Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 6 december 2010, 14:41   #181
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Natuurlijk leg ik me daarbij neer. Maar de NVA haalde 28%. Of iets meer. Het VB en de LDD daarentegen verloren dan weer een pak stemmen. En toen was Dewever in die dagen een hype. We zullen dus zien of bij volgende verkiezingen de NVA nog zoveel stemmen haalt.

Maar geef toe, veel heeft Dewever nog niet gepresteerd tot nu toe. Ik ga hem in het vervolg misschien wel Leterme-bis noemen.

Wel, U mag denken wat U wil, maar Bart doet net datgene waarvoor hij gekozen is door de kiezer: het Vlaamse been stijfhouden: NIET toegeven. En, eh, die doet dat NIET met UW centen he, maar met de mijne, of hebt U misschien ook op NVA gestemd? Zoniet, krijgt hij ook niet dat stukje dat door Uw stem naar Uw partij gaat.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.

Laatst gewijzigd door EddyBal : 6 december 2010 om 14:42.
EddyBal is offline  
Oud 6 december 2010, 15:18   #182
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Wel, U mag denken wat U wil, maar Bart doet net datgene waarvoor hij gekozen is door de kiezer: het Vlaamse been stijfhouden: NIET toegeven. En, eh, die doet dat NIET met UW centen he, maar met de mijne, of hebt U misschien ook op NVA gestemd? Zoniet, krijgt hij ook niet dat stukje dat door Uw stem naar Uw partij gaat.
Mij niet gelaten. Geen staatshervorming, geen splitsing van BHV, geen besparingen etc..............
solidarnosc is offline  
Oud 6 december 2010, 15:32   #183
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Mij niet gelaten. Geen staatshervorming, geen splitsing van BHV, geen besparingen etc..............
mijn voorspelling tot in de puntjes.

En dan verkiezingen.
Oud 6 december 2010, 16:39   #184
EddyBal

Standaard

Citaat:
En sinds wanneer kan jij dat bepalen??? Hoeveel zetels heeft de partij van je keuze?

Bart is verkozen omdathij bewezen heeft het been te kunnen stijfhouden. Het zou pas kiezersbedrog zijn als hij die opdracht NIET vervult, en zou toegeven. De opdracht van zijn kiezer, jij niet dus, is om niet toe te geven aan de Franstaligen. Tot hiertoe een perfect parcours.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 6 december 2010, 16:41   #185
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En sinds wanneer kan jij dat bepalen??? Hoeveel zetels heeft de partij van je keuze?

Bart is verkozen omdathij bewezen heeft het been te kunnen stijfhouden. Het zou pas kiezersbedrog zijn als hij die opdracht NIET vervult, en zou toegeven. De opdracht van zijn kiezer, jij niet dus, is om niet toe te geven aan de Franstaligen. Tot hiertoe een perfect parcours.
Van mij mag ie nog 100 jaar het been stijf houden.
solidarnosc is offline  
Oud 6 december 2010, 16:56   #186
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van mij mag ie nog 100 jaar het been stijf houden.
Ik wist niet dat je een fan was.
Misschien moet je maar lid worden dan van de N-VA.
Oud 6 december 2010, 17:42   #187
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Hij kan er doodgewoon niets op antwoorden. Het past niet in zijn Goebbeliaans-Belgicistisch denkpatroon.
Misschien sta ik op z'n negeer-lijst?

Toch nog maar eens proberen:

Geachte heer system,

naar ik heb vernomen, wil de N-VA in het federale parlement wetsvoorstellen indienen die het mogelijk moeten maken één en ander aan de 'asiel-crisis' te doen, en voor het héle land een ander - en hopelijk ook béter - migratie-beleid op poten te zetten.

Hoe rijmt u déze informatie met uw stelling dat Dewever heeft besloten 'alles te laten mislukken'?

Zie: http://www.standaard.be/artikel/deta...&kanaalid=1597

Citaat:

"BRUSSEL - N-VA-voorzitter Bart De Wever is op zoek naar een meerderheid in het parlement om nieuwe wetten omtrent asielbeleid te stemmen. Dat heeft hij duidelijk gemaakt in De Zevende Dag op Eén..."

Zie ook: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=128

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 6 december 2010, 17:48   #188
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Misschien sta ik op z'n negeer-lijst?
Toch nog maar eens proberen:

Geachte heer system,

naar ik heb vernomen, wil de N-VA in het federale parlement wetsvoorstellen indienen die het mogelijk moeten maken één en ander aan de 'asiel-crisis' te doen, en voor het héle land een ander - en hopelijk ook béter - migratie-beleid op poten te zetten.

Hoe rijmt u déze informatie met uw stelling dat Dewever heeft besloten 'alles te laten mislukken'?

Zie: http://www.standaard.be/artikel/deta...&kanaalid=1597

Citaat:

"BRUSSEL - N-VA-voorzitter Bart De Wever is op zoek naar een meerderheid in het parlement om nieuwe wetten omtrent asielbeleid te stemmen. Dat heeft hij duidelijk gemaakt in De Zevende Dag op Eén..."

Zie ook: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=128
Natuurlijk staat u niet op mijn negeerlijst. Negeerlijsten dat is het wapen van de Vlaamsnationalisten. Dan kunnen ze wegvluchten zonder dat iemand het ziet.

Ik heb het hier niet over wetten mbt tot asiel. Trouwens, uw haalt nu hier een voorbeeld aan waarmeer u zichzelf goed in de vingers snijdt. Als de NVA zo begaan was geweest met de 'asielkwestie' dan had ze al j�*�*ren geleden een wetsvoorstel ingediend mbt de asielkwestie. Ik heb nooit veel gehoord van de NVA op dit vlak. Eigenlijk niets. Nada.

Maar ja, nu dat de asielproblematiek politiek goed op de markt ligt, nu is de NVA er als de kippen bij. Volksverlakkerij ja, zo noem ik dat.

Laatst gewijzigd door system : 6 december 2010 om 17:57.
system is offline  
Oud 6 december 2010, 17:51   #189
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik wist niet dat je een fan was.
Misschien moet je maar lid worden dan van de N-VA.
Hoe gek het ook is, maar de N-VA (en het blokske) zijn de objectieve bondgenoot van de "belgicisten"

Laatst gewijzigd door BWarrior : 6 december 2010 om 17:56.
BWarrior is offline  
Oud 6 december 2010, 18:10   #190
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Natuurlijk staat u niet op mijn negeerlijst. Negeerlijsten dat is het wapen van de Vlaamsnationalisten. Dan kunnen ze wegvluchten zonder dat iemand het ziet.

Ik heb het hier niet over wetten mbt tot asiel. Trouwens, uw haalt nu hier een voorbeeld aan waarmeer u zichzelf goed in de vingers snijdt. Als de NVA zo begaan was geweest met de 'asielkwestie' dan had ze al j�*�*ren geleden een wetsvoorstel ingediend mbt de asielkwestie. Ik heb nooit veel gehoord van de NVA op dit vlak. Eigenlijk niets. Nada.

Maar ja, nu dat de asielproblematiek politiek goed op de markt ligt, nu is de NVA er als de kippen bij. Volksverlakkerij ja, zo noem ik dat.
Het is best mogelijk dat u nog nooit veel gehoord heeft van de NVA op dit vlak, en het is net zo goed mogelijk dat de NVA er als de kippen bij is nu dat de asielproblematiek politiek goed op de markt ligt,

maar dat neemt allemaal niet weg dat iemand 'die allang heeft besloten alles te laten mislukken' zich niet eens de moeite zou getroosten met dergelijke wetsvoorstellen op de proppen te komen, integendeel zelfs.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 6 december 2010, 18:18   #191
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe weet u waarom de kiezer voor NV-A zou gekozen hebben?
Misschien wel omdat ze hooopten dat "de slimste mens" wel tot een akkoord zou geraken.
Nu ze zien dat hij het (eufimistisch) even moeilijk heeft dan de anderen zou die reden wel eens kunnen wegvallen.

De vorige regering is niet gevallen omdat "alles toegegeven werd" want dan zou ze nu nog bestaan.

U verkondigd uw hoop in het kiesgedrag van mensen als "de waarheid" zonder enig onderzoek.
spherelike is offline  
Oud 6 december 2010, 18:19   #192
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Hoe gek het ook is, maar de N-VA (en het blokske) zijn de objectieve bondgenoot van de "belgicisten"
Inderdaad, belgicisten willen een afgebouwde federale staat en responsabillisering.
Oud 6 december 2010, 18:27   #193
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Inderdaad, belgicisten willen een afgebouwde federale staat en responsabillisering.
Toch niet, begicisten willen een verziekt klimaat, met beschuldigingen heen en weer, zodat de onderhandelingen die uiteindelijk toch moeten komen bij voorbaat tot mislukken gedoemd zijn.
Zolang de V-partijen voor intern vlaams gebruik, de medelandgenoten blijven schofferen, kunnen belgicisten op hun twee oren slapen.

Iedereen met nog twee werkende hersencellen weet dat je het akkoord tot doel moet hebben, en u niet laten verleiden tot uitspraken die dat doel in de weg staan.

En wat doen de V-partijen, juist ja, ....
spherelike is offline  
Oud 6 december 2010, 18:29   #194
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Misschien wel omdat ze hooopten dat "de slimste mens" wel tot een akkoord zou geraken.
Nu ze zien dat hij het (eufimistisch) even moeilijk heeft dan de anderen zou die reden wel eens kunnen wegvallen.

De vorige regering is niet gevallen omdat "alles toegegeven werd" want dan zou ze nu nog bestaan.

U verkondigd uw hoop in het kiesgedrag van mensen als "de waarheid" zonder enig onderzoek.

U ook... enfin verkondigT dan toch

Als zelfs de VLD al vindt dat er teveel toegegeven wordt, moet het wel heel gortig geweest zijn.
sjarel is offline  
Oud 6 december 2010, 18:30   #195
EddyBal

Standaard

Citaat:

Ik weet wel zeker dat de standvastigheid van de NVA de doorslag heeft gegeven. Post electoraal onderzoek was daar zeer duidelijk over.

Je brengt dus niks aan, en de BHV knoop MOCHT niet sneuvelen van de VLD: ZIJ hebben die in het leven geroepen, zij zullen die eeuwig en drie dagen ondersteunen. Who pulled the plug?

NVA maakt een akkoord VOOR ze in een regering stappen, of er komt geen regering meer. Das andere kak he! Daar hebben de klassieken nog nooit van gehoord: je woord getrouw zijn! En ineens een voltreffer! Als ze het konden zouden ze het ook doen, maar ze steken nu eenmaal zo graag messen in de rug, desnoods in hun eigen stemmenkanon...
EddyBal is offline  
Oud 6 december 2010, 18:30   #196
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Toch niet, begicisten willen een verziekt klimaat, met beschuldigingen heen en weer, zodat de onderhandelingen die uiteindelijk toch moeten komen bij voorbaat tot mislukken gedoemd zijn.
Zolang de V-partijen voor intern vlaams gebruik, de medelandgenoten blijven schofferen, kunnen belgicisten op hun twee oren slapen.

Iedereen met nog twee werkende hersencellen weet dat je het akkoord tot doel moet hebben, en u niet laten verleiden tot uitspraken die dat doel in de weg staan.

En wat doen de V-partijen, juist ja, ....
Zoals in "C'est reporté"?
sjarel is offline  
Oud 6 december 2010, 18:31   #197
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
U ook... enfin verkondigT dan toch

Als zelfs de VLD al vindt dat er teveel toegegeven wordt, moet het wel heel gortig geweest zijn.
Als ik het me goed herinner had de VLD vooral een timing probleem door een deadline te stellen, en minder door de inhoud van wat er zou kunnen uitgekomen zijn.
spherelike is offline  
Oud 6 december 2010, 18:33   #198
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Als ik het me goed herinner had de VLD vooral een timing probleem door een deadline te stellen, en minder door de inhoud van wat er zou kunnen uitgekomen zijn.
Welke inhoud?
sjarel is offline  
Oud 6 december 2010, 18:33   #199
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grappig. Dat is de versie die NVA heeft gelekt naar De Standaard maar wordt tegengesproken door de journalist in kwestie en VDB. NVA heeft aan De Standaard ook al laten weten dat dit de eigen (vrije interpretatie) was van het gesprek dat dus wordt tegengesproken door VDB en de journalist. Het is cynisch maar ook typerend dat NVA ook al haar eigen kaakslagen aan het fabriceren is. Wie voert er hier al campagne? NVA blaast al maanden warm en koud over alles en nog wat.
Het ging hier niet over het VDB-schandaal. VDL viseerde wel degelijk de N-VA toen hij vroeg dat die partij moest verklaren geen dubbele agenda te hebben.
fonne is offline  
Oud 6 december 2010, 18:33   #200
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Eens zien hoe lang je deze stelling weer gaat volhouden. Allerhande beweringen doen is wel je specialiteit he Bruno. En of die nu tegengesteld zijn of niet, is niet belangrijk voor jou. Tja, af en toe eens grappig doen kan geen kwaad he
EddyBal is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be