwaardig. Het is zoals met de meeste standpunten van de vrome schoolmeester. Die leiden altijd naar Rome. Het zijn dus de ruggengraatloze, slaafs nagevolgde kerkelijke standpunten. Al durft hij daar blijkbaar niet consequent voor uit te komen en probeert hij het te verdoezelen met een pseudo-rationeel discours, wat natuurlijk maakt dat hij telkens het onderspit moet delven tegen écht redelijke argumenten. Opvallend is ook de obsessie van onze vrome disputanten met seks. Hun ultieme argument is immers dat de seks van homo's en lesbo's 'tegennatuurlijk' zou zijn. Alsof het huwelijk alleen rond seks zou draaien?! |
![]() |
![]() |
![]() |
#470 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is ook geen sprake van discriminatie op basis van geslacht zoals je nu probeert te kronkelen. Iedereen, van welke geaardheid ook, moest indien hij/zij wilde trouwen, dat doen met iemand van het andere geslacht. Dat homofielen nogal wat lange tenen hebben in hun emancipatiestrijd en graag schermen met woorden als "discriminatie" betekent nog niet dat ze gelijk hebben ook. Er is een verschil tussen zich gediscrimineerd voelen en het daadwerkelijk zijn. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#471 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel.
Citaat:
Citaat:
Bovendien is het fout te stellen dat enkel de kerk tegen het homoschijnhuwelijk zou zijn. Citaat:
Citaat:
Enfin toch blij dat je het zegt. Ik kom daar later misschien nog op terug. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 4 december 2010 om 19:20. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#472 |
Banneling
|
![]() De Winter staat gewoonweg graag in de belangstelling met zijn oerconservatieve opmerkingen. Hij geniet ervan om te schokkeren en de bevolking angst en onzin bij te brengen. Dit is reclame voor hem! Door op zijn uitspraken te reageren geef je het vlaams belang gelijk in hun standpunten! Als niemand meer zou reageren op De Winter zijn uitspraken staat hij nietmeer in de belangstelling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#473 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#474 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
DE BESTE? HAHAHAHAHAHA!!! DE BESTE? HAHAHAHAHAHAHAHA!!! Zelden zo gelachen, hartelijk dank Paulus!
![]() |
![]() |
#475 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() Big friggin' whoop, als jij Mathilde zover kan krijgen dat ze met jouw wil trouwen dat wil ze waarschijnlijk ook scheiden van haar man. Wat hier in de weg staat is u onwil om alles te geven om de vrouw va, uw dromen te veroveren. Er staat u dus wettelijk niets in de weg om Mathilde te overhalen om met u te trouwen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#476 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#477 |
Staatssecretaris
|
![]() Uiteraard, JIJ bent de beste, hahahahahahaha!
![]() |
#478 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die spasten moeten hunnen bek houden over homo's , afrikanen , hoofddoeken enz ... en hun muil eens deftig leren poetsen en flossen meestal stinken die VBers zwaar uit hunnen bek zelfs Filip die heeft mij eens aangesproken op een markt ..... djeeeeezus het leek wel of hij een doos chapi opentrok. speciaal voor de VBer's ... http://www.youtube.com/watch?v=4x91C2-KJc0 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#479 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat ik wou zeggen: er zijn pastoors en godsdienstonderwijzers die kunnen zagen en zagen ... maar gij Paulus, het moet me van het hart, gij spant de kroon. Ik ben bereid te geloven dat in het reële leven, jij erin kan lukken om twee stenen te doen vechten.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#480 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De facto discriminatie. Kunnen we dit woordspelletje nu laten voor wat het is?
![]() |
![]() |