![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb het hier in een andere gedaante vroeger al eens uiteengezet : louter objectief bekeken zou een terugkeer naar een unitaire structuur één van de mogelijke denkpistes moeten kunnen zijn. Maar het feit dat de Belgische Franstaligen dat enkel denkbaar en aanvaardbaar achten onder de voorwaarde dat zij hun huidige blokkeringsmechanismen en andere waanzinnige voordelen kunnen behouden, sluit de mogelijkheid tot unitarisme totaal uit. Immers : dat zou leiden tot een volslagen ondemocratisch wangedrocht van een staat, die overigens binnen de kortste keren in ruzie (of erger) uit mekaar zou vallen. Mijn raad aan u en uw vrienden : voer eerst eens ruim campagne in Wallonië en bij de Bruxellois, en maak daarbij duidelijk dat de Belgische Franstaligen hun huidige voorrechten en blokkeringsmechanismen kwijt zullen zijn in uw voorgesteld unitair systeem. Als u daar desondanks 85 % van de kiezers (voor mij is 50 % al genoeg, eigenlijk) achter u en uw groepje kunt scharen, kom dan eens terug, en we praten er verder over. |
|
![]() |
![]() |
#102 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Gelukkig is er nog een ding dat België aan elkaar houdt: Manneken Pis. |
||
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleen belgicysten zijn zo halsstarrig dom dat ze nooit van mening veranderen. Natuurlijk heeft Dewever een definitieve mening: België moet weg, maar liefst zonder revolutionaire toestanden die onze welvaart in gevaar zouden brengen. De rest is kwestie van daar zo dicht mogelijk in de buurt te komen, rekening houdend met het feit dat je niet alleen op de wereld bent en geen absolute meerderheid hebt.
|
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder heb ik de indruk dat 'egotripperij' niet alleen iets van deze generatie is, maar gewoon behoort tot 'de aard van het beestje'. En om te besluiten stel ik vast dat blijkbaar niemand ooit in staat is geweest een meer dan uiterst tijdelijke - dus vergankelijke - oplossing voor 'de maatschappelijke problemen' te vinden, en vraag ik me af of het wel zin heeft te hopen op iemand die dat wél zal zijn. Het grappige is dat elke zogeheten 'oplossing' steeds weer voor nieuwe, onvoorziene en onverwachte, bijkomende 'maatschappelijke problemen' blijkt te zorgen, zonder dat daarom de oorspronkelijke problemen van de baan zijn. Hoe dan ook krijgen individuele politici m.i. véél te véél aandacht, terwijl de context - doelbewust? - veronachtzaamd wordt. Het gaat immers noch om de poppetjes noch om degenen die de touwtjes in handen houden; het gaat om de kast, en die vertoont niet te verdoezelen tekenen van verregaande slijtage. Dit gezegd zijnde, vind ik de verschijning van BDW in de vaderlandsche politiek wel een verademing. Hij maakt alleszins een en ander 'los': bij sommigen enkel de tong, bij anderen ook de vijzen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#107 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb uw laatste zin in mijn geheugen opgeslagen voor verder gebruik (mits vermelding van copyright, uiteraard). |
|
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#109 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat durf ik wel blind te beantwoorden
![]()
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Grappig. Dat is de versie die NVA heeft gelekt naar De Standaard maar wordt tegengesproken door de journalist in kwestie en VDB. NVA heeft aan De Standaard ook al laten weten dat dit de eigen (vrije interpretatie) was van het gesprek dat dus wordt tegengesproken door VDB en de journalist. Het is cynisch maar ook typerend dat NVA ook al haar eigen kaakslagen aan het fabriceren is. Wie voert er hier al campagne? NVA blaast al maanden warm en koud over alles en nog wat.
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 5 december 2010 om 20:37. |
![]() |
![]() |
#111 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die Vlaanderen niet uitverkoopt voor het postje, wat een verademing.
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom? De man heeft nog geen enkele bevoegdheid voor Vlaanderen binnegehaald, BHV niet gesplitst, niets bespaard etc...... ?
|
![]() |
![]() |
#114 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En toch kunnen jullie zijn bloed drinken, èèn en ander klopt dus niet in uw voorstelling van zaken.
![]() |
![]() |
#116 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan het alleen maar herhalen:
Citaat:
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is geen weg terug meer: ofwel komt er een zeer verregaande defederalisering, of de splitsing. |
|
![]() |
![]() |
#118 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mja, maar het is wel een minimum minimorum...
|
![]() |