Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 december 2010, 17:03   #61
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Dat is niet alleen hun fout.

Eigenlijk vind ik dat ze verplicht Nederlandse les moeten krijgen en eventueel begeleidt worden om een job te bemachtigen. Degene die zich weigert aan te passen wat dit betreft, heeft hier niks te zoeken. Met alle respect. Iemand die de taal weigert te leren is hier niet op zn plaats, dat soort is gewoon van slechte wil en heeft maar 1 doel voor ogen: profiteren.
Ik mag toch veronderstellen dat U bedoelt:

"Eigenlijk vind ik dat ze zelf verplicht Nederlands moeten LEREN en ervoor zorgen dat ze een job bemachtigen."

Trouwens: ook voor immigranten die hier geboren zijn bestaat er toch leerplicht? Waarom voldoen ze niet aan die plicht?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 17:04   #62
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
En wacht. De bom moet nog vallen. Wat met alle jongeren die rond deze tijd alleen of samen gaan wonen ?
De vastgoedprijzen zijn zo hoog, dat ze heel moeilijk aan een eigen huis zullen kunnen geraken.
Dus zullen die ook willen terugvallen op een sociale woning.
Maar die zijn er te weinig en ze hebben de verkeerde huidskleur.
Met alle respect voor immigranten maar ik vind dat onze jeugd voor moet gaan. We hebben er tenslotte genoeg voor gewerkt en afgedragen.
Waarom onze jeugd,waarom niet onze Vlaamse mensen
Oud 6 december 2010, 17:41   #63
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
En wacht. De bom moet nog vallen. Wat met alle jongeren die rond deze tijd alleen of samen gaan wonen ?
De vastgoedprijzen zijn zo hoog, dat ze heel moeilijk aan een eigen huis zullen kunnen geraken.
Dus zullen die ook willen terugvallen op een sociale woning.
Maar die zijn er te weinig en ze hebben de verkeerde huidskleur.
Met alle respect voor immigranten maar ik vind dat onze jeugd voor moet gaan. We hebben er tenslotte genoeg voor gewerkt en afgedragen.
Klopt heel hard.

Maar wat duveltje zegt, daarin heeft hij gelijk. Ook ik zie hier dagelijks op straat (Leuven nochtans!) mensen die sjofel gekleed en duidelijk ongewassen en onverzorgd rondlopen... Waarom krijgen deze mensen geen hulp?
Waarom zijn er zoveel oudjes die arm zijn, dit terwijl deze hun hele leven hebben afgedragen? Ze worden dan als dank in een ocmw-bejaardentehuis gezet en toevallig loopt er hier ook een thread over hoe het daar aan toe kan gaan!
Daarbij durven politici zich dan nog hardop de vraag stellen of men ze 'in de herfst van het leven' nog wel alle medische zorgen (en dus kosten) moet toedienen?
Als overheid kies je waarin je investeert... en ook van wie je het geld trekt in principe.
Onze overheid heeft ervoor gekozen de werkende mensen en gezinnen bijna te pluimen (de belastingen hier liggen schandalig hoog) en zorgt anderzijds voor een sociaal vangnet waarin veel profitariaat zit + het draait de kraan wagenwijd open voor nieuw profitariaat. Hierin gaat het volledige geld. Deze mensen krijgen allerhande voordelen. En als ze zich ergens tekort gedaan voelen kan men nog altijd een wetsartikel aanhalen wat wij niet achter de hand hebben: discriminatie of racisme... Terwijl ze betaald niets doen op kosten van de gemeenschap en hun kinderen zich oefenen in criminaliteit of op z'n minst provocatie, hebben ze ook de tijd om zich allerhande voordelen eigen te maken.
En nogmaals, ik wil niet zeggen dat de schuld volledig bij deze mensen ligt. Het is ook de overheid die dit mogelijk maakt. Terwijl vele migranten bv. anders volgens mij de luxe niet eens zouden vragen (ze zouden het misschien niet eens kunnen bedenken).

Maar wat ik wel merk en wat me verontrust is dat de toon van mijn posts en die van mijn posts een aantal jaren geleden grondig verschilt. Ook in mijn omgeving merk ik, onder alle sociale klassen, onder alle opleidingsniveaus, dat er een toenemende nijd en afgunst naar vreemdelingen toe heerst. Omdat zij (een bijkomende) reden lijken te zijn, waarom de werkende mens zoveel belastingen moet betalen en ze tegelijk overal het eerste zijn als er iets te rapen valt, al is dat op een wat minder legale manier. Moest het VB niet intern overhoop liggen en zouden er nu verkiezingen worden georganiseerd: het werd stante pede de grootste partij van het land.
Gelukkig beginnen uiteindelijk ook onze politici aan de alarmbel te trekken. Maar is het niet te laat?
De pensioenen kunnen niet meer uitgekeerd worden in 2015!!

En inderdaad, ik ken genoeg jongeren die gedwongen moeten wachten met te starten aan hun eigen leven, en hun eigen huisje, boompje, kindje verhaal. Gewoon omdat het niet mogelijk is om iets te kopen... of toch niet iets wat combineerbaar is met hun job (renoveren kan niet met een drukke baan).
Er zijn heel wat mensen die er wel aan begonnen zijn, maar ze zullen hun volledige carriëre mogen betalen, of hebben rijke (groot)ouders...

Conclusie: de staat beloont mensen die niets willen doen of die weigeren solidair te zijn, en pluimt de mensen die ervoor kiezen iets te betekenen voor de gemeenschap... en dat pluimen is nog maar net begonnen. Binnen 5 jaar blijft er volgens mij echt niet veel meer van de verzorgingsstaat die we nu kennen over.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 6 december 2010 om 17:44.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 17:48   #64
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Ja, dat klopt. Die vraag stelde ik me ook. Grond kopen of bouwen kost een pak geld. Voor een jonge persoon is het bijna niet haalbaar om aan een eigen huis te geraken. Nou, ik vind niet dat een blanke meer of minder recht heeft op een sociale woning. Iedereen gelijk voor de wet. Als ik zo een aanvraag zou indienen zou ik er ook niet mee kunnen lachen als ze een blanke voorrang geven omdat die tot het eigen volk behoort. Laten we die bekrompenheid achterwege laten.. Iemand die hier geboren en getogen is en hier zn leven heeft doorgebracht heeft evenveel rechten dan een rasechte belg. Ook dezen hebben er genoeg voor gewerkt en afgedragen..

Een eventuele immigratie-stop en de huidige immigranten scholen en te werk stellen zou al veel behelpen.
Dat is een tweede vaststelling die ik de laatste tijd vaak doe, en die me de ogen heeft geopend:

Buitenlanders (veelal uitwisselingsstudenten dan) wijzen erop dat we ons land laten kapotmaken door vreemdelingen die hun inziens overal amok maken, vaak bruut tot crimineel zijn en met de financiële middelen van de gemeenschap die ervoor heeft afgedragen gaan lopen.

(Als iemand hier getogen en geboren is uit ouders die nooit of slechts met één persoon gingen werken, zou ik niet zeggen dat er evenveel afgedragen werd. Maar dat kan je moeilijk op de kinderen gaan verhalen. Ik heb overigens heel vaak het gevoel dat je als blanke wordt achteruitgeschoven van zodra je hulpbehoevend bent. Men gaat ver om te voorkomen dat men wordt beticht van een belangrijk wapen van de nieuwkomers: racisme of discriminatie + men vreest minder sympathieke bezoekjes van de familieleden/vrienden/...
Oud 6 december 2010, 17:50   #65
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Dat is niet alleen hun fout.

Eigenlijk vind ik dat ze verplicht Nederlandse les moeten krijgen en eventueel begeleidt worden om een job te bemachtigen. Degene die zich weigert aan te passen wat dit betreft, heeft hier niks te zoeken. Met alle respect. Iemand die de taal weigert te leren is hier niet op zn plaats, dat soort is gewoon van slechte wil en heeft maar 1 doel voor ogen: profiteren.
Als je het vetgedrukte door 'nemen' veranderd, als in: ze draaien zèlf op voor de kosten, ben ik het volledig met je eens.
Dat wijst er inderdaad op dat je gewoonweg niet wenst deel te nemen aan de samenleving maar liever in de hangmat blijft liggen, om het wat grof uit te drukken.

Die job-begeleiding is er al echt wel hoor: VDAB, werkwinkel, interimbureaus, in Antwerpen is men zelfs van deur tot deur gegaan destijds, ...
Maar men vindt er de weg niet naartoe, ook al liggen die heel vaak in of vlakbij het OCMW.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 6 december 2010 om 17:52.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 17:50   #66
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Neen, maar het is wel een slechte oplossing om die huizen te laten verkopen als niet-sociale woning. Die mensen krijgen een goedkoop huis op de kap van de belastingbetaler en ze gaan daarna nog eens dat huis verkopen met ongelooflijke winsten aan diezelfde belastingsbetaler.
Juist niet.
Maar ge bedoelt het anders denk ik.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 17:58   #67
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Eind vorig jaar had ik een noodwoning nodig in een Vlaamse randgemeente rond Brussel. Deze waren volzet en je wilt niet weten wie er in zat. Ik woon al meer dan 25 jaar in deze gemeente en het OCMW zei dat ik maar naar een opvangtehuis in brussel kon gaan.

Moet er voor een sociale woning aan speciale voorwaarden voldaan worden ?
Want ik begin meer en meer te denken van niet. Een vriend van mij is bv. opgegroeid in een sociale woning, maar die zijn ouders waren, zijn nog steeds allebei ambtenaar.
Die mogen samen maximaal zon 30000€ verdienen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 18:48   #68
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Als je het vetgedrukte door 'nemen' veranderd, als in: ze draaien zèlf op voor de kosten, ben ik het volledig met je eens.
Dat wijst er inderdaad op dat je gewoonweg niet wenst deel te nemen aan de samenleving maar liever in de hangmat blijft liggen, om het wat grof uit te drukken.

Die job-begeleiding is er al echt wel hoor: VDAB, werkwinkel, interimbureaus, in Antwerpen is men zelfs van deur tot deur gegaan destijds, ...
Maar men vindt er de weg niet naartoe, ook al liggen die heel vaak in of vlakbij het OCMW.
een dikke 2

De rest van uw betoog hierboven trouwens ook. Het belangrijkste is dat mensen het langzaam beginnen door te krijgen.

Ooit was het sociale zekerheidsnet een NOODOPLOSSING. Het ultieme middel om te kunnen overleven, een zegen voor alle mensen die door onmacht, ongeluk, ziekte of gewoon malheur in de shit geraakten;
Tegenwoordig blijkt het een RECHT te zijn en de uitkeringstrekkers zijn KLANTEN.
Eenmaal men met die mentaliteit bezig is, is het niet meer te verantwoorden dat witte autochtonen zich hier de sloffen vanonder hun lijf werken, 's morgens en 's avonds uren in de file staan en onder het weekend nog eens op dan rapraprap hun boodschappen te kunnen halen, 's zondag even uitblazen en vanaf maandag terug in het helse werkslavenritme te gaan zitten. Dit alles om dan 3/4 van de zuurverdiende centen af te moeten geven aan RSZ, belastingen en niet te vergeten de BTW op alles wat je koopt.

En dan heb je inderdaad de "sukkelaars"... juist ja. Dié hebben vooral réchten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 23:36   #69
Groentje-18

Standaard

Circe, wonder boven wonder, ik ben het volledig met je eens.

En die indruk heb ik - en velen met mij intussen ook - dus eveneens: deze mensen hebben vooral rechten.
Plichten lijken er niet aan vast te hangen. Indien wel of ongeschreven, komt men die niet na. Men weet ook wel dat verzorgd zijn, de taal deftig spreken, een opleiding volgen, criminaliteit of je leven een meer doelmatige richting geven de kans op tewerkstelling vergroot, dus dit mijdt men.

Ik vergroot het hier natuurlijk wel wat uit, maar eigenlijk ben ik ook gewoon verzuurd geworden. Het is te meer de economische crisis en het feit dat ik weet dat zoveel autochtonen in armoede leven, samen met het feit dat allochtonen (die hier tijdelijk verblijven voor hun studies) erop wezen dat België kapot gemaakt wordt door Moslims en dat wij gek zijn, dat me heeft wakkergeschud. Samen met krantenkoppen lezen en gewoon... rondom je kijken.
Oud 12 december 2010, 23:36   #70
Klarekijk
Banneling

Standaard

Circe & Groentje -18

Overschot van gelijk heb je .
Ons overheid en de sociaal denkenden en de politic correct denkenden hebben mooie maatregelen genomen om sukkelaars uit de slop te helpen , mooi is dat , Maar ze hebben nooit de voorzorgen genomen in hun wettekst hoe men voorbehoed moet zijn voor misbruik en hoe dat voorkomen . Wat ik niet begrijp is als je in Antwerpen naar de dienst bevolking iets moet gaan halen als Belg , wordt je van het kastje naar de muur gestuurd en moet je drie maal terugkomen , dan sta je daar te wachten en zie je hoe ambtenaren voor een vreemdeling van het ene bureau naar het andere huppelen om die lieve mens toch maar onmiddelijk te kunnen helpen .
Je voelt je bedrogen in eigen land .

Ik weet niet hoe mensen denken die bij hoog en laag beweren dat ons land nog te kort heeft aan sociale woningen , zijn er dan zoveel sociale gevallen ?
als dat soort volk blijven aantrekken zullen er nooit genoeg sociale woningen zijn natuurlijk. en als de werkende burger zoveel belastingen moet betalen , zodat hij zichzelf geen woning meer kan permiteren , dan zal hij zelf ook nog een sociale woning moeten vragen .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 00:21   #71
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Circe & Groentje -18

Overschot van gelijk heb je .
Ons overheid en de sociaal denkenden en de politic correct denkenden hebben mooie maatregelen genomen om sukkelaars uit de slop te helpen , mooi is dat , Maar ze hebben nooit de voorzorgen genomen in hun wettekst hoe men voorbehoed moet zijn voor misbruik en hoe dat voorkomen . Wat ik niet begrijp is als je in Antwerpen naar de dienst bevolking iets moet gaan halen als Belg , wordt je van het kastje naar de muur gestuurd en moet je drie maal terugkomen , dan sta je daar te wachten en zie je hoe ambtenaren voor een vreemdeling van het ene bureau naar het andere huppelen om die lieve mens toch maar onmiddelijk te kunnen helpen .
Je voelt je bedrogen in eigen land .

Ik weet niet hoe mensen denken die bij hoog en laag beweren dat ons land nog te kort heeft aan sociale woningen , zijn er dan zoveel sociale gevallen ?
als dat soort volk blijven aantrekken zullen er nooit genoeg sociale woningen zijn natuurlijk. en als de werkende burger zoveel belastingen moet betalen , zodat hij zichzelf geen woning meer kan permiteren , dan zal hij zelf ook nog een sociale woning moeten vragen .
...en NIET krijgen!!!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 09:39   #72
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Maar wat ik wel merk en wat me verontrust is dat de toon van mijn posts en die van mijn posts een aantal jaren geleden grondig verschilt. Ook in mijn omgeving merk ik, onder alle sociale klassen, onder alle opleidingsniveaus, dat er een toenemende nijd en afgunst naar vreemdelingen toe heerst. Omdat zij (een bijkomende) reden lijken te zijn, waarom de werkende mens zoveel belastingen moet betalen en ze tegelijk overal het eerste zijn als er iets te rapen valt, al is dat op een wat minder legale manier. Moest het VB niet intern overhoop liggen en zouden er nu verkiezingen worden georganiseerd: het werd stante pede de grootste partij van het land.
Gelukkig beginnen uiteindelijk ook onze politici aan de alarmbel te trekken. Maar is het niet te laat?
De pensioenen kunnen niet meer uitgekeerd worden in 2015!!
Dat merk ik ook, bij mezelf. Lees wat de groene Luckas Vander Taelen vertelt, hij heeft geen ongelijk. De retoriek grenst op het randje van dat van het VB van pakwek een kleine tien jaar geleden.

Wat deze laatste partij zo succesvol heeft gemaakt wordt actueel door links ingehaald.

Toch even nuanceren. Het VB zou bij nieuwe verkiezingen weeral slapend rijk worden, als NVA op haar bek gaat tenminste. Dat laatste moeten we nog zien.

Maar inderdaad. Hardwerkend links, voor wie een respectabel dak boven het hoofd altijd belangrijk is geweest, begint ook te zien dat er grenzen zijn, en begint zich ook af te vragen of een hardwerkende linkse nakomeling nog zal kunnen rekenen op een pensioen, en of de levenslange werkloze niet beter wordt bedeeld, net als de kersverse gelukzoekende kandidaat nieuwe Belg.

To topic. Sociale woningen worden niet meer ingericht in een of aandere sloppenwijk van de stad. Ze bevinden zich tegenwoordig binnen de middenstandswijken. Goed bedoeld, maar inderdaad, er zijn hardwerkenden die zich vragen beginnen stellen, waarom de woonst voor velen in de schoot moet worden geworpen.

Laatst gewijzigd door Rudy : 13 december 2010 om 09:44.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be