Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: In 2011 wordt prins Filip koning.
ja 10 19,23%
nee 42 80,77%
Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 6 december 2010, 23:16   #81
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
De vergelijking gaat niet op...
Waar en waarom loopt de vergelijking dan wel mank?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 23:16   #82
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hou toch op, die Leopold zit in de klasse van Stalin en Hitler, massamoordenaars.
2!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 23:17   #83
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Grapjas. Zelfs in die tijd werd Leopold II als een crimineel stuk crapuul gezien. Dat was een wereldwijd schandaal. Ondanks het feit dat het maar dode negers waren.

Inderdaad!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 23:18   #84
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
...

Of ga je van het Paleis ook een asielcenter maken messchien ?

...
Neen, het Paleis wordt een stads- en kinderboerderij.

Als Filip wil, mag hij er altijd voor schaap komen spelen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 23:18   #85
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wel... de praktijken in de kolonies vergelijken met de praktijken in Nazi-Duitsland of in de Sovjetunie onder Stalin is absurd. als je de praktijken in de kolonies wil vergelijken moet je dat doen met andere praktijken in andere kolonies. Neem bijvoorbeeld een paar Britse kolonies uit die tijd en kijk naar de praktijken daar... Dat er degoutante zaken zijn gebeurd zal ik nooit ontkennen hoor. Niemand zal dat ooit doen trouwens... Die kolonies gingen, toen, alleen om zo veel mogelijk rijkdommen halen van daar naar hier. Dat is aardig gelukt dat men toen een oogje dicht deed over "hoe" dat exact werd gedaan moet je binnen het bestaande geest zien. En laat ons toch ook kijken naar wat de man allemaal goed heeft gedaan; zowel voor Congo als voor België.
Voor België is dat duidelijk. Maar wat heeft Leopold II voor Congo gedaan dat zijn misdaden zou kunnen goedpraten?
Oud 6 december 2010, 23:21   #86
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, natuurlijk niet, Hitler was geen lid van het Koningshuis hé.

Dat er toch altijd nog zo een deel arme geesten rondzwalpen die zo moeten zwemen met dat koningshuis. Ongelooflijk is dat, en dat voor het jaar 2010

De Romeinen gooiden mensen voor de leeuwen in naam van god. Ten tijden van Columbus werden ze op de brandstapel gezet, in naam van god. Dat was ook niet het zelfde tijdperk maar ze werden wel even goed kapot gemaakt.

Koningen werden koning in naam van god. Al wat die gemoord hebben was in naam van god.

En nu, 2010, is die poppenkast nog altijd op toneel en zijn er nog altijd een deel gekken die daar mee zwemen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 23:21   #87
Klarekijk
Banneling

Standaard

Hoe laag bij de grond zijn mensen hier bezig om dergelijke misdaadfiguren op te sommen en te vernoemen in een debad rond een Prins .

Beschamend
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 23:22   #88
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
4 mooie kinderen, een mooie vrouw en een goeie hoop vrienden...
Een vraagje:

denkt u dat die Filip aan een mooie vrouw en een goeie hoop vrienden zou geraakt zijn als hij als pakweg 'Filip van Zatte Jef van achter 't hoekske' bekend had gestaan, en dat dan enkel en alleen in de achterbuurt van Bommerskonten?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 23:25   #89
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wel... de praktijken in de kolonies vergelijken met de praktijken in Nazi-Duitsland of in de Sovjetunie onder Stalin is absurd. als je de praktijken in de kolonies wil vergelijken moet je dat doen met andere praktijken in andere kolonies. Neem bijvoorbeeld een paar Britse kolonies uit die tijd en kijk naar de praktijken daar... Dat er degoutante zaken zijn gebeurd zal ik nooit ontkennen hoor. Niemand zal dat ooit doen trouwens... Die kolonies gingen, toen, alleen om zo veel mogelijk rijkdommen halen van daar naar hier. Dat is aardig gelukt dat men toen een oogje dicht deed over "hoe" dat exact werd gedaan moet je binnen het bestaande geest zien. En laat ons toch ook kijken naar wat de man allemaal goed heeft gedaan; zowel voor Congo als voor België.
Leuke poging. Maar laat ons even Stalin nemen. Wat is het verschil tussen Stalin die allerlei groteske bouwprojecten (transsiberische spoorweg, kanalen, mijnbouw ...) liet uitvoeren met miljoenen doden tot gevolg of Leopold II die de rubberproductie liet opvoeren met miljoenen doden tot gevolg? Ik zal je helpen: er is geen verschil. "De man" heeft Congo alleen ellende en miserie gebracht, om er zelf rijker van te worden.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 23:25   #90
Steve_M

Standaard

Citaat:
Hoe laag bij de grond zijn mensen hier bezig om dergelijke misdaadfiguren op te sommen en te vernoemen in een debad rond een Prins .

Beschamend
Philippe?
Oud 6 december 2010, 23:27   #91
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
jawel
jij begrijpt ze niet
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 23:32   #92
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je bedoelt dat de prins zijn leraars - zorgvuldig geselecteerde mensen trouwens, liegen over de enorme domheid van Fillip?
Een simpel bewijs - iemand die niet weet hoeveel 2 x 2 is zal zeker geen piloot kunnen worden en vliegtuig besturen .

Ik ga hier geen namen noemen , maar ik heb een persoonlijk gesprek gehad met een bedrijfsleider ( een vlaming ) die een bedrijf van wereldformaat leid met 7000 mensen terwerk gesteld in zijn afdeling in Azië , en Filip is daar op bezoek geweest , en die man was onder de indruk van zijn technisch kennis en interesse , en bevestigde dat hij met Filip een zeer interessant gesprek heeft gehad .

Hoe laag bij de grond is het beschimpen van iemand die je nooit persoonlijk heb ontmoet ?
Oud 6 december 2010, 23:34   #93
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hitler heeft ook goede dingen gedaan zoals al dat soort. Napoleon idem zelfs zotte Koning Ludwig II van Beieren heeft goede dingen gedaan. Ik denk zelfs dat Marc_Dutroux hier of daar wel eens iets goed gedaan heeft. Zullen we hem dan maar rap vergeven en terug vrij laten?
Oud 6 december 2010, 23:37   #94
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een simpel bewijs - iemand die niet weet hoeveel 2 x 2 is zal zeker geen piloot kunnen worden en vliegtuig besturen .

Ik ga hier geen namen noemen , maar ik heb een persoonlijk gesprek gehad met een bedrijfsleider ( een vlaming ) die een bedrijf van wereldformaat leid met 7000 mensen terwerk gesteld in zijn afdeling in Azië , en Filip is daar op bezoek geweest , en die man was onder de indruk van zijn technisch kennis en interesse , en bevestigde dat hij met Filip een zeer interessant gesprek heeft gehad .

Hoe laag bij de grond is het beschimpen van iemand die je nooit persoonlijk heb ontmoet ?
Dat kon hij ook niet heb ik mij laten wijsmaken. Hij heeft naar het schijnt nooit solo gevlogen. Dat is in ieder geval wat er doorgedrongen is in het piloten milieu. Ik zou in ieder geval, moest ik niet zelf gevlogen hebben, niet mijn leven wagen door met die ket mee te vliegen.

Laatst gewijzigd door Garry : 6 december 2010 om 23:40.
Oud 6 december 2010, 23:37   #95
Steve_M

Standaard

Citaat:

Dat is normaal, he. Baron Bekaert heeft van die mensen een lintje gekregen, dus hangt hij een beetje de positivo uit. Overigens zou ik nog eerder in een roestig toestel van aeroflot kruipen, dan in een vliegtuig waar Philippe aan de stuurknuppel zit.
Oud 6 december 2010, 23:39   #96
Klarekijk
Banneling

Standaard

Bovendien , zou vlaanderen beter eens terug kijken in de tijd , en eens kijken in eigen boezem , want Koning Albert I had een economisch plan dat vlaanderen echt op de kaart had kunnen zetten . maar de kleinzielig denkende republikeinen konden dat plan blijkbaar niet doorgronden en moesten het afvoeren zoals onwetende hier nu doen met Filip .
Ze hebben zich dan ook laten naaien en dat heeft vandaag nog altijd zware financiele gevolgen . De catastrofe van de Haven van Antwerpen en de westerschelde , die geintimideerd wordt door de Nederlanders, dat had onder Albert I heel anders geweest.

Dat zijn feiten van bij ons .
Oud 6 december 2010, 23:41   #97
Steve_M

Standaard

Citaat:
Bovendien , zou vlaanderen beter eens terug kijken in de tijd , en eens kijken in eigen boezem , want Koning Albert I had een economisch plan dat vlaanderen echt op de kaart had kunnen zetten . maar de kleinzielig denkende republikeinen konden dat plan blijkbaar niet doorgronden en moesten het afvoeren zoals onwetende hier nu doen met Filip .
Ze hebben zich dan ook laten naaien en dat heeft vandaag nog altijd zware financiele gevolgen . De catastrofe van de Haven van Antwerpen en de westerschelde , die geintimideerd wordt door de Nederlanders, dat had onder Albert I heel anders geweest.

Dat zijn feiten van bij ons .
Hou toch op, straks blijf ik erin.
Oud 6 december 2010, 23:41   #98
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dat is normaal, he. Baron Bekaert heeft van die mensen een lintje gekregen, dus hangt hij een beetje de positivo uit. Overigens zou ik nog eerder in een roestig toestel van aeroflot kruipen, dan in een vliegtuig waar Philippe aan de stuurknuppel zit.
Nee niet baron Bekaert Steve
en hou uw geschimp maar voor Uzelf , dat verlaagt U beste Steve
Oud 6 december 2010, 23:45   #99
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Gij kunt daar geen gesprek mee hebben aangezien dat ge enkel en alleen moogt antwoorden op de door hem gestelde vragen en wanneer ge zelf iets wenst te vragen moet ge die vragen voordien aan iemand van zijn entourage voorleggen en dan wordt er uit geselecteerd wat ge wel en wat ge niet moogt vragen. Het zou kunnen plaatsvinden dat hij anders op een van de gestelde vragen met zijn muil vol tanden staat en dat mag niet plaatsvinden natuurlijk.
Oud 6 december 2010, 23:48   #100
Steve_M

Standaard

Citaat:
Nee niet baron Bekaert Steve
en hou uw geschimp maar voor Uzelf , dat verlaagt U beste Steve
Het is vooral irrelevant. Het boeit mij niet dat die man zogezegd zou kunnen vliegen. Het boeit mij evenmin dat hij een interessante gesprekspartner kan zijn. Het zou mij evenmin boeien wanneer hij op een eenwieler kegels zou kunnen jongleren terwijl hij de brabançonne blaast op een tinnen trompet. De man is, net zoals zijn vader en de rest van de familie, niet verkozen en heeft niets gedaan om mijn staatshoofd te zijn. Ik erken hem dus niet als zodanig. Maar aangezien ik er wel voor moet betalen, gebruik ik hem wel als nar. En daar kan jij niets aan doen.

Ten andere, ik heb Albert ooit ontmoet. Hij kwam onze universiteit bezoeken en er luisteren naar een aantal lezingen. Een ronduit beschamende vertoning: hij wilde dan tonen dat hij het begrepen had en stelde de domste vragen (meestal zaken die de sprekers al een keer of drie gezegd hadden). Gelukkig heeft hij dan een entourage bij, die net iets te hard lachen wanneer de vorst een flauwe grap vertelt, of die instemmend knikken wanneer hij een lompe vraag stelt. De kleren van de keizer.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 6 december 2010 om 23:50.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be